لوله کشی و تاسیسات

10 علت کم‌ شدن فشار آب پکیج + عیب‌یابی و رفع افت فشار پکیج

همه ما دوست داریم که در خانه خود، آب گرم با فشار مناسب داشته باشیم تا بتوانیم کارهای روزانه خود را با خیال راحت انجام دهیم و از وجود آب گرم در حمام لذت ببریم. اما متاسفانه گاهی اوقات فشار آب گرم کم می‌شود و نمی‌توانیم از حجم کافی آب در منزل استفاده کنیم. در این حالت، باید علت اصلی کم شدن فشار آب گرم را پیدا کنیم. یکی از مشکلات رایج در هنگام استفاده از پکیج، کم شدن فشار آب پکیج است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد.

شاید بپرسید که دلیل کم شدن فشار آب پکیج چیست و برای حل این مشکل چه باید کرد؟ اگر دوست دارید با دلایل کم شدن فشار آب در پکیج دیواری آشنا شوید و این مشکل را خیلی سریع حل کنید، در این نوشته با ما همراه باشید. همچنین شما می‌توانید از خدمات پکیج هوم سرویز استفاده کنید و کار تعمیر و سرویس پکیج خود را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید.

علت افت فشار پکیج
علت افت فشار پکیج چیست؟

منظور از کم شدن فشار آب پکیج چیست؟

اگر مطمئن نیستید که پکیج دیواری شما نیز به مشکل افت فشار آب دچار شده است یا خیر، بهتر است پکیج خود را بررسی کنید تا از سلامتی قطعات آن مطمئن شوید.

افت فشار آب پکیج به این صورت است که همزمان با باز کردن شیر آب سرد، آب با نهایت قدرت و فشار از لوله بیرون می‌آید و مشکلی ندارد؛ اما زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید، فشار آب بسیار کم می‌شود. این موضوع یعنی کم بودن فشار آب گرم شدیداً اذیت‌کننده است و در زمان حمام کردن و… مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورد.

به همین خاطر بهتر است که در چنین حالتی به دنبال حل مشکل باشیم تا بتوانیم فشار آب را افزایش دهیم و از آب گرم پرفشار بهره‌مند شویم.

البته این نکته را باید بدانید که این مشکل در شیرهای آب که از پکیج فاصله زیادی دارند شایع است؛ اما اگر فشار آب در تمام شیرهای آب منزلتان کم است، مشکلی در پکیج شما وجود دارد و باید این مشکل را سریعتر برطرف کنید.

در ادامه این نوشته با دلایل کم شدن فشار آب گرم پکیج آشنا خواهید شد و می‌توانید بهترین راه‌حل را برای حل این مشکل پیدا کنید.

علت کم بودن فشار آب گرم مصرفی پکیج ایران رادیاتور
علت کم بودن فشار آب گرم مصرفی پکیج

دلایل کم شدن فشار آب پکیج چه هستند؟

در ادامه این مقاله، با رایج‌ترین و مهم‌ترین دلایل افت فشار آب گرم آشنا خواهید شد.

به یاد داشته باشید که فشار بار موجود روی صفحه‌ نمایش پکیج یا عقربه‌های آن، باید بین 0.7 تا 1.5 باشد. اگر فشار آب پکیج شما کم است، عقربه روی عدد پایین‌تر از 0.7 می‌آید و پکیج آب گرم تولید نمی‌کند. همچنین بیشتر بودن فشار آب پکیج می‌تواند به پکیج آسیب برساند و موجب اختلال جدی در پکیج شود.

موارد زیر، از جمله دلایل کاهش فشار آب در پکیج‌های دیواری هستند:

1- وجود مشکل در لوله‌کشی پکیج:

گاهی اوقات کم بودن فشار آب، هیچ ربطی به پکیج ندارد و در لوله‌کشی ساختمان مشکلی جدی وجود دارد. اگر لوله‌های ساختمان دچار ترکیدگی یا گرفتگی شوند، فشار آب پایین می‌آید و نمی‌توانید از آب کافی در منزل خود استفاده کنید.

در این حالت، هم آب سرد و هم آب گرم فشار کمی دارند و شما افت فشار آب را به وضوح حس خواهید کرد.

2- مشکل در پمپ آب:

اگر در طبقات بالای ساختمان زندگی می‌کنید، در بسیاری از روزها افت فشار آب را تجربه خواهید کرد. یکی از دلایل کم بودن فشار آب، عدم استفاده از پمپ آب یا وجود مشکل در پمپ است. با بروز مشکل در پمپ آب، میزان کافی از آب به طبقات بالای ساختمان پمپاژ نمی‌شود و این موضوع روی فشار آب تاثیر می‌گذارد. اگر مشاهده کردید که فشار آب گرم و آب سرد در منزل شما ضعیف است، بهتر است برای بررسی پمپ از تعمیرکار پمپ آب ساختمان کمک بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

علت کم بودن فشار آب گرم پکیج
علت کم بودن فشار آب گرم پکیج

3- مشکل در شیر پرکن:

شیر پرکن یا شیر هواگیری، قطعه‌ای است که در قسمت زیری پکیج قرار دارد و به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم فشار موجود در پکیج را تنظیم کنیم. عملکرد شیر پرکن به این صورت است که می‌توانیم پیچ آن را بچرخانیم و آن را باز کنیم. همزمان با باز شدن شیر پرکن، فشار پکیج زیاد می‌شود. زمانی که فشار پکیج به حد استاندارد (عدد 1.5 روی فشارسنج) رسید، می‌توانیم شیر پرکن را ببندیم تا فشار پکیج ثابت بماند.

اگر در پکیج خودتان مشاهده می‌کنید که فشار به‌صورت مداوم بالا و پایین می‌شود و ثابت نمی‌ماند، احتمالاً شیر پرکن پکیج دچار مشکل شده است. و باید این قطعه را تعویض کنید تا مشکل افت فشار پکیج حل شود.

یادتان باشد که خراب بودن شیر پرکن موجب افزایش فشار ناگهانی پکیج می‌شود و احتمال بروز خطراتی مانند انفجار پکیج و… را افزایش می‌دهد.

4- باز بودن شیر پرکن:

همان‌طور که در بالا گفتیم، شیر پرکن به تنظیم فشار پکیج کمک می‌کند. پس از تنظیم فشار دستگاه باید شیر پرکن را ببندیم تا فشار ثابت بماند. گاهی اوقات دلیل کم شدن فشار آب پکیج، باز بودن شیر پرکن است.

ممکن است ما یا شخص دیگری شیر پرکن را بازکرده باشیم و یادمان رفته باشد که این شیر را ببندیم و در این حالت فشار پکیج تنظیم مناسبی نخواهد داشت. به همین خاطر باید این قطعه را بررسی کنیم و در صورت باز بودن این شیر، آن را سریعاً ببندیم تا پکیج بتواند بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

نصب پکیج و راه‌اندازی آن، کاری مهم و تخصصی است که باید توسط افراد باتجربه انجام شود تا تمام قطعات پکیج به‌درستی در جای خود قرار بگیرند و عملکرد درستی داشته باشند.

شیر پرکن یا شیر هواگیری
شیر مخصوص هواگیری

5- سوراخ‌ شدن منبع انبساط پکیج:

منبع انبساط پکیج، قطعه‌ای است که داخل آن هوا وجود دارد. وظیفه منبع انبساط، تنظیم فشار آب گرم و تامین آب گرم موردنیاز برای رادیاتورها و لوله‌های داخل منزل است.

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف، منبع انبساط سوراخ شود و این موضوع باعث می‌شود که افت فشار در پکیج زیاد شود و این منبع نتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد.

در چنین حالتی باید سریعاً نسبت به تعویض منبع انبساط اقدام کنید تا بتوانید مشکل پکیج را حل کنید و آب گرم کافی را در منزل خود داشته باشید.

6- نبود باد در منبع انبساط:

این موضوع معمولاً کمتر پیش می‌آید و خیلی رایج نیست، اما ممکن است با آن مواجه شوید. در این حالت منبع انبساط باد کافی ندارد و به همین خاطر پکیج نمی‌تواند فشار موردنیاز خود را دریافت کند و در نتیجه، فشار آب کم خواهد بود.

در چنین وضعیتی باید برای سرویس پکیج و باد زدن منبع انبساط اقدام کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید. اگر بعد از باد زدن باز هم مشکل پابرجا بود، احتمال دارد که منبع انبساط سوراخ شده باشد و به همین دلیل فشار آب پکیج پایین بیاید.

سرویس و تعمیر پکیج
سرویس و تعمیر پکیج

7- نشتی آب:

نشتی آب، یکی از مشکلاتی است که باعث خرابی پکیج، بروز نم زدگی دیوار و لکه می‌شود و ظاهر خانه را خراب می‌کند. همچنین نشتی آب از شوفاژها باعث کم شدن فشار آب پکیچ می‌شود. در چنین حالتی باید ببینید که لوله‌های پکیج یا رادیاتورها نشتی دارند یا خیر. اگر مشاهده کردید که از رادیاتورها آب چکه می‌کند، باید از لوله کش پکیج برای حل این مشکل کمک بگیرید تا خیلی سریع، دلیل اصلی نشتی آب را پیدا کند و مشکلات مربوط به لوله‌کشی پکیج را برطرف کند.

8- از کار افتادن مبدل پکیج:

مبدل پکیج، قطعه‌ای مهم است که همزمان کار گرم نگه داشتن رادیاتورها و تامین آب گرم مصرفی خانه را انجام می‌دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

اتفاقاتی مانند افت فشار آب گرم یا سرد شدن ناگهانی شوفاژها، نشان‌دهنده وجود مشکل در مبدل پکیج هستند. در این صورت، باید از تعمیرکاران ماهر و حرفه‌ای برای تعویض یا سرویس مبدل پکیج کمک بگیرید تا خیلی سریع مبدل پکیج شما را تعمیر کنند.

در صورت خراب شدن یا سوراخ شدن مبدل پکیج، دیگر شوفاژها گرم نمی‌شوند و آب گرم نخواهد شد. همچنین این موضوع احتمال چکه کردن آب از پکیج را افزایش می‌دهد. در این حالت، اصلاً به پکیج دست نزنید و کار سرویس پکیج را به تعمیرکاران پکیج بسپارید تا خسارت مالی و جانی نبینید.

علت کم شدن فشار آب گرم پکیج
علت کم شدن فشار آب گرم پکیج

9- نشتی در لوله‌های گرمایش از کف:

اگر در خانه شما سیستم گرمایش از کف وجود دارد و مشکل کم شدن فشار آب پکیج برایتان پیش آمده است، این احتمال وجود دارد که لوله‌های گرمایش از کف منزل شما دچار نشتی شده باشند.

معمولاً چنین سیستم‌هایی اگر به‌درستی نصب نشوند، دچار نشتی می‌شوند و همین نشتی کافی است که در فشار آب گرم اختلال ایجاد کند و باعث کم شدن فشار آب پکیج شود.

این مشکل را باید سریعاً برطرف کنید، چون هم به پکیج آسیب وارد می‌کند و هم باعث خراب‌ شدن کف خانه شما و سقف خانه همسایه پایین خواهد شد. تشخیص نشتی لوله و رفع آن احتمالا هزینه زیادی را برایتان به دنبال خواهد داشت.

10- رسوب داشتن مبدل:

آخرین دلیلی که باعث کم‌ شدن فشار آب پکیج می‌شود، رسوب داشتن مبدل پکیج است. در صورتی که میزان رسوبات پکیج زیاد شود، پکیج نمی‌تواند به‌درستی عمل کند و حجم مناسبی از آب را گرم کند. بنابراین برای رفع این مشکل باید برای رسوب‌زدایی پکیج اقدام کنید و این رسوبات را از داخل پکیج منزلتان خارج کنید.

یکی از بهترین راه‌ها برای کنترل این موضوع، استفاده از سختی گیر آب است که باعث کاهش رسوبات پکیج شما می‌شود.

سرویس پکیج
سرویس پکیج

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره دلایل کم شدن فشار آب پکیج صحبت کردیم و 10 دلیل اصلی افت فشار آب را به شما توضیح دادیم. اگر برای پکیج شما مشکل به وجود آمده است و به‌درستی کار نمی‌کند، خوب است از افراد متخصص و حرفه‌ای بخواهید که کار سرویس و تعمیر پکیج شما را انجام دهند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد.

تعمیرکاران حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان هستند و کارهایی مانند نصب و سرویس پکیج را با بهترین قیمت برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات تیم هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای سرویس و تعمیر پکیج ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا