بنایی و دکوراسیون

آشنایی با انواع کالیته رنگ دیوار برای خانه های ایرانی

در دنیای امروز ست کردن و دکوراسیون هماهنگ در خانه، به یکی از بخش های پراهمیت هر خانه ای تبدیل شده است. همه ما دوست داریم که رنگ دیوارها با رنگ مبلمان و کمدها و همچنین کابینت ها هماهنگ باشد. در اینجاست که کالیته رنگ دیوار به کمک ما می آید. کالیته ها کمک می کنند که راحت تر بتوانیم ست رنگی مناسب برای رنگ دلخواه خودمان را پیدا کنیم و وسایل خانه را براساس آن خریداری کنید. اگر برای طراحی دکوراسیون منزل خودتان یا نقاشی دیوار منزل به یک شخص متخصص مراجعه کرده باشید، احتمالا با کالیته رنگ آشنایی دارید و می دانید که چیست. در این مقاله می خواهیم شما را با کالیته رنگ آشنا کنیم و انواع کالیته رنگ دیوار برای خانه های ایرانی را به شما معرفی کنیم تا در زمان رنگ آمیزی دیوار منزل بتوانید به راحتی رنگ های مناسب و هماهنگ را شناسایی کنید و از آنها برای داشتن خانه ای زیباتر استفاده کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کالیته رنگ دیوار چیست؟

کالیته رنگی دفترچه ای است که به ما کمک می کند رنگ های هماهنگ و همسان را بشناسیم و بتوانیم از آنها استفاده کنیم. کالیته رنگی نه فقط برای دیوار، بلکه برای مو و پارچه هم وجود دارد و از کالیته پارچه برای شناسایی رنگ های پارچه و دوختن لباس استفاده می شود و از کالیته مو هم برای رنگ کردن مو استفاده می شود. کالیته رنگ دیوار همان کاتالوگی است که می تواند به شما رنگ های هماهنگ را نشان دهد و می توانید از نقاش ساختمان خودتان بخواهید رنگ موردنظر شما را ترکیب کند و بسازد تا خانه تان به همان رنگ، رنگ آمیزی شود.

کالیته رنگ چیست؟
کالیته رنگ دیوار چیست؟

انواع کالیته رنگ پرکاربرد در خانه های ایرانی

انواع کالیته رنگ بسیار زیاد هستند و تقریبا می توان گفت که برای هرچیزی کالیته رنگ وجود دارد. اما تعدادی از کالیته های رنگ هستند که کاربرد بسیار بیشتری دارند و می توانید از آنها برای انتخاب راحت تر استفاده های زیادی کنید. در ادامه تعدادی از کالیته های رنگ محبوب و پر استفاده را بررسی می کنیم.

1- کالیته رنگ فرش:

استفاده از رنگ در دکوراسیون، می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و باعث می شود بتوانیم هماهنگی بیشتری را در خانه خودمان ایجاد کنیم.فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون است و به همین خاطر کالیته رنگ فرش به ما کمک می کند که بتوانیم رنگ های هماهنگ با دکوراسیون خودمان را انتخاب کنیم و هماهنگی و یکپارچگی را در دکور خانه خودمان حفظ کنیم.

2- کالیته رنگ کابینت:

اگر ساخت کابینت ام دی اف انجام داده باشید و با پروسه های این کار آشنایی داشته باشید، احتمالا کالیته رنگی ساخت کابینت را دیده اید که به شما کمک می کند رنگ های مناسب و دلخواه خودتان را انتخاب کنید و کابینت ها شما به همان رنگ ساخته شوند.

رنگهای مناسب برای مبل و پرده
کالیته رنگهای مناسب برای مبل و پرده

3- کالیته رنگ مبل:

یکی از پرتنوع ترین کالیته های رنگی را می توانید در مبل سازی پیدا کنید. وقتی می خواهید برای خانه خودتان مبل خریداری کنید، تنوع بسیار زیادی از انواع پارچه و رنگ در مقابل شما قرار می گیرد که می توانید از بین آنها، پارچه و رنگ دلخواه مبل خودتان را انتخاب کنید. این موضوع کمک می کند که مبلی را انتخاب کنید که هماهنگی بیشتری با دکوراسیون منزل شما داشته باشد.

4- کالیته رنگ پرده:

پرده هم یکی دیگر از اجزای مهم در دکوراسیون خانه است و مهم است که رنگ پرده با کالیته رنگ دیوار شما هماهنگی لازم را داشته باشد، به همین دلیل در انتخاب پارچه پرده و رنگ آن می توانید از کالیته استفاده کنید. معمولا وقتی به پرده دوزی می روید، کاتالوگ محصولات در مقابل شما قرار می گیرد و می توانید از کالیته ها استفاده کنید تا بهترین رنگ و پارچه را برای خودتان انتخاب کنید.

5- کالیته رنگ پارکت:

کف پوش پارکت خانه هم یکی دیگر از بخش های مهم و پراهمیت در دکوراسیون است که باید هماهنگی کاملی با وسایل دیگر داشته باشد و مخصوصا به کالیته رنگ دیوار نزدیک باشد تا یکپارچگی دکوراسیون حفظ شود. به همین خاطر است که در هنگام انتخاب پارکت، کالیته رنگ پارکت در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید با کمک آن رنگ موردنظر خودتان را انتخاب کنید. البته در کنار پارکت، کالیته رنگ در مورد کاشی و سرامیک و… هم صدق می کند.

شما می توانید نصب پارکت و نصب کاغذ دیواری خانه خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و محیط زندگی شما را زیباتر کنند.

کالیته رنگ دیوار
کالیته رنگهای جذاب برای دیوار

آشنایی با انواع کالیته رنگ دیوار برای خانه های ایرانی

تا به اینجا با انواع کالیته رنگ آشنا شدیم و متوجه شدیم که کالیته چیست و چه کاربردهایی دارد. حالا می خواهیم به سراغ انواع کالیته رنگ دیوار برای خانه های ایرانی برویم و پر استفاده ترین رنگ ها را در خانه های ایرانی به شما معرفی کنیم تا بتوانیم از آنها برای رنگ آمیزی دیوار خانه خودتان استفاده کنید.

1- کالیته رنگ طوسی گرم:

رنگ طوسی گرم یا فیلی، یکی از رنگ های پرطرفدار و جذاب است که ترکیب آن با رنگ های فیروزه ای، قرمز و نارنجی در فضاهای بزرگ، می تواند زیبایی بسیار زیادی به محیط ببخشد. این رنگ به این خاطر گرم است که کمی رنگ بژ با آن ترکیب شده است و حالت طوسی بژ پیدا کرده است. برای استفاده از این رنگ می توانید کد رنگی Benjamin Moore Revere Pewter HC-172 را به طراح خودتان بدهید.

رنگهای جذاب برای دکوراسیون
کالیته رنگ سفید و طوسی

2- کالیته رنگ سفید یخچالی:

رنگ سفید یک رنگ خنثی است و در بین رنگ های سرد و گرم قرار می گیرد، این موضوع باعث می شود که رنگ سفید را بتوانید در طراحی های سنتی و مدرن استفاده کنید و محدودیتی در استفاده از آن نداشته باشید. رنگ سفید یخچالی یکی از رنگ های بسیار پراستفاده توسط طراحان دکوراسیون است و می تواند در ترکیب با رنگ های دیگر، زیبایی بسیار زیادی به محیط موردنظر شما ببخشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

برای استفاده از کالیته رنگ سفید یخچالی، می توانید کد رنگی Benjamin Moore Huntington White DC-02 را به طراح خودتان بدهید.

3- کالتیه رنگ خاکستری:

خیلی از افراد فکر می کنند رنگ خاکستری تیره، فضایی غمگین و نازیبا به خانه می بخشد. اما استفاده از این رنگ در کنار رنگ سفید، می تواند در نور روز عمق بسیار زیادی به خانه تان بدهد و فضایی دلباز برایتان ایجاد کند.

اگر می خواهید از کالیته رنگ خاکستری در رنگ آمیزی خانه تان استفاده کنید، کد رنگ Benjamin Moore Gray 2121-10 را به طراح دکوراسیون خودتان بدهید.

کالیته رنگهای جذاب
کالیته رنگهای جذاب برای دکوراسیون خانه

4- کالیته رنگ بنفش کمرنگ:

رنگ بنفش کمرنگ، یک رنگ آرامش دهنده و بسیار جالب است و خیلی از افراد که در زمینه طراحی داخلی کار می کنند، توصیه می کنند از این رنگ در اتاق خواب خودتان استفاده کنید تا محیطی آرامش بخش را برایتان ایجاد کند. این رنگ کمی رنگ پریده است و این موضوع به خاطر این است که کمی رنگ طوسی در آن وجود دارد و باعث شده حالت آرامش بخش بیشتری داشته باشد.

اگر می خواهید از رنگ بنفش کمرنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خودتان استفاده کنید، کد رنگ Sherwin-Williams Doeskin SW 6044 را به طراح دکوراسیون داخلی خودتان بدهید.

5- کالیته رنگ طوسی قهوه ای:

یکی دیگر از رنگ های پر کاربرد در کالیته رنگ دیوار، رنگ طوسی قهوه ای است. این رنگ نکته جالبی دارد و آن هم این است که با توجه به نور محیط، می تواند تغییر رنگ دهد. یعنی با تغییر میزان نور می تواند به رنگ های طوسی، سبز و طوسی قهوه ای دیده شود که فضایی جالب و جذاب را به محیط خانه شما می بخشد. از ترکیب مات این رنگ می توانید در کنار رنگ سفید استفاده کنید تا فضایی جالب را به محیط خانه تان ببخشد.

اگر می خواهید از این رنگ در محیط خانه خودتان استفاده کنید، کد رنگ Farrow & Ball Stony Ground 211 را به طراح خودتان بدهید.

کالیته رنگ طوسی
کالیته رنگ طوسی برای خانه

6- کالیته رنگ بژ:

یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار در کالیته رنگ دیوار در خانه های ایرانی، رنگ بژ است. رنگ بژ یکی از رنگ هایی است که با انواع رنگ سفید هماهنگی کامل دارد و به همین خاطر یکی از رنگ های محبوب طراحان داخلی است. با استفاده از این رنگ در فضای خانه، می توانید فضایی گرم و آرام را تجربه کنید.

برای استفاده از این رنگ، کافی است کد Benjamin Moore Hush AF-95 را به طراح خودتان بدهید.

7- کالیته رنگ بنفش یاسی:

رنگ پرکاربرد دیگری که در کالیته رنگ دیوار خانه های ایرانی قرار دارد، کالیته رنگ بنفش یاسی است.

این رنگ یکی از رنگ های خنثی است که با ترکیب آن با رنگ های تیره مانند مشکی، می توانید محیطی بسیار جذاب و دلنشین را ایجاد کنید. از این رنگ می توانید در سقف، دیوار آشپزخانه و فضای کتابخانه خودتان استفاده کنید تا محیطی جذاب و زیبا را برایتان ایجاد کند.

برای استفاده از رنگ بنفش یاسی در طراحی داخلی منزل خودتان، کافیست کد رنگ Sherwin-Williams Wallflower SW 6281 را به طراح خانه خودتان بدهید.

 در این مقاله به بررسی کالیته رنگ دیوار پرداختیم و گفتیم که کالیته رنگ چیست و انواع آن را در طراحی داخلی نام بردیم. همچنین در ادامه 7 مورد از پرطرفدارترین رنگ های موجود در کالیته رنگ دیوار را به شما معرفی کردیم و گفتیم که هرکدام از آنها چه کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد بتوانید بهترین رنگ های ممکن را برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خودتان پیدا کنید و فضایی دلنشین برای خودتان ایجاد کنید.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان شما با هوم سرویز

نقاشی ساختمان شما با هوم سرویز

اگر می خواهید دیوارهای خانه شما زیبا و جذاب شوند، می توانید این کار را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا نقاشی ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و محیط زندگی شما را زیباتر و جذاب تر کنند.

قیمت نقاشی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا