تعمیر و سرویس خودرو

مکانیک خودرو چه وظایفی دارد؟

وقتی ماشین ایراد پیدا می کند تازه دردسر شروع می شود. پیدا کردن مکانیک خودرو با انصاف کار ساده ای نیست. برخی از تعمیراکاران قیمت های فضایی طلب می کنند. برخی دیگر هم که تنها نام مکانیک را یدک می کشند و اساسا مهارتی در تعمیر خودرو ندارند. گاهی حتی راننده ها نیز نمی دانند برای چه خدماتی به کدام تعمیرگاه مراجعه کنند. در این مطلب از چند و چون کار مکانیکی اتومبیل و وظایف مکانیک های حرفه ای می گوییم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مکانیک خودرو کیست؟

مکانیک کسی است که دانش کافی در رابطه با اجزای خودرو دارد و می تواند پس از بررسی، عیوب احتمالی ماشین را تشخیص دهد. در صورت نیاز مکانیک قطعات معیوب و فرسوده اتومبیل را نیز تعویض می کند. در مثالی ساده می توان مکانیک ها را با پزشک مقایسه کرد. پزشک با گرفتن شرح حال بیمار و انجام آزمایشات پزشکی می تواند بیماری را تشخیص دهد. مکانیک با تجربه نیز پس از شنیدن حرف های راننده و بعد از اینکه خودش ماشین را بررسی کرد می تواند مشکل خودرو را پیدا کند. با توجه به اینکه نظارت دقیقی روی کار تعمیرکار ماشین و مکانیک ها انجام نمی شود، تشخیص کار خوب از بد برای بسیاری از راننده ها مشکل شده است. گاهی با پرداخت مبالغ هنگفت هنوز ایراد ماشین برطرف نشده و رانندگی دچار مشکل می شود.

خدمات تعمیر ماشین در محل

مکانیک خودرو سیارتعمیرات اتومبیل در محل

مکانیک خودرو چه کاری انجام می دهد؟

صنایع خودروسازی دارای متخصصان زیادی است که در این گروه مکانیک ها بیشتر با مشتری سر و کار دارند. معمولا وقتی ماشین دچار مشکل می شود به تعمیرگاه مراجعه می کنیم تا مکانیک بتواند ماشین را بررسی کند. همه افرادی که خودرو دارند حتما بارها و بارها گذارشان به تعمیرگاه افتاده است. مکانیک خودرو دارای مهارت های زیادی است علاقمندان با آموزش صحیح می توانند خود را برای ورود به این حرفه آماده کنند. به طور ساده تشخیص و رفع عیوب ماشین در حیطه کاری مکانیک حرفه ای قرار دارد. مکانیک های خودرو به صورت عملی و علمی با تعمیرات اتومبیل آشنا شده اند به همه بخش های مکانیکی و مواوری خودرو تسلط دارند. برخی از وظایف مکانیک ماشین این موارد است:

  • تعمیر موتور اتومبیل های بنزینی و دیزلی
  • تعمیر دستگاه های الکتریکی در خودروهای مدل جدید
  • تعمیرات سیستم های مرتبط با فرمان
  • تعمیر و تنظیم موتور خودروهای داخلی و خارجی
  • تعمیر برق خودرو
  • تعویض لامپ چراغ خودرو
  • تعمیر جعبه دنده و دیفرانسیل
  • تعمیر باتری خودرو
  • تعمیر چرخها و سیستم ترمز
  • و …………

ترفندها، روش ها و همه چیز درباره تعمیرات خودرو

مکانیک خودرو در تهران

وظایف مکانیک خودرو چیست؟

خراب شدن ماشین ساعت و روز نمی شناسد در هر زمانی امکان خراب شدن برخی از قطعات خودرو وجود دارد. اصلی ترین وظیفه مکانیک در دسترس بودن است. در واقع ساعات کار تعمیرکاران اتومبیل خیلی با کارهای اداری تفاوت دارد. برای مثال مکانیک سیار هوم سرویز در همه روزهای هفته آمادگی سرویس دهی به مشتری را دارد. برای استفاده از خدمات این تعمیرکاران نیازی نیست اتومبیل را تا محل کارگاه ببرید با اولین تماس هماهنگی برای اعزام تعمیرکار به محل انجام می شود. از دیگر وظایف مکانیک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • یافتن عیوب خودرو
  • دادن اطلاعات کافی به مشتری در مورد علت خرابی
  • تخمین زمان دقیق برای تعمیرات اتومبیل
  • براورد هزینه نهایی تعمیرات
  • مهارت کامل در انجام تعمیرات و  تعویض قطعات صمعیوب
  • انجام تست خودرو پس از تعمیرات نهایی

به این تعمیرکارها اعتماد نکنید

مکانیک خودرو حرفه ای و با تجربه با مشتریان زیادی سر و کار دارند و به خوبی اعتماد افراد را جلب کرده اند. تکلیف این مکانیک ها روشن است اما در برخی موارد نباید به تعمیرکار اعتماد کنید برای مثال اگر به هر علتی تعمیرکار از اعلام قیمت دقیق طفره برود، بهتر است به یک تعمیرگاه دیگر مراجعه کنید. هیچ تعمیرکاری بدون براورد قیمت دست به تعویض قطعات نخواهد زد پس از قبل توافقات را انجام دهید. اگر هر بار که به تعمیرگاه مراجعه می کنید با این موارد مواجه می شوید به فکر یک مکانیک دیگر باشید:

  • مکانیک ادعا می کند در هر نوبت موتور نیاز به تعمیر دارد
  • مکانیک می گوید تنها من می توانم این ماشین را تعمیر کنم
  • در هر بار مراجعه تعمیرکار می گوید ترمز ماشین مشکل دارد
  • در حالیکه لاستیک را تازه خریداری کرده اید مکانیک اصرار به تعویض لاستیک دارد
  • و ………

مکانیک سیار پراید در محله شما

مکانیک خودرو در محلمکانیک خودرو در تهران

هزینه تعمیرات خودرو چقدر است؟

این یکی از بحث برانگیزترین موارد در حرفه مکانیکی خودرو است. حرف و حدیث های زیادی از سر کیسه شدن مردم موقع مراجعه به تعمیرگاه است. واقعیت اینجاست که خراب شدن اتومبیل می تواند بدترین اتفاقی باشد که اعلب راننده ها آن را تجربه کرده اند. هزینه تعمیرات ارتباط مستقیم با میزان ایراد و قطعه فرسوده دارد. بهتر است از قبل اطلاعاتی در مورد اتومبیل کسب کنید در غیر این صورت امکان اینکه مجبور به پرداخت هزینه های گزافی بشوید، وجود دارد. در نظر داشته باشید که تعمیرکار باید از قبل همه اشکالات را به شما توضیح داده و مبلغ دستمزد را اطلاع دهد. با ثبت سفارش تعمیر خودرو در اپ هوم سرویز، قیمت گذاری دقیق و شفاف از قبل انجام می شود. پس از انجام تعمیرات هیچ هزینه اضافی دریافت نمی شود. در این مورد به بهترین ها اعتماد کنید.

خدمات تعمیر ماشین در تهران

این سرویس توسط مکانیک خودرو آموزش دیده و همیار متخصص هوم سرویز انجام می شود. خدمات تعمیرات خودرو با بررسی و عیب یابی شروع می شود. در ابتدا اتومبیل به طور کامل توسط مکانیک بررسی می شود. نگران هزینه های سرسام آور و دستمزد مکانیک خودرو نباشید. همیاران هوم سرویز قبل از انجام تعمیرات حتما هزینه نهایی کار را اعلام می کنند. تنها در صورتی که مشتری رضایت داشت، عملیات تعمیر و یا تعویض قطعات انجام می شود. در صورتی که بخواهید قطعات و لوازم تعویضی توسط همیار تهیه شده و به همراه فاکتور خرید ارائه خواهد شد. در صورت موجود بودن همیشه از قطعات گارانتی دار و اصل استفاده می شود.همه سفارش های ثبت شده در اپ هوم سرویز شامل تضمین کیفیت خدمات و به شرط رضایت مشتری می باشد.

جهت ثبت سفارش رایگان تعمیر خودرو از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا