لوازم خانگی

علت عدم مکش جاروبرقی چیست؟

عدم مکش جاروبرقی و کم شدن قدرت جارو برقی یک مشکل جدی است. اساسا یک جارو برقی خوب باید بتواند همه گرد و خاک درون فرش ها را جمع کند. مکش بالا ویژگی اصلی جاروبرقی است ولی گاهی به طور ناگهانی قدرت مکش جاروبرقی کم می شود. تعمیر جاروبرقیخراب بسیار ضروری است و نمی توان آن را به تعویق انداخت. قبل از اینکه با تعمیرکار تماس بگیرید، موارد مهم را بررسی کنید. عیب یابی و تعمیر جاروبرقی یک تخصص است ولی شاید بتوانید بدون باز کردن جارو هم مشکل را پیدا کنید. وقتی مکش جاروبرقی به طرز محسوسی کم می شود اولین کار اینست که دستگاه را خاموش و برق دستگاه را قطع کنید. نگران نباشید این مشکل در خیلی از موارد به سادگی برطرف می شود.

!

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بررسی علت عدم مکش جاروبرقی در خانه

قبل از هر اقدامی می بایست علت عدم مکش جاروبرقی را پیدا کنید. اگر تا به امرو مشکلی با مکش جارو نداشته اید، احتمالا مشکل به راحتی حل بشود. سیستم همه جاروبرقی ها شبیه هم است. با روشن کردن موتور دستگاه، مکش شروع شده و آشغال از لوله ها به سمت کیسه جاروبرقی می رود. هر چیزی که این مسیر را مسدود کرده و یا اختلال ایجاد کند، منجر به کاهش مکش جاروبرقی می شود. زمانی که جارو به قدرت قبل نیست و نمی تواند آشغال ها را جمع کند، می توانید خودتان دست به کار شوید. برای تعمیر عدم مکش جاروبرقی و عیب یابی دستگاه این موارد را بررسی کنید:

آموزش تعمیر جاروبرقی در خانه

عدم مکش جاروبرقیعلت عدم مکش جاروبرقی چیست؟

بررسی مسیر ورودی و غلتک ها

غلتک های جارو برقی را دست کم نگیرید. هر نوع پرز، مو، کرک و آشغالی می تواند علت عدم مکش جاروبرقی باشد. خیلی ساده با تمیز کردن غلتک ها، مسیر  ورودی باز شده و سرعت مکش بهتر می شود. به آرامی همه کرک و موهایی که به غلتک چسبیده را تمیز کنید. پس از آن جاروبرقی را روشن کرده و یکبار قدرت مکش دستگاه را امتحان کنید. اگر هنوز مشکل عدم مکش جاروبرقی وجود داشت بقیه قسمت ها را بررسی کنید

عدم مکش جاروبرقی و پر بودن کیسه

پیشنهاد بعدی بررسی کیسه جاروبرقی است معمولا وقتی کیسه پر از آشغال است توان مکش بسیار کم می شود. قبل از اینکه تعمیر جاروبرقی را به حرفه ای ها بسپارید ابتدا کیسه آن را عوض کنید. گاهی اوقات یادمان می رود کیسه جارو برقی هم گنجایش محدودی دارد. بهتر است پس از چند بار جارو زدن وضعیت پر یا خالی بودن کیسه را بررسی کنید. در بسیاری از موارد همین موضوع ساده منجر به کاهش عملکرد دستگاه شده تا جایی که تصور می کنیم مشکل از بخش های موتوری است. این روزها اکثر جاروبرقی ها کیسه های قابل تعویض دارند و نیازی به خالی کردن کیسه جاروبرقی نیست. به عنوان پیشنهاد بد نیست همیشه چند کیسه جاروب رقی یدکی در خانه داشته باشید.

هزینه تعمیر لوازم خانگی در هوم سرویز چقدر است؟

مشکل عدم مکش جاروبرقییکی از علل اصلی عدم مکش جاروبرقی میدود بودن لوله خرطومی است!

انسداد لوله و خرطومی

گاهی یک تکه کاغذ یا حتی یک چوب کبریت هم می تواند مسیر لوله ها را کیپ کند! در این صورت آشغال های ریز و درشت پشت این تکه جمع می شوند و لوله جاروبرقی کامل کیپ می شود. برای رفع عدم مکش جاروبرقی لازم است تا مسیر لوله ها کامل باز باشد. برای بررسی این موضوع همه قطعات جدا شونده لوله را باز کنید. قسمت های مختلف لوله و خرطومی را با دست بررسی کنید. آیا چیزی در مسیر لوله ها گیر کرده است؟ یک توده بزرگ مو یا پرز برای بستن مسیر لوله ها کافی است. با خارج کردن آشغال حتما مشکل برطرف می شود. اگر هنوز مشکل باقی است مورد بعدی را بررسی کنید شاید اشکال از جای دیگری باشد.

بررسی لوله ها

هر گونه شکستگی، ترک و درز در لوله جارو برقی موجب کاهش قدرت مکش دستگاه می شود. نگاهی به لوله ها و خرطومی داشته باشید شاید خرطومی پاره شده یا انتهای لوله آسیب دیده باشد. در صورت مواجهه با چنین مشکلی نیازی به خرید یک جاروبرقی تازه نیست. لوازم یدکی جاروبرقی ها به خصوص لوله ها و خرطومی جارو به صورت جداگانه به فروش می رسد. با تعویض این قطعه مشکل عدم مکش جاروبرقی هم به طور کامل برطرف می شود. اگر همه قسمت های قبلی را بررسی کردید و لوله هم شکستگی نداشت چه؟ در این صورت احتمال زیاد خرطومی به جاروبرقی به درستی وصل نشده است. سیستم جاروبرقی طوری است که مکش توسط موتور انجام می شود این مکش توسط خرطومی و لوله جاروبرقی روی آشغال اثر می گذارد! اگر لوله و خرطومی کامل بسته نشده باشد، مکش جاروبرقی کم می شود.

تعمیر لوازم خانگی، آسان‌تر از همیشه!

علت عدم مکش جاروبرقیتعمیرات موتور جاروبرقی و تعویض قطعات در محل

تعمیر عدم مکش جاروبرقی

وقتی مکش جاروبرقی کم شده احتمال مسدود بودن مسیر لوله ها وجود دارد. همیشه ابتدا موارد ذکر شده را بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل نشد با تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. گاهی یک مشکل جدی در موتور دستگاه موجب شده تا قدرت دستگاه کم شود. در این صورت احتمالا موقع روشن شدن جاروبرقی، صدای ناهنجاری هم به گوش می رسد. نیم سوز شدن موتور دستگاه و یا …. همگی عدم مکش جاروبرقی را به دنبال دارد! برای بررسی بیشتر حتما با تعمیرکار هوم سریز تماس بگیرد.

خدمات تعمیر جاروبرقی در منزل هوم سرویز

تعمیرات جاروبرقی یکی از سرویس های فنی هوم سرویز در تهران است. تکنیسین حرفه ای و آموزش دیده آماده ارائه خدمات تعمیر جارو برقی در تهران است. عیب یابی و تعمیر جاروبرقی پاناسونیک، تعمیر جارو برقی پارس خزر و ….. توسط تعمیرکار حرفه ای انجام می شود. جهت ثبت سفارش تعمیرجاروبرقی از اپلیکیشن هوم سروی استفاده کنید. همه سفارش های ثبت شده در این سامانه شامل تضمین کیفیت خدمات و ضمانت تعمیر لوازم خانگی هستند. هزینه عیب یابی و تعمیر جاروبرقی طبق نرخ تعرفه و به صورت منصفانه انجام می شود. پس از بررسی دستگاه و قبل از تعمیرات، قیمت نهایی به صورت شفاف اطلاع رسانی خوهد شد. در صورت تعویض قطعات، فاکتور خرید ارائه می شود.

Fix Lost Vacuum Suction

جهت ثبت سفارش سرویس تعمیر جاروبرقی از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر جاروبرقی هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا