زیبایی

مراقبت بعد از فر کردن موها شامل چه مواردی می شود؟

نکات مهم مراقبت از موهای فر

موهای فر با پیچ و تاب دوست ‌داشتنی خود، دل خیلی‌ها را برده‌اند. حتی در تقویم هم یک روز را به مو فرفری‌ها اختصاص داده‌اند! مهم‌تر از همه اینکه اگر هوس کردید به جمع آنها اضافه شوید، کافی است سری به آرایشگاه بزنید! فر کردن مو آن هم به صورت شش ماهه یا دائم این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما باید بدانید که نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود! این تازه اول کار است و مراقبت از موی فر شده، یک لیست نسبتاً بلند بالا دارد. پس اگر هنوز در مرحله تصمیم‌گیری هستید، بد نیست نخست این مقاله را بخوانید.

فر کردن موها با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

بلافاصله بعد از فر کردن، مراقبت را آغاز کنید

مراقبت از موی فر شده از همان لحظه‌ای که شما آرایشگاه را ترک می‌کنید؛ آغاز می‌شود. اول اینکه شما باید به فرها اجازه دهید تا خوب روی موها بنشینند. سپس برای 3 روز، از شستن آنها خودداری کنید و بگذارید مواد شیمیایی، کار خود را انجام دهند. علاوه بر این، لازم است یک هفته صبوری کنید و استایل خاصی را روی موها پیاده نکنید. اگر چاره‌ای ندارید، کمی در هم کردن موها با کمک انگشتان، کافی است.

جالب است بدانید که در این مرحله، حالت مو در حال شکل گرفتن است. بنابراین، کارشناسان شانه کردن مو آن هم با برس را به هیچ وجه توصیه نمی‌کنند. چطور است به جای برس، از انگشتان یا حداقل یک شانه دندانه ‌پهن کمک بگیرید؟

تغذیه و رطوبت ‌رسانی؛ مهم‌ترین بخش مراقبت از موی فر شده

فر کردن مو با استفاده از شیوه‌های مدرن، بسیار سالم‌تر از تکنیک‌های قدیمی است. با این حال، همچنان یک پروسه شیمیایی است که می‌تواند موها را  شکننده‌تر و حساس‌تر از قبل کند. از همین رو، مصرف محصولات آبرسان و تغذیه ‌کننده برای احیا و بازسازی موها ضروری به نظر می‌رسد. به خاطر داشته باشید که موهای شما خشک‌تر خواهند شد. پس نرم‌ کننده عمیق را در چند هفته اول، از یاد نبرید. از آنجایی که موها در حال بازیابی خود هستند، حداقل دو بار در هفته باید از یک نرم‌ کننده خوب استفاده کنید. به تدریج می‌توانید آن را به یکبار در هفته کاهش دهید.

فرهای شما کمتر به شامپو و شستشو نیاز دارند

عادت دارید که یک روز در میان دوش بگیرید؟ خوب؛ بهتر است این عادت را برای مدتی ترک کنید! شستشوی زیاد موها، چربی طبیعی آن را از بین می‌برد. وقتی موها فر می‌شوند، بیش از هر زمان دیگری به این چربی نیاز دارند تا سالم و هیدارته باقی بمانند. از این رو، مراقبت از موی فر شده، مستلزم کاهش دفعات شستشوی موها است. اگر هم قصد دارید آبی به سرتان بزنید، شامپوی طبیعی، مرطوب ‌کننده و فاقد سولفات به اضافه یک نرم ‌کننده را چاشنی کار خود کنید.

وقت آن است که محصولات مراقبت از موی خود را عوض کنید

اغلب آنهایی که موهای صاف و لخت دارند، هوس موی فر می‌کنند. پس یعنی موهای شما از حالت بکر و طبیعی به موهایی که در آنها مواد شیمیایی به کار رفته است، تغییر شکل داده‌اند؛ بنابراین محصولات مراقبت از موی قبلی شما دیگر چندان به کار نمی‌آیند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات فر مو بانوان هم ارائه میده؟

چه محصولاتی را استفاده کنید و کدام یک را کنار بگذارید؟

در قدم اول، شامپو و نرم‌ کننده‌ای را بخرید که حاوی فرمول تقویت ‌کننده موهای فر باشند. به ‌علاوه، مرطوب‌ کننده را فراموش نکنید. اما حواستان باشد که این محصولات چندان کرمی نباشند؛ چرا که موها را سنگین می‌کنند و در نتیجه، شکل فرها را تغییر می‌دهند.

در این میان، شامپو پاک ‌کننده یا کلاریفایینگ (clarifying) نیز برای پاکسازی موها از باقیمانده دیگر محصولات مراقبتی، لازم است. البته استفاده از آن، یکبار در ماه و برای پاکسازی کامل موها و کف سر، کافی است. نکته‌ای که در مراقبت از موی فر شده اهمیت دارد، کنار گذاشتن شامپوهای حاوی سیلیکون، الکل، سدیم، سولفات و پارابن است. چرا؟

نخست آنکه سیلیکون‌ها روی مو سنگینی کرده و آن را چرب می‌کنند. الکل نیز باعث خشکی مو می‌شود و نتیجه، وز شدن آنها است. کمترین اثری که سدیم و سولفات روی موهای فر دارند، از بین بردن رطوبت است. با این حساب، دور این مواد را خط بکشید.

در مراقبت های بعد از فر دائم مو، باید محصولات جدیدی را امتحان کنید

  • شامپوهایی که گلیسیرین (بهترین مرطوب‌ کننده)، ترکیبات طبیعی مانند آلوئه‌ورا، شی‌باتر، عصاره گیاهان یا سبزیجات، عصاره میوه‌ها و برگ‌ها و نیز خاصیت مرطوب‌ کنندگی، ضد التهاب و آنتی ‌اکسیدان را داشته باشند. ویتامینه مو در منزل نیز به احیای سلامت موها کمک می‌کند؛
  • موس مخصوص موهای فر که فواید زیادی دارد؛ از جمله: محافظت از موی فر و شکننده، رطوبت ‌رسانی، خوش ‌حالت کردن فرها و کنترل وز مو؛
  • سرم ضد وزی مو (anti-frizz) هم در مراقبت از موی فر شده نقش مهمی دارد. این سرم هم ضد وزی مو است و هم مو را براق‌تر می‌کند. خوشبختانه بیشتر این سرم‌ها را می‌توانید روی موی خشک و مرطوب به کار ببرید؛
  • ژل مو که حاوی ترکیبات مرطوب ‌کننده است و برای صاف کردن و حالت دادن به فرها به کار می‌رود. این محصولات را باید روی موهای نمدار استفاده کنید. به همین دلیل، بسیاری آنها را با عنوان ژل خیس برای موهای فر می‌شناسند.
مراقبت های بعد از فر دائم مو
مراقبت های بعد از فر دائم مو

برای مراقبت از موی فر شده، درست خشک کردن مهم است

به نظر می‌رسد که دردسرهای محافظت از فر مو، فقط به داخل حمام ختم نمی‌شوند! حتی وقتی بیرون می‌آیید هم بهتر است، از حوله برای خشک کردن موها استفاده نکنید. چون با این کار، فقط روی ساقه موهای خود اصطکاک ایجاد می‌کنید و بس. بنابراین بعد از دوش گرفتن، فرهای خود را با شانه دندانه ‌پهن، شانه کرده و گره‌های آن را باز کنید. می‌توانید محصولات مراقبت از موی خود را هم به کار ببرید. بد نیست بدانید که خشک شدن موها در هوای آزاد، حالت آنها را هم حفظ می‌کند. برای ارسال محصولات آرایشی و مراقبت مو از داروخانه هم می توانید روی هوم سرویز حساب کنید.

گاهی کوتاهی مو هم به کمک فرها می‌آید

تقریباً همه ما از فواید کوتاه کردن موها آگاه هستیم. اما وقتی تارهای مو درگیر پروسه‌های شیمیایی مانند فر کردن، رنگ و غیره می‌شوند، لزوم این کار بیشتر آشکار می‌شود. از این رو، قیچی کردن انتهای آسیب ‌دیده موها کمک می‌کند تا سالم به نظر برسند. حتی اگر می‌خواهید موهایتان بلند باشند هم، بسته به سرعت رشد آنها، هر 1 یا 2 ماه یکبار برای کوتاهی مو، سری به آرایشگاه بزنید. راستی یادتون باشه که هوم سرویز با ارایه خدمات آرایشگری در منزل آماده ارایه این خدمات به شما هست.

کوتاه کردن؛ یک راه مراقبت از فر شش ماهه
کوتاه کردن؛ یک راه مراقبت از فر شش ماهه

وسایل گرمازا در مراقبت از موی فر شده، جایی ندارند

کم نیستند کسانی که بدون سشوار نمی‌توانند زندگی کنند! اما وقتی صحبت از مراقبت از فر شش ماهه به میان می‌آید، این وسیله چندان اثر بخش نیست. متخصصان توصیه می‌کنند که به جای سشوار، موها را در هوای آزاد خشک کنید. در صورتی که چاره‌ای جز استفاده از آن ندارید، با دمای پایین و سَری پخش ‌کننده کار کنید. این ابزار باعث می‌شود که گرما در یک ناحیه متمرکز نشود.

علاوه بر سشوار، برای مدتی اتوی مو را هم کنار بگذارید. در غیر این صورت موها، خیلی سریع‌تر از زمانی که حالت طبیعی داشتند؛ دچار موخوره می‌شوند. پس هر زمان که می‌خواهید به موهای خود گرما بدهید، آنها را با محافظ گرما بپوشانید.

پرهیز از وسایل گرمازا برای مراقبت از موی فر شده
پرهیز از وسایل گرمازا برای مراقبت از موی فر شده

فرفری‌های خود را از باران و آفتاب هم محافظت کنید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، باد و البته کلر موجود در استخر، برای موهای تازه فر شده، سم است. در حقیقت، این عوامل موها را خشک می‌کنند. بنابراین بهتر است در هوای طوفانی، ژل یا موس حالت‌ دهنده را به موهای خود بزنید و آنها را به عقب جمع کنید تا گره نخورند. ضمن اینکه نباید به هیچ وجه اجازه دهید آفتاب به فرفری‌های شما بتابد. پس کلاه را فراموش نکنید. بالاخره اینکه موقع شنا کردن یا حمام آفتاب گرفتن نیز، اسپری محافظ مو را فراموش نکنید.

مراقبت از موی فر شده را شب هم ادامه دهید

خیلی‌ها از خود می‌پرسند که چرا موهای فر، بیشتر وز می‌شوند یا گره می‌خورند. یک دلیل علمی وجود دارد و آن هم این است که این موها، منافذ باز بیشتری دارند. تازه وقتی سرتان را روی بالش می‌گذارید هم، سر و کله این گره‌ها پیدا می‌شود. می‌توانید برای خلاص شدن از شر آنها، موهای خود را در یک پارچه ساتن بپیچید. اگر این کار برایتان سخت است، روبالشی خود را عوض کنید. یعنی به جای روبالشی نخی، از جنس ساتن یا ابریشمی استفاده کنید تا اصطکاک ایجاد نشود. یک راه دیگر هم این است فرها را ببافید؛ آن هم در حد دو سه بافت شل و راحت! اگر روبالشی نخی ندارید و قصد دوختن روبالشی نخی را دارید، یه سری به هوم سرویز بزنید.

بهتر است موقتاً دور رنگ مو را خط بکشید

درست دو هفته مانده به فر کردن موهایتان، می‌خواهید آنها را رنگ کنید؟ به نظر نمی‌رسد که ایده خوبی باشد! چرا؟ نخست اینکه طی پروسه فر کردن، رنگ موهای شما از بین می‌رود و این یعنی هدر دادن پول. ضمن اینکه هر دوی اینها، از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند و بدون شک، فشار زیادی را به موهای شما وارد خواهند کرد. اما برنامه ‌ریزی برای بعد از فر کردن، مانعی ندارد. مثلاً رنگ‌های موقت و نیمه ‌دائمی جلوه خاصی روی موهای تازه فر شده پیدا می‌کنند. چرا که کوتیکول‌های مو بعد از فر باز می‌شوند و در نتیجه، رنگ به راحتی به ساقه نفوذ می‌کند. با این حال، فراموش نکنید که برای رنگ کردن مو باید حداقل دو هفته منتظر بمانید.

عوارض فر کردن موهای رنگ‌ شده
عوارض فر کردن موهای رنگ‌ شده

چند ماسک خانگی فوق‌ العاده برای مراقبت از موی فر شده

وقتی می‌توانید خارج از آرایشگاه، فر شش ماهه مو در منزل انجام دهید؛ مراقبت از آن در خانه هم چندان سخت نیست! ماسک‌های خانگی و روغن‌های طبیعی همیشه برای کمک به شما آماده هستند. تا دلتان بخواهد هم ترکیباتی وجود دارند که برای موهای فر، معجزه‌ بخش هستند.

موز و عسل؛ یک ترکیب تمام ‌عیار برای موهای فر

آبرسانی، نرم ‌کنندگی و براق کردن. اینها کارهایی هستند که ماسک موز و عسل برای فرهای شما انجام می‌دهد. البته این ماسک چیزی بیشتر از عسل و موز است!

  • 1 عدد موز، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر، یک نصف فنجان نرم ‌کننده فاقد سولفات؛ مواد اصلی ماسک را تشکیل می‌دهند؛  
  • همه مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ترکیب حاصل شده را موی خشک خود به کار ببرید؛
  • مطمئن شوید که تمام موهایتان را با ماسک پوشانده‌اید؛
  • در این مرحله، موها را با سلفون بپیچید؛
  • سپس روی سلفون را با یک ورقه فویل بپوشانید،
  • در حدود 30 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و بعد موها را آبکشی کنید.
ماسک عسل و موز؛ ماسک مو برای موهای فر و وز
ماسک عسل و موز؛ ماسک مو برای موهای فر و وز

با تخم‌ کتان؛ یک ماسک مو برای موهای فر و وز تهیه کنید

ممکن است تا به حال از تخم‌ کتان استفاده نکرده باشید. در این صورت، بد نیست برای تغذیه و حالت دادن به فرهای خود هم که شده، از آن کمک بگیرید.

  • برای شروع، 2 قاشق غذاخوری تخم‌ کتان را با یک فنجان آب بجوشانید؛
  • زمانی که مواد شروع به جوشیدن کردند، به مدت 3 تا 4 دقیقه آنها را هم بزنید؛
  • دقت کنید که ترکیب، نباید خشک شود و شما به یک ژل غلیظ و روان نیاز خواهید داشت؛
  • پس از سرد شدن، ژل را از صافی بگذرانید تا نا خالصی‌های آن از بین بروند؛
  • جالب است بدانید که شما می‌توانید از این ترکیب هم به عنوان ژل و روی موهای خشک استفاده کنید و هم ماسک و روی موهای نمدار.
  • در هر صورت، پس از 20 دقیقه باید موهایتان را با آب گرم و شامپو بشویید.

وقتی ماست، مراقبت از موی فر شده را بر عهده می‌گیرد

ماسک مویی که از ترکیب ماست و موز درست شده است، آبرسانی عمیقی را به موهای فر شده شما انجام می‌دهد. برای تهیه آن هم دردسری را متحمل نخواهید شد. پس:

  • یک عدد موز را له کرده و با یک فنجان ماست مخلوط کنید؛
  • ترکیبی که به دست می‌آید، باید کاملاً روان باشد. سپس آن را روی سر بگذارید؛
  • پیشنهاد می‌کنیم ماسک را از ریشه مو شروع کنید و تمام طول آن را بپوشانید. اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی سر بماند و بعد، با آب گرم و شامپوی ملایم مورد شستشو قرار دهید.
ماسک ماست برای آبرسانی به موهای فر
ماسک ماست برای آبرسانی به موهای فر

تخم ‌مرغ؛ ماسک آسان برای مراقبت از موی فر

یکی از محبوب‌ترین و ساده‎ترین ماسک موهای خانگی برای موهای فر، ماسک عسل و تخم‌ مرغ است. این دو در کنار هم فواید خارق ‌العاده‌ای دارند. تقویت ‌کنندگی، جلوگیری از ریزش مو، مرطوب کردن و درخشندگی تنها بخشی از آنها هستند. با این حساب، بهتر است آن را در برنامه مراقبت از موی فر شده خود جای دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات فر مو بانوان هم ارائه میده؟
  • در گام اول، سفیده تخم ‌مرغ را از زرده آن جدا کنید و در ظرفی بریزید؛
  • حالا یک قاشق چایخوری، عسل را هم به آن بیفزایید و آنقدر هم بزنید تا ترکیب شوند؛
  • ماسک را روی موهایتان گذاشته و 20 تا 25 دقیقه منتظر بمانید؛
  • در پایان هم سرتان را با آب گرم و شامپوی ملایم آب بکشید.

آووکادو؛ یک ماسک محبوب برای مو فرفری‌ها می‌سازد

شاید هیچ میوه‌ای به اندازه آووکادو برای پوست و مو مفید نباشد. این میوه مدیترانه‌ای به تنهایی بسیاری از مشکلات را از بین می‌برد. تصور کنید که آووکادو در کنار مواد مغذی دیگر چه می‌کند! در مراقبت از موی فر شده، ماسک آووکادو و آب برنج، شما را از مزایای زیادی بهره‌مند می‌کند. ترمیم آسیب‌های وارد به مو، آبرسانی، کمک به رشد مو و حالت دادن فرها بخشی از آنها هستند. چطور این ماسک را تهیه کنید؟

  • در مرحله اول، نصف یک آووکادو را له کنید؛
  • حالا 1 فنجان برنج را در 2 فنجان آب خیس کرده و سپس آن را از صافی عبور دهید تا دانه‌های برنج از بین بروند؛
  • در پایان، آووکادو له‌ شده را به آب برنج افزوده و خوب ترکیب کنید؛
  • ماسک به دست آمده را روی کف سر و موها بگذارید و اجازه دهید 20 تا 25 دقیقه بماند. بعد موهای خود را، با آب گرم و شامپو بشویید.
آووکادو؛ بهترین ماسک برای موهای فر شده
آووکادو؛ بهترین ماسک برای موهای فر شده

بهترین روغن برای موهای فر کدام است؟

استفاده از روغن‌های طبیعی در کنار سایر محصولات، می‌تواند برای مراقبت از موی فر شده مفید واقع شود. اما کدام روغن‌ها به طور خاص، به کار شما می ‎آیند؟ روغن های تهیه شده از:

  • زیتون
  • نارگیل
  • کرچک
  • دانه ‌انگور
  • جوجوبا
  • بادام شیرین
  • آووکادو
  • آرگان
  • گل سرخ یا رُز
آرگان؛ بهترین روغن برای موهای فر
آرگان؛ بهترین روغن برای موهای فر

سوالات رایج درباره موی فر شده

آیا فر کردن باعث ریزش مو می‌شود؟

پروسه فر کردن مو به اندازه دکلره کردن برای موها آسیب ‌زا نیست. با این حال، تارهای مو را ضعیف و خشک می‌کند. به ویژه، اگر موهایتان از قبل آسیب دیده باشند، بیشتر مستعد شکنندگی و حتی ریزش هستند. به همین دلیل مراقبت از موی فر شده، اهمیت بسیار زیادی دارد.

موی رنگ‌ شده را می‌توان فر کرد؟

بله. اما بهتر است این کار را یک تا دو ماه پس از رنگ کردن انجام دهید. در این صورت هم رنگ موهای شما از بین نمی‌رود و هم فشار زیادی به مو وارد نمی‌شود. بهتر است بدانید که فر کردن موی کاملاً رنگ شده از موی هایلایت شده نیز آسان‌تر است. چون این نوع مو، سریع‌تر وز می‌شود.

عوارض فر مو چه هستند؟

همانطور که می‌دانید فر کردن مو، یک پروسه شیمیایی است. بنابراین باید ریسک وارد شدن این مواد به موهای طبیعی خود را به جان بخرید. در واقع آنها می‌توانند خشکی، ضعیف شدن، وزی و حتی موخوره را برای شما به دنبال داشته باشند. اما اگر مراقبت‌های لازم را انجام دهید، آسیب‌های احتمالی را کاهش داده‌اید.

فر کردن موها با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کلام آخر

همانطور که دیدید بعد از فر کردن موها، باید حواس خود را بیشتر جمع کنید. به عبارت دیگر، مراقبت از موی فر شده اصول خاص خود را دارد. ضمن اینکه، مصرف برخی محصولات مراقبت از مو و حتی ماسک‌های خانگی هم می‌تواند مفید واقع شود. روغن‌های طبیعی مانند آرگان و جوجوبا نیز مثل همیشه نقش مهمی در سلامتی موهایتان دارند.

شما می توانید فر کردن موهای خود را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید. جدول زیر، شامل قیمت خدمات فر مو در هوم سرویز است که توسط آرایشگران حرفه ای و باتجربه انجام می شود:

قیمت فر مو بانوان

اگر می‌خواهید مطالب بیشتری را از دنیای وسیع زیبایی بخوانید یا مانند یک فرد حرفه‌ای از پوست و موی خود مراقبت کنید، تنها کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز و یا اینستاگرام هوم سرویز سری بزنید. مقالات متعدد ما به سوال‌های شما درباره موضوعات گوناگون پاسخ می‌دهند. بدون شک هرچه اطلاعات شما بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید به حفظ زیبایی خود کمک کنید.

یک دیدگاه

  1. سلام موهایه فر شده را میتوان کوتاه کرد؟
    اگر میتوان کوتاه کرد باید چند وقت یبار کوتاه کرد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا