نظافت و پذیرایی

انتخاب رنگ کوسن و چیدمان کوسن روی مبلمان خانه

دکوراسیون خانه خود را با چیدمان زیبای کوسن ها بیشتر کنید

کوسن یکی از المان های کوچک و جذابی است که می تواند در دکوراسیون خانه کاربردهای زیادی داشته باشد و با استفاده خلاقانه از این وسیله، می توان دکورهای بسیار زیبایی را طراحی و خلق کرد. هنگام استفاده از کوسن در دکوراسیون خانه، انتخاب رنگ کوسن و چیدمان کوسن روی مبلمان خانه اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند در میزان جذابیت دکوراسیونی که طراحی می کنیم، بسیار تاثیرگذار باشد. به همین خاطر باید با اصول انتخاب رنگ و چیدمان کوسن روی مبلمان آشنایی کافی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن دکوراسیون خانه را با استفاده از کوسن جذاب تر کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد انتخاب رنگ کوسن و چیدمان کوسن روی مبلمان خانه صحبت کنیم و بگوییم که چه اصولی برای انتخاب رنگ کوسن وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها، بهترین رنگ های ممکن برای کوسن را انتخاب کنید و با چیدمان شیک کوسن ها، دکوراسیون جذاب تر و شیک تری داشته باشد.

اگر دوست دارید با استفاده از کوسن خانه خودتان را زیباتر کنید یا دوست دارید با مدل های چیدمان کوسن روی مبلمان آشنا شوید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

استفاده از کوسن چه تاثیری در دکوراسیون دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا واقعا استفاده از کوسن می تواند در دکوراسیون خانه تاثیری داشته باشد؟ باید بگوییم که اگر فضای خانه تان حالت یکنواختی پیدا کرده است و حس می کنید دیگر چیزی نیست که بخواهید تغییرش دهید، حتما به نکاتی که در مورد چیدمان دکوراسیون با کوسن می گوییم عمل کنید و ببینید که خانه تان از این رو به آن رو می شود و ظاهری جذاب و شیک و دلنشین پیدا می کند.

خیلی اوقات ما فکر میکنیم برای تغییر دکوراسیون باید مدل مبلمان را عوض کنیم یا نقشه خانه را به روش جدیدی اجرا کنیم، اما استفاده از المان های کوچکی مانند کوسن، می تواند تغییرات چشمگیری را در خانه ایجاد کند و باعث شود خانه ای زیباتر و دلنشین تر داشته باشیم.

چیدمان کوسن روی مبلمان
چیدمان کوسن روی مبل

اصول انتخاب رنگ و طرح کوسن

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، اولین و مهمترین نکته ای که در استفاده از کوسن در دکوراسیون باید آن را مدنظر قرار دهید، این است که رنگ و طرح مناسب برای کوسن خودتان انتخاب کنید تا به بهترین شکل با دکوراسیون فعلی خانه شما هماهنگ شود.

در ادامه می خواهیم چندین مورد از اصول انتخاب طرح و رنگ کوسن را به شما بگوییم که بتوانید با اطمینان بیشتری این کار را انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟

1- انتخاب رنگ هماهنگ با دکوراسیون فعلی:

اولین نکته در انتخاب رنگ کوسن این است که سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که در دکوراسیون فعلی خانه شما وجود داشته باشند. مثلا اگر در حال حاضر مبلمان و وسایل دیگر خانه هستند و می خواهید کوسن را در همانجا قرار دهید تا هماهنگی بیشتری شکل بگیرد، حتما رنگی را برای کوسن ها انتخاب کنید که هماهنگی با وسایل دیگر داشته باشد تا بتوانید حس یکپارچگی را در دکوراسیون خانه تان ایجاد کنید.

همچنین توصیه می کنیم که سعی کنید حتما از بیشتر از یک یا دو رنگ استفاده کنید تا کوسن هایی با رنگ ها و طرح های متفاوت انتخاب کنید و جذابیت بیشتری به این موضوع ببخشید. البته اگر مثلا سه رنگ انتخاب می کنید، مطمئن شوید که این رنگ ها در دایره رنگ هماهنگی کامل با یکدیگر داشته باشند و اصطلاحا رنگ های مکمل یکدیگر باشند.

2- طرح و نقش کوسن ها:

یکی از نکات دیگری که باید در انتخاب کوسن به آن دقت کنید، این است که طرح و نقش کوسن ها را درست انتخاب کنید تا بتوانید در دکوراسیون خانه خودتان حالت مناسبی را ایجاد کنید و ناهماهنگی وجود نداشته باشد.

مثلا معمولا کوسن هایی که نقش و نگار و گل دارند، برای مبلمانی استفاده می شوند که ساده است و طرح خاصی روی آن وجود ندارد، اما کوسن هایی که ساده هستند و نقش و نگاری ندارند، معمولا با مبلمانی که نقش و نگار دارد و پارچه اش طرحدار است، هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

به همین خاطر است که توصیه می کنیم حتما هنگام انتخاب طرح و نقش کوسن این نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید و طرحی را انتخاب کنید که به خانه شما زیبایی ببخشد؛ نه اینکه خانه شما را شلوغ و تنگ و تاریک نشان دهد!

طرح و نقش کوسن
طرح و نقش کوسن

3- اندازه کوسن ها:

یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب رنگ و طرح کوسن مهم است، این است که اندازه کوسن را درست انتخاب کنید تا بتوانید از آنها به بهترین شکل در چیدمان دکوراسیون خانه خودتان بهره ببرید.

در بازار اندازه های مختلفی از کوسن موجود است و شما می توانید این کوسن ها را به راحتی با هر سایزی تهیه کنید و از آنها استفاده کنید و لذت ببرید. انتخاب درست سایز کوسن باعث می شود که وقتی کسی روی مبل می نشیند بتواند به راحتی از کوسن برای نشستن راحت تر استفاده کند، اما اگر کوسن فقط جنبه تزئینی داشته باشد و کاربردی نباشد، ممکن است وقتی کسی می خواهد روی مبل بنشیند، به خاطر اندازه نامناسب کوسن آن را کنار بگذارد و نتواند از آن برای راحتی خود استفاده کند.

توصیه می کنیم قبل از انتخاب سایز کوسن، حتما به اندازه مبلمان خودتان دقت کنید و عمق آنها را بسنجید، اگر مبلمان شما بزرگ است و کوسن های بزرگتر نیاز است، حتما سعی کنید از سایزهای بزرگتر کوسن استفاده کنید و اگر مبلمان شما کوچک است و حالتی جمع و جور دارد، سعی کنید از کوسن های کوچکتر استفاده کنید که جمع و جورتر هستند و می توانند حالت مبلمان را حفظ کنند.

4- شکل کوسن ها:

نکته مهم دیگری که در انتخاب کوسن برای دکوراسیون خانه مهم است، شکل کوسن است. همانطور که می دانید کوسن ها در بازار با شکل هایی مانند مستطیل، مربع، دایره و… وجود دارند و می توانید از بین آنها هر کدام که می خواهید را استفاده کنید.

حالا نکته مهم اینجاست که کدام شکل کوسن را انتخاب کنیم و برای این موضوع باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ اکثر افراد از کوسن های مربعی استفاده می کنند و فکر می کنند که این نوع کوسن ها چون کاربرد بیشتری دارند، پس بهتر هم هستند. اما باید بدانید که اگر مبلمان شما اندازه کوچکی دارد، بهتر است از کوسن های مستطیلی استفاده کنید، چون این شکل کوسن باعث می شود مبلمان شما بزرگتر دیده شود و جذاب تر شود.

همچنین کوسن های دایره ای شکل هم می توانند در مبلمان هایی که سبک کلاسیک دارند استفاده شوند و به این مبلمان ظاهری جذاب تر و چشم نوازتر ببخشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشک شویی مبل هم ارائه میده؟
روش های چیدمان کوسن روی مبلمان
روش های چیدمان کوسن روی مبلمان

روش های چیدمان کوسن روی مبلمان

تا به اینجا اصولی را گفتیم که به شما کمک می کنند برای انتخاب کوسن، حرفه ای تر عمل کنید، حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که کوسن هایی که انتخاب می کنید را چطور روی مبلمان بچینید تا بتوانید ظاهری زیبا و جذاب به آنها ببخشید. در ادامه با انواع چیدمان کوسن آشنا خواهید شد:

1- چیدمان سه تایی کوسن:

اولین روشی که می توانید از آن برای چیدمان کوسن روی مبلمان سه نفره استفاده کنید، این است که سه کوسن را روی مبلمان قرار دهید. برای این کار می توانید دو کوسن مشابه را دو طرح مبلمان بگذارید و یک کوسن طرحدار یا با رنگی متفاوت را در وسط بگذارید. البته اگر کوسن های شما رنگارنگ هستند یا رنگ های یکسانی دارند هم به همین شکل می توانید چیدمان آنها را انجام دهید.

2- چیدمان چهارتایی کوسن:

روش دیگری که می توانید برای چیدمان کوسن ها روی مبلمان استفاده کنید، چیدمان چهارتایی است. در این روش شما می توانید روی یک مبلمان سه نفره، چهار کوسن را قرار دهید و ترتیب آن به این صورت است که در هر طرف مبلمان خودتان دو کوسن قرار می دهید، نکته مهم آن اینجاست که در این روش که به آن چیدمان متقارن گفته می شود، شما باید از یک کوسن سایز بزرگ و یک کوسن کوچکتر در جلوی آن استفاده کنید.

روش نامتقارن هم وجود دارد که در آن می توانید کوسن ها را بدون هیچ الگوی خاصی روی مبلمان بچینید و ظاهری زیبا به آنها ببخشید، البته اگر کوسن ها با طرح هایی متفاوت باشند، این حالت بهتر و جذاب تر خواهد شد.

3- چیدمان پنج تایی کوسن:

مدل دیگری که برای چیدمان کوسن روی مبلمان قرار دارد، استفاده از 5 کوسن روی یک مبلمان سه نفره است. در این حالت هم شما می توانید به صورت متقارن یا نامتقارن کار کنید. در روش متقارن نیاز است که دو کوسن را در سمت راست و دو کوسن را در سمت چپ مبل مانند مدل قبلی قرار دهید و یک کوسن هم دقیقا در وسط مبل قرار دهید تا تعداد آنها 5 عدد شود.

در روش نامتقارن هم به این صورت می توانید عمل کنید که کوسن پنجم را به جای وسط، جلوی یکی از ردیف های دوتایی قرار دهید تا حالتی جالب ایجاد شود. البته کوسن پنجم می تواند مستطیلی باشد که جذابیت بیشتری به دکوراسیون شما ببخشد.

چیدمان پنج تایی کوسن
چیدمان پنج تایی کوسن

4- چیدمان کوسن روی مبلمان ال:

مبل ال یکی از مدل هایی است که کاربرد زیادی دارد؛ اما خیلی از افراد برای چیدمان کوسن روی این نوع مبلمان، مشکل دارند. باید بدانید که در مبلمان ال باید سه نقطه مهم مبل یعنی دو سر مبلمان و کنج آن را در نظر بگیرید. سپس می توانید در هرکدام از دو سر مبلمان، دو کوسن را قرار دهید و حالت 4 تایی را در اینجا اجرا کنید و در کنج آن هم، دو یا سه کوسن متفاوت را قرار دهید تا ظاهری جذاب و زیبا پیدا کند و بسیار چشم نوازتر شود.

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره چیدمان کوسن روی مبلمان و انتخاب رنگ کوسن صحبت کردیم و گفتیم که کوسن چه تاثیری می تواند در دکوراسیون خانه داشته باشد و چقدر می تواند ظاهر خانه شما را تغییر دهد.

امیدواریم اصول گفته شده در این مقاله به شما کمک کند که بتوانید در انتخاب طرح و رنگ کوسن و چیدمان آن در خانه خودتان به بهترین شکل ممکن عمل کنید تا بتوانید با استفاده از کوسن در دکوراسیون خانه تان، ظاهری زیبا به آن ببخشید.

خشکشویی و تعمیر مبلمان
خشکشویی و تعمیر مبلمان هوم سرویز

خدمات خشکشویی و تعمیر مبلمان شما با هوم سرویز

تمیزی وسایل خانه، در دکوراسیون زیبای خانه نقش مهمی دارد و حس خوبی به افراد داخل خانه و مهمانان منتقل می کند. برای تمیز شدن مبلمان خانه، شما می توانید خشکشویی مبلمان خود را به هوم سرویز بسپارید تا مبلهای شما خیلی سریع و با هزینه مناسب تمیز شوند.

همچنین اگر مشکلی برای مبلهای شما پیش آمده است، می توانید درخواست خدمات تعمیر مبلمان پذیرایی را در هوم سرویز ثبت بفرمایید تا تعمیر مبلمان شما توسط افراد حرفه ای و باتجربه در این زمینه انجام شود. برای این کار کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را دانلود و نصب کرده و درخواست خود را ثبت کنید تا هماهنگی های لازم انجام شده و روند انجام خدمات موردنظر شما به سرعت آغاز شود.

قیمت خشکشویی مبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا