رایانه و تکنولوژی

آموزش صفر تا صد اسمبل کردن کامپیوتر

امروزه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تقریباً تمام کارها به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند و برای اینکه بتوانیم کارهای خودمان را راحت‌تر انجام دهیم، نیاز به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ داریم. با داشتن کامپیوتر و لپ‌تاپ، می‌توانیم در شغل خود بهتر فعالیت کنیم، سرگرم شویم، کارهای اینترنتی خود را انجام دهیم و لذت زندگی در دنیای مدرن را تجربه کنیم. کامپیوترهای خانگی، همچنان از محبوب‌ترین ابزارهای تکنولوژی هستند که برای کارهای شخصی، گیمینگ و … خریداری می‌شوند. بعضی از افراد دوست دارند که خودشان کار اسمبل کردن کامپیوتر را انجام دهند تا بتوانند تجهیزات دلخواه را در سیستم کامپیوترشان نصب کنند.

اما سؤالی که وجود دارد این است که اسمبل کردن کامپیوتر چگونه انجام می‌شود؟ اصلاً این کار شامل چه چیزهایی است؟ برای سرهم کردن کامپیوتر باید چه قطعاتی را خریداری کنیم و به چه ابزارهایی برای این کار نیاز داریم؟

برای اسمبل کردن کامپیوتر، با این سوالات مواجه خواهید شد و برای اینکه بتوانید کامپیوترتان را به درستی تجهیز کنید، باید جواب این سوالات را بدانید.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد اسمبل کردن کامپیوتر صحبت کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید یک کامپیوتر را از صفر تا صد اسمبل کنید. همچنین به شما آموزش می‌دهیم که چگونه تمام قطعات کامپیوتر را خریداری کرده و سرهم کنید.

اگر دوست دارید در مورد سرهم کردن کامپیوتر اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید به‌راحتی این کار را انجام دهید و کامپیوتری مجهز و دلخواه برای خودتان داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اسمبل کردن کامپیوتر
اسمبل کردن کامپیوتر

منظور از اسمبل کردن کامپیوتر چیست؟

منظور از اسمبل کردن کامپیوتر یا سرهم کردن آن، تهیه تمام قطعات کامپیوتر و متصل کردن آنها به هم است تا در نهایت بتوانید یک کامپیوتر کامل را بسازید و از آن استفاده کنید و آن را به مشتری تحویل دهید. در کامپیوتر اسمبل شده کلیه قطعات سرهم بندی شده، تست شده و سازگاری آنها ارزیابی شده و آماده استفاده توسط مشتری است.

اسمبل کردن کامپیوتر برخلاف تصور عموم، کار ساده‌ای نیست و برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، نیاز به تخصص در زمینه کامپیوتر دارید و باید قطعاتی را برای این کار انتخاب کنید که با هم هماهنگی کاملی دارند.

انتخاب تجهیزات درست برای اسمبل کردن کامپیوتر، اهمیت زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا در نهایت، یک سیستم کامل و بی‌نقص داشته باشید. اگر برای سرهم کردن و تجهیز کامپیوتر خود به کمک نیاز دارید، می‌توانید از خدمات کامپیوتری در محل هوم سرویز کمک بگیرید و تمام مشکلات کامپیوتر خود را با کمک افراد متخصص و باتجربه حل کنید.

نکات مهم در اسمبل کردن کامپیوتر
نکات مهم در اسمبل کردن کامپیوتر

نکات مهم در اسمبل کردن کامپیوتر چیست؟

برای اسمبل کردن کامپیوتر، نکات و اصولی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

قبل از شروع اسمبل کردن کامپیوتر، به نکات زیر توجه کنید:

1- هماهنگی قطعات:

اولین موضوع مهمی که در سرهم کردن کامپیوتر وجود دارد و باید به آن توجه کافی اختصاص دهید، این است که قطعات کامپیوتر باید در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار داشته باشند و بتوانند به‌خوبی کار کنند.

مثلاً اگر یک گرافیک قدرتمند برای کامپیوتر نصب می‌کنید، بهتر است که یک حافظه مجزا نیز برای گرافیک نصب کنید تا کامپیوتر بتواند از حداکثر پتانسیل خود استفاده کند.

یا اگر از هارد پرقدرتی استفاده می‌کنید که قدرت کامپیوتر را افزایش می‌دهد، باید میزان حافظه رم را نیز به‌گونه‌ای در نظر بگیرید که امکان استفاده از کامپیوتر را به بهترین شکل فراهم کند و اختلالی در کارکرد آن ایجاد نکند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

انتخاب قطعات درست، موضوعی است که یا باید در آن تخصص داشته باشید یا باید حتماً از یک فرد حرفه‌ای در زمینه تعمیر کامپیوتر کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند و بتوانید قطعات کامپیوترتان را به‌درستی تهیه کنید.

2- موارد استفاده از کامپیوتر:

یکی از موضوعاتی که تعیین می‌کند کامپیوتر موردنظر، چه قطعاتی داشته باشد، این است که برای چه نیازی می‌خواهید آن را سرهم کنید.

این موضوع اهمیت خیلی زیادی دارد و اگر به آن توجه نکنید، نمی‌توانید به‌خوبی کار اسمبل کردن کامپیوتر را انجام دهید. مثلاً شخصی که یک کامپیوتر برای گیمینگ نیاز دارد، با شخصی که به یک کامپیوتر برای کارهای معماری نیاز دارد بسیار متفاوت است و هرکدام نیازهای خاصی دارند. یا نیازهای شخصی که می‌خواهد از کامپیوتر برای کارهای خانگی و مالتی مدیا استفاده کند، با نیازهای شخصی که تدوینگر است و می‌خواهد با استفاده از کامپیوتر خود کارهای رندرینگ را انجام دهد، کاملاً متفاوت است.

بنابراین، این موضوع را نیز باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن، بهترین قطعات را انتخاب کنید و بدانید که دقیقاً به چه صورتی کار سرهم کردن کامپیوتر را انجام دهید تا برای شما کاملاً مناسب باشد.

3- بودجه موردنظر برای خرید قطعات:

یکی از موضوعات مهم دیگری که در اسمبل کردن کامپیوتر اهمیت بسیار زیادی دارد، این است که بودجه خودتان را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن، کار خرید قطعات و سرهم کردن را انجام دهید.

وقتی بودجه مشخص باشد، شما می‌توانید به‌راحتی تصمیم بگیرید که می‌خواهید چه کارت گرافیکی را با چه سی‌پی‌یو و چه هاردی هماهنگ کنید و به این طریق هماهنگی بیشتری بین قطعات شما ایجاد خواهد شد.

اما اگر بودجه را در نظر نداشته باشید، احتمال این وجود دارد که شما بودجه زیادی را صرف خرید یک قطعه حرفه‌ای کنید و بقیه قطعات به‌صورت معمولی باشند و در نتیجه، کامپیوتر شما نتواند از تمام قطعات خود به‌درستی استفاده کند و در نهایت پاسخگوی نیازهای شما نباشد.

مراحل تشخیص درست مدل کارت گرافیک کامپیوتر را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

قطعات موردنیاز برای اسمبل کردن کامپیوتر
قطعات موردنیاز برای اسمبل کردن کامپیوتر

قطعات موردنیاز برای اسمبل کردن کامپیوتر چه هستند؟

حالا که با نکات مهم در اسمبل کردن کامپیوتر آشنا شدید، نوبت این می‌رسد که قطعات موردنیاز برای این کار را بشناسید و بتوانید این قطعات را تهیه کنید تا بتوانید یک سیستم کامل را راه‌اندازی کنید.

برای اسمبل کردن کامپیوتر، به قطعات زیر نیاز خواهید داشت:

1- کیس کامپیوتر:

کیس کامپیوتر یک باکس فلزی است که تمامی قطعات روی آن نصب شده و به هم متصل می‌شوند تا بتوانند به‌خوبی با هم کار کنند. کیس، وظیفه محافظت از قطعات کامپیوتر را دارد.

کیس کامپیوتر
کیس کامپیوتر

2- حافظه داخلی یا رم:

رم حافظه اجرایی کامپیوتر است که نقش زیادی در اجرای درست نرم‌افزارها و برنامه‌ها دارد. کامپیوتر یک حافظه بلندمدت دارد که همان هارد کامپیوتر است. همچنین کامپیوتر یک حافظه کوتاه‌مدت دارد که همان رم است. تمام کارهای انجام شده در کامپیوتر و فایل‌های مهم، در حافظه رم ذخیره می‌شود. وجود حافظه رم در کامپیوتر، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید راحت‌تر و سریعتر با کامپیوتر کار کنید و اجرای نرم‌افزارها با سرعت بیشتری انجام شود.

رم کامپیوتر
رم کامپیوتر

3- مادربورد:

مادربورد مهم‌ترین قطعه کامپیوتر است که تمامی قطعات دیگر روی آن نصب شده یا به آن متصل می‌شوند. کار مادربورد این است که تمامی اجزای کامپیوتر را با هم هماهنگ کند و مراحل روشن‌ شدن و کار کردن کامپیوتر را آسان‌تر کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

مادربورد قابلیت ارتقا نیز دارد و شما می‌توانید قطعات فعلی را جدا کرده و قطعات جدید و پیشرفته‌تری را روی آن نصب کنید که این موضوع باعث می‌شود بتوانید سیستم خودتان را پیشرفته‌تر کنید.

مادربورد همچنین سوکت‌های مختلفی مانند کابل hdmi و lan و… دارد که می‌توانید اتصال ابزارهای مختلف به کامپیوتر را با استفاده از این سوکت‌ها انجام دهید.

مادربورد کامپیوتر
مادربورد کامپیوتر

4- پردازنده یا سی‌پی‌یو:

می‌توانیم بگوییم که قلب یک کامپیوتر، پردازنده یا سی‌پی‌یو آن است که اهمیت بسیار زیادی در اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها دارد و نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر شما بازی می‌کند.

پردازنده قطعه‌ای است که باید در هماهنگی با قطعات دیگر باشد و به‌خوبی در کنار آنها کار کند؛ در غیر این صورت ممکن است برای کامپیوتر مشکلاتی مانند سیاه‌ شدن صفحه مانیتور و… پیش بیاید که این موارد، نشان‌دهنده عدم هماهنگی سی‌پی‌یو با قطعات دیگر است.

سی پی بو کامپیوتر
سی پی بو کامپیوتر

5- فن خنک‌کننده:

وقتی کامپیوتر شما در حال کار کردن و مخصوصاً انجام کارهای سنگین مانند اجرای بازی و یا نصب نرم‌افزارهای مهندسی است، قطعات آن، مخصوصاً سی‌پی‌یو، حرارت زیادی را تولید می‌کنند و این موضوع باعث گرم‌ شدن سیستم می‌شود.

اگر فن خنک‌کننده روی سیستم شما وجود نداشته باشد، قطعاً سیستم دچار مشکل خواهد شد و کارکرد مناسبی نخواهد داشت. به همین خاطر نیاز است که یک فن خنک‌کننده را روی سیستم خودتان نصب کنید تا بتوانید با استفاده از آن، هوای خنک برای قطعات کامپیوتر فراهم کنید و کارکرد قطعات دچار مشکل نشود.

فن خنک‌کننده کامپیوتر
فن خنک‌کننده کامپیوتر

6- منبع تغذیه:

منبع تغذیه، قطعه‌ای است که در کیس وجود دارد و انرژی الکتریکی موردنیاز برای روشن‌ شدن و کار کردن کامپیوتر را تأمین می‌کند. به همین خاطر برای اسمبل کردن کامپیوتر، باید وجود این قطعه را جدی بگیرید.

در گذشته شما باید منبع تغذیه را به‌صورت جداگانه تهیه می‌کردید که این موضوع باعث هزینه‌های بیشتر می‌شد؛ اما امروزه اکثر کیس‌ها منبع تغذیه داخلی دارند که می‌توانید بدون نیاز به هزینه اضافی، از آنها استفاده کنید و منبع تغذیه را به‌راحتی به مادربورد متصل کنید.

منبع تغذیه کامپیوتر
منبع تغذیه کامپیوتر

7- هارد دیسک:

هارد دیسک، یک سیستم برای ذخیره‌سازی اطلاعات روی کامپیوتر است که فایل‌های ویندوز و سایر فایل‌های شخصی خودتان را می‌توانید روی آن ذخیره کنید. هرچه میزان فضای هارد دیسک بیشتر باشد، به همان مقدار می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های بیشتری را نیز روی آن نصب کنید و کارتان از این نظر راحت‌تر خواهد بود.

هارد دیسک کامپیوتر
هارد دیسک کامپیوتر

8- کابل‌های sata:

برای اینکه بتوانید قطعات را به‌خوبی روی کیس سوار کنید و آنها را باهم هماهنگ کنید، نیاز به استفاده از کابل‌هایی دارید که به آنها کابل‌های SATA گفته می‌شود. این کابل‌ها، اتصال قطعات مختلف کامپیوتر را با هم برقرار می‌کنند و نیاز است که آنها را خریداری کنید تا هنگام سرهم کردن کامپیوتر به مشکلی نخورید.

کابل‌های SATA
کابل‌های SATA

مراحل اسمبل کردن کامپیوتر چه هستند؟

تا به اینجا شما را با قطعات مهم در سرهم کردن کامپیوتر آشنا کردیم و گفتیم که این قطعات چه هستند و هرکدام چه کاری را انجام می‌دهند. حالا می‌خواهیم به سراغ مراحل اسمبل کردن کامپیوتر برویم تا بتوانید این مراحل را بشناسید و به ترتیب آنها را انجام دهید و کار سرهم کردن کامپیوتر خودتان را به‌راحتی انجام دهید.

1- تهیه قطعات موردنیاز:

اولین کاری که نیاز است انجام دهید، این است که قطعات موردنیاز برای کامپیوتر خودتان را تهیه کنید. همان قطعاتی که در بخش قبلی گفتیم را باید تهیه کنید تا بتوانید آنها را سرهم کرده و استفاده کنید.

البته اگر خودتان تخصص کافی در این زمینه ندارید و نمی‌توانید چطور باید هماهنگی بین قطعات را ایجاد کنید، به شما توصیه می‌کنیم که حتماً از یک مهندس کامپیوتر یا متخصص خدمات کامپیوتری کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.

2- آماده‌کردن ابزارهای موردنیاز:

دومین کاری که برای اسمبل کردن کامپیوتر باید انجام دهید، این است که ابزارهای موردنیاز را آماده کنید. ابزارهایی مانند پیچ‌ گوشتی، انبردستی، چاقو یا کاتر و… ابزارهایی هستند که وجود آنها در مراحل سرهم کردن کامپیوتر، بسیار کمک‌کننده است و باعث می‌شود که کارتان سریع‌تر پیش برود؛ بنابراین این ابزارها را نیز آماده کنید تا مشکلی در مراحل اجرا نداشته باشید.

آماده کردن کیس برای اسمبل کردن کامپیوتر
آماده کردن کیس برای اسمبل کردن کامپیوتر

3- آماده‌ کردن کیس برای اسمبل کردن کامپیوتر:

مرحله بعدی این است که کیس را آماده کنید تا بتوانید کار سرهم کردن قطعات را انجام دهید. برای این کار نیاز است که ابتدا پیچ‌های کیس را باز کنید و آنها را در جایی قرار دهید تا گم نشوند.

سپس نیاز است که کابل‌های موجود در کیس را به‌صورت کامل جدا کرده و از داخل کیس خارج کنید. البته یادتان باشد که هرکدام از کابل‌ها، به کجا وصل بوده‌اند تا در انتهای کار مشکلی نداشته باشید و بتوانید کابل‌ها را در مکان صحیح خود قرار دهید.

همچنین نیاز است که برای اتصال قطعات مختلف مانند درایو نوری، پوشش‌های موجود در کیس را بردارید تا بتوانید نصب قطعات را به‌درستی انجام دهید. علت روشن نشدن کیس کامپیوتر را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

4- تست برق نداشتن کیس:

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما بهتر است که یک فازمتر بردارید و آن را به قسمت‌های مختلف بدنه کیس وصل کنید تا مطمئن شوید که الکتریسیته ساکن در کیس وجود ندارد و باعث خرابی قطعات کامپیوتر نمی‌شود.

همچنین به‌صورت حرفه‌ای می‌توانید یک سیم اتصال به خود تهیه کنید که یک سر آن به مچ دستتان بسته می‌شود و سر دیگر آن را می‌توانید به زمین یا قسمت فلزی کیس متصل کنید تا الکتریسیته ساکن از بدنتان خارج شود.

5- نصب مادربورد:

در گام پنجم از اسمبل کردن کامپیوتر، نیاز است که کار نصب مادربورد را انجام دهید. برای این کار ابتدا مکان‌های بستن مادربورد در کیس را مشخص کنید و جای پیچ‌ها را در نظر بگیرید و اگر نیاز است از پایه‌های پیچ استفاده کنید تا نصب به‌درستی انجام شود.

سپس مادربورد را از جعبه‌اش به‌آرامی خارج کنید و از دست‌ زدن به روی صفحه مادربورد خودداری کنید و سعی کنید تنها اطراف آن را لمس کنید. حالا می‌توانید مادربورد را داخل کیس قرار داده و کار بستن پیچ‌های آن را انجام دهید.

6- نصب هارددیسک:

در مرحله بعدی، نیاز است که هارددیسک را روی کامپیوتر خودتان متصل کنید. معمولاً برای هارددیسک در کیس کامپیوتر، یک مکان مخصوص وجود دارد که می‌توانید هارددیسک را در آن قسمت قرار دهید تا بتوانید آن را نصب کنید.

در نصب هارددیسک دقت کنید که آن را به‌درستی به سوکت مربوطه متصل کنید تا مشکلی برایش ایجاد نشود.

نصب قطعات مختلف کامپیوتر
نصب قطعات مختلف کامپیوتر

7- نصب درایو نوری:

شما می‌توانید از درایو نوری برای اجرای دی‌وی‌دی و سی دی استفاده کنید. در کیس کامپیوتر، مکان مخصوصی برای نصب درایو نوری وجود دارد که می‌توانید آن را به‌سادگی متصل کنید. البته برای نصب درایو نوری حواستان باشد که به درایور آسیبی وارد نشود و پیچ‌های آن را به‌درستی ببندید تا در جای خود محکم شود.

این موضوع را نیز باید بدانید که اکثر کیس‌های جدید مکانی برای درایو نوری ندارند و از این درایو کمتر استفاده می‌شود و باید هنگام خرید کیس و درایو نوری، به این موضوع دقت کنید.

8- نصب پردازنده یا CPU:

کار بعدی که باید برای اسمبل کردن کامپیوتر انجام دهید، این است که پردازنده کامپیوتر خودتان را متصل کنید. در مادربورد کامپیوتر، مکانی برای نصب پردازنده وجود دارد که روی آن یک نگهدارنده فلزی قرار دارد. باید این قطعه را با فشار باز کنید و پردازنده را به‌درستی در جای خود قرار دهید و سپس نگهدارنده را ببندید تا پردازنده کاملاً محکم شود.

9- نصب رم یا حافظه کوتاه‌مدت سیستم:

کار دیگری که باید انجام دهید، این است که رم سیستم را نصب کنید تا بتواند کارهای اجرایی را به‌درستی انجام دهد. روی مادربورد معمولاً خشاب‌هایی وجود دارند که می‌توانید رم را روی آنها نصب کنید.

البته دقت کنید که باید دو طرف رم را بگیرید و آن را به‌آرامی فشار دهید تا به‌صورت کامل در خشاب جا بگیرد و بتواند به‌درستی کار خود را انجام دهد.

نصب رم کامپیوتر
نصب رم کامپیوتر

10- نصب فن خنک‌کننده:

کار دیگری که برای ادامه اسمبل کردن کامپیوتر باید انجام دهید، این است که فن خنک‌کننده را روی کیس نصب کنید. معمولاً در بالا و پشت کیس‌ها مکانی برای نصب فن وجود دارد که باید فن را در آنجا قرار داده و پیچ‌های آن را به‌درستی متصل کنید تا کاملاً محکم شود.

محکم بستن فن اهمیت زیادی دارد؛ چون اگر این کار را به‌خوبی انجام ندهید، ممکن است فن هنگام کار کردن لرزش داشته باشد و صدای زیادی را تولید کند.

اسمبل کردن کامپیوتر
اسمبل کردن کامپیوتر

11- نصب خنک‌کننده سی‌پی‌یو:

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز گفتیم، سی‌پی‌یو وظیفه پردازش کارهای مختلف سیستم را بر عهده دارد و به همین خاطر احتمال داغ‌ کردن آن بسیار زیاد است.

بنابراین، نیاز است که برای آن به‌صورت جداگانه یک قطعه خنک‌کننده نصب کنید تا حرارت سی‌پی‌یو را کم کرده و آن را خنک کند. برای این کار نیاز است که قطعه موردنظر را تهیه کنید و آن را دقیقاً روی سی‌پی‌یو نصب کنید تا بتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد.

دقت کنید که نصب این قطعه خیلی مهم است و در سلامت سی‌پی‌یو نقش بسیار مهمی دارد.

اسمبل کردن کامپیوتر
اسمبل کردن کامپیوتر

12- نصب منبع تغذیه:

منبع تغذیه نیز یکی دیگر از قطعات مهمی است که در مورد آن توضیح دادیم. اگر کیس شما به‌صورت پیش‌فرض منبع تغذیه دارد، نیازی به این مرحله نیست؛ اما اگر در کیس منبع تغذیه وجود ندارد، باید خودتان جداگانه این قطعه را نصب کنید.

برای منبع تغذیه نیز مکان خاصی در نظر گرفته شده است که می‌توانید آن را روی کیس متصل کنید و به‌راحتی این قطعه را نیز نصب کنید.

برای اسمبل کردن کامپیوتر و نصب صحیح قطعات کامپیوتر، شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی کامپیوتر آنلاین استفاده کنید که توسط تیم هوم سرویز ارائه می‌شود و تمام ایرادات کامپیوتر شما را در منزلتان حل می‌کند.

اسمبل کردن کامپیوتر
اسمبل کردن کامپیوتر

13- نصب کابل‌ها:

آخرین مرحله‌ای که برای اسمبل کردن کامپیوتر وجود دارد، این است که نصب کابل‌های موردنیاز را انجام دهید. شما باید کابل‌های بخش‌های مختلف مانند منبع تغذیه، فن خنک‌کننده و… را به مادربورد انجام دهید تا سیستم بتواند به‌درستی کار کند و کار هماهنگ‌سازی آن به‌خوبی انجام شود.

به همین خاطر در ابتدای کار گفتیم حواستان باشد که کابل‌هایی که جدا می‌کنید، در کجا متصل شده‌اند و مکان کابل‌ها را به یاد داشته باشید.

اتصال صحیح کابل‌های کامپیوتر
متصل کردن کابل‌های کامپیوتر

14- نصب ویندوز و درایورها:

تا به اینجای کار شما کار اسمبل کردن کامپیوتر را به‌درستی انجام دادید. حالا نوبت به این می‌رسد که نصب ویندوز و درایورهای موردنیاز کامپیوتر را انجام دهید. حالا باید کامپیوتر را روشن کرده و روی آن فایل‌های ویندوز را نصب کنید.

سپس نیاز است که درایورهای موردنیاز سیستم را نیز نصب کنید تا بتوانید به‌خوبی کار راه‌اندازی را انجام دهید و این کار را نهایی کنید.

شما می‌توانید برای نصب ویندوز در محل، از متخصصان هوم سرویز کمک بگیرید و این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید تا تمام بازی‌ها، درایوهای ضروری و نرم افزارهای کامپیوتری را به‌سرعت برای شما نصب کنند.

اسمبل کردن کامپیوتر
اسمبل کردن کامپیوتر

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد اسمبل کردن کامپیوتر صحبت کردیم و گفتیم که چطور می‌توانید یک کامپیوتر را از صفر تا صد سرهم کنید. ابتدا با هم بررسی کردیم که منظور از اسمبل کردن کامپیوتر چیست و شامل چه مواردی می‌شود و در مرحله بعدی گفتیم که برای اسمبل کردن کامپیوتر باید چه نکاتی را رعایت کنید.

در ادامه نیز با قطعات مهمی که در کامپیوتر وجود دارند آشنا شدیم و گفتیم که این قطعات چه هستند و هرکدام چه وظیفه‌ای دارند. در مرحله آخر هم به‌صورت گام‌به‌گام گفتیم که چطور سرهم کردن کامپیوتر را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با اسمبل کردن کامپیوتر آشنا شوید و این کار را به بهترین شکل ممکن برای خودتان یا مشتریانتان انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند مراحل ساخت اکانت پلی استیشن را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با روش کار با جیمیل در گوشی موبایل آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدمات مختلف کامپیوتری مانند تعمیر لپ تاپ در محل برای شما عزیزان است تا بتوانید مشکلات کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل خود را سریع‌تر حل کنید و از ابزارهای تکنولوژی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا