زیبایی

انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون، کدام بهتر است؟

برای حذف موهای زائد بدن، روش‌های مختلفی مانند لیزر، اپیلاسیون و… وجود دارد؛ اما می‌توان گفت محبوب‌ترین روشی که برای این کار وجود دارد، استفاده از انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون است.

استفاده از موم سرد و موم گرم برای اپیلاسیون باعث می‌شود که موهای بدن را از ریشه بیرون می‌آورد و به مدت طولانی شر موهای زائد را کم می‌کند.

اما سؤالی که ممکن است برای خیلی از افراد وجود داشته باشد، این است که از میان انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون، کدام یک بهتر است؟ چه مومی می‌تواند بهترین گزینه برای حذف موهای زائد بدن باشد؟ اصلاً استفاده از موم‌های سرد و گرم چه تفاوتی دارد و هرکدام چه مزایا و معایبی دارند؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون صحبت کنیم و بگوییم که کدام موم بهتر است و هرکدام از انواع موم سرد و گرم، چه مزایا و معایبی دارند تا بتوانید بهترین نوع موم برای اپیلاسیون موهای بدن را انتخاب کنید.

اگر به دنبال این هستید که در مورد موم‌های اپیلاسیون اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید موم‌های مختلف را بهتر بشناسید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع موم‌های سرد و گرم برای اپیلاسیون آشنا شوید.

انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون
تفاوت موم سرد و گرم

انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون

به‌صورت کلی می‌توانیم بگوییم که برای اپیلاسیون بدن، از دو نوع موم استفاده می‌شود که موم سرد و گرم هستند. موم سرد همان‌طور که از نامش پیداست، مومی است که به‌صورت سرد استفاده می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن، موهای زائد بدن را حذف کنید.

موم گرم نیز با توجه‌ به نامش، مومی است که پس از گرم شدن و ذوب شدن، روی پوست بدن قرار می‌گیرد تا موها از بدن جدا شود. پس از اینکه موم گرم به‌صورت مایع درآمد و کمی خنک شد، آن را روی بدن قرار می‌دهند تا خشک شود. در مرحله بعدی، موم گرم از روی بدن جدا می‌شود تا موها را از ریشه دربیاورد.

انواع موم برای اپیلاسیون
انواع موم برای اپیلاسیون

در بین انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون، کدام بهتر است؟

حالا سؤالی که وجود دارد این است که از بین موم‌های سرد و گرم برای اپیلاسیون، کدام مورد بهتر است و نتیجه بهتری را برایمان به همراه خواهد داشت؟ در ادامه توضیح می‌دهیم که هرکدام از این موم‌ها به چه صورت کار می‌کنند تا بتوانید در مورد آنها، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

موم سرد

همان‌طور که در قسمت قبلی توضیح دادیم، موم سرد به‌صورت سرد مصرف می‌شود و روی سطح پوست مالیده می‌شود تا تمام سطح موردنظر را پوشش دهد. سپس یک پد نازک روی آن قرار می‌گیرد و با استفاده از دست روی پد را می‌کشیم تا کاملاً به موم بچسبد.

در مرحله بعدی، نیاز است که پد را برخلاف مسیر رویش موها بکشیم تا تمامی موها را از روی پوست جدا کرده و آنها را از بین ببرد. این کار بسیار آسان و راحت است و هرکسی در خانه نیز می‌تواند آن را انجام دهد.

اما ایرادی که این روش دارد این است که خیلی اوقات در دفعه اول موها را جدا نمی‌کند و مجدداً باید روی موها موم بمالید تا قسمت‌های باقیمانده نیز از جای خود جدا شوند.

مزیتی که استفاده از موم سرد دارد، این است که موم‌های سرد معمولاً از مواد طبیعی ساخته می‌شود و حتی خودتان نیز می‌توانید با ترکیب برخی از مواد موم سرد بسازید و از آنها استفاده کنید و مواد شیمیایی در آنها ندارد.

اما باید توجه داشته باشید که ممکن است موم سرد برای هر پوستی سازگار نیست و در برخی از پوست‌ها، باعث ایجاد جوش‌های ریز روی پوست می‌شود که در این صورت بهتر است از موم گرم استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اپیلاسیون بانوان هم ارائه میده؟

همچنین نکته دیگری که وجود دارد این است که برای برخی از قسمت‌های بدن، ممکن است استفاده از موم گرم مناسب نباشد و در این قسمت‌ها بهترین روش استفاده از موم سرد است. پس می‌توانید به‌صورت ترکیبی نیز از این دو نوع موم استفاده کنید.

مزیت دیگری که موم سرد دارد این است که نیاز به ذوب کردن ندارد و امکان اینکه روی زمین بریزد یا به موهایتان بچسبد وجود دارد و این موضوع از مزیت‌های مهم آن محسوب می‌شود.

موم سرد برای اپیلاسیون
موم سرد

موم گرم

در ادامه مقاله انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون، می‌خواهیم به این بپردازیم که موم گرم چیست و چطور کار می‌کند. موم گرم نیز برای اپیلاسیون بدن استفاده می‌شود و یکی از روش‌های استفاده آن دقیقاً مشابه موم سرد است.

یعنی شما موم گرم را ذوب کرده و پس از اینکه به حالت مایع تبدیل شد و کمی خنک شد و به دمای بدن رسید، باید آن را روی سطح موردنظر بمالید و سپس یک پد روی آن قرار دهید تا بتوانید پس از خشک‌ شدن موم، پد را بکشید و موها را از ریشه جدا کنید.

در این حالت نیز پد باید برخلاف جهت رویش موها کشیده شود و مزیتی که موم گرم دارد این است که معمولاً در دفعه اول می‌تواند تمامی موها را از ریشه جدا کند.

همچنین روش دیگری برای استفاده از موم گرم وجود دارد که بیشتر برای صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد. به این صورت که موم روی قسمت‌های مختلف صورت مالیده می‌شود و دیگر از پد استفاده نمی‌شود و زمانی که موم خشک شد، آن را برخلاف جهت رویش موها می‌کشیم تا تمامی موهای ریز و درشت صورت را جدا کند.

مزیتی که موم گرم دارد این است که می‌تواند راحت‌تر از موم سرد موها را جدا کرده و در همان دفعه اول، آنها را از جای خود خارج کند. اما ایراد آن این است که خودتان به‌راحتی نمی‌توانید در خانه از این روش استفاده کنید و احتمالاً نیاز به یک همراه خواهید داشت.

همچنین موم گرم ممکن است روی لباس، روی فرش و مبل یا روی موهایتان بریزد و به آنها بچسبد که این موضوع بسیار اذیت‌کننده است و احتمالاً باعث خراب‌ شدن آن قسمت می‌شود و برای جدا کردن موم دشواری بسیاری خواهید داشت. اگر نسبت به این موضوعات حساس هستید و یا اینکه وقت و حوصله استفاده از روش ها را ندارید می توانید از خدمات آرایشگر سیار هوم سرویز استفاده کنید.

موم گرم برای اپیلاسیون
موم گرم

انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون

در ادامه می‌خواهیم چند نوع موم سرد و گرم را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با آنها آشنا شوید و در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

1- موم شکلات:

موم شکلات یکی از انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون است که می‌توانید از آن برای پوست‌های خیلی حساس استفاده کنید. این موم به‌راحتی موها را از روی پوست جدا کرده و کمک می‌کند که پوست پس از اپیلاسیون نرم شود و درد خاصی را تجربه نکنید یا پوستان جوش نزند.

2- موم کاکائو:

دومین انواع موم، موم کاکائو است. این موم دارای پودر کاکائو و انواع مواد معدنی است که هم می‌تواند به‌راحتی موهای پوست را جدا کند و هم کمک می‌کند که پوستتان کمی مرطوب شود تا درد کمتری احساس کنید و مشکلی برای پوستتان ایجاد نشود.

3- موم آلوئه‌ورا:

همه ما می‌دانیم که آلوئه‌ورا خواص بسیار زیادی برای پوست دارد و یک آب‌رسان و مرطوب‌کننده فوق‌العاده است. به همین خاطر اگر پوست حساسی دارید که ممکن است پس از اپیلاسیون جوش بزند یا دچار آلرژی شود، استفاده از این موم را به شما توصیه می‌کنیم.

4- موم عسل:

عسل نیز یکی از مواد بسیار مناسب برای پوست است و همه ما با خواص زیاد این ماده آشنایی داریم. موم عسل می‌تواند کمک کند که شما به‌راحتی موهای زائد را از روی پوست خودتان جدا کنید و در کنار این موضوع، باعث می‌شود پوست ترمیم شود و التهاب آن سریعاً برطرف شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اپیلاسیون بانوان هم ارائه میده؟

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون صحبت کردیم و گفتیم که موم سرد و گرم چه هستند و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند که باید با آنها آشنا باشید.

سعی کردیم در این مقاله توضیحات کاملی به شما بدهیم تا خودتان بتوانید تصمیم بگیرید که کدام موم برایتان بهتر است و بهتر می‌تواند موهای زائد را از روی بدن شما جدا کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با انواع موم سرد و گرم برای اپیلاسیون آشنا شوید و در صورت نیاز از این موم‌ها برای اپیلاسیون استفاده کنید تا احتمال حساسیت پوست خودتان را کاهش دهید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند تفاوت اکستنشن و کاشت مژه، انواع مدل مو کوتاه زنانه و تفاوت سایه و هاشور ابرو، مدل موهای کوتاه مردانه را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید و با موضوعات جالب در حوزه زیبایی بیشتر آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از ژلیش ناخن در منزل و آرایش عروس گرفته تا اکستنشن مو و پاکسازی صورت آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا