بنایی و دکوراسیون

پاک کردن رنگ بلکا از دیوار مثل آب خوردن

بلکا یکی از انواع دیوارپوش است که برای پوشاندن سطح دیوار استفاده می‌شود. در دکوراسیون داخلی، به بلکا، رنگ بلکا نیز گفته می‌شود. این نوع دیوارپوش زیبایی زیادی دارد؛ اما به‌سختی از روی دیوار پاک می‌شود. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون یا تغییر طرح بلکا دارند، پاک کردن رنگ بلکا از دیوار است.

شما می‌توانید بلکا را با طرح و رنگی که می‌خواهید انتخاب کنید؛ اما پس از مدتی ممکن است طرح و رنگ موردنظر برایتان تکراری شود و دوست داشته باشید که با طرح جدیدی بلکا را روی دیوارهای خودتان اجرا کنید. برای این کار نیاز است که ابتدا با استفاده از روش‌های پاک کردن رنگ بلکا از دیوار، طرح قدیمی را پاک کنید تا بتوانید طرح جدید را پیاده‌سازی کنید. البته می‌توانید کار جدا کردن بلکا را به مجری بلکا واگذار کنید که در این صورت باید جدا از پرداخت هزینه بلکا دیوار، هزینه جداگانه‌ای بابت پاک‌سازی طرح قدیمی بپردازید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما سریع‌ترین روش پاک کردن رنگ بلکا از دیوار را به شما توضیح دهیم تا بتوانید به‌راحتی، طرح موردنظر را از روی دیوار پاک کنید و رنگ‌آمیزی دیوارها را انجام دهید و هزینه اضافی بابت این کار پرداخت نکنید.

اگر می‌خواهید بلکا دیوار منزل خودتان را پاک کنید یا می‌خواهید بلکا را پیاده‌سازی کنید و نگران پاک‌ کردن آن در آینده هستید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش‌ها برای پاک کردن رنگ بلکا از روی دیوار آشنا کنیم.

رنگ بلکا
رنگ بلکا

بلکا چیست؟

بلکا نوعی از دیوارپوش است که به‌صورت الیاف سلولزی بوده و حالتی نرم و پفکی دارد. بافت بلکا شبیه به الیاف پشمی است. این دیوارپوش با ترکیب الیاف سلولزی و رزین ساخته می‌شود و روی دیوار قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌عنوان دیوارپوشی زیبا و گرم استفاده شود.

شما می‌توانید طرح و رنگ بلکا را انتخاب کنید تا روی دیوارتان اجرا شود؛ اما اگر در آینده بخواهید نقاشی ساختمان را امتحان کنید یا طرح بلکا را عوض کنید، باید با اصول پاک کردن رنگ بلکا از دیوار آشنا باشید تا بتوانید طرح قبلی را کاملاً پاک کرده و سپس طرح جدید را روی دیوار اجرا کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که چطور می‌توانید رنگ بلکا را از روی دیوار پاک کنید.

رنگ بلکا
رنگ بلکا

پاک کردن رنگ بلکا از دیوار مثل آب‌ خوردن

در ادامه می‌خواهیم انواع روش‌هایی که می‌توانید برای جدا کردن بلکا از روی دیوار استفاده کنید را به شما بگوییم. هرکدام از این روش‌ها معایب و مزایای خود را دارند که توصیه می‌کنیم بر اساس توضیحاتی که گفته می‌شود، بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. برای جدا کردن بلکا از روی دیوار می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

1- استفاده از دستگاه رطوبت ساز:

اولین روشی که می‌توانید برای پاک کردن رنگ بلکا از دیوار استفاده کنید، این است که به بلکا رطوبت دهید تا لایه زیرین آن از دیوار جدا شود. اگر عجله‌ ندارید می‌توانید از دستگاه بخور یا رطوبت ساز برای این کار استفاده کنید تا کمی رطوبت در بلکا ایجاد کرده و سپس آن را از روی دیوار جدا کنید.

همچنین می‌توانید یک غلتک رنگ‌آمیزی را با آب خیس کنید و روی بلکا بکشید تا کاملاً خیس شده و از دیوار جدا شوند. پس از این کار نیاز است که با استفاده از یک کاردک به‌آرامی آنها را از روی دیوار جدا کنید.

البته دقت کنید که اگر دیوار زیر بلکا گچی باشد، ممکن است مقداری از گچ نیز بریزد و نیاز به لکه‌گیری داشته باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که در انجام این کار دقت کافی به خرج دهید.

2- استفاده از آب:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اجرای بلکا هم ارائه میده؟

روش دوم که خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید آن را انجام دهید، این است که یک بطری خالی را بردارید و آن را از آب پر کنید و سپس آب را روی قسمت‌های مختلف بلکا اسپری کنید تا بلکا کاملاً خیس شده و از دیوار زیری خود جدا شوند.

این کار بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و می‌توانید بدون هیچ‌گونه مشکلی آن را انجام دهید تا کارتان راحت‌تر شود. در این روش نیز بعد از شل‌شدن بلکا، می‌توانید از کاردک استفاده کنید تا آنها را از روی دیوار جدا کنید.

نکات مهم در اجرای رنگ بلکا
نکات مهم در اجرای رنگ بلکا

نکات مهم در پاک کردن رنگ بلکا از دیوار

در قسمت قبلی دو روش را به شما گفتیم که کمک می‌کنند بتوانید به‌راحتی بلکا را از روی دیوار جدا کنید و مشکلی در این زمینه برایتان ایجاد نشود. حالا می‌خواهیم نکاتی را بگوییم که رعایت آنها کمک می‌کند بتوانید به‌آسانی کار جداکردن بلکا از روی دیوار را انجام دهید.

1- عجله نکنید:

اولین نکته‌ای که خیلی مهم است و باید آن را در نظر داشته باشید، این است که وقتی آب را به بلکا می‌پاشید و آنها را خیس می‌کنید، باید زمان کافی به آنها بدهید تا با آن حل شده و شل شوند و نباید سریعاً با کاردک به جان آنها بیفتید.

2- در انتخاب بلکا دقت کنید:

خیلی از افراد در هنگام اجرای بلکا، برای کاهش هزینه بلکا دیوار، سعی می‌کنند از جنس‌های ضعیف‌تر استفاده کنند. اما باید بدانید که در آینده و هنگام پاک کردن بلکا با جنس‌های ضعیف‌تر دچار مشکل خواهید شد و نمی‌توانید به‌ راحتی آنها را از بین ببرید و این موضوع باعث خسارت دیدن دیوارهای خانه شما می‌شود.

پس سعی کنید در هنگام انتخاب بلکا، بهترین جنس‌ها را انتخاب کنید تا بتوانید به‌راحتی آنها را در آینده از دیوار جدا کنید و مشکلی برای دیوار ایجاد نشود.

3- فضا را خیلی سرد نکنید:

درست است که رطوبت باعث می‌شود که بلکا راحت‌تر از دیوار جدا شود، اما باید بدانید که فضایی که در آن هستید نباید خیلی سرد باشد؛ چون این موضوع باعث می‌شود که بلکا به‌هم‌ریخته و به‌راحتی از دیوار جدا نشود.

پس سعی کنید دمای محیط را در حالتی متعادل حفظ کنید و از سرد یا گرم کردن زیاد محیط خانه خود خودداری کنید.

اجرای بلکا با قیمت مناسب
اجرای بلکا با قیمت مناسب

خدمات نقاشی ساختمان با هوم سرویز

در این مقاله در مورد پاک کردن رنگ بلکا از دیوار مثل آب‌ خوردن صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً بلکا چیست و در ادامه با هم بررسی کردیم که به چه روش‌هایی می‌توانید بلکا را به‌صورت کامل از روی دیوار پاک کنید.

در بخش بعدی نیز نکاتی را گفتیم که رعایت آنها هنگام پاک‌ کردن بلکا، کمک می‌کند بتوانید راحت‌تر این کار را انجام دهید و با چالشی مواجه نشوید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید روش پاک‌کردن رنگ بلکا از دیوار را یاد بگیرید و این کار را به‌راحتی انجام دهید. برای استفاده از رنگ بلکا در منزل خود، می‌توانید کار اجرای بلکا را به متخصصان حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا این کار را با بهترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اجرای بلکا هم ارائه میده؟

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات مانند تفاوت رنگ روغن و رنگ پلاستیک و انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان و نقاشی اتاق با غلطک به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از بازسازی آشپزخانه و نصب پارکت گرفته تا نصب کاغذ دیواری و نصب آسمان مجازی آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا