زیبایی

نکاتی که باید در کوتاهی موی حالت دار به آنها توجه کنید

رازهای جذابیت موهای کوتاه

موهای فر و حالت دار زیبا و جذاب هستند. به همین دلیل است که این روزها، بسیاری به فر کردن مو روی آورده‌اند. اما هر مویی ویژگی‌ها و مراقبت‌های منحصر به فرد خود را دارد. مثلاً محصولات مراقبت از موهای فر با آنها که برای موهای صاف مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی نیستند. علاوه بر این، اصول کوتاهی موی حالت دار هم کمی با دیگر انواع مو متفاوت هستند. اگر شما هم در دسته مو فرفری‌ها یا آنهایی هستید که موهایتان موج دارد؛ این نکات را بخوانید تا در موقع کوتاهی به کار ببندید.

فهرست مطالب

خشک یا نمناک بودن مو؛ مسأله اصلی هنگام کوتاهی مو حالت دار

دعوا بر سر خشک بودن یا نبودن موهای فر و حالت دار هنگام کوتاهی از آن جدل‌های قدیمی و سنتی میان آرایشگرها است. در حالی که برخی اصرار دارند که موی فر باید خشک به زیر قیچی برود، بعضی دیگر همچنان موی نمناک را ایده‌آل می‌دانند. البته هر دو گروه نیز استدلال‌های خود را دارند. مثلاً طرفداران موی نم‌دار معتقد هستند که:

مو باید نمناک باشد، نه خیس و نه کاملاً خشک. بهتر است قبل از هر چیز موها را با یک شامپوی ملایم مرطوب ‌کننده یا نرم‌ کننده بشویید. این کار وز موها را می‌گیرد و می‌توانید خیلی آرام آب موها را هم خشک کنید. بنابراین فرهای مو، حالت خود را نشان می‌دهند. در حقیقت مزیت نمدار بودن موها این است که به شما یا آرایشگر اجازه می‌دهد تا الگوی فر طبیعی خود را راحت‌تر تشخیص داده و نتیجه بهتر از آب درآید.

در مقابل آرایشگرهای طرفدار نظریه خشک بودن مو، عقیده دیگری دارند. آنها می‌گویند که هر موی فر و حالت داری، الگوی منحصر به فرد خود را دارد. برای تشخیص این الگو، مو باید خشک باشد!

توصیه ما به شما این است که قبل از هر کاری در انتخاب آرایشگر حرفه ای دقت کنید. در مورد این نکته تحقیق کنید که آرایشگر مورد نظر شما در کوتاهی موی حالت دار، مهارت دارد یا خیر. اگر به تخصص او اطمینان دارید، انتخاب خشک یا نمناک بودن موها را به او واگذار کنید.

خشک نگاه داشتن موهای حالت دار قبل از کوتاهی
خشک نگاه داشتن موهای حالت دار قبل از کوتاهی

شانه کردن موها  قبل از کوتاهی موی حالت دار، لزومی ندارد

آرایشگرها و استایلیست‌ها بر این باور هستند که موهای فر و حالت دار به خودی خود زیبا هستند. شانه کردن یا برس کشیدن آنها تنها موجب می‌شود که تارهای ظریف مویی که این فرها یا موج‌های زیبا را شکل می‌دهند، شکسته شوند. بنابراین برای باز کردن گره‌ها پیش از کوتاهی موهای حالت دار در خانه یا سالن، از انگشتان خود استفاده کنید. یعنی وقتی موها مرطوب هستند، با انگشت گره‌های آنها را از هم باز کنید. چون در این ‌صورت، می‌توانید کاری را که انجام می‌دهید، کاملاً حس کنید. جالب است بدانید که انگشتان دست، بهترین شانه‌های موجود هستند!

مدل کوتاهی مو برای موهای حالت دار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از مدل موهایی که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، مدل لایه ‌لایه است. این مدل کوتاهی، برای موهای حالت دار بسیار ایده‌آل است. چرا؟ چون هم به فرها و موج‌های مو شکل درستی می‌دهد و هم به صورت، فرم می‌بخشد. ضمن اینکه مدل لایه‌ای یا layer، وزن اضافی را از روی موها برداشته و به فرها اجازه می‌دهد تا به حالت طبیعی خود برگردند.

 مزیت دیگر این سبک برای کوتاهی موی حالت دار این است که آنها را حجیم و پر پشت‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه، دیگر از آن شکل مثلثی که بسیاری از مو فرفری‌ها را به وحشت می‌اندازد، خبری نیست. اما اگر نمی‌خواهید تا موها به سرتان بچسبند، بهتر است این قاعده را رعایت کنید: در قسمت تاج سر، لایه‌های کوتاه‌تر زیر لایه‌های بلندتر قرار بگیرند. در این‌ صورت، موها در بالای سر؛ حجم و بلندی لازم را داشته و فلت و چسبیده به سر دیده نمی‌شوند.

باب لایه‌ لایه کوتاه هم، یک مدل فوق ‌العاده برای موهای حالت دار است. این نوع از باب به شکلی است که در نیمه بالایی مو تعداد لایه‌ها بیشتر است. در انتهای موها هم چند لایه وجود دارد تا شکل آنها را حفظ کند.

مدل مناسب برای کوتاهی موهای حالت دار
مدل مناسب برای کوتاهی موهای حالت دار

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کوتاهی موی بانوان هم ارائه میده؟

قیچی پیتاژ، یک وسیله ضروری در کوتاهی موی حالت دار است

یکی از ابزارهایی که در کوتاهی موهای فر، نقش مهمی بازی می‌کند؛ قیچی پیتاژ است. این قیچی که یک طرف آن اره‌ای و طرف دیگر آن قیچی معمولی است، به راحتی موهای ضخیم و فر را حالت می‌دهد و وزن اضافی مو را از بین می‌برد. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که وزن باید در انتهای مو حفظ شود تا مانع از وزی آن شده و خوش ‌فرم هم به نظر برسد.

به عبارت دیگر، در استفاده از قیچی پیتاژ نباید زیاده ‌روی‌کرد. بهتر است آن را تنها به قسمت وسط موها محدود کنید. علاوه بر این، سایر بخش‌های مو هم نیاز به قیچی تیز و با کیفیت دارند که مخصوص موهای فر، مجعد و حالت دار باشد. برای مثال، قیچی‌های دستی که از 100 درصد استیل ژاپنی ساخته شده‌اند، از نمونه‌های محبوب موجود در بازار به شمار می‌روند.

استفاده از قیچی پیتاژ برای کوتاهی موهای حالت دار
استفاده از قیچی پیتاژ برای کوتاهی موهای حالت دار

برای کوتاهی موی حالت دار خود برنامه بریزید تا موخوره نگیرید

همانطور که می‌دانید موهای حالت دار خود انواع مختلف اعم از فر، موج‌دار، مجعد و غیره دارند. بنابراین در قدم نخست باید نوع موی خود را بشناسید. سپس با توجه به آن و نیز فرم صورت‌تان، مدل مویی را انتخاب کنید که موها را قبراق نشان دهد. توصیه می‌کنیم‌ که آنها را مرتب کوتاه کنید و سراغ محصولات مراقبت از موی و ویتامینه کردن مو بروید. این کار، برای گرفتن وزی و حفظ حالت موها ضروری است. چطور است یک برنامه کوتاهی ترتیب دهید تا مطمئن شوید که فرهای زیبایتان، شاداب و از شر موخوره ایمن هستند؟

در حالت ایده‌آل بهتر است هر 6 تا 8 هفته به کوتاهی موها بپردازید. دقت کنید که برای فرها، باید از قسمت پهن‌تر شانه کمک گرفته شود. چرا‌ که با این شانه‌ها، آرایشگر هنگام کوتاهی فشار زیادی به موها وارد نمی‌کند. به ‌علاوه، تشخیص میزان فر یا حالت دار بودن نیز برای او راحت‌تر می‌شود.

خودتان موهایتان را کوتاه می‌کنید؟ این نکات مهم را رعایت کنید

این روزها هر کاری را می‌توان در منزل انجام داد. از پخت نان تا براشینگ مو در خانه دیگر غیرممکن نیستند. اما داستان کوتاهی موی حالت دار با دیگر انواع مو کمی متفاوت است. پس بهتر است پیش از اینکه دست به کار شوید، چند نکته کاربردی و مفید را بدانید:

نکات کاربردی برای کوتاه کردن موی حالت دار در خانه

  • از ابزارهای مناسب و با کیفیت استفاده کنید. اگر قرار است که از این به بعد بیشتر موهای خود را کوتاه کنید، داشتن ست قیچی آرایشگری ایده بدی نیست. به ‌هیچ وجه، برای کوتاه کردن موهای حالت دار خود به قیچی کاغذ یا آشپزخانه متوسل نشوید؛
  • مکان مناسب هم مکمل ابزار مناسب است! جایی را انتخاب کنید که نور کافی داشته و به آینه هم نزدیک باشد. اگر بک ‌گراند ساده‌ای را در پشت خود مهیا کنید، راحت‌تر می‎توانید شکل و سایه موهای خود را در آن ببینید؛
  • انتخاب مرطوب یا خشک بودن موها با خودتان است. اگر موی خشک برایتان آسان‌تر است، 2 یا 3 روز بعد از شستشوی موها این کار را انجام دهید. در این‌ صورت، آنها در طبیعی‌ترین حالت خود قرار دارند. به تازگی از وسایل گرمازا برای حالت دادن به موها استفاده کرده‌اید؟ پس کمی صبر کنید تا مو به شکل طبیعی خود بازگردد؛
  • قبل از اینکه قیچی به دست بگیرید، سرتان را خوب تکان دهید. با این کار، موها حالت نرمال خود را پیدا می‌کنند؛ حالتی که بیشتر مواقع هم همینطور به نظر خواهند رسید؛
  • اگر موهای شما پایین‌تر از شانه‌هایتان است، آنها را جلوی صورت بریزید تا بلندی‌شان را خوب ببینید؛
  • حالا وقت کوتاهی موی حالت دار شما رسیده است. فرض کنید که سر شما شبیه یک ساعت است. از موهای بالای سر شروع کنید و بخش کوچکی از آن را به سمت بالا بکشید.گویی که عقربه، ساعت 12 را نشان می‌دهد. سپس موها را بین انگشت اشاره و انگشتان میانی قرار دهید و انتهای آنها را کوتاه کنید. مراقب باشید که موها را بیش از اندازه کوتاه نکنید.

الگوی ساعت را همینطور تکرار کنید؛ عقربه ساعت 3، ساعت 6 و ساعت 9. هر‌بار که بخشی از مو را قیچی می‌کنید، سرتان را تکان دهید تا موها به حالت طبیعی برگردند. بدون شک با کمی تمرین، همه‌ چیز آسان خواهد شد.

کوتاه کردن موهای حالت دار در خانه
کوتاه کردن موهای حالت دار در خانه

کوتاه کردن درست و اصولی موهای شما با آرایشگران هوم سرویز

اگر می خواهید موهای شما به صورت اصولی و زیبا کوتاه شوند، می توانید کوتاهی موهای خود را به آرایشگران حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند و موهای حالت دار یا موهای فر شما را به زیبایی کوتاه کنند. آرایشگران هوم سرویز سالها سابقه و تجربه کار زیبایی را دارند و موهای شما را به صورتی کوتاه می کنند که با چهره شما هماهنگی کامل را داشته باشد. برای سفارش خدمات کوتاهی مو به آرایشگران هوم سرویز، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

کوتاهی مو با آرایشگران هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سخن پایانی

این مقاله را به نکاتی مهم پیرامون کوتاهی موی حالت دار اختصاص دادیم. نکاتی که شاید کمتر کسی به آنها توجه کرده یا از وجودشان اطلاعی داشته باشد. اگر موهای فر، موج‌دار، یا مجعد دارید و همیشه بعد از کوتاه کردن آنها ناراضی هستید، شاید چیزی را از قلم انداخته باشید. پس این موارد را به خاطر بسپارید تا دفعه بعدی، خوشحال و راضی باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کوتاهی موی بانوان هم ارائه میده؟

ما در سایر مطالب سایت و اپلیکیشن هوم سرویز هم از دنیای زیبایی، آرایش و مد بسیار برایتان گفته‌ایم. مثلاً شیوه‌های مراقبت از انواع پوست یا روش‌های اجرای انواع میکاپ اصولی و بی‌نقص و یا نحوه ژلیش ناخن در منزل و یا اپیلاسیون در خانه را با شما در میان گذاشته‌ایم. با خواندن این مقالات می‌توانید هم در تکنیک‌های زیبایی، خودکفا شوید و هم تجربه‌های موفق خود را به دیگران منتقل کنید. راستی دانلود اپلیکیشن هوم سرویز یادتون نره، منتظرتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا