هوم سرویز

لیست کامل خطاها و ارور پکیج بوتان | کلیه مدل‌ها

بوتان، یکی از بهترین برندهای ایرانی است که انواع محصولات گرمایشی مانند آبگرمکن دیواری، پکیج، شوفاژ، بخاری گازی و… را با بهترین کیفیت تولید می‌کند. پکیج‌های بوتان، ابعاد کوچکی دارند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. همچنین نصب و راه‌اندازی پکیج بوتان نیز بسیار راحت است. با نصب پکیج بوتان، گرمایش خانه به‌خوبی انجام می‌شود و دائماً می‌توانید از آب گرم در منزلتان استفاده کنید. یکی از مزایای پکیج‌های بوتان این است که در زمان بروز مشکل در پکیج، شاهد کدهای خطا روی نمایشگر پکیج خواهیم بود و با مشاهده ارور پکیج بوتان می‌توانیم مشکل اصلی پکیج را پیدا کنیم.

زمانی که معنی خطاها و ارورهای پکیج بوتان را بدانیم، بهتر می‌توانیم عیب‌یابی پکیج را انجام دهیم و از بروز مشکلات بیشتر در پکیج جلوگیری خواهیم کرد.

در این نوشته می‌خواهیم شما را با تمام خطاها و ارورهای پکیج بوتان آشنا کنیم تا معنی هر ارور پکیج بوتان را بدانید و بتوانید عیب‌یابی پکیج را سریع‌تر انجام دهید.

کد خطای پکیج بوتان
پیدا کردن مدل پکیج بوتان

اگر از پکیج‌های دیجیتال و آنالوگ بوتان استفاده می‌کنید و دوست دارید از پکیج خود بهتر مراقبت کنید، در این مطلب با ما همراه باشید تا روش حل هرکدام از ارورهای پکیج بوتان را یاد بگیرید.

فهرست کامل ارورهای پکیج بوتان:

راهنمای پیدا کردن مدل پکیج بوتان برای عیب‌یابی آن

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مدل پکیج خود را پیدا کنید و با توجه به مدل پکیج بوتان، معنی ارور پکیج خود را پیدا کنید.

روی بدنه پکیج‌های بوتان و ایران رادیاتور، مدل پکیج نوشته شده است. امروزه پکیج‌های بوتان در مدل‌های Parma، Perla ، Bita ، Perla Pro ، Verona ، Calda venezia ، Benessere Pro ، Nuova Benessere و CV تولید می‌شوند و شما با دیدن بدنه پکیج، می‌توانید مدل پکیج خود را پیدا کنید. همچنین در اطراف بدنه پکیج نیز مدل پکیج نوشته شده است.

اگر باز هم نتوانستید مدل پکیج خود را پیدا کنید، بهترین راه این است که به سایت اصلی شرکت بوتان مراجعه کنید و با توجه به لیست محصولات شرکت بوتان، مدل پکیج خود را پیدا کنید. با این کار، شما می‌توانید مدل پکیج را تشخیص دهید و معنی خطاهای پکیج خود را سریع‌تر پیدا کنید.

ارور پکیج بوتان روما
ارور پکیج بوتان روما

بررسی کد خطاهای پکیج بوتان مدل روما Roma

پکیج بوتان مدل روما (Roma 24 KI)، از نوع پکیج‌های دومبدل و فن‌دار هستند و از نظر مصرف انرژی هم جزو پکیج‌های کم مصرف محسوب می‌شوند. ظاهر پکیج‌ روما، زیبا و خاص است و یکی از محصولات محبوب شرکت بوتان است. پکیج‌های Roma، به نمایشگر دیجیتال مجهز هستند. روی این نمایشگر، چراغ‌های متفاوتی وجود دارد که نشان‌دهنده بخش‌های مهم پکیج است.

در ادامه با ارورهای پکیج بوتان مدل روما آشنا خواهید شد و راه حل رفع این ارورها را پیدا خواهید کرد.

1- بررسی ارور A01 در پکیج بوتان مدل روما:

ارور A01 زمانی پیش بیاید که سیستم مشعل پکیج دچار مشکل شود و شعله پکیج روشن نشود. اگر روی نمایشگر پکیج بوتان مدل روما، ارور A01 را مشاهده کردید، باید مشکلات سیستم جرقه‌زنی و اتصالات گاز پکیج را برطرف کنید تا شعله پکیج روشن شود. همچنین بسته بودن مسیر دودکش منجر به مختل شدن عملکرد مشعل پکیج می‌شود. در ادامه با روش حل ارور A01 آشنا خواهید شد.

مشعل پکیج بوتان
مشعل پکیج بوتان

راه‌حل ارور A01 پکیج بوتان:

برای رفع ارور a01 در پکیج بوتان، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در ابتدا شیر گاز را بررسی کنید و مطمئن شوید که شیر گاز پکیج شما باز است.
  • سپس مسیر شیلنگ گاز را چک کنید و از باز بودن جریان گاز مطمئن شوید؛ زیرا گاهی اوقات به دلیل تا خوردن شیلنگ گاز، جریان گاز پکیج قطع می‌شود و ارور A01 نشان داده می‌شود.
  • به سراغ میله جرقه‌زن پکیج بروید و عیب‌یابی این قطعه را انجام دهید. دقت داشته باشید که میله جرقه‌زن باید از مشعل فاصله مناسبی داشته باشد تا بعد از روشن شدن جرقه، این جرقه به مشعل نیز برسد و مشعل پکیج روشن شود.
  • اگر شیر گاز پکیج به صورت برقی است، مشکلات آن را برطرف کنید و آن را با یک شیر معمولی جایگزین کنید تا مطمئن شوید که شیر گاز برقی مشکلی ندارد.
  • به سراغ میله یون پکیج بروید و اطمینان حاصل کنید که این قطعه مشکلی ندارد و می‌تواند شعله را تشخیص دهد و به برد پکیج اعلام کند.
  • گاهی اوقات تنظیم نبودن شعله پکیج نیز باعث بروز ارور A01 در پکیج بوتان می‌شود. در این حالت بهتر است تنظیم شعله توسط تعمیرکار پکیج انجام شود تا این ارور برطرف شود.
  • وجود مشکل در برد و خرابی یکی دیگر از دلایل ارور A01 است؛ زیرا برد نمی‌تواند دستور روشن شدن شعله را به موقع بفرستد. با تعمیر برد پکیج، این کد خطا نیز برطرف می‌شود.
  • اگر پکیج شما دودکش ندارد، باید برای آن دودکش مناسب نصب کنید تا گازهای سمی از دستگاه خارج شوند و مشکلی برای مشعل به وجود نیاید.

با بررسی این موارد می‌توانید مشکل اصلی را رفع کنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای انجام کارهای تخصصی و تعمیرات پکیج بوتان، حتماً از یک فرد باتجربه و کاربلد کمک بگیرید تا سرویس و تعمیر پکیج بوتان را به صورت حرفه‌ای انجام دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

2- ارور A02 در پکیج بوتان مدل روما:

این کد خطا، نشان‌دهنده وجود مشکل در کلید حرارتی یا سنسور حد پکیج است. وظیفه کلید حرارتی پکیج این است که در صورت بالا رفتن دمای پکیج، مسیر گاز ورودی به پکیج را قطع کند تا مشکلاتی مانند انفجار برای پکیج به وجود نیاید. اگر روی صفحه پکیج شما ارور A02 نمایش داده می‌شود، احتمالاً اختلالی در قطعات پکیج وجود دارد که باعث شده کلید حرارتی پکیج با مشکل مواجه شود.

راه‌حل ارور A02 پکیج بوتان:

برای رفع کدخطای A02 لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  • اگر قبل از روشن شدن پکیج روما و شروع به کار دستگاه، ارور A02 را مشاهده کردید، باید بدانید که کلید حرارتی یا سنسور حد دستگاه خراب شده است و به تعویض نیاز دارد. در صورتی که بعد از روشن شدن دستگاه نیز این ارور را مشاهده کردید، سایر دلایل ارور A02 را بررسی کنید.
  • از سالم بودن پمپ پکیج مطمئن شوید؛ زیرا سوختگی یا خرابی پمپ پکیج باعث بروز اختلال در عملکرد دستگاه می‌شود.
  • روتور، قطعه‌ای است که به پمپ پکیج متصل می‌شود و وظیفه دارد آب را به گردش درآورد. در صورت خرابی قطعه روتور یا گرفتگی این قطعه، ارور A02 را مشاهده می‌کنیم.
  • رسوب گرفتگی قطعات یکی دیگر از دلایل بروز ارور A02 است. برای حل این مشکل، رسوب گرفتگی مبدل ثانویه را چک کنید و مطمئن شوید که مبدل ثانویه دچار رسوب‌زدگی نشده است.
  • مسیر رادیاتورهای پکیج را بررسی کنید و رسوب‌گیری رادیاتورها را انجام دهید. زمانی که رسوبات در داخل رادیاتورهای پکیج جمع می‌شوند، جریان آب گرم به‌خوبی به گردش درنمی‌آید و این موضوع باعث بالا رفتن دمای پکیج و فشار آمدن به پکیج می‌شود.
  • صافی برگشت پکیج را چک کنید تا مطمئن شوید که این صافی دچار گرفتگی نشده باشد و مسیر آن باز باشد.
  • شیر موتوری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کند و خراب نشده است.
  • بای پس پکیج، قطعه‌ای است که از کم آبی دستگاه و سوختن پمپ جلوگیری می‌کند. برای رفع ارور A02 باید بای پس پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که این قطعه به‌درستی کار می‌کند و جریان آب را به‌خوبی به پمپ پکیج می‌رساند.

با انجام این کارها شما می‌توانید ارور A02 را در پکیج بوتان برطرف کنید.

سنسور حد پکیج
سنسور حد پکیج

3- کد خطا A03 در پکیج بوتان:

این ارور پکیج بوتان، مربوط به مشکل در فن دستگاه است و نشان می‌دهد که فن پکیج دچار مشکل شده است و به‌درستی کار نمی‌کند.

فن پکیج
فن پکیج

راه‌حل ارور A03 پکیج بوتان مدل روما:

برای رفع ارور A03، باید فن پکیج و ترموستات دود دستگاه را بررسی کنید و از سلامت این قطعات مطمئن شوید. گاهی اوقات با تعویض فن پکیج و ترموستات دود، مشکل پکیج بوتان حل می‌شود. علاوه بر اینها، باید سایر دلایل بروز ارور A03 را پیدا کرده و مشکل اصلی پکیج خود را حل کنید.

  • یکی از دلایل ارور A03 در پکیج بوتان، نیم‌سوز شدن یا سوختن برد است. در این حالت، برد الکتریکی پکیج دیگر توانایی برق‌رسانی به فن و فرمان دادن به این قطعه را ندارد. بعد از تعمیر قطعات برد یا تعویض برد پکیج، ارور A03 نیز برطرف می‌شود.
  • خراب شدن قطعه پرشر هوا یکی دیگر از دلایل بروز ارور A03 است. پرشر هوا، وظیفه دارد که فن دستگاه را چک کند و سالم بودن قطعه فن را به برد پکیج اعلام کند. گاهی اوقات فن پکیج روشن است؛ اما پرشر هوا به‌اشتباه به برد پکیج اطلاع می‌دهد که فن کار نمی‌کند. این اتفاق به دلیل خرابی پرشر هوا رخ می‌دهد. در صورت خرابی پرشر هوا و ارسال اطلاعات اشتباه به برد، ارور A03 روی پکیج بوتان نمایش داده می‌شود.
  • خراب بودن فن پکیج یکی دیگر از دلایل ارور A03 است که با تعویض فن پکیج و عیب‌یابی آن، خطای A03 نیز برطرف می‌شود.
  • گاهی اوقات بعد از گیر کردن جسم خارجی در فن پکیج، پره‌های فن گیر می‌کنند و به‌درستی نمی‌چرخند. در این حالت با بررسی فن پکیج و بیرون آوردن جسم خارجی، به‌راحتی می‌توانید ارور A03 را رفع کنید.

با بررسی قطعات پکیج و عیب‌یابی قطعات، شما می‌توانید این ارور پکیج بوتان را حل کنید و عیب‌یابی پکیج را بهتر انجام دهید.

4- کد خطا A04 پکیج بوتان مدل روما:

این کد خطا مربوط به پرشر سوئیچ آب است. پرشر سوئیچ آب، فشار آب را افزایش می‌دهد تا آب به‌خوبی در مدار پکیج جریان داشته باشد. زمانی ارور A04 را روی صفحه نمایشگر پکیج مشاهده می‌کنید که فشار آب پکیج کم شده باشد و عقربه فشارسنج پکیج، عدد کمتر از 0.5 را نشان دهد.

پرشر سوئیچ آب
پرشر سوئیچ آب

راه‌حل رفع ارور A04 پکیج بوتان:

بعد از مشاهده این ارور پکیج بوتان، ابتدا نگاهی به فشارسنج پکیج بیندازید و مشاهده کنید که فشار پکیج پایین آمده است یا خیر. در صورتی که فشار پکیج پایین آمده باشد و عددی کمتر از 0.5 بار را نشان دهد، باید فشار آب داخل پکیج را افزایش دهید. برای تنظیم فشار دستگاه، به سراغ شیر پرکن پکیج بروید که در زیر دستگاه قرار دارد. معمولاً شیر پرکن، به رنگ آبی یا مشکی است. کاری که باید انجام دهید این است که شیر پرکن پکیج را باز کند و چند ثانیه صبر کنید تا فشار دستگاه پکیج تنظیم شود. پس از تنظیم‌ شدن فشار پکیج و رسیدن عقربه فشارسنج به عدد 1، شیر پرکن را به‌صورت کامل ببندید تا پکیج مجدداً شروع به کار کند. در صورت باز ماندن شیر پرکن دستگاه، پکیج شما دچار افت فشار شدیدی می‌شود و نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

در صورتی که بعد از تنظیم فشار پکیج، ارور A04 برطرف نشد، باید به سراغ پرشر سوئیچ آب بروید و این قطعه را تعویض کنید.

شیر پرکن پکیج بوتان
شیر پرکن پکیج بوتان

5- ارور پکیج بوتان کد A06:

این ارور نشان‌دهنده این است که ترمیستور آب گرم مصرفی یا همان سنسور ان تی سی (ntc) دچار مشکل شده است. سنسور ntc ، نوعی سنسور برای اندازه‌گیری دما است که دمای آب پکیج و لوله‌ها را اندازه‌گیری می‌کند و دمای پکیج را به برد اعلام می‌کند. خراب شدن سنسور ntc باعث بروز ارور A06 در پکیج‌های بوتان می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟
سنسور ان تی سی
سنسور ان تی سی

راه‌حل ارور A06 در پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، نیاز است که سنسور ان تی سی را بررسی کنید. اگر سنسور آب گرم مصرفی یا ntc خراب شده است، این قطعه را تعویض کنید تا مشکل پکیج شما برطرف شود. در صورتی که سیم‌های اتصال دهنده سنسور ntc به برد از جای خود درآمده است و قطع شده‌اند، سوکت ntc را به برد متصل کنید.

6- ارور A07 در پکیج بوتان:

در پکیج بوتان مدل روما، ارور A07 زمانی پیش می‌آید که سنسور مدار شوفاژ یا ntc شوفاژ اشکال داشته باشد یا مدار آن باز شده باشد.

سنسور یا ترمیستور یا قطعه ان تی سی در پکیج‌ها معادل هم هستند. داخل پکیج‌های دیواری، یک سنسور آب گرم مصرفی و یک سنسور شوفاژ وجود دارد. وظیفه سنسور ان تی سی شوفاژ، اندازه‌گیری دمای شوفاژها و اعلام دما به برد است. در پکیج بوتان مدل روما، سنسور ntc از نوع سنسور جداری است و در قسمت‌های کناری پکیج نصب می‌شود. تنها کاری که بعد از مشاهده ارور A07 باید انجام دهید، بررسی و عیب‌یابی قطعه ntc شوفاژ است.

راه‌حل ارور A07 پکیج بوتان:

برای دسترسی به ترمیستور یا همان ntc باید قاب پکیج را بردارید. سنسور ntc در کناره پکیج و در مسیر آب شوفاژها قرار دارد. با تعویض قطعه ntc شوفاژ و اتصال سیم‌های آن، ارور A07 در پکیج بوتان رفع می‌شود.

سنسور شوفاژ
سنسور شوفاژ

7- کد خطای پکیج بوتان A11:

در پکیج بوتان مدل روما، ارور A11 را زمانی مشاهده خواهید کرد که حسگر دمای پکیج قبل از فرمان برد وارد عمل شود و فعالیت خود را شروع کند. در این حالت معمولاً شاهد این خواهید بود که پکیج به‌صورت انفجاری روشن می‌شود و صدای بدی نیز از خود ایجاد می‌کند.

راه‌حل خطای A11 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، نیاز است که بخش‌های مختلفی را بررسی کنید تا بتوانید عیب‌یابی پکیج را به‌درستی انجام دهید. بررسی بخش‌های زیر به شما کمک می‌کند تا ارور A11 را سریع‌تر برطرف کنید.

  • ابتدا فشار گاز پکیج را تنظیم کنید و مطمئن شوید که جریان گاز، بیش از حد وارد دستگاه نشود.
  • به سراغ الکترود جرقه‌زن پکیج بروید و فاصله الکترود جرقه‌زن تا مشعل پکیج را اندازه‌گیری کنید. دقت داشته باشید که فاصله الکترود جرقه‌زن تا مشعل پکیج، خیلی دور یا خیلی نزدیک نباشد. بهترین فاصله میان الکترود جرقه‌زن تا مشعل پکیج، بین 3 تا 5 میلی متر است.

از آنجایی که تنظیم فشار گاز پکیج و عیب‌یابی الکترود جرقه‌زن کاری تخصصی است، بهتر است برای انجام این کارها از سرویسکار پکیج کمک بگیرید و تعمیر پکیج بوتان را به افراد حرفه‌ای بسپارید.

الکترود جرقه زن پکیج
الکترود جرقه زن پکیج

8- ارور پکیج بوتان کد ADJ:

زمانی ارور ADJ را در پکیج بوتان مدل روما مشاهده می‌کنید که کلید تنظیم حداقل و حداکثر سیستم گرمایش دچار مشکل شود. وجود مشکل در پرشر دود پکیج، خرابی فن و خراب شدن کلید حداقل فشار آب در پکیج از جمله اصلی‌ترین دلایل بروز ارور ADJ در پکیج بوتان هستند. روش حل این مشکل در حالت زمستانه و حالت تابستانه پکیج با هم متفاوت است که در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

راه‌حل ارور ADJ پکیج بوتان:

اگر پکیج بوتان در حالت زمستانه قرار دارد و به محض باز کردن آب، ارور ADJ را به صورت چشمک زن مشاهده کردید، یعنی فن پکیج و پرشر دود دچار مشکل شده است و فن به‌درستی کار نمی‌کند. در این حالت با تعویض پرشر دود و فن، این ارور پکیج بوتان برطرف می‌شود.

اگر پکیج در حالت تابستانه باشد و شما این ارور را به صورت چشمک‌زن روی پکیج خود مشاهده کردید، مشکل اصلی از کلید حداقل فشار آب در پکیج (واتر پرشر سوئیچ) است. پرشر سوئیچ آب زیر پمپ پکیج نصب می‌شود و فشار آب سیستم گرمایشی را کنترل می‌کند.

اگر فشار آب پکیج بسیار کم (کمتر از 0.5 بار) باشد، واتر پرشر این موضوع را به برد اعلام می‌کند و اجازه روشن شدن شعله پکیج را نمی‌دهد. زمانی که فشار آب کافی در مدار گرمایشی وجود داشته باشد، این قطعه به برد اطلاع می‌دهد که آب کافی در پکیج وجود دارد و دستگاه می‌تواند شروع به کار کند. اگر دلیل ارور ADJ، خراب شدن کلید حداقل فشار آب در پکیج باشد، با تعویض واتر پرشر سوئیچ، این ارور برطرف می‌شود.

در تصویر زیر، واتر پرشر سوئیچ روی بلوک برنجی نصب شده است:

کلید حداقل فشار آب پکیج
کلید حداقل فشار آب پکیج

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل روما

در جدول زیر، لیست ارورهای پکیج بوتان مدل روما و دلیل به وجود آمدن این ارورها را مشاهده خواهید کرد:

کد خطاشرح خطا
A01روشن‌ نشدن مشعل
A02وجود مشکل در کلید حرارتی
A03وجود مشکل در سیستم تخلیه دود سیستم
A04کم‌ بودن فشار آب در دستگاه
A06وجود مشکل در سنسور NTC آب مصرفی
A07وجود مشکل در سنسور NTC رادیاتورها
A11حسگر دمای سیستم قبل از فرمان برد وارد عمل شده است
ADJتنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر مدار گرمایش
جدول ارورهای پکیج بوتان مدل روما

کد خطاهای پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

در قسمت قبلی با ارورهای پکیج بوتان مدل روما آشنا شدید و روش حل این کدهای خطا را نیز یاد گرفتید. حالا می‌خواهیم به سراغ ارورهای پکیج بوتان مدل پرلا (Perla) و پرلا پرو (Perla Pro) برویم که جزو محصولات پرطرفدار شرکت بوتان هستند.

پکیج‌های پرلا و پرلا پرو با استانداردهای جهانی ساخته می‌شوند و کیفیت بالایی دارند. با نصب پکیج‌های بوتان مدل پرلا و پرلا پرو، همواره از آب گرم فراوان و محیطی گرم و دلپذیر در خانه بهره‌مند خواهید بود. البته گاهی اوقات مشکلاتی برای پکیج‌های پرلا و پرلا پرو پیش می‌آید که این ارورها قابل حل هستند. کدهای خطا در پکیج بوتان مدل پرلا و مدل پرلا پرو با حرف «E» شروع می‌شود که مخفف کلمه «Error» به معنی خطا است.

موارد زیر از جمله اصلی‌ترین ارورهای پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو هستند:

1- کد خطا E01 در پکیج بوتان:

ارور E01 نشان‌دهنده وجود مشکل در مشعل پکیج است. زمانی که ارور e01 را در پکیج بوتان مشاهده کردید، باید بدانید که شعله پکیج روشن نمی‌شود که این موضوع به دلیل عدم دریافت گاز کافی توسط دستگاه یا خراب شدن یکی از قسمت‌های مشعل پکیج است. عدم تهویه هوای اطراف پکیج، خراب بودن فن دستگاه و وجود مشکل در برد الکتریکی از دیگر دلایل بروز ارور E01 در پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو است.

راه‌حل ارور E01 پکیج بوتان:

برای رفع ارور پکیج بوتان e01، چندین روش وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا مشکل پکیج را سریع‌تر برطرف کنید:

  • ابتدا به سراغ شیر گاز بروید و مطمئن شوید که شیر گاز پکیج باز است و مشکلی وجود ندارد.
  • گاهی اوقات به دلیل تا خوردن شیلنگ گاز، در روند گازرسانی به پکیج اختلال ایجاد می‌شود. به همین خاطر نیاز است شیلنگ گاز پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که مسیر گاز پکیج بسته نشده است.
  • سپس میله جرقه‌زن را بررسی کنید و تنظیمات این قطعه را انجام دهید. میله جرقه‌زن باید تا مشعل فاصله مناسبی داشته باشد تا بعد از ایجاد جرقه، مشعل پکیج روشن شود.
  • یکی از دلایل بروز ارور e01 در پکیج بوتان، خراب شدن شیر گاز برقی پکیج است که با تعویض این قطعه، ارور e01 نیز برطرف می‌شود.
  • خرابی میله یون پکیج نیز باعث بروز ارور E01 می‌شود؛ زیرا در این حالت، میله یون نمی‌تواند شعله پکیج را تشخیص دهد و اطلاعات درست را به برد پکیج ارسال کند.
  • برای رفع این ارور پکیج بوتان، باید تنظیمات شعله پکیج را نیز انجام دهید. گاهی اوقات شعله پکیج بسیار ضعیف است و به همین دلیل مشعل روشن نمی‌شود.
  • باز بودن مسیر تهویه پکیج، موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. با نصب دودکش و تعویض فن پکیج، مشاهده خواهید کرد که عملکرد مشعل نیز به حالت اول برمی‌گردد؛ زیرا در صورت عدم تخلیه دود و گازهای سمی، شعله پکیج روشن نمی‌ماند.
  • برای رفع ارور E01 در پکیج بوتان، باید عیب‌یابی و تعمیر برد الکتریکی پکیج توسط افراد متخصص و حرفه‌ای انجام شود.

با انجام این کارها، مشاهده خواهید کرد که ارور e01 برطرف می‌شود و مانند قبل، شعله پکیج روشن می‌شود.

2- کد خطای E02 پکیج بوتان:

ارور e02 در پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو به دلایل مختلفی به وجود می‌آید و نشان‌دهنده بالا رفتن دمای پکیج به بیش از 100 درجه سانتیگراد است. وجود مشکل در سنسور حد پکیج و رسوب گرفتگی مبدل‌های پکیج از دلایل بروز ارور E02 هستند.

راه‌حل ارور E02 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e02 باید چندین قسمت مختلف از پکیج بوتان را بررسی کنید تا بتوانید مشکل اصلی پکیج خود را حل کنید. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کند تا ارور e02 را سریع‌تر برطرف کنید:

  • ابتدا سالم بودن پمپ آب پکیج را بررسی کنید؛ زیرا در صورت سوختگی یا خرابی پمپ پکیج، آب به پکیج نمی‌رسد و دمای پکیج سریعاً بالا می‌رود.
  • به گردش درنیامدن آب در داخل پمپ نیز باعث بروز ارور e02 می‌شود. روتور پمپ، آب را در داخل سیستم به حرکت درمی‌آورد. زمانی که روتور خراب شود، ارور e02 را مشاهده می‌کنیم. با تعمیر روتور، این ارور پکیج بوتان نیز برطرف می‌شود.
  • سنسور حد پکیج خود را بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعه، سنسور حد را تعویض کنید.
  • رسوب‌گرفتگی مبدل‌های پکیج نیز باعث بروز ارور e02 می‌شود. با رسوب گیری از مبدل‌ها، مشکل پکیج نیز برطرف خواهد شد.
  • باز بودن صافی برگشت پکیج را بررسی کنید. در صورت گرفتگی صافی برگشت، آب در مدار به‌درستی گردش ندارد و دمای پکیج بالا می‌رود.
  • در آخر شیر موتوری پکیج و قطعه بای پس را نیز چک کنید و از سالم بودن این قطعات مطمئن شوید.

با انجام این کارها، شما می‌توانید ارور e02 را به‌راحتی حل کنید و عملکرد پکیج را به حالت عادی برگردانید.

پمپ پکیج
پمپ پکیج

3- ارور پکیج بوتان کد E03:

ارور E03 در پکیج بوتان، مربوط به وجود مشکل در فن دستگاه، گرفتگی مسیر دودکش، وجود مشکل در پرشر هوا و خرابی سنسور دود است. اگر فن پکیج به‌درستی کار نکند و گازهای سمی از پکیج تخلیه نشوند، شاهد ارور e03 روی پکیج خواهیم بود.

راه‌حل ارور E03 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، ابتدا مسیر دودکش را از ابتدا تا خروجی دودکش بررسی کنید و مطمئن شوید که مسیر دودکش پکیج باز است. اگر مسیر دودکش باز بود، باید به سراغ سایر موارد بروید. یادتان باشد که برای ادامه کار، پکیج را از برق بکشید و بدنه پکیج را باز کنید تا راحت‌تر به قطعات داخلی پکیج دسترسی داشته باشید.

ابتدا به سراغ فن پکیج بروید و مطمئن شوید که فن سالم است و به‌درستی کار می‌کند. همچنین پره‌های فن پکیج را بررسی کنید و اجسام خارجی را از میان پره‌های فن بیرون بیاورید.

سپس قطعه پرشر سوئیچ هوا را بررسی کنید. در صورت خرابی پرشر هوا، این قطعه اطلاعات نادرست را به برد می‌فرستد و پیام کار نکردن فن پکیج را ارسال می‌کند. بنابراین برای رفع ارور E03 باید قطعه پرشر را تعمیر یا تعویض کنید تا برد پکیج اطلاعات درست را دریافت کند.

آخرین دلیل بروز این ارور در پکیج پرلا و پرلا پرو، خراب شدن برد الکتریکی پکیج است. با بروز مشکل در این قطعه، برد نمی‌تواند مراحل برق‌رسانی به فن را به‌درستی انجام دهد و دستورات درست را برای قطعات مختلف پکیج ارسال کند. با تعمیر برد الکتریکی، ارور E03 نیز برطرف می‌شود.

خراب شدن فن پکیج
خراب شدن فن پکیج

4- بررسی ارور E04 پکیج بوتان:

زمانی که ارور E04 را روی نمایشگر پکیج بوتان مشاهده می‌کنید، دستگاه شما روی حالت رادیاتورها و آب گرم مصرفی هیچ عملکردی نخواهد داشت و به‌نوعی خاموش است. اولین دلیل بروز ارور E04 در پکیج بوتان، تخلیه فشار داخل مدار گرمایشی پکیج است. در این حالت با مشاهده مانومتر پکیج (فشارسنج عقربه‌ای) نیز متوجه می‌شوید که فشار پکیج به زیر نیم بار (0.5) رسیده است. خرابی پرشر سوئیچ آب نیز باعث بروز ارور e04 می‌شود.

مانومتر پکیج
مانومتر پکیج

راه‌حل ارور E04 پکیج بوتان:

برای حل این مشکل، باید فشار داخل مدار گرمایشی پکیج را افزایش دهید. برای این کار، به زیر بدنه پکیج بروید و شیر پرکن پکیج را باز کنید. با این کار مشاهده می‌کنید که عقربه مانومتر پکیج به سمت عدد 1 حرکت می‌کند و فشار پکیج بالا می‌رود. پس از تنظیم فشار پکیج، شیر پرکن را کاملاً ببندید تا پکیج بتواند عملکرد عادی‌اش را ادامه دهد.

در صورتی که فشار پکیج به عدد یک رسید و باز هم ارور e04 روی پکیج وجود داشت، قاب پکیج را بردارید تا به قطعات داخلی پکیج دسترسی داشته باشید. برد الکتریکی از طریق قطعه پرشر سوئیچ آب، متوجه وجود آب در مدار پکیج می‌شود. زمانی که اتصال پرشر سوئیچ آب قطع شود یا پرشر سوئیچ آب خراب شود، ارور e04 را مشاهده می‌کنیم. با تعویض قطعه پرشر سوئیچ آب، این ارور پکیج بوتان نیز برطرف می‌شود.

5- کد خطا E06 پکیج بوتان:

ارور e06 مربوط به خرابی قطعه ان تی سی یا سنسور آب گرم مصرفی دستگاه است. همچنین زمانی که اتصال ntc به برد قطع شود، ارور e06 را روی پکیج بوتان مشاهده می‌کنید. برای رفع این ارور باید قاب پکیج را باز کنید.

سنسور آب گرم پکیج
سنسور آب گرم پکیج

راه‌حل ارور E06 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، نیاز است که سنسور ان تی سی را بررسی کنید و در صورت خرابی ntc، این قطعه را تعویض کنید. اگر سیم‌های قطعه ntc از جای خود درآمده‌اند، باید مجدداً سیم‌های ان تی سی را متصل کنید تا ارور e06 برطرف شود.

6- ارور E07 پکیج بوتان:

ارور e07 مربوط به خرابی در سنسور گرمایش دستگاه یا باز شدن اتصال ان تی سی است.

راه‌حل ارور E07 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e07، باید سنسور ان تی سی شوفاژ را تعویض کنید و این قطعه را به‌درستی روی مدار پکیج متصل کنید. در پکیج‌های بوتان سنسور ntc روی مبدل اصلی پکیج و قبل از کلید حد قرار گرفته است. با تعویض ntc، ارور e07 برطرف می‌شود و پکیج مجدداً استارت می‌زند.

ارور پکیج بوتان
تعویض سنسور ان تی سی

7- ارور پکیج بوتان E11:

در پکیج بوتان مدل پرلا پرو، زمانی ارور E11 را مشاهده می‌کنید که شعله پکیج قبل از فرمان برد روشن شود. اگر برد تشخیص دهد که قبل از فرمان دادن به شیر گاز برای انتشار گاز در داخل محفظه احتراق، گاز وارد محفظه شده است، ارور e11 را صادر می‌کند تا از وقوع خطراتی مانند آتش سوزی و انفجار پکیج جلوگیری کند. ارور E11 از جمله ارورهای خطرناک است که باید سریعاً به آن رسیدگی کنید. خراب بودن شیر گاز و مشکل در برد پکیج از جمله دلایل اصلی ارور e11 هستند.

شیر گازی پکیج بوتان
شیر گازی پکیج بوتان

راه‌حل رفع ارور E11 پکیج بوتان:

اگر شیر گاز پکیج خراب باشد، فرمان برد را قبول نمی‌کند و بدون دریافت دستور کار از برد عمل می‌کند. به همین دلیل برای رفع ارور E11، بهتر است ابتدا به سراغ شیر گاز بروید و عیب‌یابی و تعمیر شیر گاز پکیج را انجام دهید. در مرحله بعد فشار آب پکیج را چک کنید و از وجود آب کافی در پکیج مطمئن شوید. سپس به سراغ برد الکتریکی پکیج بروید و اگر قطعات برد پکیج مشکلی دارند، قطعات معیوب برد را تعویض کنید. همچنین از وصل بودن اتصالات ترموستات دود پکیج مطمئن شوید.

با بررسی این موارد می‌توانید به‌راحتی عیب‌یابی را انجام داده و مشکل پکیج را برطرف کنید تا دیگر این ارور روی پکیج شما نمایش داده نشود.

8- – ارور پکیج بوتان کد ADJ:

زمانی که ارور ADJ را روی پکیج بوتان مشاهده کردید، یعنی تنظیمات پکیج به هم ریخته است و شما باید حداقل و حداکثر دمای گرمایش پکیج دیواری را تنظیم کنید. خرابی پرشر سوئیچ هوا، عملکرد نادرست فن پکیج، پایین بودن فشار آب در مدار گرمایش و وجود مشکل در ترموستات دود پکیج از جمله دلایل بروز ارور ADJ هستند.

راه‌حل ارور ADJ پکیج بوتان:

برای رفع ارور ADJ ابتدا مطمئن شوید که فشار آب مناسبی در داخل پکیج جریان دارد و پکیج با کم‌آبی مواجه نشده است. پس از تنظیم فشار آب پکیج، از سالم بودن سیستم فن پکیج مطمئن شوید. حالا به سراغ قطعاتی مانند ترموستات دود و پرشر سوئیچ هوا بروید و تعمیر یا تعویض این قطعات را انجام دهید. در آخر نیز از سالم بودن کلید حداقل فشار آب در پکیج مطمئن شوید.

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

اگر از پکیج‌های بوتان مدل Perla و Perla Pro استفاده می‌کنید، خوب است جدول زیر را به خاطر داشته باشید که تمام ارورهای پکیج بوتان و معنی ارورها را به شما توضیح می‌دهد:

کد خطاشرح خطا
E01عدم تشکیل شعله در دستگاه
E02خرابی یا عدم عملکرد کلید حرارتی
E03وجود مشکل در پرشر دود، مجموعه فن یا ترموستات دود دستگاه
E04عدم وجود فشار آب مناسب در مدار گرمایش
E06قطع بودن NTC آب گرم مصرفی
E07قطع بودن NTC مدار گرمایش
E11حس شدن شعله توسط حسگر قبل از ارسال فرمان از سوی برد الکترونیک به شیر گاز
ADJتنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر دمای گرمایش
جدول ارورهای پکیج بوتان مدل پرلا

کد خطاهای پکیج بوتان مدل سی وی CV

پکیج دیواری بوتان مدل سی وی (CV424s) از نوع پکیج‌های فن دار و اقتصادی شرکت بوتان است. پکیج بوتان مدل سی وی به دو مبدل حرارتی برای گرمایش محیط و تولید آب گرم مجهز است. شکل ظاهری پکیج سی وی شبیه به سایر محصولات شرکت بوتان است و دمای پکیج، ارورها و علائم را روی نمایشگر دیجیتال خود نشان می‌دهد. در ادامه با ارورهای پکیج بوتان cv424s آشنا خواهید شد.

ارور e1 پکیج بوتان cv424s
ارور e1 پکیج بوتان cv424s

1- بررسی ارور E1 پکیج بوتان مدل سی وی:

ارور e1 در پکیج بوتان مدل سی وی به دلیل نبود شعله یا قطع بودن گاز دستگاه نمایش داده می‌شود. زمانی که ارور E1 را روی پکیج بوتان مدل سی وی مشاهده می‌کنیم، باید بدانیم که جریان گاز کافی وارد پکیج نمی‌شود و به همین دلیل شعله پکیج روشن نمی‌شود.

راه‌حل ارور E1 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، ابتدا باز بودن شیر گاز پکیج را چک شوید. سپس شیر گاز و شیلنگ گاز را بررسی کنید و مطمئن شوید که مسیر گاز تا پکیج باز باشد. هرگونه تاخوردگی در شیلنگ گاز را باز کنید تا گاز بیشتری به پکیج برسد. حالا به سراغ شیر گازی پکیج بروید و در صورت خرابی این قطعه، شیر گازی پکیج را تعویض کنید. سپس میله جرقه‌زن پکیج را بررسی کنید و فاصله میله جرقه‌زن تا مشعل پکیج را تنظیم کنید. در مرحله بعد میله یون پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که میله یون سالم است و روشن بودن شعله را تشخیص می‌دهد. کار دیگری که باید انجام دهید، تنظیم شعله پکیج است تا مشعل پکیج به‌درستی روشن شود. در صورتی که پکیج سی وی دودکش ندارد، باید برای دستگاه خود دودکش نصب کنید تا تهویه هوای محیط به‌خوبی انجام شود.

ارور e2 در پکیج سی وی بوتان
ارور e2 در پکیج سی وی بوتان

2- کد خطای E2 پکیج بوتان:

ارور E2 در پکیج بوتان مدل سی وی به دلیل قفل شدن کلید حرارتی مبدل و قطع شدن اتصال آن با برد به نمایش درمی‌آید. کلید حرارتی 105 درجه افقی، روی مبدل حرارتی پکیج نصب می‌شود و از افزایش دمای پکیج جلوگیری می‌کند. یعنی با افزایش دمای پکیج و رسیدن آن به بالای 100 درجه، مسیر ورودی گاز پکیج قطع می‌شود تا پکیج منفجر نشود. مواردی مانند رسوب گرفتگی قطعات پکیج، خرابی پمپ و وجود مشکل در کلید حرارتی پکیج منجر به نمایش ارور e2 در پکیج بوتان مدل سی وی می‌شود.

راه‌حل ارور E2 پکیج بوتان:

برای حل ارور e2، ابتدا به سراغ کلید حرارتی پکیج بروید و مطمئن شوید که کلید حرارتی مبدل سالم است. همچنین سالم بودن پمپ پکیج و روتور پمپ را بررسی کنید. سپس مبدل اصلی و مبدل ثانویه پکیج را رسوب‌گیری کنید. در مرحله بعد به سراغ رادیاتورهای پکیج بروید و رسوب‌گیری رادیاتورها و صافی برگشت پکیج را نیز انجام دهید. علاوه بر اینها، از سالم بودن شیر موتوری پکیج و قطعه بای پس مطمئن شوید.

ارور e3 در پکیج بوتان
ارور e3 در پکیج بوتان

3- ارور پکیج بوتان کد E3:

ارور e3 را زمانی مشاهده خواهیم کرد که دودکش پکیج یا فن دستگاه مشکلی داشته باشد. همچنین خرابی ترموستات دود دستگاه نیز باعث بروز ارور E3 در پکیج بوتان مدل سی وی می‌شود.

راه‌حل رفع ارور E3 پکیج بوتان:

برای رفع ارور E3 در پکیج بوتان، قبل از هرچیزی به سراغ قطعه پرشر هوا بروید و تعمیر یا تعویض این قطعه را انجام دهید؛ زیرا در صورت خرابی پرشر هوا، این قطعه به برد اعلام می‌کند که فن پکیج خراب شده است. اگر باز هم ارور e3 را مشاهده کردید، ترموستات دود پکیج را بررسی کنید. سپس به سراغ فن پکیج بروید و مشاهده کنید که فن پکیج و پره‌های فن سالم است یا خیر؟ در پایان نیز باید تعمیرات برد پکیج انجام شود؛ زیرا سوختن برد باعث اختلال در روند برق‌رسانی به فن پکیج می‌شود. با رفع مشکل برد پکیج، ارور e3 نیز حل می‌شود.

از آنجایی که نصب پکیج و تعمیر قطعات پکیج کاری حرفه‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم که کار عیب‌یابی و سرویس پکیج بوتان را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید تا این کارهای تخصصی را انجام دهند.

فن تخلیه دود پکیج دیواری
فن تخلیه دود پکیج دیواری

4- بررسی ارور E4 پکیج بوتان:

ارور e4 پکیج بوتان مدل سی وی زمانی پیش می‌آید که مدولاتور شیر گازی پکیج دچار مشکل شود و به‌درستی کارش را انجام ندهد. در این حالت پکیج در حالت هشدار قرار می‌گیرد؛ اما شعله پکیج روشن است.

شیر گازی پکیج
شیر گازی پکیج

راه‌حل ارور E4 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e4 پکیج بوتان مدل CV424s، باید قاب دستگاه را باز کنید و به سراغ شیر گازی دستگاه بروید. سپس دو سیمی که به برد متصل هستند را به مدولاتور شیر گاز پکیج وصل کنید. اگر بعد از اتصال سیم‌ها به مدولاتور، باز هم ارور e4 را مشاهده کردید، باید شیر گازی پکیج را مدولاتور شیر گاز دستگاه را بررسی کنید و ببینید که کار خود را به‌درستی انجام می‌دهد. اگر این قطعه به‌درستی کار نکند، باید سریعاً نسبت به تعویض آن اقدام کنید تا ارور برطرف شود.

5- ارور E5 پکیج بوتان:

ارور e5 مربوط به خرابی سنسور ان تی سی شوفاژ یا قطع شدن اتصال این قطعه با برد است. زمانی که سنسور مدار گرمایش دستگاه دچار قطعی شود، ارور e5 را در پکیج سی وی مشاهده خواهیم کرد. با روش زیر، شما می‌توانید این ارور را به راحتی برطرف کنید.

سنسور ان تی سی شوفاژ
سنسور ان تی سی شوفاژ

راه‌حل ارور E5 پکیج بوتان:

سنسور ان تی سی شوفاژ در پکیج cv424s روی لوله خروجی از مبدل نصب می‌شود و به صورت مستغرق است. با تعویض قطعه ntc شوفاژ و اتصال ان تی سی به برد، ارور e5 رفع می‌شود.

6- ارور E6 در پکیج بوتان مدل سی وی:

ارور e6 روی نمایشگر پکیج cv424s مربوط به سنسور آب گرم مصرفی پکیج (ntc آب گرم) است. برای رفع این ارور باید قاب دستگاه را باز کنید تا به سنسور آب گرم مصرفی دسترسی داشته باشید. در تصویر زیر مکان قرارگیری سنسور آب گرم پکیج بوتان مدل cv424s را مشاهده خواهید کرد:

سنسور آب گرم مصرفی
سنسور آب گرم مصرفی

راه‌حل ارور E6 پکیج بوتان:

در صورتی که سنسور ان تی سی آب گرم پکیج خراب شود یا اتصال آن با برد قطع شود، ارور e6 به وجود می‌آید و مانع از ادامه کار پکیج می‌شود. برای رفع این ارور پکیج بوتان، نیاز است که سنسور ان تی سی را بررسی کنید. اگر اتصال ntc با برد قطع شده است، سیم‌های ntc را وصل کنید. در صورت خرابی قطعه ان تی سی، این قطعه را تعویض کنید تا مشکل پکیج حل شود.

ارورپکیج بوتان

7- ارور E7 پکیج بوتان:

ارور E7 در پکیج بوتان زمانی به وجود می‌آید که پرشر سوئیچ دود قبل از فن دستگاه روشن شود. یعنی قبل از اینکه برد دستگاه فرمان روشن شدن فن را صادر کند، پرشر سوئیچ به برد اعلام می‌کند که فن روشن است و مانعی برای احتراق وجود ندارد. در صورتی که این اتفاق نباید بیفتد و قبل از فن، نباید فرمان وصل بودن پرشر به برد صادر شود.

راه‌حل ارور E7 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور، از سالم بودن قطعه پرشر سوئیچ هوا و فن پکیج مطمئن شوید. سپس سیم‌های پرشر سوئیچ هوا را به سوکت درست وصل کنید. اگر باز هم ارور e7 را روی نمایشگر پکیج cv424s مشاهده کردید، به سراغ برد الکترونیکی پکیج بروید و مشکلات برد را حل کنید. .

پرشر سوئیچ هوا
پرشر سوئیچ هوا

8- ارور پکیج بوتان کد E8:

ارور e8 زمانی روی نمایشگر پکیج مشاهده می‌شود که ترموستات اتاقی یا همان حسگر دمای محیط متصل به پکیج دچار مشکل شود. در این حالت، رادیاتورهای پکیج نیز روشن نمی‌شوند.

حسگر دمای محیط در برد پکیج
حسگر دمای محیط در برد پکیج

راه‌حل ارور E8 پکیج بوتان:

برای رفع این خطا، نیاز است که سنسور تشخیص دمای محیط پکیج را بررسی کنید. ممکن است موضوعی مانع تشخیص درست این سنسور شده باشد که در این حالت، با رفع مانع می‌توانید مشکل را حل کنید. در صورتی که خرابی ترموستات اتاقی دلیل ارور e8 است، باید این قطعه را تعویض کنید.

9- ارور E9 پکیج بوتان مدل سی وی:

ارور E9 را زمانی روی پکیج سی وی مشاهده می‌کنیم که پکیج جوش بیاورد و دمای آب پکیج بسیار بالا برود. هر زمان ntc مدار گرمایشی دمای بیشتر از 95 درجه سانتیگراد را احساس کند، ارور e9 ظاهر می‌شود و هشدار می‌دهد. ارور e9 مربوط به جوش آوردن لحظه‌ای دستگاه است.

راه‌حل ارور E9 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e9، باید مبدل اولیه و مبدل ثانویه را سرویس کنید. برای این کار می‌توانید از سرویسکار پکیج بوتان کمک بگیرید تا قطعات پکیج شما را سرویس کند. اقدام بعدی، اسیدشویی و رسوب‌گیری پکیج است. بعد از شستشوی مبدل اولیه و مبدل ثانویه با مواد مخصوص، تمام گرفتگی‌ها و رسوبات از بین می‌روند و مسیر پکیج باز می‌شود. همچنین در صورت خرابی پمپ سیرکولاسیون، پمپ پکیج را تعویض یا تعمیر کنید. با این کار، پمپ آب را به‌درستی در مدار گرمایش به حرکت درمی‌آورد و ارور e9 دیکر ظاهر نمی‌شود.

روش اسیدشویی پکیج را به صورت کامل یاد بگیرید و رسوبات پکیج دیواری خود را خیلی سریع از بین ببرید.

ارور پکیج بوتان
ارور e9 پکیج بوتان

10- ارور E13 پکیج بوتان:

ارور E13 روی پکیج cv424s، مربوط به خرابی برد الکترونیکی پکیج است. هر زمان مشکلات نرم افزاری برای پکیج به وجود بیاید، این ارور را روی نمایشگر پکیج مشاهده می‌کنیم.

رفع ارور پکیج بوتان
رفع ارور e13 در پکیج بوتان

راه‌حل ارور E13 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e13 حتماً با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید و کار تعمیر برد و قطعات پکیج خود را به افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید. با تعمیر برد الکتریکی پکیج و تعویض قطعات خراب برد، این ارور برطرف خواهد شد.

11- ارور E15 پکیج بوتان:

ارور e15 روی دستگاه cv424 بوتان را هنگامی مشاهده می‌کنید که پرشر هوا (سنسور دود) خراب شود یا اتصالات آن قطع شده باشند.

راه‌حل ارور E15 پکیج بوتان:

در این حالت به سراغ پرشر هوا بروید و عیب‌یابی این قطعه را انجام دهید. اگر پرشر هوا سالم است، به سراغ اتصالات پرشر هوا بروید و سیم‌های پرشر را در جای صحیح خود قرار دهید. خوب است گرفتگی لوله‌های ونتوری و سیستم فن دستگاه را نیز بررسی کنید و از سالم بودن فن و ونتوری نیز مطمئن شوید.

قطعه پرشر هوا
مکان قرارگیری پرشر هوا در پکیج

12- بررسی ارور E17 پکیج بوتان:

اگر ارور E17 را روی نمایشگر پکیج مشاهده کنید، یعنی ترموستات دود دستگاه دچار مشکل است یا مشکلی در تخلیه دود وجود دارد.

راه‌حل ارور E17 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، ابتدا مسیر تخلیه دود را بررسی کنید و مطمئن شوید که دودکش پکیج دچار گرفتگی نشده است و مشکلی وجود ندارد. سپس به سراغ ترموستات دود یا سنسور دود پکیج بروید و مطمئن شوید که این قطعه سالم است. در صورت خراب بودن سنسور دود، این قطعه را تعویض کنید تا ارور e17 برطرف شود.

سنسور دود پکیج
سنسور دود پکیج

13- ارور پکیج بوتان کد E25:

ارور e25 در پکیج بوتان مربوط به سیستم ضدیخ‌زدگی دستگاه است. اگر پکیج شما در  معرض هوای آزاد و در فضای باز مانند بالکن یا تراس نصب شده است، ارور e25 را زمانی مشاهده می‌کنید که هوا بسیار سرد و برفی شود و پکیج در معرض یخ‌زدگی قرار بگیرد. دلیل دیگر بروز این ارور در پکیج بوتان، خراب بودن سنسور ntc مدار گرمایش پکیج است.

راه‌حل ارور E25 پکیج بوتان:

معنی ارور e25 آن است که سیستم ntc مدار گرمایش، سرمای شدیدی را حس کرده است. در این حالت برای جلوگیری از ترکیدن مبدل و یخ‌زدگی قطعات، ارور e25 را نشان می‌دهد. اگر این ارور را روی پکیج بوتان مشاهده کردید، ابتدا مطمئن شوید که پکیج شما در معرض یخ‌زدگی قرار ندارد و دمای مبدل‌های پکیج پایین نیامده است. بعد از ریست کردن پکیج، ارور e25 نیز برطرف می‌شود. برای جلوگیری از مشاهده مجدد ارور  e25 در فصل زمستان، همواره پکیج خود را در حالت power قرار دهید و برق پکیج را قطع نکنید.

حالا اگر هوا سرد نیست و باز هم ارور e25 را مشاهده کردید، یعنی اینکه سنسور ان تی سی مدار گرمایش خراب شده است و دمای نادرست را به برد ارسال می‌کند. با تعویض سنسور ntc مدار گرمایش، این ارور نیز برطرف می‌شود.

ارور پکیج بوتان
ارور e27 در پکیج بوتان مدل cv424

14- کد خطا E27 پکیج بوتان:

این کد خطا مربوط به پرشر سوئیچ آب است و اگر این خطا را مشاهده کردید، احتمالاً فشار آب در مدار گرمایش کم شده است که باعث بروز چنین خطایی شده است. در این حالت باید فشار آب در مدار گرمایش پکیج را افزایش دهید. میزان فشار پکیج روی مانومتر پکیج نشان داده می‌شود.

راه‌حل ارور E27 پکیج بوتان:

اگر می‌خواهید ارور e27 را حل کنید، باید فشار آب پکیج را افزایش دهید. برای افزایش فشار آب در مدار گرمایش، شیر پرکن دستگاه (شیر مشکی رنگ در زیر پکیج) را باز کنید و در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا آب وارد سیستم پکیج شود. زمانی که عقربه فشارسنج پکیج روی عدد 1 یا 1.5 قرار گرفت، شیر پرکن را ببندید. بعد از انجام این کار، ارور e25 برطرف می‌شود.

در صورتی که این کار را انجام دادید و این ارور همچنان روی نمایشگر وجود داشت، قاب دستگاه را باز کنید و قطعه پرشر آب پکیج را پیدا کنید. پرشر آب به برد کنترل فرمان می‌دهد که آب در سیستم گرمایشی وجود دارد. در صورت خرابی قطعه پرشر آب یا قطع شدن اتصالات این قطعه، باز هم ارور e27 را مشاهده خواهید کرد. با تعمیر پرشر آب و اتصال درست آن، ارور e27 نیز رفع می‌شود.

دقت کنید که اگر شیر پرکن دستگاه را باز کردید، پس از پایان حتماً آن را ببندید، وگرنه پکیج با افت فشار شدید مواجه خواهد شد و نمی‌تواند کار خود را ادامه دهد.

قطعه پرشر آب در برد پکیج
قطعه پرشر آب در برد پکیج

15- ارور E29 پکیج بوتان:

ارور e29 در پکیج بوتان، مربوط به چندین قطعه است. خرابی برد پکیج، عدم برق رسانی برد به شیر گاز پکیج، خرابی پرشر سوئیچ هوا و وجود مشکل در شیر گازی پکیج از جمله دلایل اصلی بروز ارور e29 هستند.

راه‌حل ارور E29 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e29 باید تعمیر برد پکیج انجام شود تا برد پکیج جریان برق کافی را به قطعات پکیج مانند شیر گازی برساند. سپس قطعه پرشر سوئیچ هوا را تعویض کنید تا این ارور پکیج بوتان برطرف شود. سپس به سراغ فن پکیج بروید و عیب‌یابی این قطعه را انجام دهید. بعد از عیب‌یابی پرشر هوا و فن پکیج، ارور e29 نیز رفع می‌شود.

ارور پکیج بوتان
کدخطای e99 در پکیج بوتان

16- کد خطا پکیج بوتان E99:

ارور e99 را زمانی مشاهده می‌کنیم که فن پکیج دچار مشکل شود یا اتصال فن به پکیج قطع شود.

راه‌حل ارور E99 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e99 ابتدا به سراغ برد الکتریکی پکیج بروید و تعمیر برد و قطعات آن را انجام دهید. اگر قطعات برد در اثر برخورد با رطوبت و گردوخاک دچار مشکل شده‌اند، قطعات معیوب برد را تعویض کنید. سپس به سراغ سیم‌ها و اتصالات قطعات پکیج با برد الکتریکی بروید و مطمئن شوید که تمام سیم‌ها سالم هستند و در جای صحیح خود وصل شده‌اند. در پایان نیز به سراغ پرشر سوئیچ هوا و فن پکیج بروید و عیب‌یابی این قطعات پکیج را نیز انجام دهید.

این موارد باید در زمان مشاهده ارور E99 بررسی شوند تا بتوانید عیب‌یابی و رفع خطای پکیج را انجام دهید و این ارور پکیج بوتان را به‌صورت کامل رفع کنید.

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل سی وی CV

در جدول زیر، لیستی از تمام ارورهای پکیج بوتان مدل cv4242s و روش رفع این ارورها را مطالعه خواهید کرد:

کد خطاشرح خطا
E1نبود شعله و قطع بودن گاز دستگاه
E2قفل‌شدن کلید حرارتی مبدل و یا قطع ارتباط آن با برد
E3رفع‌ نشدن مشکل دودکش یا کلید ایمنی فشار دود پس از 2 دقیقه
E4وجود مشکل در مدولاتور شیر گاز دستگاه
E5وجود نقص در سنسور حرارتی مدار گرمایش
E6وجود نقص در سنسور حرارتی مدار آب گرم مصرفی
E7وصل بودن کلید ایمنی فشار دودکش قبل از روشن‌شدن فن
E8وجود اشکال در حسگر دمای محیط خارجی
E9رسیدن دمای آب مدار گرمایش به بیش از 95 درجه سانتی گراد
E13وجود اشکال در برد پکیج
E15وجود نقص در دودکش و یا کلید ایمنی فشار دود
E17فعال‌شدن ترموستات دود دستگاه
E25یخ‌زدن مبدل اصلی دستگاه
E27وجود اشکال در کلید ایمنی حداقل فشار آب
E29وجود نقص در مدار برق‌رسانی شیر گاز دستگاه
E99عدم تشخیص فن در دستگاه
جدول ارورهای پکیج بوتان cv424s

ارورهای پکیج بوتان
ارورهای پکیج بوتان

کد خطاهای پکیج بوتان مدل بنسره پرو Benessere Pro

پکیج بوتان مدل بنسره پرو  Benessere Pro، یکی از پکیج‌های هوشمند شرکت بوتان است که قابلیت برنامه‌ریزی برای روزهای مختلف هفته را دارد. این مدل پکیج دیجیتالی را می‌توان برای خانه‌های بزرگ و ویلایی نصب کرد و از گرمایش محیط لذت برد. در پکیج‌های بنسره پرو، دو مبدل (اصلی و صفحه‌ای) وجود دارد. هر زمان مشکلی برای پکیج بنسره پرو به وجود بیاید، این موضوع را با ارور خاصی نشان می‌دهد. کدهای خطا در پکیج بوتان مدل بنسره پرو خاص هستند که در ادامه این مطلب با این ارورها آشنا خواهید شد.

1- کد خطا 10 پکیج بوتان بنسره پرو:

ارور 10 در پکیج بوتان مدل بنسره پرو به معنای قطع شدن گاز پکیج یا خراب شدن حسگر شعله است. بعد از نمایش این ارور، شعله پکیج روشن نمی‌شود و تولید آب گرم و گرمایش رادیاتورها انجام نخواهد شد.

راه‌حل ارور 10 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 10 در پکیج بنسره پرو، باید مسیر شیلنگ گاز پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که گاز تا پکیج جریان دارد. همچنین مطمئن شوید که مسیر دودکش پکیج باز است. سپس عیب‌یابی سایر قطعات مانند شیر گازی، سنسور تشخیص شعله (میله یون)، الکترود جرقه‌زن و برد پکیج را انجام دهید. با انجام این موارد، مشکل پکیج حل می‌شود و شعله پکیج به‌درستی روشن خواهد شد.

2- ارور 11 پکیج بوتان بنسره پرو:

ارور 11 را زمانی مشاهده می‌کنیم که سیستم جرقه‌زن پکیج دچار مشکل شود. در این وضعیت، مشاهده خواهید کرد که پکیج دیواری به‌صورت انفجاری روشن می‌شود که این موضوع، نشان‌دهنده عملکرد دیرهنگام سیستم جرقه‌زن و پر شدن گاز در فضای محفظه احتراق است.

تنظیم شعله پکیج
تنظیم شعله پکیج

راه‌حل ارور 11 پکیج بنسره پرو:

برای رفع ارور 11 در پکیج بنسره پرو، باید سیستم جرقه‌ زن پکیج را بررسی کنید و مشکلات جرقه زن پکیج را حل کنید. برای بررسی سیستم جرقه زن، به مراحل تشکیل شعله و روشن‌ شدن پکیج دقت کنید تا بتوانید مشکل اصلی جرقه زن را پیدا کنید. با انجام کارهایی مانند تنظیم شعله پکیج، تعمیر الکترود جرقه‌زن و میله یون، ارور 11 پکیج بنسره پرو رفع می‌شود.

3- ارور 20 پکیج بوتان:

ارور 20 در پکیج بنسره پرو زمانی نمایش داده می‌شود که کلید حرارتی دستگاه مشکلی داشته باشد و به‌درستی کار نکند. وظیفه کلید حرارتی پکیج، کنترل دمای مبدل اولیه پکیج است و از بروز اتفاقاتی مانند انفجار پکیج جلوگیری می‌کند.

راه‌حل ارور پکیج بوتان کد 20:

برای رفع ارور 20 در پکیج بوتان مدل بنسره پرو، باید سنسور کنترل دمای مبدل اولیه یا همان کلید حرارتی را بررسی کنید. در صورت خرابی کلید حرارتی، این قطعه را تعویض کنید تا ارور 20 پکیج برطرف شود.

4- کد 21 ارور پکیج بوتان:

ارور 21 در صورت خراب شدن سنسور تشخیص شعله روی نمایشگر پکیج به نمایش درمی‌آید. همچنین در صورتی که سیستم جرقه زن پکیج دچار مشکل شود، ارور 21 را مشاهده می‌کنیم.

راه‌حل مشکل ارور 21 پکیج بوتان:

برای حل این مشکل، باید ابتدا سنسور تشخیص شعله را بررسی کنید تا مطمئن شوید که این سنسور به‌درستی کار می‌کند و شعله ایجاد شده در پکیج را تشخیص می‌دهد و آن را به برد اطلاع‌رسانی می‌کند. در صورت خراب شدن سنسور تشخیص شعله، باید این قطعه را تعویض کنید. اگر بعد از تعویض سنسور تشخیص شعله باز هم ارور 21 را مشاهده کردید، باید به سراغ سیستم جرقه زن بروید و مشکلات این قسمت از پکیج را نیز برطرف کنید.

5- کد خطا 22 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

کد خطا 22، مربوط به خرابی در سنسور دود دستگاه است. اگر این ارور را مشاهده کردید، باید بدانید که احتمالاً سنسور دود پکیج خراب شده است و در تشخیص دود اشتباه عمل می‌کند.

راه‌حل ارور 22 پکیج بوتان:

این خطا نشان‌دهنده این است که سنسور دود دستگاه خراب شده است؛ بنابراین در صورت مشاهده ارور 22 در پکیج بوتان مدل بنسره پرو، نیاز است سنسور دود را بررسی کنید. در صورت نیاز، این قطعه را تعویض کنید تا این ارور پکیج بوتان برطرف شود. همچنین اگر مشاهده کردید سیم‌های متصل به سنسور دود قطع شده‌اند، این موضوع را نیز حل کنید.

پرشر سوئیچ هوا
پرشر سوئیچ هوا

6- کد خطا 30 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

ارور 30 در پکیج بوتان مدل بنسره پرو زمانی مشاهده می‌شود که فن پکیج یا پرشر سوئیچ هوا خراب شده باشند یا به‌درستی کار نکنند. همچنین در صورت بسته شدن مسیر دودکش پکیج نیز ارور 30 را مشاهده خواهیم کرد.

راه‌حل ارور 30 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 30 در پکیج بنسره پرو، ابتدا مسیر خروجی دود را بررسی کنید و مطمئن شوید که مسیر دودکش پکیج باز است و دود و گاز از پکیج خارج می‌شوند. سپس به سراغ فن دستگاه بروید و مطمئن شوید که فن پکیج سالم است. در مرحله بعد پرشر سوئیچ هوا را بررسی کنید و ببینید که پرشر هوا به‌درستی کارش را انجام می‌دهد یا خیر؟ در صورت خرابی هرکدام از این قسمتها، تعمیر و تعویض قطعات را انجام دهید تا ارور 30 برطرف شود.

7- ارور 31 پکیج بنسره پرو:

ارور 31 در پکیج بوتان مدل Benessere Pro زمانی پیش می‌آید که فن دستگاه یا سنسور تشخیص دود دچار مشکل شود و دود از پکیج به‌درستی تخلیه نشود.

راه‌حل ارور 31 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور، ابتدا بررسی کنید که سیستم تخلیه دود مشکلی نداشته باشد و مسیر دودکش مسدود نشده باشد. پس از بررسی دودکش پکیج، مطمئن شوید که سنسور تشخیص دود هم سالم است و اطلاعات صحیح را به برد ارسال می‌کند. در پایان نیز به فن پکیج توجه کنید و سالم بودن فن پکیج و پره‌های فن را بررسی کنید. با انجام این کارها و عیب‌یابی پکیج، ارور 31 پکیج رفع می‌شود.

8- ارور 40 پکیج بوتان:

در پکیج بوتان مدل بنسره پرو زمانی ارور 40 را مشاهده می‌کنیم که فشار آب پکیج برای مدت بیشتر از یک دقیقه کم شود و پکیج در شرایط کم‌آبی قرار بگیرد. یکی از دلایل ارور 40 پکیج بوتان، سوراخ شدن منبع انبساط پکیج است.

راه‌حل ارور 40 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 40 در پکیج بوتان، ابتدا میزان فشار آب ساختمان را بررسی کنید. گاهی اوقات به دلیل کم بودن فشار ورودی آب، ارور 40 نمایش داده می‌شود. برای چک کردن فشار آب ورودی به پکیج، شیر آب سرد را باز کنید و ببینید که فشار آب ساختمان به‌صورت کلی کم است یا خیر. در صورتی که فشار آب طبیعی است، قاب پکیج را بردارید تا بتوانید به منبع انساط پکیج دسترسی داشته باشید و سوراخ شدن منبع انبساط پکیج را بررسی کنید. منبع انبساط، مخزنی است که فشار اضافی آب گرم را متعادل می‌کند و ضمن حفظ این فشار، آب گرم را با فشار مناسب به رادیاتورها و لوله‌های ساختمان هدایت می‌کند. حالا اگر منبع انبساط پکیج سوراخ شود، گردش آب در مدار گرمایش پکیج به مشکل می‌خورد. با تعمیر منبع انبساط پکیج، ارور 40 نیز برطرف می‌شود.

منبع انبساط پکیج
منبع انبساط پکیج

9- ارور 41 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

در پکیج بوتان مدل بنسره پرو زمانی ارور 41 را مشاهده می‌کنیم که فشار آب پکیج برای مدت کمتر از یک دقیقه کم شود. سوراخ بودن منبع انبساط پکیج و کم بودن فشار آب ورودی به پکیج از جمله دلایل اصلی ارور 41 هستند.

راه‌حل ارور 41 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور نیز باید فشار آب ورودی به ساختمان را بررسی کنید. اگر بعد از باز کردن شیر آب سرد مشاهده کردید که فشار آب ساختمان طبیعی است، به سراغ منبع انبساط پکیج بروید. در صورت سوراخ بودن منبع انبساط پکیج، این قطعه را تعمیر کنید تا ارور 41 دیگر به شما نشان داده نشود.

10- ارور 42 پکیج بوتان:

ارور 42 را زمانی روی نمایشگر پکیج بوتان مدل بنسره پرو مشاهده می‌کنیم که سنسور تشخیص آب پکیج دچار مشکل شود و نتواند میزان فشار آب ورودی را اندازه‌گیری کند. سنسور فشار آب پکیج، وظیفه کنترل آب مدار مصرفی را برعهده دارد و به برد اطلاع می‌دهد که داخل پکیج آب کافی وجود دارد یا پکیج شروع به کار کند.

راه‌حل ارور 42 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 42 در پکیج بوتان، شما باید سنسور فشار آب گرم پکیج را تعویض کنید. سنسور فشار آب پکیج قبل از مبدل حرارتی نصب می‌شود و بعد از باز کردن قاب پکیج، این قطعه را مشاهده خواهید کرد.

سنسور فشار آب پکیج
سنسور فشار آب پکیج

11- ارورهای 51 تا 59 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

زمانی ارورهای 51 تا 59 را روی نمایشگر پکیج بوتان مشاهده می‌کنید که برد کنترل پکیج دچار مشکل شود. در این حالت باید خودتان برای رفع این ارور دست به کار شوید یا از یک فرد متخصص برای حل مشکلات پکیج بوتان کمک بگیرید.

راه‌حل ارور 51 تا 59 پکیج بنسره پرو بوتان:

اگر یکی از ارورهای 51، 52، 53، 54، 55، 56، 57، 58 و 59 را روی نمایشگر دیجیتال پکیج مشاهده کردید و خواستید مشکل پکیج خود را حل کنید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا دکمه reset پکیج را بزنید تا پکیج به‌صورت کامل ریست شود و برنامه‌های پکیج به حالت پیش فرض برگردند.
  • سیم‌های داخل پکیج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام سیم‌ها سالم هستند و مشکلی وجود ندارد.
  • اتصالات مختلفی که در پکیج وجود دارد را بررسی کنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید.
  • سیستم جرقه‌ زن پکیج را بررسی کنید و عیب‌یابی سیستم جرقه زن را انجام دهید.

12- ارور 60 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

ارور 60 در پکیج بنسره پرو نشان‌دهنده این است که ترمیستور آب گرم مصرفی یا همان سنسور ان تی سی دچار مشکل شده است. زمانی که ntc آب گرم خراب شود، شاهد ارور 60 روی نمایشگر پکیج خواهیم بود و باید این قطعه را سریع‌تر تعمیر کنیم.

راه‌حل رفع ارور 60 پکیج بوتان:

برای حل خطای 60 در پکیج بوتان، قاب پکیج را باز کنید تا به قطعات داخلی پکیج دسترسی داشته باشید. حالا به سراغ سنسور ان تی سی آب گرم بروید. در صورت خرابی قطعه ntc، بهتر است این قطعه را تعویض کنید. بعد از تعویض ntc آب گرم و وصل کردن سیم‌های ان تی سی به برد، ارور 60 در پکیج بنسره پرو حل می‌شود.

13- ارور 71 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

ارور 71 به معنی خراب شدن سنسور ان تی سی شوفاژ است. در زمان بروز این خطا، بهتر است سریع به فکر تعمیر یا عیب‌یابی قطعه ان تی سی شوفاژ باشید.

راه‌حل ارور 71 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 71 در پکیج بوتان، باید تعویض سنسور ان تی سی شوفاژ را انجام دهید. خوشبختانه قیمت سنسور ان تی سی بالا نیست و شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم، این قطعه مهم را تعویض کنید.

14- ارور 77 پکیج بوتان:

زمانی ارور 77 را روی پکیج بنسره پرو مشاهده می‌کنیم که سنسور ان تی سی سیستم گرمایش از کف خراب شده باشد.

راه‌حل ارور 77 پکیج بوتان:

در زمان بروز ارور 77، سنسور ان تی سی سیستم گرمایش از کف را تعویض کنید تا این ارور پکیج بوتان حل شود.

ارورهای پکیج بوتان
خرابی ان تی سی گرمایش از کف

15- ارور J0 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

ارور J0، نشان‌دهنده وجود مشکل در برد کنترل دستگاه است. همچنین زمانی که مشکلی در ارتباط میان برد کنترل و نمایشگر وجود داشته باشد، ارور J0 را مشاهده می‌کنیم.

راه‌حل ارور J0 پکیج بوتان:

در صورت مشاهده ارور J0، باید کابل ارتباط بین برد کنترل و نمایشگر دیجیتال را بررسی کنید و مشکل سیم ارتباط دهنده این دو قسمت را پیدا کنید. در اکثر موارد، مشکل از همین قطعه است و با رفع مشکل کابل ارتباطی، ارور J0 نیز برطرف می‌شود. اگر همچنان شاهد این ارور روی پکیج بوتان خود بودید، بهتر است از تعمیرکاران پکیج برای عیب‌یابی و تعمیر برد الکترونیکی پکیج خود کمک بگیرید.

16- ارور J1 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

ارور J1 یکی از خطاهای خاص پکیج بوتان مدل بنسره پرو است و معمولاً در زمان تعویض برد پکیج اتفاق می‌افتد. معنی ارور J1 این است که پکیج روی حالت کنترلی یا کار با ریموت رفته است.

راه‌حل ارور J1 پکیج بنسره پرو:

برای رفع ارور J1 به سراغ برد کنترل پکیح بروید و دست خود را روی علامت دست نگه دارید تا این علامت در وسط صفحه نمایش قرار بگیرد و پکیج شما از حالت کنترلی یا ریموت خارج شود.

در تصویر زیر، نمایشگر دیجیتالی پکیج بنسره پرو را مشاهده خواهید کرد. با نگه داشتن علامت دست (قسمت شماره 14) می‌توانید ارور J1 را رفع کنید:

نمایشگر پکیج بنسره پرو
نمایشگر پکیج بنسره پرو

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل بنسره پرو Benessere Pro

کد خطاشرح خطا
10قطع‌ شدن گاز و در نتیجه عدم تشکیل شعله در دستگاه
11انفجاری روشن‌ شدن پکیج
20وجود مشکل در کلید حرارتی دستگاه
21خرابی یا قطع سنسور دما روی مشعل
22وجود نقص در سنسور دود دستگاه
30خرابی فن و کلید ایمنی دود بعد از یک دقیقه از روشن‌ کردن پکیج
31خرابی فن و کلید ایمنی دود قبل از یک دقیقه
40پایین‌ بودن فشار آب بیش از یک دقیقه
41پایین‌ بودن فشار آب کمتر از یک دقیقه
42وجود نقص در حسگر فشار آب دستگاه
51 تا 59وجود نقص در برد کنترل دستگاه
60وجود نقص در NTC آب گرم مصرفی
71وجود نقص در NTC مدار گرمایش
77خرابی NTC گرمایش از کف
J0خرابی برد کنترل
J1رفتن به حالت کنترلی یا همان ریموت
جدول ارورهای پکیج بوتان مدل بنسره پرو

سرویس و تعمیر پکیج بوتان
رفع ارورهای پکیج بوتان

کد خطاهای پکیج بوتان مدل نوا بنسره Nuova Benessere

پکیج بوتان مدل نوا بنسره (Nuova Benessere)، یکی از محصولات باکیفیت و هوشمند شرکت بوتان است. ظاهر پکیج نوا بنسره، شیک و زیبا است و در اکثر خانه‌های آپارتمانی (تا متراژ 170 مترمربع) قابل نصب هستند. زمانی که مشکلی در پکیج نوا بنسره پیش بیاید، این پکیج ارور خاصی را روی نمایشگر دیجیتالی نشان می‌دهد.

اگر با ارورهای پکیج بوتان مدل نوا بنسره آشنا شوید، در زمان مشاهده این خطاها می‌توانید مشکل اصلی پکیج خود را پیدا کنید و پکیج خود را تعمیر کنید. در ادامه، با روش حل 7 ارور اصلی پکیج بوتان مدل نوا بنسره آشنا خواهید شد.

1- کد خطا 01 پکیج بوتان مدل نوا بنسره:

ارور 1 در پکیج نوا بنسره، نشان‌دهنده وجود مشکل در سیستم مشعل پکیج و قطعی گاز پکیج است. زمانی که ارور 01 را روی پکیج نوا بنسره مشاهده می‌کنید، متوجه خواهید شد که شعله پکیج نیز تشکیل نمی‌شود و پکیج خاموش است.

راه‌حل رفع ارور 01 پکیج بوتان مدل بنسره پرو:

برای رفع ارور 01 در پکیج بوتان، باید عیب‌یابی سیستم مشعل پکیج را انجام دهید. در ابتدا شیر گاز پکیج را باز کنید و مطمئن شوید که مقدار کافی گاز وارد پکیج می‌شود. سپس به سراغ الکترود جرقه زن و میله یون پکیج بروید و سالم بودن این قطعات را بررسی کنید. همچنین شیر گاز برقی پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که شیر گاز برقی پکیج سالم است. بسته بودن مسیر دودکش نیز در عملکرد مشعل اختلال ایجاد می‌کند و به همین دلیل، باید مسیر دودکش پکیج را باز کنید. در پایان، تعمیر برد الکتریکی را انجام دهید تا ارور 01 در پکیج بوتان برطرف شود.

مبدل حرارتی پکیج
مبدل حرارتی پکیج

2- ارور پکیج بوتان کد 02:

کلید حرارتی، قطعه‌ای ایمنی است که از بالا رفتن دما و انفجار پکیج جلوگیری می‌کند. کلید حرارتی، سنسور دمای مبدل است و دائماً دمای پکیج را به برد الکتریکی اطلاع می‌دهد. اگر کلید حرارتی مشکلی داشته باشد، ارور 02 را روی نمایشگر دیجیتالی پکیج بوتان مدل بنسره پرو مشاهده می‌کنیم.

راه‌حل ارور 02 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 2 در پکیج نوا بنسره، ابتدا به سراغ کلید حرارتی (ترموستات حد) بروید و این قطعه را تعویض کنید. دقت کنید که کلید حرارتی جدید را به‌درستی روی پکیج نصب کنید. همچنین می‌توانید از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا مشکلات پکیج شما را حل کنند تا دیگر دمای پکیج بیش از حد بالا نرود.

3- ارور 03 پکیج بوتان مدل نوا بنسره:

ارور 3 در پکیج نوا بنسره نشان‌دهنده این است که سنسور دود پکیج (ترموستات 105 درجه افقی) فعال شده است و مشکلی در روند تخلیه دود از پکیج وجود دارد. گاهی اوقات نیز به دلیل خرابی سنسور دود، این قطعه اطلاعات اشتباه را به برد ارسال می‌کند و برد به دلیل احتمال وجود دود، ارور 03 را صادر می‌کند.

راه‌حل ارور 03 پکیج بوتان:

در صورت مشاهده ارور 3 روی پکیج نوا بنسره، بهتر است سنسور دود پکیج را بررسی کنید و عیب‌یابی این قطعه را انجام دهید. در صورت لزوم، سنسور دود را تعویض کنید. همچنین مسیر تخلیه دود از پکیج را به دقت مشاهده کنید و مطمئن شوید که دودکش پکیج دچار گرفتگی نشده است.

4- ارور 04 پکیج بوتان مدل نوا بنسره:

این ارور پکیج بوتان مدل نوا بنسره، مربوط به زمانی است که فشار آب در مدار گرمایش کم شود. همچنین در صورت قطعی آب پکیج نیز ارور 4 را مشاهده می‌کنیم.

راه‌حل ارور 04 پکیج بوتان:

برای رفع ارور 04 پکیج نوا بنسره، ابتدا فشار ورودی آب به پکیج را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب ساختمان نوسان ندارد و قطع نشده است. سپس پمپ پکیج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پمپ پکیج به‌درستی کار می‌کند و مشکلی در پمپ وجود ندارد. همچنین خوب است نگاهی به بای پس پکیج بیندازید و عیب‌یابی این قطعه را نیز انجام دهید. همچنین با رسوب‌زدایی از پکیج و لوله‌ها، رسوبات داخل مدار از بین می‌روند و فشار آب ورودی به پکیج بیشتر می‌شود.

5- ارور 05 پکیج بوتان نوا بنسره:

ارور 05 به معنای عدم ارتباط ریموت کنترل با پکیج است. زمانی که ارتباط میان ریموت کنترل با پکیج قطع شود، ارور 5 را روی نمایشگر دیجیتال پکیج مشاهده می‌کنیم.

راه‌حل ارور 05 پکیج نوا بنسره:

برای رفع ارور 5، ابتدا ریموت کنترل را بررسی کنید و مطمئن شوید که کنترل پکیج سالم است و باطری آن تمام نشده است. همچنین بررسی کنید که حالت ریموت روی پکیج فعال باشد و به‌درستی کار کند.

رفع ارور 5 در پکیج نوا بنسره
رفع ارور 5 در پکیج نوا بنسره

6- ارور 06 پکیج بوتان:

ارور 6 در پکیج نوا بنسره، نشان‌دهنده این است که ترمیستور آب گرم مصرفی یا همان سنسور ان تی سی دچار مشکل شده است.

راه‌حل ارور 06 پکیج بوتان:

برای رفع این ارور پکیج بوتان، ابتدا سنسور ان تی سی را بررسی کنید. در صورت قطع بودن سیم‌های سنسور ntc، اتصالات را در جای صحیح قرار دهید تا ارور 6 برطرف شود. چنانچه سنسور ntc خراب شده است و کارش را به‌درستی انجام نمی‌دهد، قطعه ntc را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

7- ارور 07 پکیج بوتان مدل نوا بنسره:

زمانی ارور 7 را در پکیج نوا بنسره مشاهده می‌کنیم که سنسور ان تی سی شوفاژ خراب شده باشد.

راه‌حل ارور 07 پکیج بوتان:

در زمان بروز این ارور، با تعویض سنسور ان تی سی شوفاژ می‌توانید مشکل را حل کنید و نیاز به کار دیگری نیست.

دلیل چشمک زدن چراغ زرد و قرمز در پکیج نوا بنسره

اگر مشاهده کردید که نشانگر زرد و نشانگر قرمز در پکیج نوا بنسره روشن شده‌اند، یعنی فشار آب در شوفاژها بسیار کم شده است یا اصلاً آب گرم در شوفاژها جریان ندارد. برای رفع این وضعیت، از وصل بودن جریان آب در ساختمان مطمئن شوید. سپس هواگیری شوفاژ را انجام دهید تا هوای اضافی داخل مدار شوفاژها تخلیه شود. در آخر نیز رسوب‌گیری لوله‌های پکیج را انجام دهید.

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل نوا بنسره

در جدول زیر، لیستی از ارورهای پکیج بوتان مدل نوا بنسره Nuova Benessere و معنی خطاها را مشاهده خواهید کرد:

کد خطاشرح خطا
01قطع بودن گاز دستگاه
02عمل‌ کردن کلید حرارتی روی مبدل
03عمل‌ کردن ترموستات دود دستگاه
04نبودن آب یا فشار کم آب در مدار گرمایش
05عدم ارتباط بین ریموت‌ کنترل با پکیج
06قطع بودن NTC آب گرم مصرفی
07قطعی NTC شوفاژ
خطاهای پکیج بوتان مدل نوا بنسره

کد خطاهای پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا Calda venezia

پکیج کالدا ونزیا (Calda Venezia) با دو ظرفیت 24000 و 28000 در بازار موجود است و برای خانه‌های بزرگ (تا متراژ 250 مترمربع) نصب می‌شود. راندمان پکیج‌های کالدا ونزیا بالای 90 درصد است و در دو مدل فن‌دار و بدون فن تولید می‌شود. جالب است بدانید که تنظیم جریان گاز و هواگیری پکیج‌های کالدا ونزیا به صورت خودکار انجام می‌شود.

در تصویر زیر، شما ظاهر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا را مشاهده خواهید کرد. باید بدانید که کالدا ونزیا از جمله پکیج‌های آنالوگ شرکت بوتان است. در پکیج‌های آنالوگ مانند کالداونزیا، زمانی که پکیج دچار مشکل شود، با روشن کردن چراغ‌های مخصوص، این ارور را نمایش می‎‌دهد.

پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا
پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در پکیج کالداونزیا خبری از نمایشگر دیجیتال و ارورهای دیجیتالی نیست و شکل ظاهری برد کنترل پکیج با سایر محصولات شرکت بوتان فرق می‌کند.

نمایشگر پکیج کالدا ونزیا
نمایشگر پکیج کالدا ونزیا

در تصویر بالا، قسمت شماره 1 نمایشگر فشار و دمای پکیج است. با کمک قسمت 2 می‌توان وضعیت پکیج (حالت زمستانی یا تابستانی) را انتخاب کرد و پکیج را مجدداً راه‌اندازی کرد. با کمک قسمت 3، تنظیم دمای آب گرم مصرفی انجام می‌شود. برای تنظیم دمای شوفاژها از ولوم قسمت 4 می‌توان استفاده کرد. قسمت شماره 5 هم نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ است. در شرایط مختلف، این چراغ به رنگ‌های سبز، قرمز یا زرد درمی‌آید.

معنی چراغ قرمز و سبز پکیج بوتان

برای پیدا کردن مشکل اصلی پکیج کالدا ونزیا، شما باید معنی چراغ‌های روی پکیج را بدانید. مثلاً زمانی که نمایشگر وضعیت عملکرد شوفاژ به رنگ سبز ثابت باشد، یعنی مشعل پکیج روشن است و شوفاژها به صورت منظم کار می‌کنند. اما اگر این رنگ سبز به صورت چشمک زن باشد، نشان‌دهنده وجود مشکل در پکیج است.

در ادامه با معنی چراغ‌های پکیج کالدا ونزیا آشنا خواهید شد و بهتر می‌توانید عیب‌یابی این مدل پکیج را انجام دهید.

معنی چراغ سبز ثابت در پکیج کالدا ونزیا
معنی چراغ سبز ثابت در پکیج کالدا ونزیا

1- نمایش رنگ سبز چشمک‌زن در پکیج کالداونزیا:

زمانی که رنگ سبز چشمک زن را روی نمایشگر پکیج مشاهده می‌کنید، یعنی اینکه اختلالی در عملکرد پکیج پیش آمده است که این موضوع چندین حالت دارد:

  • حالت اول: روشن بودن چراغ سبز چشمک زن به مدت 1 ثانیه و خاموش شدن آن به مدت 5 ثانیه:

در این حالت، پکیج در حالت آماده به کار است؛ اما برد دستور احتراق را نمی‌دهد و شعله پکیج تشکیل نمی‌شود. با تعمیر برد پکیج الکتریکی، این ارور برطرف می‌شود.

  • حالت دوم: روشن بودن چراغ سبز چشمک زن به مدت نیم ثانیه و خاموش شدن آن به مدت نیم ثانیه:

این چراغ نشان‌دهنده این است که وجود مشکل در عملکرد دستگاه یا رسیدن دمای آب گرم به دمای موردنظر، مشعل پکیج موقتاً غیرفعال شده است و سیستم‌های داخلی پکیج منتظر شرایط مناسب هستند تا مجدداً شروع به کار کنند. اگر پس از یک دقیقه شرایط اشتعال پکیج فراهم نشود، چراغ نمایشگر به رنگ قرمز درمی‌آید. برای رفع این مشکل تمام قطعات داخلی پکیج مانند کلید حداقل فشار و پمپ پکیج باید بررسی و عیب‌یابی شوند.

  • حالت سوم: روشن بودن چراغ سبز و چشمک‌زدن سریع چراغ:

این حالت زمانی پیش می‌آید که دمای پکیج را در محدوده‌های رنگی مشخص شده بین 55 تا 65 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. با این کار، ترموستات پکیج فعال می‌شود و به صورت اتوماتیک، تنظیم درجه حرارت مدار گرمایش پکیج را انجام می‌دهد. به همین دلیل پکیج به صورت لحظه‌ای چشمک‌زن سریع را فعال می‌کند و بعد از چند ثانیه به وضعیت عادی (رنگ سبز ثابت) برمی‌گردد.

2- نمایش رنگ قرمز ثابت در پکیج کالداونزیا:

زمانی چراغ نمایشگر وضعیت پکیج به رنگ قرمز ثابت درمی‌آید که عملکرد کلی دستگاه دچار اختلال شود. این وضعیت به دلایل زیر پیش می‌آید:

  • ایراد در عملکرد کلی دستگاه
  • روشن‌ نشدن مشعل با وجود کار کردن جرقه‌زن
  • فعال‌ شدن ترموستات ایمنی تخلیه دود
  • فعال‌ شدن کلید ایمنی حداقل فشار آب
  • مشکل در سنسور ان تی سی مدار گرمایش

با تعمیر برد الکتریکی پکیج، تعمیر پرشر دود، تعویض سنسور ntc مدار گرمایش، عیب‌یابی مشعل پکیج و تعویض کلید ایمنی حداقل فشار آب، این ارور برطرف می‌شود.

چراغ قرمز در پکیج بوتان
چراغ قرمز در پکیج بوتان

3- نمایش رنگ قرمز چشمک‌زن در پکیج کالداونزیا:

چراغ قرمز چشمک‌زن، نشان‌دهنده این است که کلید حرارتی محدودیت دما (ترموستات حد) فعال شده است و احتمال این وجود دارد که دمای پکیج بیش از حد بالا رفته باشد. برای رفع این مشکل، باید کلید حرارتی پکیج را تعویض کنید و سیم‌های اتصال‌دهنده کلید حرارتی به برد را به‌درستی متصل کنید.

4- نمایش رنگ زرد ثابت در پکیج کالداونزیا:

این چراغ نشان‌دهنده این است که پکیج مشکلی ندارد؛ اما سنسور آب گرم مصرفی آن دچار اختلال شده است و نمی‌تواند دمای آب گرم را تنظیم کند. در این وضعیت، این احتمال وجود دارد که شاهد سرد و گرم شدن آب پکیج باشید. با تعویض سنسور آب گرم مصرفی، این مشکل برطرف می‌شود.

در وبلاگ هوم سرویز با سایر دلایل سرد و گرم شدن آب پکیج آشنا شوید.

5- نمایش رنگ زرد چشمک‌زن در پکیج کالداونزیا:

اگر روی پکیج شما چراغ نمایشگر به رنگ زرد چشمک زن درآمد، یعنی اینکه پکیج با حداکثر توانش در حال کار کردن است.

قطعه ان تی سی در پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا
قطعه ان تی سی در پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا Calda venezia

در جدول زیر، ارورهای پکیج کالدا ونزیا و معنی هرکدام از این ارورها را مطالعه خواهید کرد:

رنگ چراغشرح خطا
سبز ثابتپکیج به‌صورت منظم و بدون مشکل کار می‌کند و شعله روشن است.
سبز چشمک‌زنغیرفعال‌ شدن موقتی پکیج به دلیل وجود مشکل در پکیج یا رسیدن دمای آب گرم به محدوده موردنظر
قرمز ثابتوجود مشکل ایمنی در پکیج
قرمز چشمک‌زنفعال‌ شدن کلید حرارتی دستگاه
زرد ثابتوجود مشکل در سنسور آب گرم مصرفی
زرد چشمک‌زنکار کردن پکیج با حداکثر توان
جدول ارورهای پکیج کالدا ونزیا

همچنین باید بدانید که ارورهای پکیج بوتان مدل اپتیما (Optima)، مشابه با ارورهای پکیج کالدا ونزیا است و شما می‌توانید از این جدول برای رفع ارورهای پکیج اپتیما نیز استفاده کنید.

ارورهای پکیج بوتان
ارورهای پکیج بوتان مدل ورونا

کد خطاهای پکیج بوتان مدل ورونا Verona

پکیج بوتان مدل ورونا (Verona)، از جدیدترین محصولات شرکت بوتان است که با قطعات اروپایی و تکنولوژی روز دنیا تولید می‌شود. تمام دستورات پکیج ورونا به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و امنیت بسیار بالایی دارد. پکیج بوتان مدل ورونا از جمله پکیج‌های کم‌مصرف بوتان به شمار می‌آید که به محفظه احتراق بسته و فن قدرتمند مجهز است. مانند تمام مدل‌های پکیج دیواری، پکیج ورونا نیز دچار مشکلات خاصی می‌شود و این مشکلات را با ارورهای مخصوص نشان می‌دهد. در ادامه با ارورهای پکیج بوتان مدل ورونا آشنا خواهید شد و روش رفع این ارورها را نیز یاد می‌گیرید.

1- ارور E01 پکیج بوتان ورونا:

ارور e01 در پکیج بوتان مدل ورونا زمانی پیش می‌آید که شعله پکیج روشن نشود. در این حالت، حسگر تشخیص شعله یا میله یون پکیج دچار مشکل شده است و به‌درستی عمل نمی‌کند.

راه‌حل ارور E01 پکیج بوتان مدل ورونا:

برای رفع ارور e01 در پکیج بوتان مدل ورونا، ابتدا از وجود جریان گاز در پکیج مطمئن شوید. سپس شیر گازی پکیج را تعمیر کنید تا اطلاعات درست را به برد پکیج ارسال کند. همچنین شما باید قاب پکیج را بردارید و از سلامتی و تمیزی میله یون پکیج مطمئن شوید. در صورت گرفتگی میله یون با آلودگی یا گردوغبار، میله یون نمی‌تواند تشخیص دهد که شعله پکیج روشن شده است. همچنین برد کنترل پکیج را نیز عیب‌یابی کنید و در صورت لزوم، تعمیر برد پکیج را انجام دهید. بعد از رفع مشکلات این قطعات، پکیج را روی حالت راه‌اندازی مجدد قرار دهید تا ارور e01 برطرف شود.

میله یون پکیج
میله یون پکیج بوتان

2- ارور پکیج بوتان E02:

علت مشاهده ارور e02 روی پکیج ورونا این است که دمای پکیج به هر دلیلی به بیش از 95 درجه سانتیگراد رسیده است. وجود رسوب در مبدل اولیه و ثانویه، خراب شدن سنسور حد (کلید حرارتی)، قطع شدن اتصالات سنسور حرارتی و خرابی برد الکتریکی از جمله اصلی‌ترین دلایل بروز ارور E02 در پکیج بوتان مدل ورونا هستند.

سنسور حد پکیج
سنسور حد پکیج

راه‌حل ارور پکیج بوتان E02:

برای رفع ارور e02 در پکیج بوتان مدل ورونا، باید قاب دستگاه را باز کنید تا علت اصلی بروز این مشکل را پیدا کنید. در بسیاری از موارد به دلیل رسوب گرفتن مبدل‌های پکیج و عدم سرویس اولیه دستگاه، شاهد ارور e02 روی پکیج هستیم. برای از بین بردن رسوبات باید رسوب‌گیری مبدل اولیه و مبدل ثانویه پکیج را انجام دهید. سپس سنسور حد پکیج را بررسی کنید و از سالم بودن این قطعه مطمئن شوید. در صورت قطع شدن سیم سنسور حد، اتصالات سنسور را به‌درستی برقرار کنید. در پایان نیز به سراغ برد الکتریکی پکیج بروید و عیب‌یابی و تعمیر برد پکیج را نیز انجام دهید.

ارور e02 در پکیج بوتان مدل ورونا
ارور e02 در پکیج بوتان مدل ورونا

3- ارور پکیج بوتان مدل ورونا کد E04:

ارور e04 در پکیج ورونا، نشان‌دهنده فشار کم آب در مدار گرمایش است. در این حالت، پکیج هیچ عملکردی نخواهد داشت و خاموش است.

راه‌حل کد خطا E04 پکیج بوتان مدل ورونا:

در این حالت اگر فشار پکیج روی 0.5 یا کمتر بود، باید شیر پرکن دستگاه را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و شیر پرکن را باز کنید تا فشار آب بیشتر شود. زمانی که فشار پکیج به عدد 1 تا 1.5 رسید، می‌توانید شیر پرکن پکیج را ببندید. در صورتی که فشار پکیج بیشتر شد و باز هم ارور e04 روی نمایشگر وجود داشت، قاب پکیج را باز کنید تا به قطعات داخلی پکیج مانند پرشر سوئیچ آب دسترسی داشته باشید. پرشر سوئیچ آب، قطعه‌ای مهم است که متوجه وجود آب در مدار پکیج می‌شود. با وصل کردن اتصالات پرشر سوئیچ آب و تعویض این قطعه، ارور e04 حل می‌شود.

پرشر سوئیچ آب در پکیج بوتان
پرشر سوئیچ آب در پکیج بوتان

4- ارور پکیج بوتان کد E06:

ارور e06 مربوط به خرابی سنسور آب گرم مصرفی دستگاه (قطعه ntc) است. همچنین در صورت قطع شدن اتصال ntc به برد قطع شود، ارور e06 را روی پکیج بوتان مشاهده خواهید کرد.

راه‌حل ارور E06 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e06 پکیج ورونا، باید قاب پکیج را باز کنید. سپس سنسور ان تی سی را بررسی کرده و در صورت قطع بودن سیم‌های آن، سیم را به سنسور ntc متصل کنید. در صورت خرابی سنسور ان تی سی آب گرم، باید این قطعه را تعویض کنید تا ارور e06 حل شود.

سنسور آب گرم مصرفی
سنسور آب گرم مصرفی

5- کد خطا E07 پکیج بوتان مدل ورونا:

ارور e07 زمانی پیش می‌آید که سنسور ان تی سی شوفاژ خراب شود.

راه‌حل ارور E07 پکیج بوتان:

برای رفع ارور e07 باید سنسور ان تی سی مدار گرمایش که روی لوله خروجی مبدل نصب شده است را تعویض کنید. همچنین گاهی اوقات با اتصال درست سوکت‌های سنسور ntc ارورهای پکیج برطرف می‌شوند.

سنسور ntc مدار گرمایش پکیج
سنسور ntc مدار گرمایش پکیج

6- ارور E09 پیج بوتان ورونا:

این ارور، نشان‌دهنده این است که آب در مدار گردشی ندارد و گردش آن متوقف شده است. برای رفع ارور e09 در پکیج ورونا باید مواردی مانند پمپ آب پکیج را بررسی کنید و تعمیر برد الکتریکی را انجام دهید.

7- ارور E28 پکیج بوتان مدل ورونا:

کد خطای e28 زمانی نمایش داده می‌شود که یک ارور بیشتر از 5 بار متوالی نمایش داده شود.

راه‌حل ارور E28 پکیج ورونا بوتان:

برای حل این ارور، برق اصلی دستگاه را قطع و دوباره وصل کنید و پکیج را روشن کنید. اگر همچنان این ارور را مشاهده کردید باید با سرویس‌کار پکیج تماس بگیرید تا عیب‌یابی و تعمیر پکیج بوتان را انجام دهد.

ارور پکیج بوتان
ارورهای پکیج بوتان مدل ورونا

جدول ارورهای پکیج بوتان مدل ورونا

در جدول زیر، لیست کامل ارورهای پکیج بوتان مدل ورونا را مشاهده خواهید کرد:

کد خطاشرح خطا
E01وجود اشکال در روشن‌ شدن مشعل
E02عمل کردن کلید حرارتی
E03خراب شدن سنسور حد پکیج
E04پایین‌ بودن فشار آب در مدار گرمایش
E06خرابی سنسور دمای آب گرم مصرفی یا قطع بودن سیم آن
E07خرابی سنسور دمای آب مدار گرمایش یا قطعی سیم آن
E09عدم گردش آب در مدار
E11پارازیت شعله
E12قطعی سیم مدولاتور شیر گاز
E28تکرار متوالی یک خطا بیش از 5 بار
E37پایین‌ بودن ولتاژ برق ورودی
E40فرکانس نامناسب برق ورودی
E41خاموش‌ شدن مشعل بیش از 6 مرتبه متوالی
E42گیر کردن دکمه‌ها
E44طی‌ شدن زمان لازم برای باز بودن شیر گاز جهت تشکیل شعله
E62از کالیبره خارج‌ شدن شیر گاز
E72کافی‌ نبودن دمای مدار گرمایش
جدول ارورهای پکیج ورونا

ارور پکیج بوتان
ارور پکیج بوتان مدل پارما و بیتا

کدهای خطای پکیج بوتان مدل پارما و بیتا

پکیج مدل پارما و بیتا نیز از پکیج‌های پرطرفدار شرکت بوتان هستند که جزو مدل‌های قدیمی‌تر محسوب می‌شوند و به‌صورت آنالوگ کار می‌کنند. عیب‌یابی این پکیج‌ها با توجه‌ به چراغ موجود روی آنها انجام می‌شود. در ادامه با ارورهای پکیج‌های بوتان مدل پارما و بیتا آشنا خواهید شد:

رنگ چراغشرح خطا
چراغ‌ سبز و چراغ قرمز ثابتاشکال در NTC آب مصرفی
چراغ‌ قرمز ۰/۵ ثانیه روشن و ۰/۵ ثانیه خاموشقطع‌ شدن ترموستات حد
نوسان شعله
چراغ‌ قرمز ۰/۲ ثانیه روشن و ۰/۲ ثانیه خاموشاشکال در NTC مدار گرمایش
چراغ‌ سبز ۰/۵ ثانیه روشن و ۰/۵ ثانیه خاموشقطع بودن پرشر آب
قطع بودن پرشر دود
ارورهای پکیج بوتان مدل بیتا و پارما

با مشاهده رنگ چراغ‌های پکیج بیتا و پارما، شما می‌توانید مشکل اصلی پکیج خود را به‌راحتی تشخیص دهید و با توجه به مطالب بالا، مشکل پکیج خود را حل کنید. همچنین شما می‌توانید برای رفع ارورهای پکیج بوتان، از تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای هوم سرویز نیز کمک بگیرید.

سرویس و تعمیر انواع پکیج بوتان
سرویس و تعمیر انواع پکیج بوتان

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، در مورد ارور پکیج بوتان صحبت کردیم و انواع کدهای خطا در پکیج‌های مختلف بوتان را به شما معرفی کردیم. همچنین به شما توضیح دادیم که هرکدام از ارورهای پکیج بوتان نشان‌دهنده چه مشکلی است و برای رفع این ارورها چه کارهایی را باید انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما جذاب و کاربردی باشد. چنانچه پکیج ایران رادیاتور هم در منزل دارید که هوم سرویز در این مورد هم محتواهای مفید و کاملی در خصوص انواع خطاهای پکیج ایران رادیاتور تهیه کرده است.

انجام کارهایی مانند نصب پکیج، تعمیر پکیج و لوله کشی شوفاژهای پکیج نیاز به تخصص و مهارت دارد و به همین دلیل بهتر است توسط افراد باتجربه و متخصص انجام شود. تعمیرکاران حرفه‌ای هوم سرویز در هر ساعتی از شبانه روز، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند و تعمیر و سرویس انواع پکیج‌ها را برای شما انجام می‌دهند.

برای استفاده از خدمات گرمایشی هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای سرویس پکیج و تعمیر شوفاژ ثبت کنید. بعد از ثبت سفارش، کارشناسان ما در هوم سرویز، با شما تماس می‌گیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا