نظافت و پذیرایی

پیراهن مردانه را چگونه اتو کنیم؟ (قابل‌ توجه آقایان مجرد)

انتخاب درست لباس، یکی از موضوعات مهم برای افزایش زیبایی ظاهری و جذابیت افراد است. همه ما دوست داریم افراد شیک و خوش‌پوش را ببینیم و خودمان نیز لباس‌های تمیز و آراسته بپوشیم. یکی از مهم‌ترین اصولی که برای شیک‌پوشی وجود دارد، اتو کردن لباس است. ما باید لباس‌های خود را اتو کنیم تا کاملاً صاف و بدون چروک باشند و به‌این‌ترتیب بتوانیم زیبایی بیشتری را به این لباس‌ها ببخشیم.

بسیاری از افراد، در اتوی پیراهن مردانه مشکل دارند و طرز صحیح اتو کردن پیراهن مردانه را نمی‌دانند. به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم تا اصول اتوی پیراهن مردانه را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید تمام پیراهن‌های خود را به درستی اتو کرده و لباس‌های صاف و جذابی داشته باشید.

اگر دوست دارید با نکات زیر و اصول اتو کردن پیراهن مردانه آشنا شوید و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

اتوکشی پیراهن مردانه
وسایل موردنیاز برای اتوکشی پیراهن مردانه

برای اتوی پیراهن مردانه به چه وسایلی نیاز داریم؟

در اولین گام، شما باید بدانید که برای اتو کردن لباس مردانه به چه وسایلی نیاز دارید تا بتوانید آنها را تهیه کرده و از آنها استفاده کنید.

وسایل زیر را تهیه کرده و آماده شروع اتوکشی باشید:

1- اتو:

اتو اولین و مهم‌ترین وسیله‌ای است که به آن نیاز دارید تا بتوانید کار اتوی پیراهن مردانه را انجام دهید. اگر اتوی مناسب و باکیفیت نداشته باشید، نمی‌توانید کار اتوکشی پیراهن مردانه را به‌درستی انجام دهید. البته اگر اتوی شما خراب شده و نیاز به تعمیر هست، نگران و عصبانی نباشید کافیست با ثبت سفارش تعمیر اتو، کار را به همیاران هوم سرویز بسپرید.

2- میز اتو:

میز اتو دومین وسیله مهمی است که برای اتو کردن لباس به آن نیاز دارید. سطح صاف و محکم میز اتو کمک می‌کند تا چروک‌های لباس سریع‌تر صاف شوند و کار اتوکشی لباس بهتر انجام شود. اگر در منزلتان میز اتو ندارید، می‌توانید از یک بالش پهن که روکش آن تمیز است استفاده کنید.

3- اسپری آبپاش:

معمولاً اکثر اتوهای امروزی مخزن و دکمه آبپاش دارند؛ اما اگر چنین امکانی در اتوی شما وجود نداشت، می‌توانید از یک اسپری آبپاش استفاده کنید تا در جاهایی که چروک لباس زیاد است، با پاشیدن آب، خطوط لباس را نرم کنید و اتوکشی را راحت‌تر انجام دهید.

استفاده از حوله نازک برای اتو کردن پیراهن مردانه
استفاده از حوله نازک برای اتو کردن پیراهن مردانه

4- حوله:

گاهی اوقات برای اتو کردن پیراهن مردانه به یک حوله نازک و با ضخامت کم نیاز پیدا می‌کنید. در صورتی که لباس موردنظر نازک است و الیاف حساسی دارد، می‌توانید حوله را روی پیراهن قرار دهید تا به‌عنوان یک لایه محافظتی عمل کند و از سوختن یا لکه‌شدن پیراهن شما جلوگیری کند. در این حالت، گرمای اتو به حوله نازک برخورد می‌کند و سپس به لباس منتقل می‌شود تا کار اتوی پیراهن مردانه راحت‌تر انجام شود.

5- اسپری آهار:

اسپری آهار، ترکیبی از یک قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و دو لیوان آب است و فرآیند اتوکشی را برای شما راحت‌تر می‌کند. استفاده از اسپری آهار به نرم‌تر شدن بافت لباس کمک کرده و باعث می‌شود چروک‌های لباس سریع‌تر صاف شوند.

باید بدانید که استفاده از اسپری آهار کاملاً اختیاری است و همان آبپاش نیز می‌تواند کارتان را راه بیندازید و نیازی به این اسپری نخواهید داشت.

روش درست اتوی پیراهن مردانه
روش درست اتوی پیراهن مردانه

روش درست اتوی پیراهن مردانه چگونه است؟

تا به اینجا گفتیم که با وسایل موردنیاز برای اتوی پیراهن مردانه آشنا شدید. حالا می‌خواهیم مراحل اتو کردن پیراهن و لباس مردانه را توضیح بدهیم تا بتوانید کار اتوکشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

برای اتو کردن پیراهن مردانه، مراحل زیر را انجام دهید:

1- آماده‌سازی لباس:

اولین گام آماده‌سازی لباس است. برای این کار باید وسایل موردنیاز را آماده کنید و درجه اتو را روی کمترین حالت قرار دهید. درصورتی که لباس موردنظر خشک است، آن را مقداری مرطوب کنید تا نرم شود و اتوکشی لباس راحت‌تر انجام شود.

2- اتو کردن یقه لباس:

بهتر است که اتوی پیراهن مردانه را با یقه آن شروع کنید. یقه جایی است که معمولاً بیشتر در دید افراد است. مخصوصاً اگر کت‌وشلوار پوشیده باشید، تنها یقه پیراهن شما دیده می‌شود و به همین خاطر اهمیت بیشتری دارد.

برای این کار یقه را باز کنید و آن را از قسمت پایین‌ به‌ بالا اتو کنید و تمامی چروک‌ها و خطوط روی لباس را از بین ببرید. اگر یقه خیلی خشک است، می‌توانید با پاشیدن مقداری آب آن را نرم کنید تا حالت بهتری پیدا کند.

اگر چین‌وچروک روی یقه باقی ماند، با اتو از بالا به‌پایین بکشید تا چروک‌ها در پایین یقه که دید ندارد پنهان شوند. این کار را برای دو طرف یقه انجام دهید تا به بهترین شکل اتوکشی انجام شود.

اتوکشی آستین‌ها
اتوکشی آستین‌های پیراهن

3- اتو کردن سرآستین‌ها:

در مرحله بعدی از اتوی پیراهن مردانه، شما باید سرآستین‌ها را اتو کنید؛ چون سر‌آستین‌ها نیز مانند یقه لباس، اهمیت زیادی دارند. برای اتوکشی سرآستین‌ها، دکمه‌های آن را باز کنید و ابتدا از داخل اتو را انجام دهید. دقت کنید که اتو را به سمت بالای سرآستین‌ها بکشید تا تمامی چروک‌ها از بین بروند. سپس این کار را برای قسمت بیرونی آنها نیز انجام دهید. البته دقت کنید که روی دکمه را به‌هیچ‌وجه اتو نکشید؛ چون ممکن است باعث آب‌ شدن دکمه شود یا اینکه رد اتو روی دکمه بر جای بماند.

4- اتوکشی جلوی پیراهن مردانه:

بخش بعدی از اتوی پیراهن مردانه، این است که جلوی پیراهن را اتو بکشید. ابتدا یک سمت را روی میز اتو قرار دهید و آن را از پایین به سمت بالا اتو بکشید. سپس سمت دیگر را نیز به همین صورت اتو کنید. اتو کردن پیراهن مردانه باید از پایین لباس به سمت یقه لباس انجام شود. دقت کنید در این قسمت هم به‌هیچ‌وجه روی دکمه‌ها را اتو نکنید و اتو را بین دکمه ها حرکت دهید.

5- اتوکشی پشت پیراهن مردانه:

در مرحله بعدی، نیاز است که پشت پیراهن مردانه را اتو بکشید. برای این کار پشت پیراهن را به دو قسمت تقسیم کنید و به ترتیب قسمت‌های پشت پیراهن را اتو کنید. برای اتوکشی راحت پشت لباس مردانه، اتوکشی را از بالا به سمت پایین انجام دهید.

در هنگام اتوکشی پشت پیراهن مردانه حواستان باشد که اتو زیاد داغ نباشد؛ زیرا برخورد اتوی داغ با لباس به رنگ و الیاف لباس آسیب می‌رساند و رنگ لباس را خراب می‌کند. در این صورت باید برای رنگرزی و رنگ کردن لباس اقدام کنید تا لباس شما رنگ بهتری پیدا کند.

اتو کشیدن پشت پیراهن
اتو کشیدن پشت پیراهن

6- اتوکشی آستین‌ها:

آستین‌ها مرحله سختی در اتوی پیراهن مردانه هستند که خیلی از افراد در این مرحله چالش دارند. هرکدام از آستین‌ها را به‌صورت جداگانه روی میز اتو قرار دهید و آستین را صاف کنید. اگر آستین خط اتو دارد، از روی همان خط، کار اتو کردن را انجام دهید و اگر خط اتو وجود ندارد، از درز آستین به‌عنوان راهنما استفاده کنید.

از بالای آستین‌ها به پایین و سمت سرآستین اتوکشی را انجام دهید تا بتوانید به بهترین شکل این کار را کرده و آن را به پایان برسانید.

7- بررسی نهایی:

در انتهای کار پیراهن خودتان را بررسی کنید تا از اتو خوردگی تمامی قسمت‌ها مطمئن شوید و در صورت نبود مشکل، آن را روی یک چوب‌ لباسی آویزان کرده و در جایی قرار دهید تا چروک نشود.

به همین راحتی، شما کار اتوی پیراهن مردانه را انجام دادید و می‌‌توانید از پیراهن صاف و زیبای خود استفاده کنید. اگر همیشه با اتو کردن لباس مشکل دارید و دوست دارید این کار را به افراد حرفه‌ای و باتجربه بسپارید، می‌توانید از مرکز خشکشویی شبانه‌روزی کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و لباس‌های شما را به بهترین شکل ممکن اتو کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

اتو کردن درست لباس مردانه
اتو کردن درست لباس مردانه

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد روش صحیح اتوی پیراهن مردانه صحبت کردیم و مراحل این کار را به شما توضیح دادیم. در ابتدا، وسایل مورد نیاز برای اتو کردن لباس مردانه را به شما معرفی کردیم و سپس به شما توضیح دادیم که کار اتوکشی لباس مردانه را از کدام قسمت‌های لباس شروع کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که مراحل اتوی پیراهن مردانه را یاد بگیرید و بتوانید لباس‌های خود را به‌درستی اتو کنید و با پوشیدن لباس‌های صاف و زیبا، فردی جذاب و شیک‌پوش باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش‌های جرم‌گیری اتو بخار را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با دلایل چسبیدن اتو به لباس آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی نظافتی و شستشوی مانند شستشوی پرده برای شما عزیزان است تا بتوانید کارهای خود را بهتر و سریع‌تر انجام دهید و زندگی راحت‌تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا