زیبایی

برای رشد سریع مو و زیبایی موها چه بخوریم و از چه موادی استفاده کنیم؟

نکات عالی برای رشد سریع موها

موهای بلند و پرپشت را همه دوست دارند. خیلی‌ها حتی برای رسیدن به آن هم عجله دارند! از نظر آنها، باید راهی وجود داشته باشد که بتوان تنها در عرض یک هفته، موها را به کمر رساند. هر چند، ترفندهای خانگی و غیر خانگی برای رشد سریع مو، زیاد هستند؛ اما 1 روز یا 1 هفته رویایی بیش نیست. با این‌ وجود، رعایت برخی نکات به طرز قابل ‌توجهی رشد موهای شما را افزایش خواهد داد. کنجکاو هستید درباره آنها بدانید؟ ما را در این مقاله همراهی کنید تا با روشهای افزایش سرعت رشد موها بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

ویتامینه و ماسک مو با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ماساژ کف سر؛ رشد سریع مو با یک ترفند ساده

کمتر کسی درباره فواید ماساژ بدن، تردید دارد. اما ماساژ کف سر تنها برای شما آرامش را به ارمغان نمی‌آورد؛ بلکه مزایای دیگری هم دارد. بهبود گردش خون، تقویت ریشه مو و مقابله با استرس از جمله آنها هستند. به ویژه اینکه، استرس خود یک عامل کلیدی در ریزش موها به شمار می‌رود.

پس بهتر است چند بار در هفته و پیش از رفتن به رختخواب، کف سرتان را ماساژ دهید. جالب است بدانید که با این کار، حتی چرخه خواب شما هم تنظیم می‌شود. در صورت لزوم می‌توانید برای ماساژ؛ از سرم، ماسک یا روغن مو نیز استفاده کنید. این کار باعث رشد سریع مو ها می شود.

ماساژ دادن کف سر برای بهبود رشد سریع مو
ماساژ دادن کف سر برای بهبود رشد سریع مو

کوتاه کردن مرتب موها، به آنها جان دوباره می‌بخشد و باعث رشد سریع مو می شود

بگذارید به صورت خلاصه، مراحل رشد مو را برایتان توضیح دهیم. مرحله نخست یا «آناژن»، زمانی است که سلول‌های ریشه مو فعال شده و به سرعت تقسیم می‌شوند. در گام دوم که «کاتاژن» نام دارد، رشد متوقف می‌شود. در نتیجه، غلاف خارجی ریشه مو کوچک می شود و خود را به ریشه می‌چسباند. مرحله نهایی «تلوژن» نیز شامل موخوره، نازک شدن و شکنندگی مو می‌شود.
نقش کوتاهی مو این است که اجازه نمی‌دهد موها وارد مرحله سوم شوند و برای ادامه رشد به آنها کمک می‌کند. از این رو، ایجاد یک تقویم و یادداشت کردن دفعات کوتاه کردن، می‌تواند برایتان مفید واقع شود. نگران نباشید! 3 سانتیمتر یا کمتر هم برای رشد سریع مو کافی است.

رژیم غذایی سالم؛ مهم‌ترین چیزی که برای رشد سریع موهای شما به آن نیاز دارند

بدون تغذیه، هیچ چیز رشد نمی‌کند؛ چه گیاهان، چه حیوانات و چه تارهای مو! به عبارت دیگر، موها مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را از غذایی که می‌خورید، کسب می‌کنند. اهمیت تغذیه سالم نیز در همینجا است. مثلاً موادی مانند اسفناج، زرده تخم‌مرغ، موز و کشمش؛ سرشار از پروتئین‌ها و ویتامین‌هایی هستند که در رشد سریع مو نقش دارند. از سوی دیگر، مصرف مقادیر زیاد سدیم، نوشیدنی‌های کربنی، شیرینی و غیره مانعی بر سر این راه هستند.

نکته جالب: آیا می‌دانستید که ویتامین‌های A ،B ،B12 ،C ،D ،E، فولیک‌اسید و امگا3 به ویتامین‌های رشد مو معروف هستند؟

نقش رژیم غذایی متعادل در رویش سریع مو
نقش رژیم غذایی متعادل در رویش سریع مو

زیاده‌ روی در مصرف شامپو، به نفع رشد سریع موها نیست

بعضی‌ها فکر می‌کنند هر چه بیشتر موهایشان را بشویند، بهتر از آنها مراقبت کرده‌اند. اما اینطور نیست! قبل از هر چیز باید بدانید که تجمع آلودگی یا حتی نور آفتاب، می‌تواند فولیکول‌های مو را خسته و شکننده کند. پس به جای آب داغ، شیر آب ولرم را باز کنید. به ‌علاوه، شستشوی زیاد سر یعنی خداحافظی با بهبود رشد مو! چون با این کار، شما چربی کف سر و سطح pH را دچار اختلال کرده‌اید. بنابراین فرمول آب ولرم، شستشوی متعادل و شامپوی طبیعی را رعایت کنید.

دنبال رشد سریع مو هستید؟ از ماسک‌ها و روغن‌های طبیعی کمک بگیرید

هر جا سخن از پوست و مو است، نام ماسک‌های خانگی و روغن‌ها می‌درخشد! شما می‌توانید یک فهرست طولانی از موادی را تهیه کنید که خواص فوق ‌العاده‌ای برای موها دارند. اما ما در اینجا، چند مورد از بهترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

آب برنچ؛ راز بلندی و رشد سریع موهای زنان چینی!

احتمالاً نام “راپونزل” به گوشتان خورده است. یک شخصیت محبوب کارتونی که برخی‌ها به نام گیسو‌کمند هم می‌شناسند. جالب است بدانید که در چین نیز دهکده‌ای به نام “هوانگولو” وجود دارد که به سرزمین راپونزل‌ها مشهور است. در حقیقت، زنان این روستا به خاطر موهای بیش از حد بلند خود شناخته شده هستند. حتی نام آنها در کتاب رکوردهای گینس هم دیده می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ویتامینه و ماسک مو بانوان هم ارائه میده؟

نکته جالب‌تر این است که آب برنج برای قرن‌ها، راز رشد موهای زنان در آسیا بوده است! پس به جای دور ریختن آب برنج، آن را نگه دارید و موهایتان را در آن بخیسانید. آمینو اسیدها و کربوهیدارت‌های موجود در آب برنج، به موها حجم می‌دهند و آنها را از آسیب محافظت می‌کنند.

استفاده زنان چینی از آب برنج برای رویش سریع مو
استفاده زنان چینی از آب برنج برای رویش سریع مو

ژل آلوئه ‌ورا؛ کلکسیونی از مواد مفید برای رشد سریع مو

می‌توان یک مطلب کامل درباره خواص ژل آلوئه‌ ورا نوشت. ژلی که بهترین مرطوب‌ کننده است و خواص پاک ‌کنندگی، ترمیم و تقویت ‌کنندگی فولیکول‌های مو را دارد. اگر کف سر خود را با ژل آلوئه ‌ورا ماساژ دهید، خنک و ریلکس خواهید شد. علاوه بر این، ویتامین‌های A ،B ،C ،B12 و فولیک ‌اسید موجود در آن به بازسازی و رشد سلولی هم کمک می‌کنند. بالاخره اینکه خاصیت کلاژنی آلوئه ‌ورا، نقش یک لایه محافظتی را در برابر آفتاب داغ بر عهده می‌گیرد و باعث رشد سریع مو می شود.

قهوه؛ نرم‌ کننده ای که جلوی ریزش مو را هم می‌گیرد

اگر در جستجوی یک نرم‌ کننده دست ‌ساز بدون نیاز به آبکشی هستید، از قهوه کمک بگیرید. این دانه محبوب و گران، علاوه بر رشد سریع مو؛ کف سر را سم‌ زدایی می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین فیتواسترول‌های موجود در آن، به موهای شما برق انداخته و مانع از سفیدی مو و کچلی زودرس می‌شوند. خوشبختانه این مزیت قهوه، هم شامل زنان می‌شود و هم مردان.
بنابراین شما می‌توانید پودر قهوه را دم کرده و با موادی مانند عسل، روغن زیتون و ماست ترکیب کنید. یک راه دیگر این است که:

  • روغن نارگیل را در یک ماهیتابه داغ کنید؛
  • پودر قهوه دم‌ کرده را به آن افزوده و خوب هم بزنید؛
  • ماسک را از کف سر تا نوک مو بگذارید و سپس با آب خنک بشویید.
ماسک قهوه؛ مؤثر در تقویت و بهبود رشد مو
ماسک قهوه؛ مؤثر در تقویت و بهبود رشد مو

تخم ‌مرغ؛ نقش مهمی در رشد سریع مو دارد

درست است که تخم‌ مرغ، بوی چندان خوشایندی ندارد؛ اما زرده آن یک دنیا مواد مفید را در خود جمع کرده است. در واقع، ویتامین‌های مختلف، آهن، سدیم و لکتین که برای رشد مو حیاتی هستند؛ در زرده تخم‌ مرغ لانه کرده‌اند. از این رو، برای آبرسانی مو و تغذیه مو و جلوگیری از آسیب به آن، می‌توانید روی تخم‌ مرغ حساب کنید.

 ضمن اینکه، این ماده غذایی موهای کدر را از طریق تنظیم چربی کف سر، احیا می‌کند. اگر هم می‌خواهید از شر بوی بد آن خلاص شوید، کمی دارچین یا عسل مشکل را حل می‌کند. با استفاده از این ماسک، گویی ویتامین تراپی در خانه را امتحان کرده‌اید!

رویش سریع مو در یک هفته‌ با عصاره پیاز!

شاید باور نکنید، اما عصاره پیاز یک شامپوی طبیعی و روزانه مفید است. امتحان کردن آن، ضرری ندارد. آب 2 عدد پیاز متوسط را بگیرید. سپس 10 قطره گلاب به آن اضافه کنید و خوب به هم بزنید. اجازه دهید تا این محلول، 30 دقیقه روی کف سر مرطوب بماند و بعد با آب خنک، آن را آبکشی کنید. بهتر است بدانید که استفاده هفتگی از این شامپو، به تقویت رشد مو منجر می‌شود و ریزش آن را هم کاهش می‌دهد.

شیر نارگیل؛ یک ماسک خوشبو برای تقویت مو

موثرترین درمان برای رشد سریع مو، شیر نارگیل است. دلیل آن هم وجود آهن، پتاسیم و چربی‌های ضروری است. برای تهیه این ماسک کافی است عصاره یک نارگیل تازه را استخراج کنید. توصیه می‌کنیم که از شیر نارگیل‌های موجود در بازار استفاده نکنید. در مرحله بعد، آب نصف لیمو و 4 قطره روغن اسطوخودوس را به محلول بیفزایید و آنها را خوب ترکیب کنید. سپس، ماسک را کف سر بگذارید و بعد از 4 تا 5 ساعت، آبکشی کنید.

خواص شیر نارگیل برای رشد مو در سریع‌ترین زمان
خواص شیر نارگیل برای رشد مو در سریع‌ترین زمان

با سرکه سیب، رشد موها دو برابر می‌شود

این محلول با پاکسازی کف سر و حفظ pH آن، به بهبود رویش موها کمک می‌کند. روش مصرف آن به این صورت است که 15 میلی‌لیتر سرکه را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. پس از شستشوی موها، محلول را روی مو به کار ببرید. بعد از مدتی، متوجه شفافیت و تقویت رشد موهای خود خواهید شد.

وقتی رشد سریع مو، مدیون وازلین است

وازلین ماده‌ای است که تقریباً در تمام خانه‌ها، یافت می‌شود. بیشترین مورد استفاده آن هم، مبارزه با خشکی پوست و لب است. اما جالب است بدانید که این ماده در مرحله آناژن به داد موها می‌رسد. در واقع، موها پس از طی این مرحله از مواد مغذی تهی می‌شوند و نیاز به تقویت مضاعف دارند. شما می‌توانید برای رطوبت‌ رسانی و جلوگیری از موخوره، آن را به انتهای موها بزنید. همچنین این امکان را دارید که وازلین را روی کف سر ماساژ دهید، سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و تا صبح صبر کنید.

نقش وازلین در بهبود فرایند رشد مو
نقش وازلین در بهبود فرایند رشد مو

کدام روغن‌های طبیعی، رشد مو را بهبود می‌دهند؟

برای تغذیه و رطوبت ‌رسانی طبیعی به مو، هیچ راهی بهتر از مصرف روغن های ‌طبیعی نیست. برای مثال، روغن جوجوبا و نارگیل می‌توانند مو را از ریشه تا نوک تغذیه کنند و خطر موخوره را کاهش دهند. این روغن‌ها از آنجایی که خواص ضد باکتریایی و ضد ‌قارچ دارند، رطوبت را در کف سر نگه می‌دارند. به‌ علاوه، آنها از فعالیت میکروب‌های منجر به شوره هم جلوگیری می‌کنند. ماساژ موها با روغن، آن هم هفته‌ای یک بار، نقش یک داروی گیاهی برای رشد سریع مو را بازی می‌کند.

روغن کرچک؛ بهترین روغن برای رشد مو در سریع‌ترین زمان

این روغن بد بو، بد مزه و نه چندان محبوب، تأثیر زیادی در رویش موهای شما دارد. خواص ضد باکتری و ضد قارچ آن برای کف سر مفید است. از سوی دیگر؛ ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک منجر به تقویت موها می‌شوند. شما می‌توانید این روغن را روی موهای نم‌دار خود بگذارید و اجازه دهید تا چند ساعت یا حتی تمام شب بماند.

ترک سیگار، موجب سلامتی و رشد سریع مو است

بدون شک، سیگار کشیدن یک انتخاب شخصی است، اما نمی‌توان تأثیرات منفی آن را روی رشد سریع مو انکار کرد. بد نیست بدانید که سیگار، جلوی گردش خون به کف سر و فولیکول‌های مو را می‎گیرد. همچنین، مانع رسیدن اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای کف سر و موها می‌شود. در کنار اینها، سموم موجود در سیگار، در فولیکول‌های مو جای می‌گیرند و موجب ریزش مو می‌شوند.

مضرات سیگار در جلوگیری از رشد و رویش موها
مضرات سیگار در جلوگیری از رشد و رویش موها

برای رشد سریع مو تا حد امکان از سشوار و اتوی مو فاصله بگیرید

همه ما می‌دانیم که وسایلی مثل سشوار یا اتو مو چه اثرات مخربی روی رشد موها دارند. آنها به مو آسیب می‌زنند و با خشک و شکننده کردن آن، رشد موها را متوقف می‌کنند. پس اگر نمی‌خواهید موهایتان، دچار ریزش شوند؛ به جای سشوار آنها را در هوای آزاد خشک کنید. در صورت استفاده از این ابزارها هم، اسپری محافظ گرما را فراموش نکنید.

در باز کردن گره‌های مو، صبور باشید

هیچ ‌چیز مثل باز کردن گره‌های مو و باز کردن بافت مو صبر شما را آزمایش نمی‌کند! بنابراین در انجام این کار، خیلی عجله نکنید. چون در این صورت، تارهای مو می‌شکنند و این درست نقطه مقابل رشد سریع مو است. پس آرام و صبور باشید!
البته در این میان، نوع برس هم اهمیت دارد. مثلاً برس‌های پلاستیکی یا فلزی برای این منظور، مناسب نیستند. در مقابل، شانه‌های با دندانه پهن، برس مخصوص گره یا برس با موی طبیعی بهتر است. ضمن اینکه زمان گره‌گشایی را نیز باید در نظر بگیرید! یعنی به جای اینکه بعد از حمام این کار را بکنید که مو در ضعیف‌ترین حالت خود است، آن را به قبل از شستن مو موکول کنید.

کاهش استرس مساوی است با کمک به رشد سریع مو

شکی نیست که اضطراب به شیوه‌های مختلفی روی بدن تأثیر می‌گذارد. یکی از اثرات استرس به ویژه از نوع شدید و تروماتیک آن، این است که می‌تواند منجر به ریزش مو شود. استرس، حتی بعضی از بیماری‌های مو مانند آلوپسیا را تشدید می‌کند.  بنابراین علیرغم دشواری، سطح استرس خود را با کمک مدیتیشن، یوگا، ورزش و غیره پایین نگه دارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ویتامینه و ماسک مو بانوان هم ارائه میده؟
کاهش استرس و کمک به تقویت رشد مو
کاهش استرس و کمک به تقویت رشد مو

محصولات حاوی کراتین، باعث حفاظت و رشد سریع مو می شوند

کراتین، نوعی پروتئین است که خواص بیشماری برای مو دارد. مقابله با خشکی، براق و تقویت کردن و جلوگیری از شکنندگی از جمله آنها هستند. این پروتئین با خاصیت حفاظتی خود، روغن‌های ضروری و مواد مغذی لازم را برای رشد مو فراهم می‌کند. در نتیجه، محیطی ایده‌آل برای رشد موهای سالم مهیا می‌شود. شما همچنین می‌توانید سراغ کراتین کردن مو در خانه بروید.

سوالات رایج درباره رشد سریع مو

آیا قرص‌های مکمل برای رشد سریع مو مفید هستند؟

بله. این قرص‌ها در حقیقت همان ویتامین‌هایی هستند که باید در رژیم غذایی خود، آنها را جای دهید. برای مثال؛ امگا 3 و بیوتین دو نمونه قرص برای بهبود رویش مو به شمار می‌روند. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف آنها، با پزشک مشورت کنید.

رنگ کردن مانع رشد موها می‌شود؟

مواد شیمیایی موجود در رنگ موها، می‌توانند موها را شکننده کرده و رشد آنها را با اختلال مواجه کنند. بنابراین برای کاهش آسیب‌های احتمالی؛ فواصل بین جلسات رنگ مو را بیشتر کنید و سایر مراقبت‌های لازم را نیز انجام دهید.

برای تسریع رشد مو چه بخوریم؟

تغذیه سالم و مفید برای مو، شامل سبزیجات، دانه‌های روغنی، میوه‌ها، ماهی و دیگر مواد غذایی می‌شود که حاوی ویتامین‌های ضروری هستند. مثلاً امگا 3 که به ویژه در ماهی سالمون یافت می‌شود، یک ماده بسیار مفید برای تقویت مو است.

آیا کوتاهی بر رشد موها تأثیر دارد؟

بله. کوتاه کردن ماهیانه یا هر دو ماه یکبار موها، مانع از ایجاد موخوره می‌شود. ضمن اینکه مانع نازک شدن و شکنندگی آنها می‌شود. بنابراین قیچی کردن انتهای موها و کوتاهی مو در حد چند سانتیمتر، تأثیر زیادی بر رشد آنها دارد.

ویتامینه و ماسک مو با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع ‌بندی

در این مقاله، به یک سوال اساسی و مهم پاسخ دادیم: برای رشد سریع مو چه باید کرد. ماسک‌های خانگی و ترفندهای ساده‌ای را مطرح کردیم که استفاده از آنها، شما را به دردسر نمی‌اندازد. بنابراین با داشتن یک تغذیه و سبک زندگی سالم و مصرف مواد طبیعی، رسیدن به این هدف کار دشواری نخواهد بود.

اگر دغدغه ‌های دیگری درباره چگونگی مراقبت از پوست یا موی خود دارید و یا به خدمات زیبایی در منزل نیاز دارید، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. ما در مقالات متنوع این سایت، پرسش‌های شما را بی ‌پاسخ نگذاشته‌ایم. آنها را بخوانید، تجربه کنید و حاصل تجربه‌های خود را با ما و دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا