زیبایی

آمبره مو مشکی را چگونه در منزل انجام دهیم؟

آمبره مو، یکی از تکنیک‌های جدید و پرطرفدار برای رنگ کردن موهای بانوان است. امروزه، آمبره مو در بسیاری از سالن‌های زیبایی انجام می‌شود و ظاهر جذابی به موهای خانم‌ها می‌بخشد. برای آمبره کردن موها، موها از بالا به پایین رنگ می‌شود و حالت سایه و روشن بین موها ایجاد می‌شود. در آمبره مو، معمولاً رنگ ریشه مو تیره است و هرچه به نوک موها نزدیک‌تر می‌شویم، رنگ مو روشن‌تر می‌شود. آمبره مو روی موهای مشکی بسیار زیبا و جذاب است؛ زیرا رنگی روشن و متفاوت را در میان موهای تیره و طبیعی به وجود می‌آورد.

بسیاری از افراد دوست دارند که آمبره در منزل را تجربه کنند و خیلی سریع، موهایی زیبا و جذاب داشته باشند. نکته مهم این است که باید آمبره مو توسط آرایشگران حرفه‌ای و متخصص انجام شود تا تکنیک آمبره به‌درستی اجرا شود و موهای شما با بهترین مواد رنگ شوند.

اگر دوست دارید با مراحل آمبره مو مشکی و نکات مهم برای این کار آشنا شوید، از ما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. بعد از مطالعه این نوشته، شما مراحل اصلی آمبره موی مشکی را یاد می‌گیرید و می‌توانید این کار را با کمک آرایشگرهای حرفه‌ای انجام دهید.

آمبره مو مشکی
آمبره مو مشکی

محبوب‌ترین رنگ‌ها برای آمبره کردن موهای مشکی

اگر موهایی مشکی دارید و دوست دارید که موهای خود را آمبره کنید، بهتر است با بعضی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای آمبره کردن روی موهای مشکی آشنا شوید. همچنین می‌توانید عکس مدل‌های جذاب آمبره مو کوتاه را در مجله زیبایی هوم سرویز مشاهده کنید.

گزینه‌های زیر، از جمله محبوب‌ترین موها برای آمبره مو مشکی هستند:

  • آمبره یخی روی مو مشکی
  • آمبره قهوه‌ای تیره
  • آمبره کاراملی
  • آمبره بلوند دودی
  • آمبره خاکستری روی مو مشکی
  • آمبره قرمز مسی
  • آمبره نقره‌ای روی مو مشکی
  • آمبره مشکی بلوند
  • آمبره ترکیبی قهوه‌ای طلایی
  • آمبره بنفش
  • آمبره آبی
  • آمبره صورتی
  • آمبره بلوند پلاتینی

برای انتخاب رنگ و مدل آمبره روی موهای مشکی، باید به رنگ پوست و رنگ چشم‌های خود توجه داشته باشید و با توجه به چهره خود، زیباترین رنگ مو را انتخاب کنید. رنگ‌هایی مانند بلوند طلایی، بلوند توت‌فرنگی، قهوه‌ای طلایی، بلوند پلاتینی و خاکستری از جمله رنگ های مناسب برای پوست روشن و سفید هستند.

در حالی که سایر رنگ‌ها مانند بلوند دودی، شرابی، قهوه‌ای ترکیبی، فندقی و مسی از جمله بهترین رنگ موها برای پوست گندمی به شمار می‌آیند.

آمبره روی موی مشکی بدون دکلره
آمبره روی موی مشکی بدون دکلره

نکات مهم برای انجام آمبره مو مشکی

حالا که با بهترین رنگ‌ها برای آمبره روی موهای مشکی و تیره آشنا شدید، به نکات مهم برای انجام آمبره در منزل نیز توجه کنید تا بتوانید موهای خود را بسیار زیباتر و جذاب‌تر کنید.

موارد زیر از جمله نکات مهم برای انجام آمبره مو مشکی هستند:

1- تکنیک آمبره را بیشتر بشناسید:

قبل از انجام آمبره روی موهای خود، ابتدا به‌خوبی درک کنید که آمبره چیست و چگونه ظاهر موها را تغییر می‌دهد.

در آمبره مو، معمولاً رنگ ریشه مو تیره است و قسمت میانه و انتهای موها به رنگ روشن درمی‌آید. برای انجام آمبره مو، از ترکیب سه رنگ با درجه‌های تیرگی مختلف استفاده می‌شود و مرز بین روشنی و تیرگی موها کاملاً مشخص است.

آمبره و سامبره مو دو تکنیک جدید برای رنگ کردن موهای خانم‌ها هستند. اگر هم به آمبره و هم به سامبره علاقه دارید، برای آشنایی با تفاوت آمبره و سامبره مو، به وبلاگ هوم سرویز سری بزنید و مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

تکنیک آمبره مو
آمبره مو

2- رنگ درست را انتخاب کنید:

همان‌طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، بهتر است رنگ آمبره را با توجه به رنگ چشم‌ها، رنگ پوست و خصوصیات ظاهری خود انتخاب کنید. انتخاب رنگ درست برای آمبره، باعث افزایش زیبایی و جذابیت شما می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آمبره و سامبره بانوان هم ارائه میده؟

برای انتخاب رنگ آمبره، به سراغ رنگ‌هایی بروید که حداقل دو درجه از رنگ فعلی موهای شما روشن‌تر باشد تا زیبایی طبیعی چهره شما حفظ شود.

اگر دوست دارید با محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ مو دخترانه آشنا شوید، به مجله زیبایی هوم سرویز مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با زیباترین رنگ موها برای فصل پاییز آشنا شوید و رنگ موی دلخواه خود را برای این فصل زیبا انتخاب کنید.

انتخاب درست رنگ مو
انتخاب درست رنگ مو

3- دکلره مو را با دقت زیاد انجام دهید:

یکی از مراحل مهم برای آمبره کردن موها، تغییر پایه رنگ مو است که با کمک دکلره کردن مو انجام می‌شود. دکلره مو، یکی از مراحل مهم برای پیاده‌سازی انواع رنگ موی فانتزی است. حالا موضوعی که وجود دارد این است که در بسیاری از موارد، دکلره برای موها مضر است و به موها آسیب جدی وارد می‌کند. بنابراین بهتر است از آرایشگر متخصص برای انجام آمبره در منزل کمک بگیرید تا دکلره را با استفاده از فویل انجام دهد. دکلره با فویل کمک می‌کند که به ریشه موهای شما آسیب کمتری وارد شود.

همچنین قبل و بعد از آمبره، موهای خود را با استفاده از انواع ماسک مو تقویت کنید تا موهایی شاداب و سالم داشته باشید.

دکلره کردن موها
آمبره مو با دکلره

4- عجله نکنید:

برای آمبره کردن مو، از ترکیب سه رنگ با درجه‌های مختلف استفاده می‌شود تا حالت سایه و روشن روی موها ایجاد شود. به همین دلیل است که مراحل آمبره کمی طول می‌کشد تا موهای شما به رنگ موردنظر دربیاید. مدت زمان لازم برای آمبره کردن مو، به حجم و بلندی موهای شما بستگی دارد و حداقل به 2 ساعت زمان نیاز دارد.

اگر قصد انجام بالیاژ مو و آمبره یا سامبره را دارید، بهتر است صبور باشید تا کار رنگ زدن موهای شما به‌آرامی و با دقت انجام شود و آسیبی به موها نرسد.

رنگ موی آمبره یخی روی موی مشکی
رنگ موی آمبره جدید

5- قبل از آمبره، موهای خودتان را تقویت کنید:

درست است که با آمبره کردن موها، رنگ موهای شما کاملاً تغییر می‌کند؛ اما نباید این کار به قیمت وز شدن و سوختن موهای شما تمام شود! سلامتی و شادابی موهای شما در درجه اول اهمیت دارد، به همین دلیل بهتر است قبل از انجام این تکنیک، موهای خود را با استفاده از روغن جوجوبا، روغن آرگان، روغن نارگیل و… تقویت کنید تا تار موهای شما ضخیم‌تر شوند.

همچنین به جای انجام آمبره مو در خانه، به مهارت و تجربه آرایشگر حرفه‌ای اعتماد کنید و کار آمبره موهای خود را به آرایشگر متخصص آمبره مو بسپارید.

نکات مهم برای آمبره مو
نکات مهم برای آمبره مو

6- از قرار دادن زیاد رنگ مو و دکلره پرهیز کنید:

در محصولاتی مانند رنگ مو و دکلره، مقدار زیادی ترکیبات شیمیایی وجود دارد. به همین خاطر، ماندن زیاد این مواد روی مو، باعث می‌شود که موهای شما آسیب‌های جدی ببینند و دچار سوختگی شوند.

بنابراین، توصیه ما این است که به زمان موردنیاز برای ماندن دکلره و رنگ مو دقت کافی داشته باشید و حتماً این زمان را رعایت کنید تا از آسیب‌ دیدن موهای خودتان جلوگیری کنید. این نکته هم برای آمبره روی موی مشکی و هم برای بالیاژ روی موی مشکی اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید.

آمبره روی موی مشکی بدون دکلره
آمبره روی موی مشکی بدون دکلره

آموزش گام‌به‌گام آمبره مو مشکی در منزل

حالا که با انواع رنگ موی آمبره جدید و نکات مهم برای انجام آمبره در منزل آشنا شدید، خوب است مراحل لازم برای آمبره کردن مو در منزل را نیز یاد بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید این کار را در خانه انجام دهید. باز هم تاکید می‌کنیم که برای آمبره کردن موها حتماً از آرایشگر متخصص کمک بگیرید تا تکنیک آمبره مو به‌خوبی برای شما انجام شود و مواردی مانند آسیب‌دیدگی و سوختگی موها اتفاق نیفتد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آمبره و سامبره بانوان هم ارائه میده؟

بعد از انتخاب رنگ مو، مراحل زیر برای آمبره کردن موها انجام می‌شود:

1- شانه‌ کردن موها:

اولین مرحله برای آمبره مو مشکی این است که موهای خودتان را شانه کنید. در این مرحله از شانه مناسب استفاده کنید تا موهای شما مرتب شوند و هیچ گره‌ای در موهای شما وجود نداشته باشد. بعد از آماده کردن موها، به سراغ مراحل بعدی کار بروید.

2- آماده کردن وسایل موردنیاز:

برای انجام آمبره، نیاز است که وسایلی مانند روپوش آرایشگاهی یا یک دست لباس قدیمی، دستکش مناسب، شانه و فرچه مخصوص رنگ مو را آماده کنید.

3- دکلره موها:

در مرحله بعدی، باید قسمت‌های موردنظر از موها را به‌صورت کامل دکلره کنید تا بتوانید رنگ موی دلخواه خود را روی مو قرار دهید. دکلره موی مشکی اهمیت زیادی دارد و باید با نهایت دقت و مهارت انجام شود. با انتخاب رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و شرابی، می‌توان آمبره موی مشکی را بدون دکلره انجام داد؛ اما برای آمبره یخی روی موی مشکی و آمبره دودی یا بلوند باید حتماً موها دکلره شوند.

اگر می‌خواهید آمبره مو را در خانه انجام دهید، بهتر است از اکسیدان‌های 10 و 20 استفاده کنید که ملایم‌تر هستند.

4- دسته‌بندی موها:

در مرحله بعدی نیاز است که موهای دکلره شده را از موهای طبیعی جدا کنید. برای این کار هم می‌توانید به‌صورت ساده دسته‌دسته موهایتان را بگیرید و آنها را به رنگ آغشته کنید و هم می‌توانید از فویل استفاده کنید تا دسته‌های مو با هم ترکیب نشوند.

قرار دادن رنگ روی مو
قرار دادن رنگ روی مو

5- قرار دادن رنگ مو:

پس از انجام دکلره و تغییر رنگ پایه مو، نوبت به این می‌رسد که رنگ موردنظر را روی موهای خودتان قرار دهید. برای این کار، محل شروع رنگ را انتخاب کنید و تمامی موها را به‌صورت هماهنگ رنگ کنید تا محل شروع رنگ‌ کردن یکسان باشد.

برای انجام آمبره کلاسیک، رنگ ریشه مو تیره است و قسمت‌های میانی و انتهای مو دکلره و روشن هستند. شما می‌توانید درجه تیرگی و روشنی رنگ مو را انتخاب کنید تا موهایتان دقیقاً مطابق با سلیقه شما رنگ شود.

6- شستشوی موها:

پس از اینکه کار رنگ‌ زدن موها را انجام دادید، حالا در این مرحله باید موهای خودتان را با استفاده از شامپوی مناسب به‌صورت کامل بشویید و با سشوار خشک کنید.

بعد از اتمام این مرحله، نتیجه نهایی کار را مشاهده می‌کنید و می‌توانید از نتیجه آمبره روی موهای مشکی خود لذت ببرید.

مراحل آمبره مو در منزل
مراحل آمبره مو در منزل

نگهداری موها پس از آمبره مو مشکی

بعد از هر بار رنگ کردن و آمبره مو، شما باید موهای خود را تقویت کنید تا تارهای مو به‌خوبی آبرسانی و تغذیه شوند. استفاده از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مو، روغن‌های تقویتی مو و ماسک آبرسان مو و همچنین ویتامینه مو در منزل به شما کمک می‌کند تا از زیبایی و شادابی موهای خود بهتر مراقبت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم روش‌های موثر برای مراقبت از موی رنگ شده را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه بفرمایید و بیشتر مراقب سلامتی موهای زیبای خود باشید.

خدمات آرایشگری در منزل
آمبره و بالیاژ مو در منزل

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره آمبره مو مشکی صحبت کردیم و جذاب‌ترین رنگ‌ها برای انجام آمبره روی موی مشکی را به شما معرفی کردیم. همچنین شما را با مراحل انجام آمبره مو مشکی آشنا کردیم تا بتوانید با کمک آرایشگر متخصص، کار آمبره مو را انجام دهید و موهایی زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با آمبره مو مشکی بیشتر آشنا شوید و بتوانید در صورت نیاز، این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم در مجله زیبایی هوم سرویز با اصول حرفه‌ای ترکیب رنگ مو نیز آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویس مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت خدمات آرایشگری ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه انواع خدمات آرایشی در منزل نظیر بافتن مو در منزل، به شما کمک می‌کند تا میکاپ خود را به بهترین و زیباترین شکل ممکن انجام دهید و در مراسم‌های مهم، حسابی جلب توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا