خانگی و ساختمانی

الکترود جوشکاری چیست و چه کاربردی دارد؟

جوشکاری کاربرد زیادی در صنایع و ساخت و ساز ساختمان های مسکونی دارد. بدون عملیات جوشکاری نمی توان یک سازه محکم و با دوام را اجرا کرد. سرویس جوشکاری در هنگام ساخت بنا و حتی پس از آن نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. فرض کنید لولای پنجره شکسته یا نیاز به یک پایه برای کولر دارید. همین مثال ساده نشان می دهد که جوشکاری خدماتی پر کاربرد است.تجهیزات جوشکاری شامل دستگاه جوش و الکترود جوشکاری اصلی ترین لوازم برای انجام کار هستند. برای خرده کاری های جوشکاری می توانید از خدمات جوشکار سیار کمک بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

الکترود جوشکاری چیست؟

در جوشکاری ار نوعی سیم جوش مفتول ویژه استفاده می شود. جنس این وسیله فلزی با گرافیتی بوده و دارای پوششی موسوم به فلاکس است. این ویژگی ها ساده ترین توصیف الکترود در جوشکاری است. در واقع الکترودها وسیله ای برای پر کردن فضای خالی بین دو قطعه هستند که اتصال دائمی بین دو سطح ایجاد می کنند. بدون این سیم فلزی نمی توان عملیات جوشکاری را انجام داد. کیفیت جوشکاری به جنس الکترود، تجهیزات جوشکاری و مهارت جوشکار بستگی دارد. همه الکترودها جریان برق را عبور می دهند.

جوشکاری سیار در تهران

انواع الکترود جوشکاریخدمات جوشکاری در محل و انجام خرده کاری های جوشکاری

انواع الکترود جوشکاری

جوشکار حرفه ای با توجه به نوع کار از الکترودهای متفاوتی استفاده می کند. الکترودهای متفاوتی در بازار به فروش می رسد که هر کدام کارایی خاصی دارند. شاید یک الکترود خوب برای جوشکاری حفاظ آهنی مناسب جوشکاری مدارهای سیم پیچی موتور جاروبرقی نباشد. به این ترتیب هر کدام از این الکترودها را بهر کاری ساخته اند. از نظر حرفه ای الکترودها به 3 گروه تقسیم هستند:

  • الکترود بر اساس نوع پوشش فلاس
  • انواع الکترود بر اساس ضخامت پوششی
  • الکترود براساس جنس مفتول

انواع الکترود جوشکاری بر اساس نوع پوشش فلاکس کدامند؟

با توجه به اهمیت پوشش فلاس الکترود در این بخش انواع پوشش های رایج معرفی می شوند. 

مزایا و معایب جوشکاری آرگون چیست؟

  • الکترود با پوشش سلولزی

این الکترودها با پوشش خشن و ناهموار سلولزی پوشش داده شده اند. پوشش سلولزی به شدت رطوبت را جذب می کند بنابراین امکان فساد ماده سلولزی در ترکب الکترود جوشکاری وجود دارد. استفاده از جعبه های مخصوص که از لحاظ رطوبت عایق هستند، این مشکل را برطرف کرده است. الکترودهای سلولری از رایج ترین لوازم در جوشکاری هستند که برای اتصالات به کار می روند. خدمات جوشکاری سیار از سرویس هایی است که همیاران هوم سرویز در همه مناطق تهران ارائه می دهند. برای خرده کاری جوشکاری با ما تماس بگیرید.

  • الکترود با پوشش قلیایی یا بازی

الکترودهای پوشش قلیایی به علت ساختار ویژه ای که دارند به الکترودهای کم هیدروژن نیز شناخته می شوند. معمولا برای جوشکاری های ضخیم فولادی از این نوع الکترود استفاده می شود. الکترود جوشکاری با پوششش قلیایی مقاومت زیادی در برابر ضربه در همه موقعیت ها دارد. در موقعیت های سرازیر استثنا وجود داشته و نمی توان از این الکترود استفاده کرد. لایه رویه و پوشش سطح الکترود قلیایی از جنس کربنات کلسیم و کمی فلورید کلسیم است. 

  • الکترود با پوشش هاي اسيدي

پوشش الکترودهای اسیدی از اکسیدها و کربنات آهن، منگنز و سیلیس تشکیل شده است. پس از جوشکاری و سرد شدن، سرباره از سطح جوش جدا می شود که این یک مزیت است. کار با این الکترودها در مقایسه با الکترودهای قلیایی ساده تر است.یکی از رایج ترین نوع الكترود هاي اسيدي E 7027 است. اعدد 7 سمت راست در نام گذاری الکترود نشان دهنده اینست که پوشش آن از نوع اسیدی ساخته شده.

  •  اکترودهای اکسیدی

سرباره این الکترودها نیز به نسبت ضخیم است بنابراین کاربرد محدودتری دارد!  روکش این الکترودها دارای مقدار زیادی اکسید آهن می باشد و از انواع الکترودها با کاربری ویژه هستند. در مصارف عمومی استفاده از این محصول به علت سرباره ضخیم و جلوه بد ظاهری چندان رایج نیست.

دلایل استفاده از جوشکاری co2 چیست؟

الکترود با پوشش سلولزیجوشکاری سیار هوم سرویز در محله شما
  • الکترود جوشکاری روتیلی

این الکترود از انواع پر کاربرد و عمومی تر است. تقریبا در همه حالات امکان جوشکاری با الکترود روتیلی وجود دارد. لایه رویه الکترود از جنس اکسید تیتانیوم بوده که از بهترین متریال در ایجاد قوس پایدار است. جوشکاری یک تخصص است و نیاز به ابزار مناسب دارد. در اغلب جوشکاری های عمومی می توان از الکترود روتیلی استفاده کرد و نتیجه کار نیز مورد رضایت است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جوشکاری و آهنگری هم ارائه میده؟
  •  الکترود با پوشش اسیدی

پوشش این محصول دارای منگنز و سیلیکات آهن است و همین موضوع موجب شده تا در هنگام جوشکاری سرباره ضخیمی روی سطح ایجاد شود. معمولا در جوشکاری قطعات ظریف از این الکترود استفاده نمی شود اما در قطعات ریخته گری و برخی صنایع کاربرد این الکترود بیشتر است.

نکات استفاده از الکترود جوشکاری

  • انواع الکترود با پوشش سلولزی در مقایسه با سایر محصولات کاربرد بیشتری دارند. در اتصالات خط لوله پالایشگاهی و دیگر لوله های فلزی همیشه از الکترود سلولزی استفاده می شود. این الکترودها قابلیت استفاده در همه وضعیت های جوشکاری را دارند و در برابر ضربه مقاومت و انعطاف پذیری زیادتری دارند.
  • پوشش روتیلی برای عملیات جوشکاری آلیاژهای ضدزنگ مناسب تر هستند! در صنایع استفاده از این محصول به مراتب بیشتر است.
  • فرایند جوش در پوشش اسیدی موجب اتصال با کیفیتی نشده و مناسب کار در پروژه های حساس و ظریف نیست. در مقایسه با الکترودهایی با پوشش سلولزی و روتیلی کیفیت جوش با این الکترودها به مراتب پایین تر است. 

روش های درمان برق زدگی چشم جوشکاری

الکترود جوشکاری چیست؟انواع الکترود جوشکاری در چه مواقعی استفاده می شوند؟

تعرفه جوشکاری هوم سرویز

قیمت جوشکاری

خدمات جوشکاری در تهران

خدمات جوشکاری هوم سرویز شامل ساخت نرده و حفاظ برای بالکن، نرده راه پله، ساخت حفاظ درب و پنجره، دروازه ساده و …. دیگر خرده کاری های تعمیراتی جوشکاری است. همیاران هوم سرویز همگی دوره آموزش جوشکاری را گذرانده اند و آماده انجام سفارش های جوشکاری هستند. جوشکار سیار هوم سرویز در همه محله های تهران حضور دارد. در کوتاه ترین زمان پس از ثبت سفارش امکان اعزام جوشکار به محل وجود دارد. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز برای سرویس جوشکاری شامل تضمین کیفیت خدمات است.

برای ثبت سفارش رایگان سرویس جوشکاری هوم سرویز از طریق اپلیکیشن اقدام کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا