جابجایی و حمل بار

فوت و فن جابجایی گیاهان در اسباب کشی

اسباب کشی گیاهان

موقع اسباب کشی هر وسیله ای را بسته بندی می کنید تا برای حمل به کامیون آماده باشد. آیا فکری به حال گیاهان آپارتمانی کرده اید؟ جابجایی گیاهان در اسباب کشی بسیار دشوارتر از مبلمان و اجاق گاز و یخچال و …. است. گیاهان بخشی از هویت خانه ها هستند که با خود نشاط و شادی می آورند. گیاهان به همان اندازه دیگر وسایل مهم هستند و باید برای جابجایی و اسباب کشی گیاهان، از قبل برنامه ریزی کنید. گیاهان زنده در برابر ضربه، فشار، تغییرات دمایی و حرکت ماشین حمل بار حساس هستند. اگر می خواهید گلدان های زیبای تان را به منزل جدید منتقل کنید، ترفندهای این مطلب را از دست ندهید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اسباب کشی گیاهان و جابجایی گل و گلدان در اثاث کشی

اثاث کشی منزل راه و رسم خود را دارد برای مثال همه تلاش ها برای بسته بندی صحیح لوازم شکستنی انجام می شود. لوازم چوبی و مبلمان به خوبی سلفون کشی شده و لوازم برقی و غیره در جعبه ها و کارتن های بزرگ و کوچک قرار می گیرند. اما کمتر کسی به فکر بسته بندی اصولی گیاهان با ارزش است. در واقع شاید ندانید که گیاهان هم نیاز به بسته بندی مناسب مناسب دارند در غیر این صورت، موقع اسباب کشی و جابجایی آسیب می بینند. به طور کلی با انجام یک سری کارها قبل، بعد و در حین اسباب کشی می توان گلدان های گل را سالم به مقصد رساند.

چگونه هزینه باربری و اسباب کشی را تا نصف قیمت کاهش دهیم؟

اسباب کشی با گیاهانحمل بار و اثاثیه منزل در تهران

اقدامات قبل از جابجایی گیاهان در اسباب کشی

برای علاقمندان به گل و گیاه، اثاث کشی یکی از بدترین اتفاقات است که موجب از بین رفتن بسیاری از گلدان ها می شود. با انجام یک سری کارها می توانید میزان آسیب به گیاه را به حداقل برسانید. یکی دو روز به روز حمل بار مانده می توانید اقدامات لازم را برای سالم رسیدن گلدان ها انجام دهید. به هیچوجه این کارها را به روز اسباب کشی موکول نکنید زیرا مدت زیادی وقت تان را می گیرد. مهم ترین اقدامات پیش از اسباب کشی اینها هستند:

  • کاهش وزن گلدان های خیلی بزرگتر

وزن گیاهان بزرگتر با وجود وزن گلدان های بزرگ و خاک درون گلدان، بسیار بیشتر می شود. اگر تعداد گلدان های بزرگ، زیاد است از قبل به شرکت باربری اطلاع دهید تا لوازم چرخ دار حمل گلدان را به همراه داشته باشند. چند روز قبل از حرکت، از آب دادن به گیاه خودداری کنید. به این ترتیب مقدار زیادی از وزن گلدان که مروبط به آب است، کمتر خواهد شد. نگران نباشید یکی دو روز کم آبی به گیاه آسیب نمی زند ولی وزن گلدان را در حالت متعادل نگه می دارد. 

  • هرس شاخه های گیاه

برخی از گیاهان رشد بیشتری دارند و به مرور دارای چندین شاخه فرعی شده اند. گاهی این شاخه ها از محدوده گلدان نیز خارج شده است. با هرس کردن می توانید اندازه گیاه را در حالت نرمال نگهدارید. هرس شاخه ها اصولا برای گیاه بی ضرر است لذا قبل از حرکت، شاخه های فرعی و اضافی را هرس کنید. به این ترتیب خطر شکستن شاخه های گیاه به حداقل می رسد. این شاخه های هرس شده را نیز با خود به منزل جدید ببرید بعدها می توانید برای قلمه از آن استفاده کنید.

  • افزایش مقاومت گلدان ها

بسیاری از گلدان ها حالت فانتزی دارند، گلدان های شیشه ای، چینی، سرامیک با اشکال متنوع به اندازه کافی مقاومت ندارند. برای افزایش مقاومت گلدان ها از باکس های مکعب و چهارگوش استفاده کنید. جابجایی و بارگیری گلدان های مکعبی شکل بسیار ساده تر است. در مورد گلدان های کوچکتر از باکس های بزرگ چهارگوش استفاده کنید و گلدان ها را درون جعبه قرار دهید. فضای خالی بین گلدان ها را با روزنامه باطله یا یونولیت کیپ کنید تا گیاهان در حین حرکت، آسیب نبینند.

اسباب کشی ارزان را با بهترین باربری تهران تجربه کنید!

جابجایی گلدان ها در اسباب کشیحمل لوازم سنگین در بهترین باربری تهران

اقدامات حین جابجایی گیاهان در اسباب کشی

هنگام بارگیری و حمل بار به داخل کامیون ابتدا مواردی مانند تختخواب، یخچال، میز و صندلی، مبلمان، ماشین لباسشویی و غیره بارگیری کنید. گیاهان آخرین چیزی هستند که باید به داخل کامیون حمل شوند زیرا نمی توان روی جعبه های گیاه، کارتن های بسته بندی را قرار داد. از طرفی اگر از ابتدا گلدان ها را بار بزنید شاید به اندازه کافی فضا برای قرار دادن دیگر لوازم باقی نماند. 

در مواردی که مقدار اثاثیه منزل خیلی زیاد است و  حمل بار بیش از یکبار انجام می شود. حتما گلدان ها را در کامیون دوم قرار دهید. از طناب و تخته برای بستن و ثابت نگاه داشتن گلدان های بزرگ و کارتن گلدان های کوچکتر، استفاده کنید. دورتادور گلدان را با لوازم دیگر یا پتو و یونولیت بپوشانید تا در حین حرکت ماشین، گلدان حابجا نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات جابجایی و اسباب کشی هم ارائه میده؟

خدمات اسباب کشی افراد سالمند

اثاث کشی لوازم منزل اسباب کشی و حمل بار به شهرستان

اقدامات بعد از جابجایی گیاهان در اسباب کشی

حمل و نقل گیاهان و موجودات زنده سخت تر از اثاثیه و مبلمان است! این یک قاعده کلی است که گیاهان آخر از همه وسایل به داخل کامیون برده شوند و قبل از بقیه وسایل نیز از کامیون خارج شوند. با رسیدن به منزل جدید، ابتدا گلدان را از کامیون خارج کرده و در محل مناسب قرار دهید. به طور موقت می توانید گیاهان را داخل یکی از اتاق ها جای دهید. بلافاصله پس از رسیدن به محل، گلدان ها را آبیاری کنید. فراموش کردن آبیاری می تواند به بهای خشک شدن کامل گیاه تمام شود. 

اگر دور گلدان ها را با کاغذ یا سلفون پوشانده اید حتما بالافاصله گیاه را آزاد کنید. بهتر است از یک اسپری برای مرطوب کردن برگ ها استفاده کنید. مراقب باشید برخی از گیاهان مثل کاکتوس ها دارای تیغ های بدی هستند! با احتیاط گلدان ها را از بسته بندی خارج کرده و در محل جدید قرار دهید.

شاخه های شکسته و برگ های آسیب دیده را جدا کنید تا گیاه زودتر شادابی خود را بدست آورد.

moving-plants

حمل اثاثیه منزل و اسباب کشی را حرفه ای انجام دهید!

ترفندهای جابجایی گیاهانجابجایی گیاهان در اسباب کشی

تعرفه جابجایی و اسباب کشی در هوم سرویز

قیمت جابجایی و اسباب کشی

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس جابجایی و اسباب کشی از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا