رایانه و تکنولوژی

آموزش نحوه تایپ صوتی کاملا کاربردی

متنهای خود را سریعتر تایپ کنید!

خیلی اوقات برای همه ما پیش می آید که متنی داشته باشیم و بخواهیم آن را در ورد (Word) و جاهای دیگر تایپ کنیم و این کار برایمان بسیار سخت است. در چنین حالتی ما دو راه بیشتر نداریم، یا باید دل را به دریا بزنیم و کل متن را خودمان تایپ کنیم که این کار بسیار خسته کننده است و می تواند زمان زیادی را از ما بگیرد. یا باید از تایپ صوتی استفاده کنیم و با این کار در زمان و انرژی خودمان صرفه جویی کنیم. معمولا افراد زیادی هستند که روش دوم را انتخاب می کنند و ترجیح می دهند که با تایپ صوتی، متن موردنظر را بخوانند و هوش مصنوعی به تایپ آن بپردازد. اما چگونه می توانیم از تایپ صوتی استفاده کنیم؟ برای آموزش تایپ صوتی با ما همراه باشید.

در این مقاله می خواهیم به شما آموزش بدهیم که چطور با استفاده از یک اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی خود، تایپ صوتی انجام دهید و با صحبت کردن، متن ها را برای خودتان تایپ کنید.

فهرست مطالب

اگر فردی هستید که مشغله زیادی دارید و نمی توانید خودتان متن ها را تایپ کنید یا کار تایپ انجام می دهید، توصیه می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و آموزش ویدیویی ما را حتما مشاهده کنید.

آموزش تایپ صوتی
آموزش تایپ صوتی

آموزش تایپ صوتی فارسی آفلاین

سرویس های زیادی برای تایپ صوتی وجود دارند که هر کدامشان امکانات مناسبی را ارائه می دهند؛ اما یکی از معایب مشترک بین اکثر آنها، این است که به صورت آنلاین هستند و شما اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، نمی توانید از آنها استفاده کنید.

اما در این مقاله می خواهیم به شما آموزش تایپ صوتی فارسی آفلاین را بدهیم که حتی اگر زمانی به اینترنت دسترسی نداشتید، بتوانید به راحتی تایپ صوتی را انجام دهید و با صحبت کردن، متن های خودتان را تایپ کنید.

در ادامه برای شما ویدیویی را قرار داده ایم که با مشاهده این ویدیو، با اپلیکیشن تایپ صوتی فوق پیشرفته ای آشنا می شوید که برای گوشی های اندرویدی در دسترس است و می توانید با استفاده از آن، به راحتی تایپ صوتی را انجام دهید.

همچنین بعد از ویدیو، برایتان لینک دانلود این اپلیکیشن را قرار داده ایم که بتوانید آن را روی گوشی خودتان نصب کنید و به استفاده از آن بپردازید.

دانلود اپلیکیشن تایپ صوتی فوق پیشرفته

برنامه تایپ صوتی برای اندروید

برنامه های زیادی برای تایپ صوتی وجود دارند که معمولا اکثر آنها از سرویس تایپ صوتی گوگل استفاده می کنند و این سرویس روی آنها فعال است؛ اما می توانید از برنامه تایپ صوتی فوق پیشرفته استفاده کنید که امکانات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از آن برای کارهای مختلف استفاده کنید.

همچنین اگر استفاده شما از تایپ صوتی بسیار زیاد است، توصیه ما این است که از صفحه کلید گوگل استفاده کنید که به صورت پیش فرض تایپ صوتی دارد و می تواند صحبت های شما را به متن تبدیل کند.

تایپ صوتی برای معلمان هم بسیار کاربردی خواهد بود؛ زیرا آنها باید دائما مشغول به تولید محتوا، تدریس، طراحی سوال و کارهای دیگر باشند و با تایپ صوتی متون می توانند در وقتشان صرفه جویی کنند. برای آشنایی با بهترین نرم افزارهای تولید محتوا برای معلمان با هوم سرویز همراه باشید.

تایپ صوتی در word برای اندروید

اگر از برنامه ورد در گوشی اندروید خودتان استفاده کنید، ممکن است بخواهید در این برنامه تایپ صوتی انجام دهید و خودتان به صورت دستی اقدام به تایپ متن ها نکنید، برای چنین کاری میتوانید از اپلیکیشن تایپ صوتی فوق پیشرفته استفاده کنید. این اپلیکیشن را روی گوشی موبایلتان نصب کرده و در آن به تایپ متن های خودتان به صورت صوتی بپردازید.

پس از پایان کار، می توانید تمام متن ها را کپی کنید و به اپلیکیشن ورد منتقل کنید تا بتوانید در آنجا از آنها خروجی بگیرید و استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب نرم افزار و بازی هم ارائه میده؟

تایپ صوتی در واتساپ
تایپ صوتی در واتساپ

تایپ صوتی در واتساپ

برای استفاده از متن های خودتان در واتساپ هم می توانید از آموزشی که در این مقاله قرار داده ایم استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن گفته شده، متن های خودتان را به روش صوتی تایپ کنید و سپس آنها را کپی کرده و در واتساپ قرار دهید تا برای مخاطبان مورد نظر خودتان ارسال کنید.

در ضمن اگر می خواهید در تایپ صوتی اشتباهات کمتری وجود داشته باشد، حتما باید به بیان کامل کلمات بپردازید و آنها را کامل تلفظ کنید. همچنین سعی کنید بلند و رسا صحبت کنید و همچنین از کلماتی که خیلی محاوره ای هستند، استفاده نکنید؛ چون کلمات محاوره ای معمولا در دیتابیس تایپ صوتی وجود ندارند. به همین خاطر ممکن است وقتی شما از کلمات محاوره ای استفاده می کنید، در تایپ صوتی کلمات دیگری نوشته شود و این کار باعث شود در آخر برای ویرایش متن، زمان زیادی از شما گرفته شود.

حالا که با روش تایپ صوتی به زبان فارسی آشنا شدید، روش ادیت عکس با موبایل را نیز در هوم سرویز یاد بگیرید و عکسهای خود را زیباتر و جذاب تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا