زیبایی

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ عوارض و معایب اکستنشن مو

برای افزایش زیبایی و جذابیت موها، روش‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید تا موهای خودتان را زیباتر کنید. یکی از این تکنیک‌های محبوب در دنیای زیبایی، اکستنشن مو است. با انجام اکستنشن مو حجم موهای فرد بیشتر می‌شود و این موضوع باعث زیباتر شدن ظاهر و چهره فرد می‌شود. اکستنشن مو با استفاده از موهایی همرنگ با موهای اصلی فرد انجام خواهد شد.

این روش به این صورت انجام می‌شود که تارهای مو به‌صورت دسته‌ای روی موهای وصل شده و به همان صورت، باقی می‌مانند. بعد از اتمام اکستنشن می‌توان تمام موها را شانه زد و به آنها حالت داد. البته باید بدانید که روش اکستنشن موقتی است و نمی‌توان مدت زیادی اکستنشن را روی موهای خود نگهداری کرد.

حالا سؤالی که وجود دارد این است که آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ اصلاً این روش چه عوارض و معایبی دارد؟ چطور می‌توانیم خطرات ناشی از اکستنشن موها را به حداقل برسانیم؟

در این مقاله می‌خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم که آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ و با هم معایب و عوارض این روش را بررسی کنیم تا بدانید که با استفاده از اکستنشن، چه خطراتی موهای شما را تهدید می‌کند.

اگر به اکستنشن موهای خودتان علاقه دارید و به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنید تا این کار را برایتان انجام دهند یا خودتان اکستنشن مو در خانه را انجام می‌دهید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات بیشتری را در مورد این روش کسب کنید.

اکستنشن مو
اکستنشن مو

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟

در مقدمه این مقاله به شما گفتیم که اکستنشن مو دقیقاً چیست و چطور انجام می‌شود. اما سؤالی که ممکن است برایتان ایجاد شود این است که آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود یا خیر؟

باید بگوییم که بله، این روش باعث ریزش موها می‌شود؛ زیرا تارهای اصلی مو را سنگین کرده و به آنها فشار وارد می‌کند. به همین دلیل، احتمال کنده شدن و ریزش تارهای اصلی مو زیاد است. اما ریزش مو به مواردی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

1- کیفیت انجام اکستنشن:

یکی از عوامل مهم در ریزش موها بعد از اکستنشن و ایجاد درد در تارهای مو این است که کیفیت اکستنشن موها پایین بوده و این روش با مهارت کم و بی‌دقتی روی موهای شما انجام شود.

اگر کار اکستنشن موها را به فردی غیرحرفه‌ای و کم تجربه بسپارید، به‌احتمال زیاد به مشکل خواهید خورد و موهایتان دچار ریزش می‌شوند.

2- کیفیت اکستنشن استفاده شده:

یکی دیگر از موارد مهم در اکستنشن مو، کیفیت و نوع موهای مصنوعی است. اگر کیفیت موها پایین باشد و جنس و وزن مناسبی نداشته باشند، به موهای شما آسیب می‌زنند. در صورتی که از موهای مصنوعی با جنس و وزن مناسب استفاده شود، فشار کمتری به موهای شما وارد شده و موها دچار ریزش نخواهند داشت.

3- مدت‌ زمان ماندن اکستنشن روی موها:

همان‌طور که در مقدمه نیز در مورد این موضوع صحبت کردیم، اکستنشن یک روش کاملاً موقتی است و نباید چند روز موهای مصنوعی را روی سرخودتان نگه دارید؛ زیرا این کار باعث می‌شود که به موهای شما فشار زیادی وارد شده و دچار ریزش شوند.

همچنین خوابیدن با اکستنشن نیز اصلاً توصیه نمی‌شود؛ زیرا این کار، هم باعث می‌شود که در موهای خودتان درد شدیدی را احساس کنید و هم باعث می‌شود که موها کشیده شده و کنده شوند.

بنابراین، توصیه می‌کنیم که به‌هیچ‌وجه از اکستنشن برای طولانی‌ مدت استفاده نکنید و پس از اینکه مهمانی یا دورهمی تمام شد، موهای مصنوعی را از سرتان جدا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اکستنشن مو بانوان هم ارائه میده؟
معایب اکستنشن مو
معایب اکستنشن مو

عوارض و معایب اکستنشن مو چیست؟

تا به اینجا گفتیم که آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ و در جواب گفتیم که این موضوع به موارد مختلفی بستگی دارد و احتمال ریزش مو بعد از اکستنشن زیاد است. حالا می‌خواهیم در مورد عوارض و معایب اکستنشن مو صحبت کنیم تا آگاهانه برای انجام اکستنشن موهای خود اقدام کنید. از جمله معایب اکستنشن مو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قابل‌ تشخیص بودن موهای مصنوعی:

اولین ایرادی که اکستنشن مو دارد این است که جنس موهای مصنوعی کاملاً مشخص است و افراد اگر از نزدیک به موهایتان دقت کنند، کاملاً متوجه تفاوت آنها خواهند شد و اکستنشن موها مشخص خواهد بود.

2- سنگین‌ شدن سر:

یکی از مشکلاتی که اکستنشن با خود به همراه دارد، این است که پس از استفاده از این روش، مدام روی سرخودتان احساس سنگینی خواهید داشت و نمی‌توانید به‌راحتی با این موضوع کنار بیایید. البته بعد از چند روز به اکستنشن عادت می‌کنید؛ اما گاهی اوقات روی سرتان، سنگینی و وزن اضافی را حس خواهید کرد.

3- خارش پوست سر:

اگر از اکستنشن زیاد استفاده کنید، ممکن است موهای مصنوعی به پوست سرتان ساییده شوند و این موضوع باعث می‌شود که پوست سرتان دچار خارش شود. همچنین این مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود و خاراندن پوست سر باعث می‌شود که اکستنشن‌ها و موهای اصلی از جای خود کنده شوند.

4- مدل موهای کمتر:

در اکستنشن موها، یکی از مشکلاتی وجود دارد این است که شما نمی‌توانید هر مدل مویی را انتخاب کنید. چون این کار باعث کشیده‌ شدن بیش از حد موهایتان می‌شود و ریزش موها را به دنبال خواهد داشت؛ پس ‌نیاز است که به این موضوع نیز دقت کنید که بعد از اکستنشن، در انتخاب مدل کوتاهی مو محدودیت خواهید داشت.

5- دشواری در شستشوی موها:

وقتی اکستنشن روی موهایتان قرار دارد، شستشوی موها کار دشواری خواهد بود و به‌راحتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. به همین خاطر بهتر است که اکستنشن‌ها را از روی سرخودتان جدا کرده و سپس به شستشوی موها بپردازید.

6- حساسیت پوستی:

اکستنشن‌های دائمی مو با استفاده از چسب‌های مخصوصی روی موها چسبانیده می‌شوند که این موضوع می‌تواند برای برخی از افراد، حساسیت‌های پوستی ایجاد کند و شدیداً به بافت موی آنها و پوست سرشان آسیب برساند.

7- میگرن و سردرد:

اگر از جمله افرادی هستید که سردردهای شدید و میگرن دارید، باید بدانید که اکستنشن مو می‌تواند باعث شود سردردها و میگرن شما بیشتر شود. اگر به میگرن مبتلا هستید، شاید بهتر باشد برای انجام این کار بیشتر فکر کنید و از انجام آن صرف‌نظر کنید.

8- خواب بی‌کیفیت:

خوابیدن با استفاده از اکستنشن موها، باعث می‌شود که احساس درد زیادی در موها و سرخودتان داشته باشید و موهایتان کشیده شوند. به همین خاطر احتمالاً خواب بی‌کیفیتی را تجربه خواهید کرد و این موضوع می‌تواند روی فعالیت‌های روزانه شما شدیداً تأثیر بگذارد.

کاهش عوارض اکستنشن
کاهش عوارض اکستنشن

چطور خطرات اکستنشن را کاهش دهیم؟

تا به اینجا متوجه شدید که اکستنشن، چه معایب و عوارضی برای موهای شما دارد. همچنین جواب سؤال آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ را پیدا کردید.

احتمالاً با خود فکر می‌کنید که گاهی اوقات واقعاً نیاز است اکستنشن را انجام دهید پس چطور می‌توان خطرات این کار را کمتر کرد؟ در ادامه مواردی را می‌گوییم که با رعایت آنها می‌توانید خطرات اکستنشن را کاهش دهید.

برای کاهش خطرات اکستنشن، موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • اکستنشن را به‌صورت دائمی روی موهایتان نگذارید و تنها برای یک یا نهایتاً چند روز از این روش استفاده کنید.
  • با اکستنشن نخوابید تا به موهای شما فشار وارد نشود.
  • این کار را به اکستنشن کار حرفه‌ای بسپارید تا به موهایتان آسیب کمتری وارد شود.
  • از اکستنشن‌های باکیفیت و مناسب استفاده کنید.
  • خودتان، اکستنشن مو در خانه را انجام ندهید و سعی کنید به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید یا از یک آرایشگر در منزل درخواست کنید این کار را در خانه برایتان انجام دهد.

اکستنشن مو
اکستنشن مو

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ و بررسی کردیم که اصلاً اکستنشن چطور انجام می‌شود و چرا باعث ریزش مو می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات اکستنشن مو بانوان هم ارائه میده؟

سپس با هم به بررسی عوامل موثر در ریزش موها بعد از اکستنشن پرداختیم و گفتیم که معایب و عوارضی که اکستنشن می‌تواند برای موهایتان به همراه داشته باشد چیست.

در آخر این مقاله نیز راه‌حل‌هایی را گفتیم که کمک می‌کنند بتوانید خطرات ناشی از اکستنشن موها را کاهش دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد اکستنشن مو و عوارض آن بیشتر بدانید و با رعایت نکاتی که گفتیم بتوانید خطرات این روش را برای موهایتان به حداقل برسانید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و از شما دعوت می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات و ویدیوهای مانند موم سرد بهتره برای اپیلاسیون یا موم گرم و اصول مراقبت از رنگ موی فانتزی می توانید به وبلاگ و آپارات هوم سرویز مراجعه کنید.

شما می‌توانید کار اکستنشن موها را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن، کار اکستنشن مو در خانه را برای شما انجام دهند تا ظاهری زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از مش و هایلایت مو و کاشت مژه گرفته تا وکس صورت و ژلیش ناخن آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا