بنایی و دکوراسیون

چگونه بتونه درست کنیم؟ آموزش ساخت انواع بتونه

بتونه کردن دیوار، یکی از مراحل مهم نقاشی ساختمان است که اهمیت زیادی دارد. بتونه، ماده‌ای خمیر و سفید رنگ است که برای پر کردن ترک‌های روی دیوار و ترمیم خراشیدگی‌های دیوار به کار می‌رود. استفاده از بتونه روی دیوار، باعث ایجاد سطحی صاف و یکدست روی دیوار می‌شود و بستر دیوار را برای نقاشی ساختمان آماده می‌کند. قبل از نقاشی و رنگ آمیزی دیوارها، باید حتماً بتونه کاری انجام شود تا نتیجه کار تمیزتر و زیباتر شود. بتونه کاری، از پوسته پوسته شدن دیوار جلوگیری می‌کند و ماندگاری رنگ روی دیوار را افزایش می‌دهد. امروزه با توجه به جنس دیوار، از انواع بتونه‌ها استفاده می‌شود که از نظر روش ساخت، ویژگی‌ها و مواد اولیه با هم فرق دارند. در این نوشته، ساخت انواع بتونه را به شما آموزش می‌دهیم و بهترین روش ساخت بتونه دیوار را به شما یاد می‌دهیم.

اگر دوست دارید با طرز تهیه بتونه روغنی، بتونه اکریلیک، بتونه پلاستیک، بتونه سنگی و بتونه همه کاره آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

ساخت بتونه همه کاره
روش ساخت بتونه همه کاره

بتونه چیست؟

بتونه، ماده‌ای خمیری است که در نقاشی ساختمان کاربرد زیادی دارد. در اکثر موارد، بتونه به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، کرمی و سفید است. بتونه، یکی از بهترین پرکننده‌های سلولزی چند منظوره است که حالت خمیری دارد و به سطح دیوار می‌چسبد. باید بدانید که پودر مل، اصلی‌ترین ماده برای ساخت انواع بتونه است. بعد از ترکیب کردن پودر مل با آب، رنگ یا روغن، بتونه ساخته می‌شود.

همانطور که می‌دانید، دیوارهای قدیمی ساختمان بعد از مدتی دچار ترک‌خوردگی و خراشیدگی می‌شوند. از بتونه برای پوشاندن ترک‌خوردگی‌های دیوارها استفاده می‌شود. همچنین در صورت وجود سوراخ جای میخ و پیچ روی دیوار، می‌توان این سوراخ‌ها را با بتونه پر کرد و سطحی صاف و یکدست را روی دیوار ایجاد کرد.

برای آشنایی بیشتر با اهمیت بتونه کاری، پیشنهاد می‌کنیم نکات مهم برای رنگ زدن دیوار قدیمی را مطالعه کنید.

بتونه کاری دیوار گچی
بتونه کاری دیوار گچی

چرا بتونه‌کاری انجام می‌شود؟

در نقاشی حرفه‌ای ساختمان، قبل از رنگ آمیزی دیوار، دو لایه بتونه روی دیوارها کشیده می‌شود. لایه اول بتونه، ترک‌ها و فرورفتگی‌های دیوار را می‌پوشاند و لایه دوم بتونه، سطح دیوار را یکدست می‌کند. بتونه، نوعی عایق رطوبت برای دیوار است و سطح دیوار را برای جذب بهتر رنگ آماده می‌کند. بنابراین اجرای بتونه، باعث محافظت دیوار در برابر آسیب و رطوبت می‌شود و کار نقاشی ساختمان را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

شما باید کار بتونه‌کاری را با دقت و ظرافت انجام دهید؛ زیرا این مرحله روی زیبایی ظاهر دیوار و یکدست شدن سطح دیوار تاثیر مستقیم می‌گذارد و نتیجه نهایی نقاشی ساختمان را تمیزتر می‌کند.

ساخت انواع بتونه با توجه به جنس دیوار و نوع رنگ دیوار انجام می‌شود؛ یعنی برای نقاشی ساختمان با رنگ روغن، شما باید از بتونه روغنی استفاده کنید و برای ترمیم دیوارهای گچی ساختمان باید از بتونه پلاستیک استفاده کنید. دقت داشته باشید حجم بتونه کاری مورد نیاز و همچنین نوع آن از فاکتورهای تاثرگذار بر دستمزد نقاشی ساختمان می باشد.

بهترین روش ساخت بتونه دیوار
بهترین روش ساخت بتونه دیوار

مزایای بتونه کاری دیوار

از جمله مزایای بتونه کاری دیوار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بعد از بتونه کاری دیوار گچی و دیوار سیمانی، ظاهر دیوار کاملاً صاف و یکدست می‌شود.
  • مقاومت بتونه در برابر آسیب‌دیدگی بالا است و از دیوار ساختمان در برابر خراشیدگی و ترک‌خوردگی محافظت می‌کند.
  • بتونه کاری دیوار گچی باعث پوشاندن دیوار با نوعی عایق رطوبتی می‌شود و از نفوذ آب به دیوار و نم زدگی جلوگیری می‌کند.
  • یکی از مزایای ساخت انواع بتونه و بتونه کاری دیوار این است که بتونه باعث افزایش مقاومت و استحکام دیوارها می‌شود.
  • بتونه تا مدت‌ها روی دیوار می‌ماند و به سادگی دچار خراشیدگی و پوسته پوسته شدن نمی‌شود.
  • استفاده از انواع بتونه‌ها، مخصوصاً بتونه‌های روغنی، باعث افزایش طول عمر رنگ روی دیوار می‌شود.
  • در صورت انجام بتونه‌کاری قبل از شروع نقاشی ساختمان، نتیجه نهایی کار تمیزتر می‌شود و ظاهر دیوارها صاف، براق و زیبا خواهد شد.
  • استفاده از بتونه دیوار باعث کاهش مصرف رنگ در هنگام نقاشی ساختمان می‌شود و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

به همین دلیل است که بتونه کاری، یکی از مهم‌ترین مراحل نقاشی ساختمان است که باید با دقت و مهارت بالا انجام شود تا سطحی صاف و یکدست روی دیوار به وجود بیاید. در ادامه با انواع بتونه‌ها و روش ساخت آنها آشنا خواهید شد.

ساخت انواع بتونه
ساخت انواع بتونه

آشنایی با انواع بتونه + روش ساخت بتونه دیوار

انتخاب بتونه برای دیوار، با توجه به جنس سطح انجام می‌شود. امروزه انواع بتونه‌ها با استفاده از مواد مختلف درست می‌شوند و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. بتونه‌های زیر از اصلی‌ترین بتونه‌ها برای دیوار هستند که در نقاشی ساختمان کاربرد زیادی دارند:

1- بتونه روغنی

یکی از پرکاربردترین بتونه‌ها برای نقاشی ساختمان، بتونه روغنی است. از بتونه روغنی برای نقاشی دیوار با رنگ روغنی استفاده می‌شود. روش ساخت بتونه روغنی بسیار راحت است و شما می‌توانید با استفاده از پودر مل، رنگ روغنی سفید براق، تینر، آب و روغن مخصوص بتونه، این مدل بتونه را درست کنید.

طرز تهیه بتونه روغنی

برای درست کردن بتونه روغنی، ابتدا باید رنگ سفید روغنی را به مقدار لازم در داخل ظرف بزرگی بریزید و روغن مخصوص بتونه را به آن اضافه کنید. روغن بتونه، رنگ تیره‌ای دارد و مقدار آن باید از رنگ روغنی کمتر باشد. در مرحله بعد، آب را دقیقاً به اندازه رنگ سفید روغنی به ظرف اضافه کنید و هم بزنید. اضافه کردن مقدار کم تینر در پایان کار انجام می‌شود تا رنگ روغن رقیق سازی شود. به یاد داشته باشید که مقدار تینر باید بسیار کم باشد تا کیفیت بتونه حفظ شود و غلظت کافی را داشته باشد. در پایان، تمام مواد داخل سطل را کامل ترکیب کنید تا این مخلوط به رنگ سفید دربیاید. حالا باید پودر مل را به تدریج به مواد اضافه کنید و با کمک کاردک یا میکسر برقی، این مواد را هم بزنید تا بتونه خمیری شکل به دست بیاید.

در هنگام ساخت بتونه روغنی یادتان باشد که بتونه نباید خیلی شل یا خیلی سفت شود. در صورت شل بودن بتونه، مقدار پودر مل را افزایش دهید تا بتونه، سفت و چسبنده شود. کار با بتونه سفت بسیار سخت و تقریباً غیرممکن است و شما باید از اول بتونه را درست کنید تا بتونه نرم و خمیری باشد.

موارد استفاده از بتونه روغنی

از بتونه روغنی برای پر کردن ترک‌ها و درز دیوارها استفاده می‌شود تا سطح دیوار کاملاً صاف و یکدست شود. همچنین برای رنگ آمیزی سطوح چوبی و رنگ زدن درب آهنی نیز از بتونه روغنی استفاده می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

استفاده از بتونه روغنی برای نقاشی ساختمان با رنگ روغن باعث می‌شود که رنگ بهتر به سطح دیوار بچسبد و درخشندگی و زیبایی خاصی داشته باشد.

فیلم طرز تهیه بتونه روغنی
طرز تهیه بتونه روغنی

2- بتونه پلاستیکی

اگر دوست دارید دیوارهای ساختمان را با رنگ پلاستیک نقاشی کنید، ابتدا باید از بتونه پلاستیک روی سطح دیوارها استفاده کنید تا سطح کار صاف و یکدست شود.

طرز تهیه بتونه پلاستیک

برای درست کردن بتونه پلاستیک، ابتدا مقداری از رنگ پلاستیکی سفید را با پیمانه، داخل ظرف یا سطلی بزرگ بریزید. سپس به اندازه نصف مقدار رنگ، آب بردارید و آب را به رنگ پلاستیک اضافه کنید تا رقیق شود. در مرحله بعد، پودر مل را به اندازه لازم داخل سطل بریزید و مخلوط آب و رنگ را به مل اضافه کنید. مل و مایعات را با کاردک هم بزنید تا حالتی سفت و خمیری پیدا کند و حالت دون دون داخل آن از بین برود. بعد از یکدست شدن خمیر، بتونه پلاستیکی شما آماده است و می‌توانید درزها و فرورفتگی‌های دیوار را با آن بپوشانید.

بعضی از افراد، مقداری چسب چوب به بتونه پلاستیک اضافه می‌کنند تا چسبندگی بتونه بیشتر شود. غلظت بتونه پلاستیکی باید به اندازه‌ای باشد که از روی کاردک سُر نخورد و چکه نکند. همچنین استفاده از بتونه سفت برای بتونه کاری باعث ایجاد لایه ضخیم روی دیوار می‌شود و مرحله سنباده کاری را طولانی‌تر می‌کند.

نکته مهم در هنگام بتونه کاری با بتونه پلاستیکی

برای بتونه کاری دیوارهای خام و گچی، بهتر است ابتدا سطح دیوار را آستر بزنید و بعد از خشک شدن آستری، بتونه کاری دیوار را شروع کنید. در صورت استفاده از بتونه پلاستیکی روی سطوح رنگ نخورده، آب داخل بتونه توسط دیوار جذب می‌شود و لایه ضخیم از بتونه روی دیوار سفت می‌شود. این موضوع، ظاهر دیوار را خراب می‌کند و شما باید چندین بار دیوار را سنباده بکشید تا سطح دیوار صاف شود. بنابراین ابتدا مقداری رنگ پلاستیک سفید را با آب رقیق کرده و روی سطح دیوار بکشید و سپس بتونه کاری دیوار را انجام دهید.

در هنگام نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، شما می‌توانید چندین لایه دیوار را رنگ بزنید تا جذابیت رنگ دیوار بیشتر شود.

اگر بین رنگ روغنی و رنگ پلاستیک سردرگم شده‌اید و دوست دارید یکی از این رنگ‌ها را برای نقاشی ساختمان خود انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله رنگ روغنی یا پلاستیک را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و مناسب‌ترین گزینه را برای نقاشی دیوارهای منزلتان انتخاب کنید.

طرز تهیه بتونه پلاستیک
طرز تهیه بتونه پلاستیک

3- بتونه اکریلیک

از بتونه اکریلیک برای نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک استفاده می‌شود تا دوام و کیفیت رنگ اکریلیک بیشتر شود. بتونه اکریلیک بر پایه آب تهیه می‌شود و چسبندگی بالایی دارد؛ به همین دلیل استفاده از بتونه اکریلیک، باعث چسبندگی بیشتر لایه‌های رنگ روی دیوار می‌شود و ماندگاری رنگ اکریلیک روی دیوار را بیشتر می‌کند.

طرز تهیه بتونه اکریلیک

برای ساخت بتونه اکریلیک، شما باید رنگ اکریلیک را با پودر مل ترکیب کنید. میزان پودر مل باید به اندازه‌ای باشد که خمیر بتونه، نرم و یکدست شود. بعد از درست کردن بتونه اکریلیک، باید تمام سطوح را به سرعت بتونه کاری کنید؛ زیرا این بتونه، سریع خشک می‌شود. از بتونه اکریلیک برای پوشش ترک‌ها و شکاف‌ها در سطوح داخلی ساختمان استفاده می‌شود.

در صورت استفاده از بتونه اکریلیک قبل از نقاشی دیوارها، رنگ نهایی اجرا شده روی دیوار کاملاً صاف و یکدست می‌شود و زیبایی بیشتری خواهد داشت.

آشنایی با بتونه همه کاره اکریلیک

بتونه همه کاره، بتونه‌ای است که برای اجرای انواع رنگ‌های روغنی، رنگ‌های پلاستیکی و رنگ‌های اکریلیک استفاده می‌شود و تمام ترک‌ها، فرورفتگی‌ها، خراشیدگی‌ها و شکاف‌های ریز را می‌پوشاند. بتونه همه کاره، نوعی بتونه اکریلیک و بر پایه آب است که با رزین‌های اکریلیک و مواد معدنی تولید می‌شود. کیفیت بتونه همه کاره بسیار خوب است، چسبندگی بالایی دارد و خیلی سریع خشک می‌شود.

شما می‌توانید بتونه همه کاره را به صورت آماده تهیه کنید و قبل از نقاشی دیوارها و سطوح، بستر کار را کاملاً صاف و هم سطح کنید. از بتونه همه کاره اکریلیک می‌توان برای بتونه کاری دیوار گچی و بتونه کاری و رنگ آمیزی دیوار سیمانی نیز استفاده کرد.

آماده کردن بتونه قبل از نقاشی ساختمان
آماده کردن بتونه قبل از نقاشی ساختمان

4- بتونه کناف

از بتونه کناف، در پایان کناف کاری ساختمان استفاده می‌شود تا درزها و فضاهای خالی بین دیوارها و سقف پوشانده شود. برای درست کردن بتونه کناف، باید پودر مخصوص کناف را با آب ترکیب کرده و بعد از خمیری شدن بتونه، از آن برای پوشاندن درزهای سطوح استفاده کنید. برای جلوگیری از ترک خوردن بتونه کناف، مقداری شکر یا سفیده تخم مرغ را به بتونه کناف اضافه کنید تا بتونه محکم‌تر شود و به مرور زمان ترک نخورد.

به یاد داشته باشید که برای درست کردن بتونه کناف هرگز از گچ استفاده نکنید تا بتونه ترک نخورد و از هم شکافته نشود.

انواع بتونه کناف
بتونه کناف

5- بتونه چوب

برای پر کردن درزهای میان سطوح چوبی می‌توان از بتونه چوب استفاده کرد. بتونه چوب با پودر مل، آب، دوده، اخرا، گل ماش و سیریش تولید می‌شود. بعد از تهیه بتونه چوب، شما باید بتونه را با لیسه و کاردک روی سطح پخش کنید تا بستر کار صاف و یکدست شود و سپس شروع به رنگ زدن چوب کنید. شما می‌توانید برای رنگ کردن درب چوبی، ابتدا بتونه چوب را روی سطح چوب بزنید و سپس شروع به رنگ کردن سطح چوب کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
چوب راش چیست
طرز تهیه بتونه چوب

6- بتونه سنگی

بتونه سنگی، نوعی بتونه است که برای پر کردن شکاف‌های روی سنگ مرمر، سنگ گرانیت و سایر سطوح سنگی استفاده می‌شود. بافت بتونه سنگی به صورتی است که به‌خوبی به سطح سنگ می‌چسبد و بعد از خشک شدن، بافتی شبیه به سنگ خواهد داشت. روی بتونه سنگی نیز می‌توان کارهایی مانند پولیش و سنباده کاری را انجام داد. این نوع بتونه در خدمات کفسابی سطوح کف و پارکینگ بسیار کاربردی است.

حالا که با طرز تهیه بتونه روغنی، بتونه پلاستیک، بتونه اکریلیک، بتونه همه کاره، بتونه کناف، بتونه چوب و بتونه سنگی آشنا شدید، خوب است روش بتونه کاری دیوار را نیز یاد بگیرید. قبل از شروع بتونه کاری، بهتر است وسایل مورد نیاز برای بتونه کاری دیوارها را تهیه کنید و سپس شروع به کار کنید.

وسایل موردنیاز برای بتونه‌کاری دیوار

اگر می‌خواهید کار نقاشی ساختمان را به‌درستی انجام دهید، بهتر است ابتدا سطح دیوار را با پرایمر بپوشانید و آسترکشی دیوار را انجام دهید. همانطور که در مقاله معرفی پرایمر و سیلر به شما توضیح دادیم، استفاده از پرایمر باعث مقاوم شدن دیوار در برابر رطوبت می‌شود. بعد از خشک شدن پرایمر یا لایه آستری رنگ، برای ساخت انواع بتونه و بتونه کاری دیوار اقدام کنید تا ترک‌ها، فرورفتگی‌ها و درزهای دیوار پوشیده شوند و سطحی صاف و یکدست روی دیوار به وجود بیاید.

اما برای بتونه کاری دیوار به چه وسایلی نیاز است؟ وسایل زیر از جمله مهم‌ترین ابزارها برای بتونه‌کاری هستند:

  • لیسه: لیسه از مهم‌ترین ابزارها برای نقاشی ساختمان است که با کمک آن می‌توان لایه بتونه روی دیوار را کاملاً صاف کرد. معمولاً لیسه‌ها مستطیلی شکل هستند و دسته پهنی دارند. کار با لیسه‌های فلزی بسیار راحت است و به شما کمک می‌کند تا قبل از خشک شدن بتونه، سطح دیوار را صاف کنید.
  • کاردک: از کاردک برای گذاشتن لایه بتونه یا رنگ روی دیوار استفاده می‌شود. کاردک از تیغه‌ای فلزی و دسته‌ای بلند ساخته می‌شود و مانند ماله‌ای کوچک عمل می‌کند تا کار برداشتن و گذاشتن بتونه روی دیوار راحت‌تر انجام شود.
  • تخته بتونه: بسیاری از نقاش‌های حرفه‌ای، پودر مل و آب و رنگ را روی تخته بتونه ترکیب می‌کنند. تخته بتونه، وسیله‌ای صاف است که از فیبر ساخته می‌شود و روی سطح صاف آن می‌توان بتونه را ساخت و استفاده کرد.
  • کاغذ سنباده: روی کاغذ سنباده، دانه‌های سختی وجود دارد که به ساییدن سطوح کمک می‌کند. از کاغذ سنباده یا سنگ سنباده برای حذف برجستگی‌های روی دیوار و یکدست کردن سطح دیوار پس از بتونه‌کاری استفاده می‌شود.
بهترین روش ساخت بتونه دیوار
بهترین روش ساخت بتونه دیوار

آماده سازی سطح قبل از بتونه کاری

قبل از شروع بتونه کاری، شما باید سطح دیوار را برای انجام این کار آماده کنید. انجام این کارها باعث می‌شود که بتونه کاری روی دیوار بهتر انجام شود و بتوان نقاشی ساختمان را به‌راحتی انجام داد.

  • قبل از شروع بتونه کاری، به جنس دیوار و پوشش روی دیوار توجه کنید. مثلاً ببینید که دیوار گچ‌کاری شده است یا فقط لایه‌ای از سیمان روی دیوار قرار گرفته است؟ بعد از تشخیص جنس دیوار برای ساخت بتونه مناسب اقدام کنید.
  • اگر روی دیوار نشانه‌هایی از رطوبت، نشتی، قارچ و آلودگی وجود دارد، این مشکلات را برطرف کنید تا بعد از بتونه کاری، لایه بتونه بر اثر رطوبت و قارچ خراب نشود.
  • سطح دیوار را با جارو یا دستمال تمیز کنید تا هیچگونه گردوغبار، چربی، روغن، لکه‌های رنگ قبلی و لکه چسب روی دیوار وجود نداشته باشد.
  • اگر برای تمیز کردن دیوار از دستمال نم‌دار و آب استفاده کردید، اجازه دهید تا دیوار کاملاً خشک شود. وجود رطوبت بیش از حد روی دیوار باعث پایین آمدن کیفیت بتونه می‌شود و روی کیفیت بتونه کاری تاثیر منفی می‌گذارد.
  • بهتر است قبل از ساخت انواع بتونه، یک لایه پرایمر روی دیوار بزنید و حداقل 12 ساعت صبر کنید تا پرایمر روی دیوار کاملاً خشک شود.
  • برای بالا بردن زیبایی نقاشی دیوارها، دو لایه بتونه را روی دیوار بزنید. لایه اول بتونه را خیلی نازک روی دیوار بکشید. بعد از خشک شدن لایه اول، لایه بعدی بتونه را روی دیوار بزنید و با لیسه، بتونه را صاف کنید.
ساخت بتونه با گچ
ساخت بتونه با گچ

روش بتونه کاری روی دیوار گچی

فرض کنید شما می‌خواهید دیوارهای گچی ساختمان را برای نقاشی آماده کنید و باید ابتدا بتونه کاری دیوار را انجام دهید. برای ساخت انواع بتونه مناسب برای دیوار گچی، شما باید رنگ پلاستیک و پودر مل را تهیه کنید. بعد از ترکیب رنگ پلاستیک و مل و آب، شما بتونه نرم و خمیری را درست کرده‌اید و باید شروع به بتونه کاری کنید.

بتونه کاری روی دیوار گچی با مراحل زیر انجام می‌شود:

1- ابتدا هرگونه برجستگی روی دیوار را با کاردک بردارید. تمام پوسته‌ها، لکه‌ها و گچ روی دیوار باید قبل از بتونه کاری برداشته شوند.

2- با دستمال، سطح دیوار را تمیز کنید تا گردوخاک و آلودگی‌های روی دیوار پاک شود.

3- مقداری رنگ پلاستیک و آب را با هم ترکیب کنید و تمام سطح دیوار را با لایه رقیق رنگ بپوشانید.

4- بعد از خشک شدن لایه آستری رنگ، اولین لایه بتونه را با استفاده از کاردک و از پایین به بالا روی ترک‌های دیوار بزنید و با لیسه، بتونه را صاف کنید.

5- اجازه دهید تا لایه اول بتونه خشک شود و سپس با استفاده از کاغذ سنباده، بتونه را صاف کنید.

6- برای تمیزی کار، بهتر است دوباره بتونه کاری را انجام دهید. لایه دوم بتونه را نیز در جهت عمودی روی دیوار بکشید و سطح دیوار را کاملاً صاف کنید. بهتر است ضخامت بتونه روی دیوار، حداکثر یک و نیم میلی‌متر باشد؛ زیرا لایه‌های ضخیم بتونه پس از مدتی ترک می‌خورند و می‌ریزند.

7- بعد از خشک شدن بتونه روی دیوار گچی، دیوارها برای شروع نقاشی آماده هستند و می‌توانید با کمک غلطک، دیوارهای ساختمان را رنگ بزنید.

شما می‌توانید روش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک و با غلطک را در وبلاگ هوم سرویز یاد بگیرید و خودتان برای نقاشی دیوارهای منزل اقدام کنید.

روش درست بتونه کاری دیوار
روش درست بتونه کاری دیوار

جمع بندی مطالب

در این نوشته، با روش ساخت انواع بتونه آشنا شدید و طرز تهیه بتونه روغنی، بتونه پلاستیکی، بتونه اکریلیک، بتونه چوب و بتونه کناف را یاد گرفتید. شما می‌توانید بتونه همه کاره را به صورت آماده از فروشگاه‌ها تهیه کنید و بتونه کاری دیوارهای منزلتان را انجام دهید.

بتونه کاری درست، یکی از مهم‌ترین مراحل نقاشی ساختمان است که نمای دیوارها را زیباتر می‌کند و ماندگاری رنگ روی دیوار را افزایش می‌دهد. به همین دلیل خوب است برای انجام بتونه کاری و نقاشی ساختمان خود، از افراد حرفه‌ای و متخصص کمک بگیرید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، نقاشی منزل شما را انجام دهند.

تیم نقاشان هوم سرویز، برای نقاشی ساختمان شما از بهترین ابزارها مانند، رنگ، غلطک، بتونه و قلم مو استفاده می‌کنند تا نتیجه کار زیباتر و جذاب‌تر شود. در هوم سرویز، قیمت نقاشی ساختمان با مصالح محاسبه می‌شود و نرخ بسیار مناسبی دارد. همچنین کار رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان طبق سلیقه شما و با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌شود. به همین دلیل است که میزان رضایت مشتریان هوم سرویز بسیار بالا است و تمام افراد از زیبایی و ماندگاری رنگ دیوارها رضایت داشته‌اند.

شما نیز می‌توانید کار نقاشی منزل خود را به نقاشان حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید و از زیباتر شدن دکوراسیون منزل خود لذت ببرید. برای ثبت درخواست نقاشی ساختمان، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا