بنایی و دکوراسیون

اصول طراحی کابینت آشپزخانه U شکل

کابینت آشپزخانه U شکل یکی از کاربردی ترین طراحی ها در دکوراسیون آشپزخانه است. کابینت های یو شکل، بیشترین فضا را در اختیارتان قرار می دهند. سطح کانتر آشپزخانه در این مدل خیلی زیاد است و در واقع هیچ چیز دست و پاگیر و مزاحمی دیده نمی شود. ساخت کابینت آشپزخانه یو شکل نیازمند یک طراحی دقیق است. حتی یک خطای کوچک در اندازه گیری و ساخت می تواند، نتیجه را عوض کند. برای اینکه امکان چرخش در فضای آشپزخانه باشد نیاز به 3 دیوار متصل به هم دارید تا کابینت های مدل جدید را روی آن نصب کنید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

طراحی آشپزخانه U شکل چیست؟

گردش کار اولین مورد در طراحی آشپزخانه است. طراحی مثلث کار ( اجاق گاز، یخچال و سینک) در دکوراسیون آشپزخانه و کاربردی بودن این فضا بیشترین تاثیر را دارد. طراحی یو شکل نوعی چیدمان لوازم و کابینت های آشپزخانه است که در آن همه المان ها روی دو دیوار روبروی هم قرار می گیرد. دیوار مابین این دو دیوار به عنوان نقاط اتصال در نظر گرفته می شود. در واقع به سه دیوار چسبیده به هم برای نصب کابینت آشپزخانه احتیاج دارید. این طراحی بدون توجه به اندازه آشپزخانه انجام می شود و صفحه روی کابینت ( پیشخوان) و میزهای جزیره را نیز شامل می شود. اگر بزرگترین دغدغه تان در پلان آشپزخانه، استفاده حداکثری از فضا باشد، قطعا این مدل طراحی پیشنهاد خوبی است. در واقع به جز ورودی، همه دیوارها دارای کابینت است و این به معنای داشتن قفسه ها و کشوهای اضافی است.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه 

مدل کابینت آشپزخانه U شکل

  • کابینت آشپزخانه U شکل نقلی

حداقل فضا بین کابینت های دو دیوار روبرو می بایست بین یک متر تا یک متر و بیست سانتیمتر باشد. این حداقل استاندارد کابینت آشپزخانه یو شکل است که در فضاهای کوچک می توان اجرا کرد. در آشپزخانه های نقلی، هم زمان یک نفر می تواند به پخت و پز مشغول باشد. در این ابعاد جایی برای میز ناهارخوری وجود ندارد و معمولا فضا برای قرار دادن ظروف و وسایل برقی هم کم است. در طرحی یو شکل، همه فضاهای مفید دیوارها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از کابینت های رنگ روشن و براق می توان فخطای دید ایجاد کرد و فضا را بازتر و بزرگتر نشان داد. کابینت آشپزخانه سفید، طوسی، قهوه ای کمرنگ انتخاب مناسبی در این فضا هستند.

قیمت ساخت کابینت آشپزخانه مدل جدید چقدر است؟

  • طراحی کابینت آشپزخانه U شکل بزرگ

تنوع زیادی در دکوراسیون آشپزخانه های بزرگ تر وجود دارد. افزودن میز جزیره در قسمت خالی U شکل یک ابتکار فوق العاده کاربردی است. در برخی موارد حتی امکان قرار دادن یک میز ناهارخوری در مرکز چیدمان آشپزخانه نیز وجود دارد. اگر پس از نصب کابینت ها، درازای فضای خالی 2/5 متر به بالا باشد، آشپزخانه ای بزرگ و جادار در اختیار دارید که برای طراحی یو شکل ایده آل است. ابعاد U در دو خط عمودی همیشه یکسان نیست. در برخی موارد یکی از دیوارهای روبرو بلندتر و دیگری کوتاه تر است اما هنوز هم می توان چیدمان و طراحی “یو” شکل را انجام داد.

چگونه هزینه ساخت کابینت آشپزخانه را کم کنیم؟

هزینه ساخت کابینت آشپزخانه U شکلطراحی کابینت آشپزخانه U شکل

  • جزیره  و شبه جزیره در آشپزخانه یو شکل

استفاده از یکی از پاهای U برای طراحی شبه جزیره در آشپزخانه های یو شکل بسیار رایج است. اگر پیشخوان داشته باشید که حداقل از یک طرف به دیوار وصل نشود، می توان این طراحی را اجرا کرد. یک فضای باز برای صندلی ها در اطراف پیشخوان در نظر گرفته می شود.  این کانتر کوچک برای صرف صبحانه یا چای عصرانه ایده خوبی است. اگر فضای آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ باشد می توانید از یک میز جزیره کامل در وسط آشپزخانه استفاده کنید. این جزیره هیچ لطمه ای به طراحی یو شکل و چیدکان مثلث آشپزخانه وارد نمی کند اما فضای مفید بیشتری را در اختیارتان قرار می دهد. در تصویر بالا دیوار وسط دارای پنجره نورگیر است. به این ترتیب کابینت دیواری حذف شده و تنها کابینت زمینی برای طراحی U شکل کفایت می کند.

طراحی بدون کابینت بالایی، فضا را بازتر و روشن تر نشان می دهد. اگر تعداد کابینت های زمینی کافی است می توانید چند قفسه یا کابینت دیواری را حذف کنید اما در آشپزخانه های نقلی به همه فضای عمودی نیاز دارید. در آپارتمان های کوچکتر با تجهیز آشپزخانه، فضای خانه نظم بیشتری پیدا می کند. این کابینت ها خیلی از لوازم اضافی را در خود جای می دهند.

مزایای طراحی کابینت آشپزخانه U شکل

آشپزخانه اوپن با کابینت های شکیل، زیباتر دیده می شود. کابینت ام دی اف، هایگلاس، ممبران و … هر متریال دیگری که نصب می شود، روی ظاهر و دکوراسیون خانه نیز اثرگذار است. کابینت های یو شکل دارای ظاهری زیبا و شکیل هستند اما این تنها بخشی از ویژگی های طراحی U می باشد. برخی دیگر از مزایای این طراحی عبارتند از:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟
  • استفاده مفید از تمام فضای موجود در آشپزخانه
  • طراحی کابینت جادار با تعداد بالاتر
  • قابلیت اجرا  در هر ابعاد مختلف
  • امکان ساخت کابینت با متریال متنوع
  • وجود پیشخوان و میز کار بیشتر در آشپزخانه
  • چیدمان آسان وسایل آشپزخانه( اجاق گاز، یخچال، لباسشویی…)
  • اشغال نکردن فضای رفت و آمد

U-SHAPED KITCHEN LAYOUTS

اصول طراحی آشپزخانه U شکلکابینت آشپزخانه U شکل

هزینه ساخت کابینت آشپزخانه هوم سرویز

قیمت قیمت تعمیر کمد، کابینت و نجاری
قیمت ساخت کابینت آشپزخانه
قیمت ساخت کمد

خدمات ساخت کابینت آشپزخانه در تهران

تغییر دکوراسیون آشپزخانه را به حرفه ای ها بسپارید. تیم با تجربه و کاربلد کابینت ساز از همیاران فعال هوم سرویز در تهران هستند. استفاده از مواد اولیه مرغوب، ساخت سفارشی با ابزارهای پیشرفته و طراحی های مدرن از ویژگی های کابینت آشپزخانه هوم سرویز است. بدون پرداخت هیچ هزینه ای می توانید سفارش ساخت کابینت را از طریق اپ هوم سرویز به رایگان ثبت کنید. پس از ثبت سفارش تیم پشتیبانی برای هماهنگی با شما تماس می گیرد. مشاوره تلفنی در مورد انتخاب مواد اولیه رایگان است. پس از اندازه گیری آشپزخانه، مراحل ساخت در کارگاه مجهز کابینت سازی انجام می شود. ورق های برش خورده و روکش دار برای نصب به محل منقل می شود. این سرویس شامل تضمین کیفیت ساخت است پس با خیال راحت سفارش خود را ثبت کنید.

سفارش  ساخت کابینت آشپزخانه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا