نظافت و پذیرایی

روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس

امروزه ما از چسب برای کارهای مختلفی مانند تعمیر لوازم منزل، نصب وسایل کوچک، ساخت کاردستی و چسباندن وسایل استفاده می‌کنیم. یکی از اتفاقات ناخوشایند این است که قطرات چسب روی پارچه یا لباس بریزد و لباس ما را خراب کند. در چنین حالتی، اکثر ما به دنبال این می‌رویم که روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس را یاد بگیریم تا بتوانیم چسب و جای چسب را به‌صورت کامل از روی لباس خود پاک کنیم.

آیا شما هم این سوال را دارید که روش پاک کردن چسب از روی لباس چگونه است؟ چطور می‌توانیم چسب مایع را از روی لباس پاک کنیم؟ برای پاک کردن چسب ناخن از روی لباس چه باید کرد؟

اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده است و دوست دارید نحوه پاک کردن چسب از روی پارچه یا لباس را یاد بگیرید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید جای چسب را خیلی سریع از روی لباس خود پاک کنید.

رفع لکه چسب قطره ای
رفع لکه چسب قطره ای

روش پاک کردن چسب از روی لباس

بعضی از افراد، بعد از ریختن چسب، فوراً با دستمال آن را پاک می‌کنند که کاری اشتباه است؛ زیرا این کار باعث می‌شود که چسب بیشتر پخش شود و به الیاف پارچه نفوذ کند و این موضوع، پاک کردن جای چسب را سخت‌تر می‌کند.

بعد از ریختن چسب روی لباس، اجازه دهید تا چسب مایع کاملاً خشک شود و سپس برای کندن و تمیز کردن جای چسب اقدام کنید؛ همچنین می‌توانید برای خشک‌ شدن سریع‌تر چسب، لباس را در فریزر قرار دهید تا کاملاً منجمد شود و سپس برای از بین‌ بردن جای چسب اقدام کنید.

در ادامه این مقاله، با روش پاک کردن انواع چسب صنعتی و چسب خانگی از روی پارچه، لباس و فرش آشنا خواهید شد.

خشکشویی و اتوی لباس
خشکشویی انواع لباس

1- پاک کردن چسب از روی لباس مشکی رنگ:

لباس‌های مشکی به‌خاطر رنگ تیره‌ای که دارند، لکه‌هایی مانند جای چسب را بیشتر نشان می‌دهند. به همین دلیل است که باید لکه چسب را به‌خوبی از روی لباس مشکی پاک کنید تا جای چسب روی لباس باقی نماند. اگر چسب روی لباس مشکی شما ریخت، از بنزین، استون و لاک پاک کن برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید.

برای این کار، مقداری استون یا بنزین را روی پنبه بریزید یا از پد لاک پاک کن استفاده کنید و آن را روی لباس مشکی فشار دهید تا لکه‌های چسب به‌آرامی از روی لباس پاک شوند. برای پاک کردن لکه‌های چسب، صبر و حوصله داشته باشید تا تمام چسب از روی لباس شما برداشته شوند.

گاهی اوقات جای چسب به صورت کامل از روی لباس مشکی پاک نمی‌شود؛ در این حالت بهتر است برای ترمیم رنگ لباس اقدام کنید و با انجام کارهایی مانند رنگرزی لباس، رنگ لباس خود را به حالت اول برگردانید.

پاک كردن چسب از روی لباس مشکی
پاک كردن چسب از روی لباس مشکی

2- پاک کردن چسب مایع از روی لباس:

چسب‌های مایع انواع مختلفی دارند که شامل چسب‌های معمولی مانند چسب رازی و چسب‌های قوی‌تر مانند چسب یک دو سه یا چسب قطره‌ای می‌شوند.

بعضی از این چسب‌ها به‌راحتی پاک می‌شوند و برخی از آنها نیز ترکیبات قوی‌تری دارند که به‌سختی پاک می‌شود. به‌صورت کلی برای پاک کردن این چسب‌ها نیاز است که به روش زیر عمل کنید:

  • بگذارید چسب کاملاً خشک شود و کاری به آن نداشته باشید.
  • پس از خشک‌ شدن چسب، با کمک ناخن‌های دستتان شروع به کندن چسب از روی پارچه کنید.
  • اگر چسب قوی بود و کنده نشد، می‌توانید از موادی مانند استون یا تینر استفاده کنید تا بتوانید محل موردنظر را به‌صورت کامل پاک‌سازی کنید.
  • در نهایت می‌توانید قسمت موردنظر را با مواد شوینده بشویید تا کاملاً تمیز شود.

اگر چسب روی مبل منزل ریخت، بهتر است ابتدا بهترین ترفندهای پاک کردن لکه چسب از روی مبل را یاد بگیرید و خیلی سریع قطرات چسب را از روی مبل خود پاک کنید.

پاک کردن چسب مایع از روی لباس
پاک کردن چسب مایع از روی لباس

3- پاک کردن چسب صنعتی از روی لباس:

چسب‌های صنعتی یا چسب‌های ساختمانی که برای کارهای مختلفی مانند کاشی‌کاری و… استفاده می‌شوند، ترکیب قوی‌تری دارند و بسیار سخت از روی لباس پاک می‌شوند. اگر تجربه کار کردن با چسب کاشی را داشته باشید، میزان قوی بودن این چسب‌ها را درک کرده‌اید.

به همین خاطر قبل از شروع کار با چنین چسب‌هایی، بهتر است که حتماً لباس‌های مخصوص بپوشید و قسمت‌های مهم مانند فرش و موکت و… را بپوشانید تا قطرات چسب صنعتی روی موکت یا فرش نریزد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

برای پاک کردن این چسب‌ها از روی لباس، پارچه و فرش، می‌توانید از حلال آنها استفاده کنید. مثلاً برخی از چسب‌ها به‌راحتی با تینر پاک می‌شوند و می‌توانید آنها را از بین ببرید. برای این موضوع بهتر است نوشته‌های روی چسب را مطالعه کنید تا ببینید که چسب با چه ماده‌ای پاک می‌شود.

برای تمیز کردن هر مدل لکه از روی فرش و موکت، بهتر است از حلال آن ماده استفاده کنید؛ مثلا برای پاک کردن لکه چای و قهوه روی فرش، از ترکیب آب و سرکه سفید برای تمیز کردن فرش کمک بگیرید. بهترین روش های تمیز کردن انواع لکه از روی فرش و موکت را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

پاک كردن چسب قطره ای از روی لباس
پاک كردن چسب قطره ای از روی لباس

4- پاک کردن چسب رازی از روی لباس:

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که چطور می‌توانید چسب رازی را از روی لباس خودتان پاک کنید. خوشبختانه چسب رازی جزو چسب‌های مایع معمولی محسوب می‌شود که چسبندگی آن روی لباس خیلی زیاد نیست و پس از خشک‌ شدن به‌راحتی می‌توانید آن را جدا کنید. برای تمیز کردن چسب رازی از روی لباس، این کارها را انجام دهید:

  • اجازه دهید چسب کاملاً خشک شود تا بتوانید آن را بدون مشکل از لباس خودتان جدا کنید.
  • برای پاک کردن کامل چسب و جای آن، می‌توانید از آب و صابون، استون، الکل و پد لاک پاک کن استفاده کنید.
  • در نهایت لباس خودتان را به‌صورت دستی و با آب و ماده شوینده مناسب بشویید تا کاملاً تمیز شود.

یکی از اتفاقات ناخوشایند، ریختن چسب روی پارکت و کفپوش خانه است. برای آشنایی با بهترین روش های پاک کردن لکه چسب از روی پارکت، به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید و فوراً قطرات چسب را از روی پارکت پاک کنید.

پاک کردن چسب ناخن مصنوعی از روی لباس
پاک کردن چسب ناخن مصنوعی از روی لباس

5- پاک کردن چسب ناخن مصنوعی از روی لباس:

در زمان کاشت ناخن، بسیاری از خانم‌ها این موضوع را تجربه می‌کنند که چسب ناخن روی لباسشان می‌ریزد و سفت می‌شود. چسب ناخن مصنوعی ترکیبی شبیه به چسب قطره‌ای دارد و به همین خاطر پاک کردن آن سخت است.

برای از بین بردن چسب ناخن از روی لباس، کارهای زیر را انجام دهید:

  • اجازه دهید چسب کاملاً خشک شود و فوراً به چسب ناخن دست نزنید.
  • با استفاده از یک دستمال یا اسفنج و زدن استون یا تینر روی آن، پارچه را تمیز کنید. ابتدا این کار را روی قسمتی از پارچه که مشخص نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که تینر یا استون به پارچه آسیبی وارد نمی‌کند و رنگ پارچه را از بین نمی‌برد. سپس این کار را روی قسمت اصلی پارچه یا لباس انجام دهید تا چسب شل شود.
  • پس از شل‌ شدن چسب، با پشت چاقو تکه‌های جدا شده چسب را بکنید و آنها را به‌صورت کامل بردارید.
  • پس از این مرحله نیاز است که پارچه را با مواد شوینده مناسب بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن لکه شمع از روی لباس نیز کار سختی است؛ اما شما می‌توانید راحت‌ترین روش برای پاک کردن لکه شمع از روی لباس و فرش را در هوم سرویز یاد بگیرید.

از بین بردن چسب و جای چسب
پاک کردن جای چسب

نحوه پاک کردن حرفه‌ای چسب از روی لباس

تا اینجا، با روش‌های موثر برای پاک کردن انواع چسب‌های رایج از روی پارچه و لباس آشنا شدید. با این روش‌ها، شما می‌توانید کار پاک کردن چسب از روی لباس را به‌سادگی انجام دهید. اگر الیاف لباس شما بسیار ظریف باشد و قطرات چسب روی لباس سفت شده باشند، ممکن است با این روش‌ها آسیب جدی ببیند!

در چنین حالتی توصیه ما این است که حتماً از یک خشک‌شویی حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید تا لباس شما را کاملاً شستشو دهد و تمیز کند. اگر چسب روی لباس شما ریخت، می‌توانید از خدمات خشکشویی و اتوشویی هوم سرویز استفاده کنید تا لکه چسب، به بهترین شکل از روی لباستان پاک شود. این خدمات با قیمت خشکشویی لباس مشخص و مناسب به مشتریان هوم سرویز ارائه می شود.

خدمات خشکشویی و اتوی لباس
خدمات خشکشویی و اتوی لباس

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، انواع روش‌های موثر برای پاک کردن چسب از روی لباس را به شما معرفی کردیم و توضیح دادیم که با استفاده از الکل، لاک پاک کن و … می‌توانید جای چسب را از روی لباس پاک کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس آشنا شوید و بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در صورتی که لکه چسب روی لباستان سفت شد، بهتر است تمیز کردن لباستان را به خشکشویی بسپارید تا لباس شما را به‌خوبی ترمیم و تمیز کند. قیمت خشکشویی هوم سرویز بسیار مناسب و اقتصادی است و شما می‌توانید با کمترین هزینه، لباس‌هایی تمیز و اتوشده داشته باشید.

برای دریافت خدمات خشکشویی و اتوشویی و مبل شویی هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا