نظافت و پذیرایی

تمیز کردن سنگ کف با اسکرابر

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نظافت ساختمان های تجاری و اداری یا مجتمع های بزرگ مسکونی دغدغه بزرگی است. عملیات نماشویی ساختمان ، کفشویی و تمیز کردن سنگ کف در این ساختمان ها تفاوت زیادی با کفشویی یک ساختمان کوچک دارد. با توجه به رفت و آمد زیاد در این ساختمان ها، لزوم نظافت و تمیز کردن کف ساختمان و کفسابی بیشتر از ساختمان های مسکونی است. دستگاه های پولیش و اسکرابر برای ساب زنی و شستشوی کف سالن های بزرگ استفاده می شود. دستگاه های پیشرفته صنعتی در ارتقاء بهداشت عمومی در ساختمان های تجاری نقش عموده ای دارند. زمین شوهای صنعتی کیفیت نظافت و سرعت اجرای کار را بهبود داده اند.

اسکرابر چیست؟

این دستگاه در واقع نوعی کفشوی مکانیزه برای شستشوی کف ساختمان است. زمین شوی صنعتی مجهز به دو محفظه جداگانه برای آب تمیز و آب آلوده است. آب تمیز روی زمین پاشیده می شود و یک سامانه برس زنی مکانیزه عملیات شستشوی کف را انجام می دهد. سپس آب آلوده توسط سامانه مکش قوی به محفظه مخصوص وارد می شود. به این ترتیب سطح کف ساختمان هم زمان با تمیز شدن، خشک نیز می شود. متصدی دستگاه می توان سطح زیادی را در زمانی کوتاه توسط اسکرابر شستشو دهید. به این ترتیب کف ساختمان همواره تمیز و پاکیزه دیده می شود. پس از پر شدن مخزن آب آلوده، متصدی مربوطه دستگاه را در محل مناسب انتقال داده و توسط شلنگ تخلیه آب کثیف از دستگاه خارج می شود. این وسیله کاربردی با برق یا باطری شارژ می شود.

کفسابی در تهران با کیفیت عالی

طرز کار اسکرابر

اسکرابر چگونه کار می کند؟

کل فرایند نظافت کف ساختمان با برس زنی، مکش و آب ارتباط دارد. این دستگاه قادر است تا آب و شوینده را هم زمین به روی سطح پاشیده و شستشو را انجام دهد. با روشن شدن دستگاه و پاشیدن آب تمیز و شوینده، به طور اتوماتیک سیستم برس زنی شروع به چرخش می کند. در برخی از دستگاه ها تنها یم برس بزرگ برای سابیدن کف وجود دارد. البته دستگاه های بزرگتر دارای دو سیستم برس زنی هم زمان هستند. این سیستم به صورت چرخشی و در دو جهت متفاوت ساب زنی را انجام می دهد. تميز كردن سنگ كف هوم سرویز با زمین شوی صنعتی به مراتب ساده تر از تی کشیدن است. البته نتیجه کار هم بسیار بهتر از روش های مشابه است.

کفشویی با زمین شوی صنعتی

توانایی بالای اسکرابر در حدف آلودگی ها و بهداشت کف ساختمان بسیار زیاد است. این دستگاه فوق العاده قادر است همه کثیفی های بین کاشی ها، سرامیک های کف، درزها و خلل و فرج کف زمین را به خوبی از بین ببرد. چرخش سریع برس همه کثیفی را از کف جدا می کند. موتور مکنده دستگاه نیز شامل تی لاستیکی و شلنگ مکش است که بسیار کارامدتر طراحی شده است. شاید نمونه هایی از این وسیله را در فرودگاه ها یا نمایشگاه ها دیده باشید. کارکرد زمین شوی صنعتی بدون کثیف کاری و ریخت و پاش آب آلوده است. در واقع اگر به یکی از این دستگاه ها در حین کار نگاه کنید اصلا متوجه پاشش آب و عملیات مکش نمی شوید ولی حتما سری بزرگ برس زنی را که با سرعت زیادی می چرخد، می بینید.

شستشوی نمای ساختمان در تهران

اسکرابر کابلی چیست؟

انواع اسکرابر کدام است؟

همه دستگاه های زمین شوی صنعتی و دستگاه های کف شور مکانیزم مشابهی دارند. در واقع سیستم پاشش آب، سیستم برس زنی و مکش و تخلیه در همه دستگاه های موجود یکسان است. اما به لحاظ شکل ظاهری، اندازه و شیوه هدایت، زمین شوهای مکانیزه به دو گروه تقسیم می شوند. مهم ترین تفاوت در شیوه هدایت دستگاه است که شاید بیشتر به چشم بیاید. از لحاظ کارایی تفاوتی بین برندهای مختلف و دستگاه های بزرگ و کوچک نیست.

  • الف- دستگاه اسکرابر دستی

برای شستشوی فضاهای کوچکتر و با وسعت کم از دستگاه های زمین شوی دستی استفاده می شود. برای اماکن با عرض باریک تر نیز انواع کوچکتر زمین شوی طراحی شده اند. در این دستگاه متصدی نظافت در پشت دستگاه و روی زمین می ایستد. هدایت دستگاه توسط متصدی و با در دست داشتن دسته انجام می شود. کفشورهای دستی به شکلی طراحی شده اند که متصدی به راحتی بتواند با آن کار کند. این دستگاه های کوچک دستی دارای پیچیدگی های متداول در زمین شوهای بزرگ صنعتی نیستند. نیروی چرخش برس و هدایت دستی به سمت جلو موجب حرکت دستگاه می شود. در انواع بزرگتر موتور جلو برنده نیز پیش بینی شده که مانع خستگی نیروی نظافتی می شود. اما در نمونه های خیلی کوچک تر کاربر باید دستگاه را به جلو هدایت کند.

نماشویی ساختمان با طناب برای برج های مسکونی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کف سابی هم ارائه میده؟

تمیز کردن سنگ کف با اسکرابر

  • ب- دستگاه اسکرابر سرنشین دار

کفشوی خودرویی یا سرنشین دار نوعی دستگاه مکانیزه است که برای شستشو در سطوح وسیع تر استفاده می شود. کارایی این دستگاه به مراتب بیشتر از نمونه های دستی است. مخازن آب تمیز و کثیف در این وسیله دارای ظرفیت بالاتری است. موتورهای جلو برنده و مکنده خودروی سرنشین دار بسیار قوی و قدرتمند طراحی شده اند. وقتی لازم باشد تا سطحی بسیار وسیع در زمان کوتاهی تمیز شود، اسکرابر سرنشین دار تنها وسیله موثر است. صرفه جویی در وقت نظافت به جهت عدم نیاز به پر و خالی کردن محفظه دستگاه در زمان کوتاه، یک مزیت بزرگ است. متصدی نظافت در صندلی تعبیه شده دستگاه می نشیند و کار هدایت و کفشویی را به سهولت انجام می دهد. این دستگاه کاربردی برای دور زدن به فضایی در حدود 2 متر نیاز دارد. کار با این وسیله نیاز به نیروی بازوی قوی ندارد.

ساختار زمین شوی صنعتی

انواع اسکرابر مناسب شستشوی فضای داخل ساختمان است. به منظور کاهش آلودگی از تجهیزات الکتریکی برای عملکرد دستگاه استفاده می شود. منبع تغذیه کفشوی صنعتی برق و باتری است. از لحاظ ساختار و منبع تغذیه دو نوع اسکرابر تولید شده است.

  • الف اسکرابر کابلی

این وسیله با برق شهری کار می کند. به این ترتیب لازم است تا انرژی الکتریکی از طریق کابل به دستگاه وارد شود. خوبی زمین شوی برقی اینست که نگرانی بابت تمام شدن شارژ وجود ندارد. در مدل های دستی از کابل برای تامین انرژِ دستگاه استفاده می شود. بنابراین همیشه یک پریز برق باید در نزدیکی دستگاه وجود داشته باشد.

  • ب- اسکرابر باتری دار

باتری این وسیله از نوع ژل است که طول عمر بسیار بالاتری دارد. در اماکنی که منبع برق وجود ندارد و یا دسترسی به برق در محل میسر نباشد از این دستگاه استفاده می شود. همه اسکرابرهای سرنشین دارد و همچنین برخی از انواع مدل های دستی به وسیله نیروی باتری کار می کنند. قدرت مانور دستگاه باتری دار خیلی بیشتر از نوع کابلی است.

ثبت سفارش رایگان سرویس کفسابی از طریق اپلیکیشن هوم سوریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا