لوازم خانگی

علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

ظرف ها را درون ماشین ظرفشویی بگذارید، قرص شوینده را در محفظه گذاشته و دکمه شروع را روشن کنید. به همین سادگی همه ظرف های کثیف، شسته می شوند. اما گاهی بعد از اتمام برنامه شستشو متوجه می شوید که قرص داخل محفظه باقی مانده و حل نشده است. این یک دردسر واقعی است زیرا بدون مواد شوینده، چربی و روغن از روی ظرف ها پاک نمی شود. علت حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی چیست؟ برای پیدا کردن جواب تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا قرص در ماشین ظرفشویی حل نمی شود؟

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین لوازم خانگی است. به خصوص بعد از مهمانی ها که کلی ظرف کثیف جمع شده، این وسیله مثل یک دستیار حرفه ای، ظرف ها را تمیز می کند.تمام کاری که باید انجام دهید اینست که ظروف را داخل دستگاه بگذارید، مواد شوینده را اضافه کرده و دستگاه را روشن کنید. بعضی از ماشین های ظرفشویی حتی ظرف ها را خشک هم می کنند.

این دستگاه مدام در حال استفاده است و دیر یا زود دچار مشکلاتی می شود. برخی علائم نشان می دهد که دستگاه نیاز به سرویس دارد و باید توسط کارشناس متخصص بررسی شود. هوم سرویز خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی را ارائه داده است. اگر کارکرد دستگاه دچار مشکل شده روی دکمه ثبت درخواست کلیک کنید تا بلافاصله هماهنگی برای اعزام تعمیرکار انجام شود.

در ادامه مهم ترین دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بررسی شده است. این مشکل حتی در ماشین لباسشویی نیز دیده می شود. گاهی شوینده در محفظه باقی می ماند و وارد چرخه شستشوی لباس ها نمی شود. برای نصب و تعمیر ماشین لباسشویی نیز روی کمک تعمیرکار متخصص هوم سرویز حساب کنید.

نکاتی برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

طرز کار ماشین ظرفشویی

شما دکمه ها را فشار می دهید و سوئیچ ها را می چرخانید. با تنظیم برنامه شستشو، دستگاه را برای شستن ظرف ها آماده می کنید. ماشین ظرفشویی دقیقا مثل یک ربات و طبق تنظیمات انجام شده، کار را انجام می دهد. میزان آب ورودی به دستگاه، برنامه زمانی شستشو و …. همگی طبق تنظیمات انجام می شود. شاید بارها و بارها این کار را انجام داده باشید ولی مکشل وقتی است که در سیستم شستشو و عملکرد دستگاه، اختلال ایجاد می شود. آب نشدن قرص در ماشین ظرفشویی هم یکی از همین اختلالات است.

برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی از پودر یا قرص مخصوص استفاده می شود. مواد شوینده در محفظه دستگاه قرار می گیرند و در پروسه شستشو به مخزن ظروف وارد می شوند. فشار آب باعث حل شدن قرص می شود. در صورتی که بعد از اتمام کار دستگاه، قرص هنوز حل نشده باشد یک مانع وجود دارد. شاید اب کافی برای شستشوی ظروف موجود نیست و یا اینکه دمای آب مناسب نبوده. حتی امکان خراب شدن قطعات داخلی دستگاه و بازوهای آب پاش هم وجود دارد. به هر حال سیستم شستشوی ماشین ظرفشویی خیلی ساده است، آب روی قرص شوینده پاشیده می شود و رطوبت موجب حل شدن قرص می شود به همین سادگی. با اطلاع از طرز کار دستگاه می توانید ایراد کار را سریع تر پیدا کنید.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

قرص مخصوص ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی بی کیفیت

انواع و اقسام قرص برای استفاده در ماشین ظرفشویی به فروش می رسد. همه این قرص ها دارای کیفیت مناسب نیستند. برای اینکه عمر دستگاه طولانی تر شود از مواد شوینده با کیفیت و استاندارد استفاده کنید. برخی از قرص های بی کیفیت در پروسه شستشو، حل نمی شوند و به صورت جامد باقی می مانند. در این صورت بشقاب ها و لیوان ها و … همینطور چرب باقی می ماند. بعد از پایان برنامه شستشو، محفظه مواد شوینده را باز کنید. اگر هنوز قرص را مشاهده می کنید احتمالا قرص کیفیت خوبی ندارد و از مواد نامرغوب تهیه شده است.

قرص های بی کیفیت دارای ناخالصی هستند و موقع باز شدن رسوب تولید می کنند و یا اینکه کامل باز نمی شوند. البته قرص های تاریخ گذشته هم دیگر کیفیت مناسبی ندارند و نباید استفاده بشوند. معمولا همه برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی، قرص های شوینده مخصوص تولید می کنند. گاهی با وجود استفاده از قرص های اصل، هنوز مشکل حل نشدن قرص وجود دارد. در این صورت اشکال می تواند مربوط به فشار آب باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

اختلال در عملکرد شیر ورودی دلیل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی

چنانچه ماشین ظرفشویی شما بدون آب کار کند، قطعا قرص هم حل نمی شود. آیا هنگام باز کردن درب، در پایین ماشین ظرفشویی خود قرص جامد را مشاهده می کنید؟ کافیست بعد از روشن کردن دستگاه، از ورود آب مطمئن شوید. 2 دقیقه کارکرد ظرفشویی را زیر نظر بگیرید آیا صدای ریزش آب را می شنوید؟ خراب شدن شیر ورودی آب یک مشکل رایج است. اگر مدت هاست که ماشین ظرفشویی بدون مشکل کار کرده، احتمالا شیر ورودی دیگر کارایی قبل را ندارد. برای بررسی مشکل به ما تماس بگیرید تا بلافاصله تکنیسین متخصص به محل اعزام شود. در صورت وجود اشکال می توان شیر ورودی یا دریچه آب را تعمیر و یا تعویض کرد.

آب به اندازه کافی گرم نیست

یکی از دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی شما این است که آب به اندازه کافی گرم نیست.دمای طبیعی آب برای حل شدن قرص های ماشین ظرفشویی 120 تا 160 فارنهایت است.اگر ماشین ظرفشویی شما مجهز به ترموستات یا مانیتور دما نیست ، باید دمای آب را با استفاده از دماسنج به صورت دستی بررسی کنید.به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که آب به اندازه کافی گرم نمی شود تا قرص را حل کند. دستگاه های جدید دارای تنظیمات شستشو و درجه آب هستند. تنظیمات طولانی تر و داغ تر برای حل شدن کامل قرص ماشین ظرفشویی وجود دارد. تا زمانی که درجه دمای آب پایین تر از حد لازم باشد، قرص نمی تواند باز شود.

روش های جرم گیری ماشین لباسشویی

بهترین قرص برای ماشین ظرفشویی

قطع برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی

حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی برای نیمی از کاربران پیش آمده است. گاهی هیچ مشکلی اتفاق نیفتاده و دستگاه کاملا سالم است اما قرص حل نشده باقی می ماند. در حالت عادی بعد از روشن کردن دستگاه، عملیات شستشوی ظروف شروع می شود. قبل از هر چیز هم آب با فشار به محفظه شوینده وارد شده و قرص را حل می کند. هر عاملی که مانع پاشش آب و توقف برنامه تنظیمی شستشو بشود، مانع حل شدن قرص نیز خواهد شد.

شاید یکی از بشقاب ها مانع پاشش آب شده است یا ظروف بیش از حد و زیادتر از توان دستگاه هست. در هر صورت به محض اینکه متوجه شدید برنامه شستشو قطع شده، دستگاه را خاموش کرده و محفظه را باز کنید. اگر تعداد ظروف زیاد است یکی دو تا را خارج کنید. گاهی حتی با یک جابجایی نیز مشکل برطرف می شود. دوباره تنظیمات را انجام داده و دستگاه را روشن کنید. 

حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی به علت خرابی بازو اسپری

برای اینکه آب با فشار پاشیده شود حتما باید سوراخ های بازوی اسپری آب کاملا باز و تمیز شود. پس از مدتی به دلیل رسوب مواد شوینده یا ذرات غذایی، بازوی آبپاش مسدود می شود و آب پاشیده نمی شود. در این صورت قرص و صابون شستشو حل نمی شود و دست نخورده باقی می ماند. در صورت شکستن بازوی اسپری آب نیز این مشکل وجود دارد. این مسئله قابل بررسی است. به اسپری آب پاش نگاه کنید آیا شکستگی یا کثیفی و … می بینید؟

یک مشکل دیگر در مورد کوتاه بودن برنامه شستشو است. اگر برنامه خیلی کوتاه را انتخاب کرده اید، قرص فرصت کافی برای حل شدن را ندارد. قرص ماشین ظرفشویی به صورت تدریجی و در پروسه شستشو حل می شود. برنامه شستشو را متناسب انتخاب کنید. از نظر زمان و دمای آب برنامه را کنترل کنید. در صورت تنظیم بودن همه موارد و استفاده از قرص با کیفیت، نباید مشکلی وجود داشته باشد.

برای بررسی و پیدا کردن ایراد دستگاه با یک متخصص تماس بگیرید. پس از سرویس کامل ماشین ظرفشویی و عیب یابی می توان علت حل نشدن قرص را پیدا کرد.

چگونه تعمیر موتور ظرفشویی را انجام دهیم؟

شستشوی ظروف کثیف

قیمت نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی
قیمت نصب ماشین ظرفشویی

خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی در خارج از دوره گارانتی در لیست خدمات هوم سرویز قرار دارد. در صورتی که دستگاه را تازه خریداری کرده اید مشمول گارانتی شرکت هستید با نماینده شرکت تماس بگیرید. خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز در همه محله های تهران سفارش می پذیرد. ثب سفارش از طریق اپ این سامانه کاملا رایگان است. در صورتی که هنوز اپلیکیشن خدمات منزل را نصب نکرده اید می توانید با کلیک روی دکه ثبت درخواست در بالای صفحه به پروسه سفارش گیری وارد می شوید. هزینه های تعمیرات در جدول همین صفحه به روز رسانی شده است. تعمیرکار اعزامی پس از بررسی دستگاه، مبلغ دقیق را اعلام می کند. در صورت توافق با مشتری بلافاصله تعمیرات انجام خواهد شد. این سرویس به همراه گارانتی کامل ارائه شده و در صورت عدم رضایت مشتری، هزینه ای دریافت نمی شود.

ثبت سفارش نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا