نظافت و پذیرایی

چگونه محلول ضد عفونی کننده خانگی درست کنیم؟

محلول ضد عفونی کننده خانگی از موادی تهیه می شود که در دسترس تان قرار دارد. این فرمول دارای اثرگذاری قوی و نتایج خوبی بوده است. به جای خرید محلول های گرانقیمت در بسته بندی های مشکوک، می توانید محلول خانگی دست سازتان را برای ضدعفونی سطوح منزل، به کار ببرید. روش ساخت این محلول جادویی در همین مطلب آموزش داده شده است. در صورتی که نیاز به خدمات ضدعفونی کلی باشد، با هوم سرویز تماس بگیرید تا خانه یا محل کار به خوبی گند زدایی شود. در نظافت و ضدعفونی های روتین، همین محلول دست ساز کفایت می کند.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

محلول ضد عفونی کننده خانگی چیست؟

این محلول از ترکیب چند ماده که در همه منازل وجود دارد، درست شده است. در واقع فرمول محلول گندزدای خارجی چیز عجیب و غریبی نیست. خیلی از این مواد را حتی قبل از شیوع کرونا هم می شناختید و از آن برای نظافت و تمیزکاری منزل، استفاده می کردید. محلول ضدعفونی دست ساز برای از بین بردن انواع ویروس ها، میکروب ها، قارچ و کپک، باکتری های مضر و … کارایی خوبی دارد.

خدمات شرکت ضدعفونی منزل در پیشگیری از کرونا

ساخت محلول ضد عفونی کننده در منزل

چرا باید محلول ضد عفونی کننده خانگی بسازیم؟

این روزها در همه داروخانه ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه ها می توانید یکی از انواع مواد ضد عفونی کننده را پیدا کنید. صرف نظر از مشکلات ویروس کرونا، محلول های ضدعفونی کننده برای نظافت منزل نیز کاربرد زیادی دارند. برای مثال آشپزخانه از مکان هایی است که حتما نیاز به ضد عفونی مکرر دارد. برخی از مهلک ترین ویروس ها در آشپزخانه زندگی می کنند. برای تمیزکاری کف خانه، سرویس بهداشتی و حمام و …. نیز به مواد گند زدا و ضد عفونی کننده، احتیاج پیدا می کنید. با توجه به اینکه انواع ضدعفونی کننده ها به صورت آماده به فروش می رسد، هنوز هم عده ای به دنیال فرمول های دست ساز و خانگی هستند می دانید چرا؟

  • خرید مواد برای ضد عفونی منزل، هزینه بر است ولی با ساخت این محلول می توانید یک ماده ارزان قیمت را برای نظافت تهیه کنید.
  •  از مواد شیمیایی ضد عفونی کننده حاوی مقدار زیادی الکل هستند که برای پوست و … مشکلاتی را ایجاد می کند.
  • برخی از افراد نسبت به مواد شیمیایی موجود در ضد عفونی کننده ها آلرژی دارند و نمی توانند از محلول های آماده استفاده کنند. ضدعفونی کننده های خانگی حساسیت ایجاد نمی کند.

طریقه ساخت محلول ضد عفونی کننده خانگی

بدون تردید برخی از مواد شیمیایی موجود در ضدعفونی کننده های شیمیایی به مراتب خطرناک تر از ویروس یا باکتری های خانگی هستند. اگر هیچکدام از اعضای خانواده به بیماری عفونی مبتلا نشده، خطری شما را تهدید نمی کند. در واقع با ضدعفونی کننده های معمولی هم می توانید سطوح را نظافت کنید. قبل از ساخت این محلول حتما دستکش دست کنید. به یک بطری اسپری پلاستیکی نیز نیاز دارید. در وب سایت verywellhealth نمونه ای از یک محلول ضد عفونی آموزش داده شده. این محلول با رقیق کردن مایع سفید کننده ( مثل وایتکس) تهیه می شود. نسبت مخلوط کردن آب و وایتکس بستگی به سطحی که می خواهید تمیز شود، دارد. به این ترتیب:

  • برای تمیز کردن سطوح سخت مانند صفحات و کانتر آشپزخانه، نسبت آن 1:80 است. معادل 1 فنجان (240 میلی لیتر) سفید کننده به 5 گالن (18.9 لیتر) آب یا 2.5 قاشق غذاخوری سفید کننده به 2 فنجان آب 
  • برای تهیه ضد عفونی کننده مراکز درمانی که ممکن است دارای آلودگی بیشتری باشند، نسبت 1:10 پیشنهاد می شود.  به این ترتیب برای هر 9 قسمت آب به 1 قسمت سفیدکننده احتیاج دارید.

چک لیست ضد عفونی خانه در آخر هفته

محلول ضد عفونی کننده کف ساختمان

 

طرز تهیه محلول ضد عفونی کننده خانگی : ژل دست

محلولی که در قسمت بالا معرفی شد برای ضد عفونی کردن سطوح و کف ساختمان به کار می رود اما برای ضدعفونی دست ها نیاز به ژل دست دارید. این ژل بر پایه الکل تهیه شده تا قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی داشته باشد. برای تهیه این محلول مواد زیر را تهیه کنید:

  • الکل اتانول ۷۰٪ به مقدار دو سوم پیمانه
  • ژل آلوئه‌ورا یک سوم پیمانه
  •  گلیسیرین گیاهی  یک سوم قاشق غذاخوری
  • ۱۰ قطره اسانس دارچین یا هر اسانس خوشبوی دیگر
  • آب مقطر یا نقره کلوئیدی ( اختیاری)

این مواد را با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس محلول را در یک بطری اسپری پمپی نگهداری کنید. محلول خانگی ژل دست به دلیل دارا بودن الکل، خاصیت ضدعفونی بالایی دارد. گلیسیرین موجود در این محلول مانع از خشکی دست و اثرات سوء الکل روی پوست می شود. اسانس معطر نیز رایحه ای خوشبو به ژل دست خانگی می بخشد. درصد ژل آلوئه ورا یا گلیسیرین را می توانید تغییر دهید. حتی حذف یکی از دو ماده نیز مشکلی ایجاد نمی کند اما درصد الکل را تغییر ندهید.

توجه: جایگزین کردن الکل متانول به جای الکل اتانول توصیه نمی شود زیرا متانول سمی و آتش زاست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ضدعفونی منزل و محل کار هم ارائه میده؟

این ماده برای ضد عفونی کردن سطوح و کف ساختمان مناسب نیست ! نباید با آن دستگیره ها، درب ورودی و یا …. را ضد عفونی کنید.

روغن موجود در محلول ضد عفونی کننده، روی اجسام باقی می ماند.

نکات مهم نظافت منزل در پیشگیری از کرونا

تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگیمحلول ضد عفونی کننده خانگی برای نظافت کف منزل

خدمات ضدعفونی خانه و محل کار در تهران

سرویس ضد عفونی از خدماتی است که در مواقع شیوع بیماری های عفونی نظیر آنفولانزا و … درخواست کننده بیشتری دارد. با توجه به همه گیر شدن ویروس کرونا تقاضا برای ضد عفونی منزل و محل کار بیشتر شده است. به منظور رفاه بیشتر هم میهنان تصمیم گرفتیم خدمات ضدعفونی را در روزهای آخر هفته و تعطیلات نیز ارائه دهیم.همیاران هوم سرویز آماده قبول سفارش خدمات ضدعفونی در همه مناطق تهران هستند. جهت ثبت سفارش از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید. هزینه ثبت سفارش و مشاوره در خصوص این سرویس کاملا رایگان است. در همه سفارش ها از مواد گندزدای معتبر خارجی استفاده می شود. پکیج مواد ضد عفونی در حضور مشتری و در محل بار خواهد شد. این سرویس شامل گارانتی تضمین کیفیت است. در صورت عدم رضایت، سرویس به رایگان تکرار می شود.

ثبت سفارش رایگان سرویس ضد عفونی منزل و محل کار از طریق اپلیکیشن هوم سرویز 

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا