نظافت و پذیرایی

روشهای پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب

چگونه لکه های خون را از روی سرویس خواب پاک کنیم؟

خیلی اوقات ممکن است که به خاطر زخم شدن دست یا صورت و… لکه خون روی سرویس خواب باقی بماند و ما متوجه آن نشویم. همه ما در اولین برخورد با لکه خون، وحشت می کنیم و فکر می کنیم که لکه خون قابل پاک شدن نیست و نمی توانیم آن را از بین ببریم؛ اما باید بدانید که پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب، روش هایی دارد که اگر آنها را بلد باشید، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و شر لکه خون را از روی سرویس خواب کم کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید به راحتی لکه های این چنینی را از روی تشک و… پاک کنید و آنها را برای همیشه از بین ببرید.

اگر لکه خون روی سرویس خواب شما را خراب کرده است و می خواهید خیلی سریع آن را از بین ببرید؛ اما نمی دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید روش اصولی و سریع این کار را یاد بگیرید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید انواع لکه خون و آلودگی را به راحتی از روی سرویس خواب خود پاک کنید، تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آیا پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب امکان پذیر است؟

سوالی که خیلی از افراد ممکن است داشته باشند، این است که آیا پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب امکان پذیر است؟ باید بگوییم که شما می توانید با روش های مختلفی این کار را انجام دهید و انواع لکه را از روی سرویس خواب پاک کنید. اما باید بدانید که دقیقا چه روش هایی برای شما کارساز است و لکه خون چقدر قدیمی است.

در ادامه با هم روش های مختلفی را بررسی می کنیم که به شما کمک می کنند بتوانید هر لکه خونی را به راحتی از روی سرویس خواب و تشک خودتان پاک کنید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب
روش پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب

روش های پاک کردن لکه خون از تشک

1- آب سرد:

وقتی لکه خون بسیار تازه است و همان لحظه متوجه آن شده اید، می توانید با استفاده از آب سرد به راحتی لکه را از بین ببرید. حواستان باشد که برای این کار حتما از آب سرد استفاده کنید و به هیچ وجه آب گرم را روی لکه خون نریزید، چون این کار می تواند باعث پخش شدن لکه خون در تشک شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شستشوی خوشخواب هم ارائه میده؟

برای از بین بردن لکه خون، آب سرد را روی لکه بریزید و با یک پارچه تمیز، سعی کنید لکه را کامل پاک کنید و تا جایی این کار را ادامه دهید که هیچ اثری از لکه خون باقی نماند و کاملا از روی تشک شما پاک شود.

اصول پاک کردن لکه های خون
پاک کردن لکه های خون با هوم سرویز

2- جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از پاک کننده های طبیعی است که استفاده های بسیار زیادی دارد و می توانید از آن تقریبا برای هر نوع تمیزکاری استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از جوش شیرین، هم لکه خون قدیمی را پاک کنید و هم لکه های جدید خون را از روی سرویس خواب از بین ببرید.

برای پاک کردن لکه جدید خون از روی سرویس خواب، نیاز است که مقداری جوش شیرین را به صورت خشک روی لکه خون بریزید و حدودا نیم ساعت صبر کنید تا لکه کاملا جذب جوش شیرین شود، پس از این مدت می توانید با استفاده از حوله یا یک دستمال خشک، جوش شیرین را به صورت کامل پاک کنید و اثر خون را از بین ببرید. البته دقت کنید که این کار را با احتیاط انجام دهید تا لکه خون بیشتر پخش نشود و جاهای دیگر تشک را خراب نکند.

برای پاک کردن لکه قدیمی خون از روی تشک، باید ابتدا جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس خمیر جوش شیرین را روی لکه خون بریزید و بگذارید حدودا نیم ساعت بماند؛ پس از این کار خون به صورت کامل جذب جوش شیرین می شود و می توانید با استفاده از یک حوله مرطوب، به صورت کامل این ترکیب را جمع کنید و خون را از روی تشک پاک کنید. در این کار دقت کنید تا خون پخش نشود و به جاهای دیگر تشک سرایت نکند.

البته در هر کدام از این روش ها، اگر برای اولین بار خون کاملا از بین نرفت و فقط کمرنگ شد، بهتر است که چند بار این کار را تکرار کنید تا بتوانید لکه را کاملا از بین ببرید.

شستشوی پارچه با جوش شیرین
شستشوی پارچه با جوش شیرین

3- آب اکسیژنه:

یکی دیگر از مواد پاک کننده ای که در خشکشویی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید است. این ماده می تواند به راحتی هر لکه ای را از روی تشک شما محو کند و کمک می کند که به راحتی لکه هایی مانند خون را تمیز کنید. البته حواستان باشد که این ماده سفیدکننده است و می تواند تشک طرحدار شما را خراب کند، پس هنگام استفاده از آن باید کاملا دقت کنید.

برای استفاده از آب اکسیژنه برای پاک کردن لکه خون از روی تشک، کافی است این ماده را با نشاسته ذرت و نمک مخلوط کنید تا حالتی خمیری پیدا کند. سپس خمیر آماده شده را روی لکه خون بریزید و حدودا نیم ساعت تا یک ساعت آن را بگذارید تا به صورت کامل لکه خون را جذب کند.

پس از این مدت می توانید با استفاده از یک جارو برقی به راحتی تمام خمیر را از روی تشک خودتان جمع کنید و سپس با یک پارچه مرطوب یا حوله، لکه خون و خمیر را به صورت کامل از روی تشک پاک کنید.

دقت کنید که هنگام انجام این کار باید دقت کافی را داشته باشید و این کار را با حوصله انجام دهید تا مشکلی برای تشک شما پیش نیاید. همچنین باید بگوییم که هر کدام از این مواد یعنی نمک و نشاسته ذرت و آب اکسیژنه، به تنهایی یک پاک کننده قوی هستند، اما ترکیب آنها با یکدیگر، پاک کننده ای بسیار قدرتمند را ایجاد می کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شستشوی خوشخواب هم ارائه میده؟

4- سرکه و جوش شیرین:

سرکه ماده ای است که برای سفید کردن وسایل مختلف و همچنین لکه بری مورد استفاده قرار می گیرد و به همین خاطر شما می توانید از آن برای پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب استفاده کنید. جوش شیرین هم همانطور که قبل تر گفتیم یک پاک کننده بسیار قوی و قدرتمند است که می توانید آن را برای پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب استفاده کنید.

حالا تصور کنید که ترکیب این دو ماده با هم چقدر می تواند قدرتمند باشد و یک ترکیب فوق العاده را ایجاد کند که باعث نابودی لکه خون شود. برای استفاده از این ترکیب، مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و به هم بزنید تا یک حالت خمیر مانند به خود بگیرد. سپس این خمیر را روی لکه خون بریزید و بگذارید حدودا نیم ساعت باقی بماند تا خون را به خود جذب کند.

پس از این مدت زمان، با استفاده از یک دستمال خشک، تمامی لکه های خون باقیمانده و لکه خمیر را به صورت کامل پاک کنید تا شر این لکه ها از روی سرویس خواب شما کنده شود.

پاک کردن لکه خون با سرکه
روش پاک کردن لکه خون با سرکه

5- نمک:

یکی از ساده ترین و دم دست ترین روش هایی که می توانید برای پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب به کار ببرید، استفاده از نمک است. نمک می تواند به راحتی لکه خون را به خود جذب کند و آن را از بین ببرد، تنها باید دقت کنید که این روش برای لکه خون تازه کاربرد دارد و برای لکه های قدیمی بهتر است از روش های دیگری که گفتیم استفاده کنید.

برای استفاده از این روش، نمک را روی لکه خون تازه بریزید و چند دقیقه ای صبر کنید تا نمک به صورت کامل خون را به خود جذب کند، سپس می توانید با استفاده از جاروبرقی یا دستمال خشک، نمک ها را جمع کرده و لکه را از بین ببرید.

6- آبلیمو و نمک:

در مورد قبلی گفتیم که نمک چقدر راحت می تواند لکه های خون تازه را از روی تشک پاک کند و آنها را از بین ببرد، ترکیب نمک با آبلیمو هم ترکیبی قوی تر را برای شما ایجاد می کند و کمک می کند که به راحتی هر لکه خونی را پاک کنید.

برای این کار نمک و آب لیمو ترش را با هم ترکیب کنید و سپس آنها را با استفاده از یک پنبه روی لکه بمالید و چند دقیقه ای صبر کنید تا لکه از بین برود، پس از این کار لکه از بین می رود. یادتان باشد که باید حتما تشک را در آفتاب خشک کنید تا لکه به صورت کامل محو شود.

لکه های خون روی سرویس خواب
لکه های خون روی سرویس خواب

جمع بندی

در این مقاله درباره پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب صحبت کردیم و گفتیم که با استفاده از چه روش هایی می توانید لکه خون را به صورت کامل از روی تشک پاک کنید. گاهی اوقات می توانید سرویس خواب خود را با پاک کننده های مناسب داخل ماشین لباسشویی بیندازید تا کار شستشوی آن به راحتی انجام شود. برای تعمیر و سرویس لباسشویی نیز می توانید این کار را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

روش های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که کمک می کنند بتوانید پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب را انجام دهید، اما این روش هایی که در این مقاله گفته شد، از بهترین روشها هستند و به خوبی می توانند سرویس خواب شما را تمیز کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن با روش های پاک کردن لکه خون از روی سرویس خواب آشنا شوید و به بهترین شکل این کار را برای خودتان انجام دهید.

خشکشویی سرویس خواب شما با هوم سرویز

شما می توانید خشکشویی انواع پتو و سرویس خواب را به تیم هوم سرویز بسپارید تا روتختی و روتشکی شما به بهترین شکل ممکن تمیز شود و سرویس خواب تمیزتری داشته باشید. برای سفارش خدمات خشکشویی و اتوی لباس، اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و درخواست خود را در اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید.

قیمت خشکشویی و اتوی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا