لوله کشی و تاسیسات

لوله بازکنی با جوهر نمک چه خطراتی دارد؟

باز کردن لوله های فاضلاب با جوهرنمک

گرفتگی فاضلاب سینک ظرفشویی یا لوله های سرویس های بهداشتی بدترین مشکلی است که می تواند یک روز تعطیل را خراب کند. ساده ترین راه استفاده از خدمات لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب است. البته برخی از افراد هم دست به دامن محلول های خانگی و مواد اسیدی می شوند. لوله بازکنی با جوهر نمک یکی از رایج ترین شیوه ها موقع گرفتگی لوله فاضلاب است که می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مضرات لوله بازکنی با جوهر نمک

اسید کلریدریک یا جوهر نمک یک ماده اسیدی با خاصیت خورندگی است که اغلب برای مصارف نظافتی به کار می رود. بسیاری از افراد برای نظافت سرویس های بهداشتی و تمیز کردن کاشی و سرامیک از جوهر نمک استفاده می کنند. برخی هم معتقدند که این محلول می تواند گرفتگی لوله فاضلاب را نیز بر طرف کند. حتی اگر چنین ادعایی صحت هم داشته باشد، همچنان خطرات استفاده از محلول جوهر نمک بیشتر از فایده آن است. در ادامه به برخی از خطرات احتمالی استفاده از جوهر نمک در نظافت و باز کردن لوله ها می پردازیم.

رفع گرفتگی لوله و چاه و فاضلاب با قیمت مناسب

باز کردن فاضلاب سینک ظرفشویی

مسمومیت از خطرات لوله بازکنی با جوهر نمک

آیا می دانید که بخارات حاصل از جوهر نمک می تواند مسمومیت های شدید تنفسی ایجاد کند؟ این ماده اسیدی حاوی گاز کلر است که برای سلامتی و سیستم تنفسی بسیار مضر است. تنفس گاز کلر در فضای بسته منجر به مرگ می شود. حتی برای نظافت و شستشوی سرویس بهداشتی نیز مراقب باشید. حتما هنگام استفاده از جوهر نمک از ماسک و دستکش استفاده کنید. این محلول اسیدی علاوه بر بخارات سمی، موجب آسیب جدی به پوست نیز می شود. در صورت برخورد احتمالی دست با جوهر نمک، پوست دچار سوختگی های شدید می شود. برخی از افراد با ترکیب شوینده ها، وایتکس و دیگر مواد اسیدی با جوهر نمک، سعی در افزایش قدرت لوله بازکنی آن دارند.

  • خطرات ترکیب جوهر نمک با دیگر مواد شوینده

هرگر برای کاهش هزینه های لوله بازکنی به سراغ مواد اسیدی نروید. ترکیب مواد شیمیایی نظیر جوهر نمک، وایتکس، شوینده ها و ….برای باز کردن لوله فاضلاب، اقدامی بسیار خطرناک است. بخارات حاصل از این ترکیب به سرعت وارد سیستم تنفسی شده و به ریه ها آسیب می زند. استفاده از جوهر نمک در محیط بسته حمام یا توالت بسیار خطرناک تر است. هزینه لوله بازکنی در مقابل سلامتی اصلا زیاد نیست! به جای استفاده از محلول های خطرناک خانگی با سرویس های لوله بازکنی تماس بگیرید. 

در موقع گرفتگی سینک ظرفشویی یا توالت فرنگی و … از مقداری آب جوش استفاده کنید. ترکیب جوش شیرین برای باز کردن لوله ها هم خطری به همراه ندارد. اگر با این روش هنوز مشکل گرفتگی برطرف نشده حتما با لوله باز کن تماس بگیرید.

جادوی لوله بازکنی با جوش شیرین

خطرات جوهر نمک برای باز کردن لوله ها

 

لوله بازکنی با جوهر نمک و آسیب به لوله ها

جوهر نمک یک ماده اسیدی و خورنده است. در ساختمان های قدیمی که لوله کشی فرسوده شده نباید از محلول جوهر نمک برای باز کردن لوله ها استفاده شود. باقی ماندن این ماده در مجرای فاضلاب می تواند به لوله ها آسیب بزند. هزینه رفع نشتی لوله ها و لوله کشی خیلی بیشتر است پس برای صرفه جویی موجب خسارت بیشتری نشوید. تنها ماده مجاز برای باز کردن لوله های فاضلاب، همان لوله بازکن های تجاری است که در فروشگاه ها به فروش می رسد. این بار که سینک ظرفشویی گرفت مقداری جوش شیرین را در لوله بریزید و سپس کتری آب جوش را روی جوش شیرین ریخته و متظر بمانید تا سینک ظرفشویی باز شود. در گرفتگی های شدید تر هم محلول لوله بازکن استفاده کنید. 

جوهر نمک موجب آسیب جدی به لوله کشی ساختمان شده و خطر نستی لوله ها را افزایش می دهد.

لوله بازکنی با جوهر نمک ممنوع !

با توجه به نکات این مطلب، استفاده از جوهر نمک برای باز کردن لوله ها اصلا پیشنهاد نمی شود. در مواردی که گرفتگی سطحی باشد می توانید با روش های معمول خانگی، لوله ها را باز کنید. استفاده از تلمبه های لوله بازکنی یک راه ساده و بی خطر برای این کار است که امتحان کردنش ضرر ندارد. جوش شیرین، سرکه سفید و آب جوش هم به هیچوجه مشکل ایجاد نمی کنند. ترکیب این موارد در بسیاری از اوقات موجب باز شدن سینک ظرفشویی می شود. اما در موارد شدیدتر بهتر است کار را به اهلش بسپارید. متخصصین لوله بازکنی می توانند هز نوع گرفتگی لوله را باز کنند. برای اینکار از ابزارهای مختلفی استفاده می شود. فنر لوله کشی ساده ترین ابزار برای لوله بازکنی است. لوله باز کنی با دستگاه، پمپ هوا و لوله بازکنی با فنر هیچ خطری به همراه ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی هم ارائه میده؟

اگر لوله فاضلاب آشپزخانه ، توالت فرنگی یا چاهک حمام گرفته، با ما تماس بگیرید. تخلیه چاه و لوله بازکنی هوم سرویز آماده انجام سفارش در همه روزهای هفته است! برای رفع دائم گرفتگی لوله های فاضلاب از پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده می شود. 

برای باز کردن لوله های فاضلاب گرفته چکار کنیم؟

رفع گرفتگی لوله های فاضلابخطرات لوله بازکنی با جوهر نمک

تعرفه لوله بازکنی و تخلیه چاه هوم سرویز

قیمت لوله بازکنی
قیمت تخلیه چاه
قیمت لایروبی چاه فاضلاب

خدمات تخلیه چاه و لوله بازکنی در تهران

گرفتگی لوله های فاضلاب آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی با دستگاه و فنر لوله بازکنی انجام می شود. خدمات لوله بازکنی از سرویس های شبانه روزی است که حتی در ایام تعطیل نیز سفارش می پذیرد. این سرویس در همه مناطق تهران تویط لوله بازکن حرفه ای ارائه می شود. پس از ثبت سفارش، همیار به محل اعزام شده و علت گرفتگی لوله را بررسی می کند. استفاده از دستگاه فنر برقی، دستگاه تراکم هوا یا دیلم توالت بنابر تشخیص لوله بازکن و با توجه به شدت گرفتگی امکان پذیر است. قیمت لوله بازکنی و تخلیه چاه طبق تعرفه مصوب و بر اساس جدول منتشر شده در همین مطلب، محاسبه می شود. جهت ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید. خدمات لوله بازکنی شامل گارانتی هوم سرویز است.

ثبت سفارش تخلیه چاه و لوله بازکنی ازطریق اپلیکیشن هوم سرویز رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا