بنایی و دکوراسیون

روش نگهداری از کابینت آشپزخانه سفید

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کابینت آشپزخانه سفید از زیباترین طراحی ها برای آشپزخانه های شیک و مدرن است. سفید رنگ آرامش و پاکیزگی است. وقتی دکوراسیون سفید رنگ را برای آشپزخانه انتخاب می کنید انگار حال و هوای خانه هم تغییر می کند. کابینت های سفید بهترین ایده برای داشتن فضای خاص در آشپزخانه است. اما تمیز نگهداشتن کابینت سفید، خودش یک مشکل بزرگ است. بدون تردید های کابینت های آشپزخانه به یک میزان کثیف می شوند و این ربطی به رنگ کابینت ندارد. اما لک و چربی روی کابینت سفید، بیشتر به چشم می آید. همه کابینت ها چه تیره و چه روشن، نیاز به تمیزکاری دارند. بنابراین بهتر است قیمت کابینت آشپزخانه را برای نصب کابینت های دلخواه تان پرداخت کنید. اگر از عاشقان رنگ سفید هستید در نصب کابینت آشپزخانه با این رنگ تردید نکنید. تمیز نگهداشتن کابینت سفید کمی سخت تر است ولی غیر ممکن نیست.

کابینت آشپزخانه سفید

کابینت هایگلاس سفید خیلی پر طرفدار است. شفافیت و جلای این کابینت ها، چشم را خیره می کند. اما وقتی پخت و پز و آشپزی شروع می شود، کم کم رنگ و رخ این کابینت آشپزخانه هم تغییر می کند. پس از مدتی کابینت های سفید شروع به زرد شدن می کنند. چربی و روغنی که در آشپزی استفاده می شود، انگار همگی روی کابینت های سفید جا خوش می کنند. هر چه بیشتر اهل آشپزی باشید و غذاهای خوشمزه تری درست کنید، تمیز نگهداشتن آشپزخانه های سفید هم مشکل تر می شود. با توجه به اینکه نمی شود اشپزی را تعطیل کرد باید برای حل مشکل کثیفی کابینت ها یک فکر اساسی کرد. تنها ایراد کابینت های سفید رنگ اینست که کثیفی را نشان می دهند ولی از نظر کثیف شدن، فرقی با انواع کابینت تیره رنگ ندارند.

کابینت آشپزخانه سفید

چرا کابینت آشپزخانه سفید، زرد می شود؟

طرح کابینت آشپزخانه تا وقتی سفید و براق است زیبایی خاصی دارد. وقتی رنگ کابینت، زرد و چرک می شود اصلا زیبا نیست و انگار کابینت ها کهنه به نظر می رسند. تغییر رنگ کابینت های بیش از دیگر کابینت ها به چشم می آید. اگر کیفیت ساخت کابینت خوب باشد و از متریال مرغوب نیز استفاده شده باشد، کابینت آشپزخانه تا سالیان زیادی بدون ایراد و اشکال، باقی می ماند. به طور معمول دو علت برای زرد شدن کابینت های سفید در آشپزخانه وجود دارد:

  1. نور خورشید
  2. چربی و روغن
  • نور خورشید

تابش مستقیم نور خورشید به تدریج روی رنگ چوب تاثیر می گذارد. این مشکل در کابینت آشپزخانه سفید بیشتر دیده می شود. چوب های رنگ شده و یا روکش کابینت پس از مدتی کمرنگ و یا زرد می شود. اگر ساعاتی از روز کابینت آشپزخانه در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد، برای آن مدت می توانید پرده آشپزخانه را بکشید. به این ترتیب نور به کابینت ها آسیبی نمی رساند. البته نور روز مشکل ساز نیست و فقط تابش نور مستقیم کمی دردسر ایجاد می کند.

  • چربی و روغن

موفع آشپزی و پخت و پز، بوی غذا، بخارات و چربی ها در آشپزخانه پخش می شود. چه جایی بهتر از دیوارها و کابینت آشپزخانه برای نشستن چربی ها سراغ دارید؟ بدون تردید چربی و روغن روی کابینت ها، کانتر، میز غذاخوری، دیوار، کف و … همه جای آشپزخانه پخش می شود. کابینت آشپزخانه سفید خیلی زودتر رنگ کثیفی و چربی را در دیدتان قرار می دهد. برای حل این مشکل هم یا باید آشپزی را تعطیل کنید یا اینکه فکری برای تمیز کردن آشپزخانه داشته باشید. 

کابینت آشپزخانه سفید لاکچریطراحی کابینت آشپزخانه مدرن

تمیز نگهداشتن کابینت آشپزخانه سفید

یک ترفند ساده برای جلوگیری از کثیف شدن کابینت ها اینست که هود نصب کنید. استفاده از هود در موقع آشپزی بهترین راهکار برای خروج بخار و ذرات چربی از محیط آشپزخانه است. لازم است تا از ابتدای پخت و پز، هود را روشن کنید. کیفیت مکش هود آشپزخانه روی تمیز ماندن کابینت ها تاثیرگذار است. این روزها انواع هود کم صدا با مکش خیلی قوی در بازار عرضه شده که ذرات روغن و چربی را به خوبی حذف می کند. البته هود به تنهایی کافی نیست و می بایست سطح کابینت ها را نیز تمیز کنید. 

از بین بردن لک و چربی کابینت سفید

ساده ترین کار اینست که پس از آشپزی روی کابینت ها را با دستمال نانو، تمیز کنید. به این ترتیب چربی های تازه به راحتی پاک می شوند و روی کابینت آشپزخانه سفید را لک نمی کنند. این کار تنها 5 دقیقه زمان می برد ولی باعث می شود کابینت همیشه شیک و درخشان به نظر برسد. با توجه به میزان آشپزی هم می توانید به صورت هفتگی یا ماهانه از محلول جادویی دست سازتان برای برق انداختن هود و کابینت استفاده کنید. با تکه ای اسفنج محلول جادویی را روی  سطح کابینت ها کشیده و آن را تمیز کنید.  فرمول جادویی پاک کننده کابینت شامل مخلوطی از این مواد است: 

  • 2 فنجان آب گرم
  • یک فنجان سرکه سفید
  • یک قاشق جوش شیرین

کابینت آشپزخانه سفید قیمتطراحی و ساخت کابینت آشپزخانه سفید های گلاس

برق انداختن کابینت آشپزخانه سفید

ذرات چربی و آلودگی و گرد و خاک تبدیل به یک ماده چسبناک می شوند که به این سادگی ها تمیز نخواهند شد. قبل از اینکه ذرات چربی و روغن همه سطح کابینت سفید را کثیف کند، آن را تمیز کنید. باقی ماندن ذرات چربی و گرد و خاک، لکه های زشت و بد منظره ای را به وجود می آورد. برای تمیز کردن کابینت از کمی آب گرم و مایع ظرفشویی هم می توانید کمک بگیرید. مایع ظرفشویی همانطور که برای تمیز کردن چربی روی ظروف تاثیر دارد موجب از بین رفتن چربی روی کابینت ها هم می شود.

هشدار؛ این کارها را هرگز انجام ندهید

استفاده از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن لکه ها و برق انداختن کابینت آشپزخانه سفید اصلا توصیه نمی شود. برخی از مواد شیمیایی به روکش کابینت ها آسیب می رسانند. از محلول های خانگی و یا موادی که مخصوص تمیز کردن کابینت هستند، استفاده کنید. دیگر اینکه برای پاک کردن لکه های قدیمی نباید از مواد تیز، ساینده و خراش دهنده استفاده کنید. سیم ظرفشویی، پارچه های بسیار زبر و … اصلا مناسب پاک کردن کابینت ها نیستند. رنگ کمد دیواری و کابینت در هر صورت با این مواد آسیب می بیند. پارچه های کتانی نرم، پدهای مخصوص پاک کننده کابینت و دستمال مرطوب برای تمیز کردن کابینت ها مناسب تر هستند.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا