لوازم خانگی

علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟

ماشین ظرفشویی از کار راه اندازترین وسایل در هر آشپزخانه ای است اما گاهی دردسرهایی را ایجاد می کند. این دستگاه پر فایده و به درد بخور با همه خوبی هایی که دارد خالی از ایراد نیست. در برخی موارد ماشین ظرفشویی کف زیادی تولید می کند به طوری که حتی از دستگاه خارج هم می شود. این کف اضافی مشکلاتی را به همراه دارد. از خیس شدن کف آشپزخانه گرفته تا کثیف ماندن ظرف ها و … موضوعی نیست که بتوان نادیده گرفت. علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی هر چه که باشد باید به سرعت بررسی و برطرف شود. برای نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی حتما نیاز به خدمات شرکت های فنی دارید اما پیدا کردن دلیل ایجاد کف زیاد در دستگاه، نیاز به تخصص خاصی ندارد. حتی خودتان هم می توانید با یک بررسی ساده ایراد کار را پیدا کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

5 علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیاز به تخصص دارد. هرگز بدون گذراندن دوره های آموزشی اقدام به باز کردن قطعات برقی دستگاه ظرفشویی یا لباسشویی نکنید. کارهای فنی و تخصصی را به تعمیرکار با تجربه بسپارید. البته تولید کف زیاد ماشین ظرفشویی اغلب دلایل ساده ای دارد. به طور معمول با روشن کردن دستگاه، میزان کف ماشین ظرفشویی در حد متعادلی است به طوری که پس از آبکشی، اثری از کف روی ظروف یا بدنه دستگاه دیده نمی شود. اما گاهی اوقات مقدار کف به قدری زیاد است که از کنترل خارج می شود. اگر تا حالا مشکلی با این قضیه نداشتید و به تازگی ظرفشویی منزل، کف بیش از حد تولید می کند با ما همراه شوید تا مشکل را پیدا کنیم.

توجه: همه برندهای ماشین ظرفشویی استاندارد دارای گارانتی نصب و تعمیرات هستند. در دوره گارانتی کلیه تعمیرات ماشین ظرفشویی و تعویض قطعات رایگان است. در صورتی که دستگاه را تازه خریداری کرده اید حتما از خدمات پس از فروش شرکت فروشنده استفاده کنید. طبق نوع گارانتی تعمیرکار شرکت برای سرویس و تعمیرات درب منزل مراجعه می کند و مشکل برطرف خواهد شد. در خارج از دوره گارانتی می توانید از خدمات فنی هوم سرویز برای تعمیر لوازم منزل استفاده کنید.

نکاتی برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی

1-پر بودن مخزن، علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی

اگر در محفظه مخصوص ظرفشویی، مقدار زیادی مایع شوینده ریخته باشید، انتظار کف را هم داشته باشید. مایع ظرفشویی موقع روشن شدن دستگاه وارد مخزن شده و برای تمیز شدن ظروف استفاده می شود. حجم مایع ظرفشویی باید متناسب با ظروف باشد در غیر این صورت مقدار زیادی کف تولید می شود. اگر با چنین مشکلی روبرو شدید، برنامه را متوقف کرده و دکمه تخلیه را بزنید. به این ترتیب مقدار زیادی کف و مواد شوینده از دستگاه خارج می شود. به احتمال زیاد در ادامه سیکل شستشو مشکلی نخواهید داشت. در مورد قرص ظرفشویی هم اوضاع به همین شکل است همیشه طبق دستورالعمل دستگاه از مواد شوینده استفاده کنید. 

2- کف زیاد ماشین ظرفشویی به دلیل تنظیم نبودن برنامه شستشو

آیا از خانم هایی هستید که برای نظافت ظرف و ظروف وسواس زیادی نشان می دهید؟ برخی از خانم ها اساسا با شستشو مشکل دارند و همیشه از مواد شوینده، به مقدار زیاد استفاده می کنند. این موضوع در هنگام شستن ظرف ها با دست شاید مشکل زیادی ایجاد نکند ولی صد در صد موجب اختلال در کارکرد ماشین ظرفشویی می شود. سر خورد میزان شوینده را تغییر ندهید.

در واقع هر گاه برنامه شستشو با میزان مواد شوینده متناسب نباشد، این مشکل ایجاد می شود. اگر نصف قرص لازم است نباید از یک قرص کامل استفاده کنید. این کار باعث بیشتر تمیز شدن ظروف نخواهد شد. همیشه طبق برنامه شستشو از میزان مناسب مواد شوینده استفاده کنید. کف زیاد نشان می دهد که مقدار شوینده خیلی زیاد است و این به دلیل ناهماهنگی برنامه تنظیم شده با میزان شوینده است. برای اینکه عمر دستگاه طولانی تر شود همیشه طبق دستورالعمل های توصیه شده از مواد شوینده استفاده کنید. با کاهش یا افزایش میزان شوینده در کار شستشو و نظافت ظروف اختلال ایجاد می شود.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

کف اضافی در ماشین ظرفشویی

3-مواد شوینده نامناسب مهم ترین علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی

استفاده از مواد شوینده نامناسب به مرور موجب خراب شدن برخی از قطعات دستگاه نیز می شود. ماشین ظرفشویی با قرص یا مایع مخصوص کار می کند. هیچ ماده دیگری را نباید برای شستن ظروف استفاده کنید. برای مثال مایع ظرفشویی رایج برای شستشوی دستی ظروف اصلا مناسب ماشین ظرفشویی نیست. این مواد در مقایسه با شوینده های مخصوص دستگاه ظرفشویی، میزان بسیار بیشتری کف تولید می کنند. 

چنانچه به اشتباه یا عمد از مایع شستشوی دیگری برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید، دستگاه نمی تواند کف تولید شده اضافی را خارج کند. در این صورت حتی امکان خارج شدن کف از دستگاه هم وجود دارد. برای رفع مشکل کمی نمک درون مخزن شوینده بریزید تا کف کنترل شود. در ضمن همیشه قبل از روشن کردن دستگاه، مخزن مایع را بررسی کنید و از مواد شوینده غیر استاندارد نیز استفاده نکنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

4-جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی به علت اشکال در ورودی آب

خراب بودن دریچه ورودی آب،می توان چنین مشکلی را ایجاد کند. در چنین شرایطی به علت ایراد دریچه ورودی یا شیر ورودی، آب کافی برای شستشو و آبکشی ظروف وارد دستگاه نمی شود. به این ترتیب کف در داخل ماشین ظرفشویی باقی می ماند زیرا آبی برای شستن کف ها وجود ندارد. شیر ورودی در قسمت پشت دستگاه است و به طور عادی آن را نمی بینید. به همین علت گاهی این قسمت خراب شده ولی اصلا متوجه ایراد نخواهید شد. قبل از بررسی این قسمت 3 مورد ذکر شده در قسمت های قبلی را بررسی کنید.

مقدار مواد شوینده مناسب باشد

برنامه شستشو به درستی تنظیم شده باشد

از مواد شوینده استاندارد و مناسب ماشین ظرفشویی استفاده شده باشد

در صورتی که مشکل از این موارد نبود، شیر ورودی را بررسی کنید. دستگاه را خاموش کرده و با جابجا کرده ماشین ظرفشویی، قسمت پشت دستگاه را بررسی کنید. اگر دریچه ورودی آب یا شیر ورودی دچار مشکل شده، باید این قطعه تعویض شود. با تعمیرکار تماس بگیرید تا ایراد دستگاه برطرف شود. تعمیرات ماشین ظرفشویی همیشه پر هزینه نیست گاهی یک ایراد کوچک موجب بروز مشکل می شود. با هزینه ای اندک، کارکرد دستگاه دوباره مثل قبل خواهد شد.

چگونه تعمیر موتور ظرفشویی را انجام دهیم؟

تعمیرات ماشین ظرفشویی معیوب

5-علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی: خراب بودن پمپ گردش آب

این قطعه در قسمت پایین دستگاه ظرفشویی نصب شده است. وظیفه این قطعه پمپاژ حجم مناسب آب به داخل مخزن است. در صورت هر گونه ایراد و اشکال در پمپ گردش آب، کف روی ظروف باقی می ماند. اگر به تازگی این مشکل ایجاد شده، امکان خرابی پمپ هست. موقع روشن بودن دستگاه توجه کنید که آب وارد مخزن می شود یا خیر.

گاهی به علت نظافت آشپزخانه و یا جابجایی، اتصالات پمپ جدا، ابتدا اتصالات را بررسی کنید و در صورتی که موردی مشاهده نشد با تعمیرکار تماس بگیرید. گاهی مشکل طوری است که به کمک متخصصی نیاز دارید. کارهای تخصصی تعمیرات لوازم منزل را به حرفه ای ها بسپارید.

سایر دلایل تولید کف زیاد در دستگاه

در اغلب موارد یکی از این 5 دلیل موجب تولید کف زیاد در هنگام شستشوی ظروف است. اگر هیچکدام از این موارد علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی نباشد علت را در جای دیگری جستجو کنید. به ندرت این موارد نیز می تواند باعث تولید کف زیاد بشود:

  • خراب بودن شیر برقی
  • از کار افتادن شناور یا میکروسوئیچ شناور
  • از کار افتادن بازو یا اسپری آبپاش
  • مسدود شدن پمپ تخلیه

در صورتی که مشکل مربوط به خرابی قطعات دستگاه باشد با تعمیرکار تماس بگیرید. سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی هوم سرویز در همه محله های تهران، سفارش می پذیرد. هر گاه با کارکرد دستگاه ظرفشویی منزل مشکل داشتید بلافاصله با ما تماس بگیرید. تعمیرکار متخصص و با تجربه در سریع ترین زمان به محل اعزام می شود و صفر تا صد تعمیرات و تعویض قطعات فرسوده و معیوب را انجام می دهد.

چرا ماشین ظرفشویی سر و صدای زیاد ایجاد می کند؟

از بین بردن کف اضافی ماشین ظرفشویی

قیمت نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی
قیمت نصب ماشین ظرفشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی در خارج از دوره گارانتی توسط همیاران هوم سرویز انجام می شود. این سرویس توسط تعمیرکار حرفه ای ماشین ظرفشویی ارائه می شود. جهت ثبت درخواست تعمیرات ماشین ظرفشویی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید. بلافاصله هماهنگی جهت ارتباط مستقیم با تعمیرکار ماشین ظرفشویی امکان پذیر خواهد شد. انتخاب از بین بهترین تعمیرکارها با بیشترین درصد رضایت مشتری، سرعت و سهولت تعمیرات و قیمت های منصفانه از مزایای سفارش در بزرگ ترین سامانه خدمات منزل کشور است. هزینه ها طبق تعرفه مصوب تعیین شده و از قبل اطلاع رسانی خواهد شد. هزینه خرید قطعات، بر عهده همیار نیست و طبق فاکتور به دستمزد افزوده می شود. این سرویس به همراه گارانتی کامل ارائه شده و در صورت عدم رضایت مشتری، هزینه ای دریافت نمی شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

ثبت سفارش نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا