زیبایی

بالیاژ مو چیست؟ روش انجام و انواع رنگ موی بالیاژ جدید

اکثر خانم‌ها دوست دارند موهایی زیبا و جذاب داشته باشند و به همین دلیل، روش‌هایی مانند آمبره مو، بالیاژ مو، مش و هایلایت و… را انجام می‌دهند. بالیاژ مو، یکی از جدیدترین روش‌ها برای رنگ کردن موها است که رنگ و ظاهر موها را به صورت کلی تغییر می‌دهد. در سال‌های اخیر، بالیاژ مو به یکی از شیک‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها برای رنگ کردن مو تبدیل شده است. اگر نمونه‌های بالیاژ مو را مشاهده کرده باشید، متوجه می‌شوید که این تکنیک، حالت سایه روشن زیبایی را روی موها به وجود می‌آورد که بسیار جذاب است.

بسیاری از خانم‌های ایرانی هنوز با تکنیک بالیاژ مو آشنایی زیادی ندارد و این سوال برایشان پیش آمده است که بالیاژ مو چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ برای بالیاژ کردن مو چه مراحلی را باید انجام داد؟ آیا بالیاژ مو برای سلامتی و شادابی موها ضرر دارد یا خیر؟

در این نوشته می‌خواهیم درباره بالیاژ مو صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که بالیاژ مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ همچنین انواع رنگ موی بالیاژ جدید را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید رنگ موی دلخواه خود را به‌راحتی انتخاب کنید.

اگر به دنبال روشی خاص و متفاوت برای رنگ کردن موهای خود هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با تکنیک بالیاژ مو بیشتر آشنا شوید.

بالیاژ مو چیست
آشنایی با بالیاژ مو

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ یکی از تکنیک‌های رنگ مو است که در آن برخلاف سایر روش‌ها، موها با مراحل خاصی رنگ می‌شوند. در بالیاژ مو، ریشه موها همان رنگ طبیعی خود را دارد و تنها ساقه و انتهای مو رنگ می‌شود. در این روش، موها به‌صورت دسته‌ای و با کمک فرچه مخصوص، رنگ می‌شوند و به کلاه مش نیازی نیست. بعد از انجام بالیاژ، قسمت بالایی مو رنگ کمتری دارد و قسمت پایینی و نوک مو رنگ بیشتری خواهد داشت. بعد از بالیاژ کردن مو، موهای تیره و موهای روشن و رنگ شده در کنار هم قرار می‌گیرند و موها حجیم تر و پرتر به نظر می‌رسد.

بسیاری از خانم‌ها، علاقه‌ای به مش کردن موهای خود ندارند و دوست دارند ظاهر طبیعی و نچرال خود را حفظ کنند. بالیاژ مو برای خانم‌هایی که دوست دارند ریشه موهایشان تیره و به رنگ طبیعی باشد و تنها بخش‌های پایین‌تر مو به رنگ روشن دربیاید، بسیار مناسب است.

یکی از مزایای بالیاژ مو این است که شما حق انتخاب دارید و می‌توانید از میان انواع رنگ موی بالیاژ جدید، گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید انتخاب رنگ برای بالیاژ کردن مو را به آرایشگران حرفه‌ای و باتجربه بسپارید تا بهترین رنگ مو را برای شما انتخاب کنند.

رنگ مو بالیاژ روشن و رنگ موی بالیاژ یخی، از جمله محبوب‌ترین رنگ‌ها برای رنگ کردن موهای خانم‌های جوان است. دخترانی که می‌خواهند تغییر کمی در موهای خود ایجاد کنند، می‌توانند به سراغ رنگ موی بالیاژ نسکافه‌ای بروند تا ظاهرشان کمی تغییر کند و جذاب‌تر شوند.

در صورتی که موهای خود را بالیاژ کنید، با رشد موهایتان، هیچ تغییری در ظاهر موهای شما ایجاد نمی‌شود؛ زیرا رنگ ریشه موهای شما طبیعی است و با رشد موها همچنان زیبایی رنگ موی شما حفظ خواهد شد.

بالیاژ مو
بالیاژ مو و مزایای آن

مزایای بالیاژ مو

بالیاژ مو مزیت‌هایی دارد که این مزیت‌ها باعث شده‌اند تکنیک بالیاژ، به یکی از تکنیک‌های پرطرفدار مخصوصاً برای خانم‌های جوان و شیک در آرایشگاه زنانه تبدیل شود. در ادامه با مزایای بالیاژ مو بیشتر آشنا خواهید شد.

1- عدم نیاز به تمدید سریع:

یکی از مزیت‌های مهم بالیاژ مو، عدم نیاز به تمدید رنگ مو است؛ زیرا همان‌طور که گفتیم بالیاژ مانند رنگ موی معمولی نیست و ریشه‌ها در این تکنیک رنگ نمی‌شوند.

به همین خاطر با رشد موها تغییر خاصی در ظاهر موهای شما ایجاد نمی‌شود و نیازی نیست که برای تمدید بالیاژ مو اقدام کنید. عدم نیاز به تمدید سریع رنگ مو، به صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما کمک می‌کند و می‌توانید مدت زمان بیشتری از رنگ موهای خود لذت ببرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بالیاژ مو بانوان هم ارائه میده؟

2- عدم نیاز به رنگ‌ کردن زیاد موها:

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، یکی از موضوعاتی که خیلی از خانم‌ها با رنگ‌کردن موها در منزل دارند، این است که با رنگ‌ کردن مکرر موها یا مش و هایلایت مو، به موها آسیب‌های جدی وارد می‌شود و سلامتی و شادابی موها به خطر می‌افتد.

بالیاژ مو به این صورت است که در آن شما نیازی به رنگ‌کردن مکرر مو ندارید و هرچقدر که بیشتر موهای شما رشد کنند و باقی بمانند، زیبایی آنها بیشتر می‌شود. چون در اصل این تکنیک به صورتی طراحی شده است که موها حالتی طبیعی داشته باشند و رنگ ملایمی در میان موها مشاهده شود.

بهتر است کار رنگ و هایلایت مو را به آرایشگرهای حرفه‌ای بسپارید تا بدون آسیب به تارهای مو، موهای شما را رنگ کنند.

3- عدم آسیب رساندن به ریشه مو:

در بخش قبلی و در پاسخ به این سوال که بالیاژ مو چیست ، به شما توضیح دادیم که در این روش، ریشه‌های مو معمولاً رنگ نمی‌شود و رنگ مو روی میانه و نوک مو قرار می‌گیرد؛ به همین خاطر خیالتان از این بابت راحت است که به ریشه موهای شما آسیبی وارد نمی‌شود.

اگر موهایی نازک و آسیب‌پذیر دارید، نیازی نیست که نگران سلامت موهای خودتان باشید؛ چون بالیاژ مو هیچ ضرری برای موهای شما نخواهد داشت و به حفظ سلامتی موهای شما کمک می‌کند.

4- ظاهری شیک و زیبا:

بالیاژ مو تکنیکی است که حالت سایه و روشن را روی موها به وجود می‌آورد و جزو زیباترین روش‌ها برای رنگ کردن مو است. در بالیاژ مو، شما دستتان کاملاً باز است که نحوه رنگ‌ شدن موها و رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید.

این روش در کنار مزیت‌های مختلفی که دارد، به موهای شما ظاهری شیک و مدرن می‌دهد و زیبایی موهای شما را چندبرابر خواهد کرد. همچنین این روش برای کسانی که به دنبال ایجاد تغییری در موهای خود هستند؛ اما نمی‌خواهند خیلی جسورانه تغییر کنند، بسیار مناسب است.

رنگ موی بالیاژ جدید
بالیاژ مو

انواع رنگ موی بالیاژ جدید

تکنیک بالیاژ روی انواع مدل موهای کوتاه و بلند قابل اجرا است. اگر به دنبال رنگ جذاب برای بالیاژ موهای خود هستید، می‌توانید از میان انواع رنگ مو بالیاژ نسکافه‌ای، دودی، کاراملی و یخی، رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید.

اگر موهای شما مشکی یا قهوه‌ای پررنگ است، پیشنهاد می‌کنیم که رنگ موی بالیاژ را چند درجه روشن‌تر از موهای طبیعی خود انتخاب کنید یا اینکه دلی به دریا بزنید و بالیاژ با رنگساژ فانتزی را برای موهای خود در نظر بگیرید.

بالیاژ مو، آمبره و سامبره از جمله روش‌های جدید و محبوب برای رنگ کردن موها هستند. پیشنهاد می‌کنیم که تفاوت آمبره و سامبره مو را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

انتخاب رنگ برای بالیاژ مو
انتخاب رنگ برای بالیاژ مو

بالیاژ مو برای چه کسانی مناسب است؟

حالا که می‌دانید بالیاژ مو چیست و با مزیت‌های این روش آشنا شدید، احتمالاً دوست دارید بدانید که این روش برای شما مناسب است یا خیر. در این تکنیک، ریشه موها رنگ نمی‌شود و به همین خاطر می‌توان گفت که این روش روی موهای طبیعی، زیباترین حالت ممکن را دارد و موهایی زیبا را به شما هدیه می‌دهد.

اما اگر قبلاً موهای خودتان را رنگ‌ کرده‌اید و هنوز مقداری رنگ مو روی ریشه موهای شما باقی مانده است، اصلاً نگران باشید؛ زیرا شما می‌توانید ابتدا موهای خودتان را به رنگ تیره تبدیل کنید و سپس به انجام بالیاژ مو بپردازید تا موهایی طبیعی و یکدست داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم که کار بالیاژ مو را به آرایشگران حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید. با این کار، علاوه بر کاهش هزینه بالیاژ مو، موهای شما با استفاده از بهترین رنگ مو و مواد اولیه بالیاژ خواهد شد.

رنگ موی بالیاژ نسکافه ای
رنگ موی بالیاژ نسکافه ای

روش انجام بالیاژ مو

بسیاری از افراد به دنبال آموزش بالیاژ مو با فویل هستند و می‌خواهند که خودشان اقدام به بالیاژ موها کنند. لازم است بدانید که تکنیک بالیاژ مو به فویل و کلاه مش نیازی ندارد و تنها با قلم مو و فرچه مخصوص رنگ مو انجام می‌شود. همچنین باید بدانید که بالیاژ کردن مو کاری تخصصی است و در منزل قابل انجام نیست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بالیاژ مو بانوان هم ارائه میده؟

بهتر است برای بالیاژ کردن موهای خود، به آرایشگران باتجربه و حرفه‌ای مراجعه کنید تا پس از بررسی کامل موهای شما، مراحل بالیاژ مو را به‌درستی برای شما انجام دهند. امروزه انواع روش‌های بالیاژ پوشینگ، بالیاژ ریلی و بالیاژ خطی وجود دارد. بهترین روش بالیاژ مو، معمولاً با توجه به اندازه موها و رنگ قبلی موهای شما مشخص می‌شود.

در ادامه با مراحل بالیاژ مو آشنا خواهید شد:

1- انتخاب رنگ:

اولین مرحله از بالیاژ مو، این است که به آرایشگر خودتان توضیح دهید که به چه رنگ‌هایی علاقه دارید. معمولاً آرایشگرها برای بالیاژ مو، کاتالوگ‌های آماده‌ای را دارند که می‌توانید آنها را به‌دقت بررسی کنید و در نهایت رنگ موی موردعلاقه خود را انتخاب کنید.

برای انتخاب رنگ مو، پیشنهاد می‌کنیم که آموزش ترکیب موی حرفه‌ای را در مجله زیبایی هوم سرویز مطالعه کنید.

2- دسته‌بندی موها:

پس از انتخاب رنگ موی بالیاژ، آرایشگر کار خود را شروع می‌کند. در این مرحله، موها به دسته‌های مختلف تقسیم شده و دسته‌های مو برای انجام بالیاژ آماده خواهد شد. نکته مهمی که وجود دارد این است که نیازی به جدا کردن دسته‌های بزرگ مو نیست و شما می‌توانید دسته‌های کوچک مو را جدا کرده و بعد از رنگ کردن آنها، به سراغ دسته‌های بعدی بروید.

مش و هایلایت و بالیاژ مو با هوم سرویز
روش انجام بالیاژ مو

3- انجام بالیاژ:

اگر می‌خواهید بدانید که مرحله بعدی از بالیاژ مو چیست، باید بگوییم که در مرحله بعدی دسته‌های مو رنگ می‌شوند. در این مرحله، با استفاده از قلم‌مو مخصوص، رنگ مو روی موها قرار می‌گیرد و به‌صورت رفت‌وبرگشت روی مو حرکت می‌کند تا موها به‌صورت کامل رنگ شوند.

روشن یا تیره بودن رنگ قسمت‌های مختلف مو دست آرایشگر است و شما می‌توانید تعیین کنید که چه مقدار از موهای شما رنگ شود و کجاها روشن باشد و کجاها تیره‌تر. بسیاری از افراد به رنگ مو بالیاژ روشن علاقه دارند و دوست دارند که انتهای موهایشان روشن‌تر باشد و به همین دلیل، حجم بیشتری از رنگ مو در نوک موهایشان قرار می‌گیرد.

بالیاژ مو
رنگ مو بالیاژ

4- ماندن بالیاژ روی موها:

در این مرحله هنگامی که کار بالیاژ انجام شد، باید چنددقیقه‌ صبر کنید تا رنگ روی موهای شما بنشیند تا بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید. این زمان به تشخیص آرایشگر بستگی دارد و مشخص می‌کند که چه مدت زمان رنگ مو روی موهای شما بماند.

5- شستشوی موها:

در مرحله آخر از بالیاژ مو، آرایشگر متخصص، موهای شما را کاملاً شستشو می‌دهد و روی موها از تونر مناسب استفاده می‌کند. استفاده از تونر پس از شستشو کمک می‌کند که رنگ کاملاً به حالتی که می‌خواهید تبدیل شده و تثبیت شود.

پس از این مرحله هم نوبت به خشک‌ کردن و سشوار کشیدن موها می‌رسد و در پایان، رنگ نهایی موهای شما مشخص خواهد شد.

مراحل بالیاژ مو
مراحل بالیاژ مو

مراقبت‌های بعد از بالیاژ مو

حالا که با بالیاژ مو و روش انجام آن آشنا شده‌اید، احتمالاً دوست دارید با مراقبت‌های مهم بعد از بالیاژ مو نیز آشنا شوید.

اگرچه بالیاژ تکنیکی خاص و منحصربه‌فرد در رنگ مو است، اما همان رنگ مو محسوب می‌شود؛ به همین خاطر نیاز است که پس از بالیاژ، مراقبت‌های لازم بعد از رنگ‌ کردن مو را انجام دهید.

پس از رنگ کردن موها یا انجام روش‌هایی مانند بالیاژ مو و هایلایت مو، نباید اجازه دهید که تارهای موهای شما خشک و وز شوند.

برای اینکه از خشک‌ شدن موهای خود جلوگیری کنید، باید حتماً از ماسک تقویت‌کننده مو در منزل و ماسک آبرسان مو استفاده کنید تا رطوبت موهای شما حفظ شود. همچنین شما باید از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده برای شستشوی موها در حمام استفاده کنید. با رعایت این نکات، شما می‌توانید از سلامتی و شادابی موهای خود بیشتر مراقبت کنید.

بالیاژ دودی
بالیاژ دودی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله، درباره این موضوع صحبت کردیم که بالیاژ مو چیست و چه مزایایی دارد؟ همچنین روش انجام این تکنیک را به شما توضیح دادیم. همچنین انواع رنگ موی بالیاژ را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بهترین رنگ موی بالیاژ را برای موهای خود انتخاب کنید. در پایان نیز مراقبت‌های لازم بعد از بالیاژ مو را به شما توضیح دادیم تا بتوانید از سلامتی و شادابی موهای خود بهتر مراقبت کنید.

امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد و به‌خوبی با بالیاژ مو آشنا شده باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم روش مراقبت از رنگ موی فانتزی را در مجله هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویس مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت خدمات آرایشگری و سایر خدمات ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه خدماتی مانند آرایش عروس در منزل، به شما کمک می‌کند تا برای مهمانی‌ها و مراسم‌های مهم بسیار زیباتر و جذاب‌تر شوید و در مهمانی‌ها بدرخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا