خانگی و ساختمانی

توری مرغی چیست و در چه مکان هایی نصب می شود؟

توری مرغی یکی انواع توری فلزی است که از قدیم مورد استفاده بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. از توری مرغی در پرورش دام و طیور، ساختمان سازی، ساخت و اجرای سقف کاذب، فنس کشی دیوار و… استفاده میشود. اگر به مرزعه ها یا باغات میوه رفته باشید، احتمالا با توری مرغی برخورد کرده اید و با این توری پرکاربرد از نزدیک آشنایی دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد توری مرغی صحبت کنیم و بگوییم که توری مرغی اصلا چیست و در چه جاهایی می توانید از آن استفاده کنید. اگر به دنبال فنس کشی دیوار باغ و… هستید و می خواهید یک انتخاب بسیار مناسب داشته باشید و یا می خواهید با توری مرغی بیشتر آشنا شوید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

توری مرغی چیست؟

توری مرغی یا توری حصاری، نوعی توری است که با استفاده از مفتولی بسیار نازک ساخته می شود. این نوع توری به توری مرغی شهرت دارد به این خاطر که در شهرهای شمالی از آن استفاده زیادی برای ساخت لانه مرغ ها و پرندگان می شود. توری مرغی با دستگاهی تولید می شود که مفتول ها را به شکل خانه هایی شش ضلعی به هم می بافد و این موضوع باعث می شود که حیوانات کوچک نتوانند به آن وارد یا از آن خارج شوند. البته باید بدانید که سوراخ های روی این توری سایزهای مختلفی هم دارد که برای استفاده های مختلف می توانید آنها را خریداری کنید و نکته مهمی که باید بدانید، این است که توری مرغی به هیچ وجه نمی تواند به عنوان توری درب و پنجره یا همان توری پشه ای مورد استفاده قرار بگیرد چون نمی تواند مانع ورود حشرات به داخل منزل شود.

اما کاربردهای بسیار زیادی برای این نوع توری وجود دارد که در ادامه می خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این نوع توری را در جاهای مختلف استفاده کنید.

نصب توری پنجره و رهایی از حشرات مزاحم

نصب توری
نصب انواع توری

استفاده از توری مرغی چه مزایایی دارد؟

استفاده از توری مرغی مزیت های بسیار زیادی دارد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

1.     مقاومت بالا:

این توری می تواند در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، به خوبی دوام بیاورد و این موضوع باعث می شود که بتوانید از آن تقریبا در هر شهری استفاده کنید.

2.     هزینه مناسب:

استفاده از این توری، هزینه بسیار کمی دارد و به راحتی می توانید براساس نیاز خودتان آن را خریداری کنید و برای کاربردهای مختلف استفاده کنید و تقریبا می توان گفت یکی از ارزان ترین روش های حصار است.

3.     قابلیت تعمیر:

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف، قسمتی از توری مرغی دچار پارگی شود و در این زمان، به راحتی می توانید با استفاده از یک تکه مفتول سیمی، فنس توری را تعمیر کنید و آن را به روز اولش برگردانید.

4.     محافظ مناسب:

استفاده از این نوع توری، می تواند محافظ بسیار خوبی برای حیوانات و پرندگان شما باشد و از ورود حیوانات موذی جلوگیری کند.

5.     مقاوم در برابر رطوبت:

توری مرغی اگر از مفتول خوب و با کیفیتی ساخته شده باشد، می تواند در برابر رطوبت مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد و این موضوع کمک می کند که در مناطق مرطوب مانند شمال هم بتوانید از آن استفاده کنید.

کاربردهای توری مرغی
کاربردهای توری مرغی

کاربردهای توری مرغی در جاهای مختلف

توری مرغی در صنعت های مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارد و می توانید استفاده از آن را در جاهای زیادی مشاهده کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از این کاربردها را بررسی کنیم و بگوییم که این توری پرکاربرد چگونه پای خود را به صنعت های مختلفی باز کرده است:

1- ساخت قفس حیوانات

اولین استفاده مهم توری مرغی، استفاده از آن برای ساخت قفس حیوانات است. اگر به باغ وحش رفته باشید، احتمالا دیده اید که در ساخت قفس حیوانات از توری استفاده می شود و این همان توری مرغی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟

حتی برای ساخت قفس برای پرندگانی مانند کبوتر و… هم می توانید از توری مدل مرغی سایز کوچک استفاده کنید تا برای پرندگان خودتان یک قفس زیبا و جذاب بسازید.

2- کاربرد توری در سقف

دومین کاربرد توری های مرغی استفاده از آن در سقف ساختمان ها است. همانطور که می دانید برای اینکه ساختمانی در برابر حرارت و صدا عایق شود، از پشم شیشه در دیوارها و سقف استفاده می شود. برای اینکه این پشم شیشه ثابت شود و روی سقف بماند، از این توری برای نگهداری آن استفاده می شود و پشم شیشه روی سقف فیکس می شود.

بر اساس نوع سقف و متراژ در این کار از انواع توری گالوانیزه استفاده می شود این کار کمک می کند کار ساخت سقف بسیار راحت تر انجام شود. همانطور هم که قبل تر گفتیم، این توری به راحتی دچار پوسیدگی نمی شود و این موضوع باعث شده است استفاده از آن در سقف انتخاب مناسبی باشد.

3- نقش توری در گچ کاری ساختمان

شاید برایتان جالب باشد اما گچکارها هم از توری مرغی استفاده می کنند. موقع گچ کاری برای جلوگیری از ترک خوردن گچ استفاده از توری الزامی است. برای مثال در ستون ها برای اینکه گچ به سطح اتصال پیدا کند از یک نگهدارنده پایه و محافظ استفاده می شود. این تنها یکی از صدها مورد استفاده از سیم توری در ساختمان سازی است.

4- استفاده از توری مرغی در زیرسازی کاشی

در کاشی کاری ساختمان هم می توان ردی از این توری های مفتولی شکل را پیدا کرد! برای یکنواخت شدن ملاتی که برای زیرسازی نصب کاشی استفاده می شود، از سیم توری استفاده می شود. چشمه های سیم توری مرغی برای استحکام بیشتر ملات کاربرد فوق العاده ای دارد و این کار می تواند باعث افزایش ماندگاری کاشی ها شود.

5- استفاده از توری فلزی مرغی در سقف حیاط خلوت

یکی از مشکلات بزرگ در حیاط خلوت، ورود گربه و پرندگان به این قسمت است و این موضوع گاهی می تواند آزاردهنده باشد.

برای جلوگیری از ورود گربه ها به فضای حیاط خلوت می توان سقف را با توری پوشش داد. در مقایسه با دیگر متریال ها، قیمت سقف توری خیلی ارزان تر است. این محصول طریقه نصب ساده ای که دارد و برای سقف پاسیو و گلخانه ها نیز مناسب است.

اگر می خواهید با هزینه ای اندک، بالکن را محصور کنید بهترین پیشنهاد استفاده از توری مرغی محکم است. این سازه وزن زیادی را تحمل می کند و در برابر ضربه و فشار مقاوم است. اگر محدودیت بودجه دارید سقف حیاط خلوت را با این مدل توری پوشش دهید.

6- نصب مفتول مرغی در نمای ساختمان

انواع توری مرغی فلزی و پلاستیکی در بازار موجود است. از نظر دوام و استحکام توری های پلاستیک مقاومت کمتری دارند و مناسب نمای ساختمان نیستند. لازم است تا توری نما از انواع مفتول فلزی باشد تا در برابر تغییرات حرارتی و برودتی دچار آسیب نشود.

به کارگیری توری مرغی به همراه ملات، چسبندگی سنگ نما به بدنه ساختمان را افزایش می دهد. به این ترتیب خطر ریزش سنگ نما در آینده بسیار کمتر می شود. در حال حاضر  بسیاری از ساختمان های قدیمی نیاز به نوسازی سنگ نما دارند؛ این موضوع به این خاطر است که در موقع نصب، از توری و استحکامات لازم استفاده نشده است.

7- دیوار کشی محوطه

این توری بهترین متریال برای فنس کشی دیوارهای محوطه است. به خصوص در باغ ها و باغچه های بزرگتر استفاده از این توری موجب کاهش هزینه زیادی می شود.

توری به صورت رول در طول و عرض و متراژ متنوع به فروش می رسد و نصب فنس برای محیط، بسیار ساده است و نیازی به تجهیزات اضافی ندارد.

حتی در باغچه های کوچک خانگی نیز برای جلوگیری از ورود کودکان یا حیوانات خانگی می توان دور تا دور باغچه را با توری حصار کرد؛ البته اگر می خواهید هزینه کمتری داشته باشید، می توانید از توری پلاستیکی استفاده کنید، اما اگر توری مرغی پلاستیکی خیلی خشک باشد، می تواند خیلی سریع بشکند و نیاز به تعویض پیدا کند.

قیمت توری پنجره با نرخ رقابتی!

نصب توری مرغی
نصب توری مرغی در تهران

نصب توری درب و پنجره، توری درب کشویی، توری درب بالکن در تهران

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب توری هم ارائه میده؟
قیمت نصب توری مرغی
قیمت نصب توری مرغی

تعرفه نصب توری درب و پنجره در هوم سرویز

اگر می خواهید از قیمت ساخت توری درب و پنجره باخبر شوید، بهتر است جدول زیر را مشاهده کنید:

قیمت نصب توری

خدمات نصب توری مرغی و نصب توری درب و پنجره در تهران

 نصب توری و خدمات سمپاشی از سرویس های پر تقاضا به خصوص در فصل گرما است.

خدمات نصب و اجرای توری درب و پنجره یکی از صدها سرویس هوم سرویز است که هم اکنون در سطح تهران بزرگ اجرا می شود. به زودی شاهد ارائه این سرویس در دیگر شهرهای کشور نیز خواهیم بود. تعویض توری های قدیمی با انواع توری پنجره مدرن هم جزو این سرویس هستند و می توانید از آن برای نوسازی توری های درب و پنجره استفاده کنید. این نکته را هم باید بدانید که هزینه های اعلام شده در جدول بالا شامل دستمزد نصاب و یراق آلات نیز هستند.

مبنای محاسبه قیمت مواد اولیه و متراژ کل پروژه است. شروع قیمت ها از یک متر به بالا خواهد بود و برای ثبت سفارش می توانید از طریق اپلیکیشن هوم سرویز اقدام کنید تا در سریع ترین زمان ممکن، خدمات موردنیاز خودتان را دریافت کنید.

این را هم باید بگوییم که کلیه سفارش های ثبت شده در اپ این سامانه شامل تضمین کیفیت هستند و در صورت عدم رضایت، می توانید از ضمانت هوم سرویز استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا