تعمیر و سرویس خودرو

چگونه عمر باتری خودرو را طولانی تر کنیم؟

عمر باتری خودرو محدود است و دیر یا زود زمان تعویض باتری خواهد رسید. بهترین شرکت های باتری سازی توانسته اند انواع باطری با مقاومت و طول عمر بیشتری را تولید کنند. باتری های با کیفیت تر گاهی بیش از 4 سال بدون هیچ مشکلی کار می کنند. نگهداری از باطری می تواند عمر مفید و کارایی آن را افزایش دهد. در بهترین شرایط یک باتری خوب باید بتواند بدون هیچ اشکالی تا 4 یا 5 سال کار کند. با توجه به حیاتی بودن این قطعه لازم است تا مواردی که موجب کاهش بازدهی باتری می شود، شناسایی شده و در صورت امکان، موارد بازدارنده حذف شود. آیا می دانید چه چیزی موجب شده تا باطری تازه نصب شده، دچار مشکل شود؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

عمر انواع باتری خودرو

در بازار لوازم قطعات یدکی خودرو انواع باتری برای ماشین های سواری به فروش می رسد. صرف نظر از برند و کشور سازنده، دو نوع باتری بیشتر برای خودرو استفاده می شود.

  • باتری اتمی (Free Maintenace)
  • باتری اسیدی (Low Maintanace)

1-باطری اتمی یا خشک

نشان گرهای سه رنگ سفید، سبز و قهوه ای را می توان بر روی انواع باتری اتمی دید. موقع شارژ کامل، نشان گر سبز روی باتری روشن است ولی نشان گر قهوه ای نشان دهنده دشارژ بودن باتری سالم است. اگر نشان گر سبز دیده شود دیگر باتری نمی تواند کارایی مناسبی داشته باشد و موقع تعویض باطری خودرو رسیده است. این محصول طول عمر زیادی دارد و در شرایط آب و هوایی گرم نیز مقاومت خوبی نشان می دهد.مشکل این باطری ها در اینست که به طور ناگهانی از کار می افتند بنابراین اگر زیاد به خارج از شهر سفر می کنید شاید بهتری باشد باتری قدیمی را تعویض کنید یا حتی از باتری اسیدی استفاده کنید.

2-باتری اسیدی

باتری سرب-اسیدی از انواع باطری های قابل شارژ است این محصول قیمت پایین تری دارد. در این نوع باتری خبری از خراب شدن ناگهانی و مشکلات رایج نیست. در واقع این باتری ها قبل از اینکه کامل از کار بیفتند مشکلات را نشان می دهند. طول عمر باتری خودرو اسیدی در مقایسه با دیگر نمونه های موجود در بازار، بیشتر است.  در صورت دشارژ شدن کامل، امکان بازیابی و شارژ وجود ندارد و باتری به کل خراب می شود. هم اکنون انواع باطری اسیدی روی بسیاری از وسایل موتوری نصب شده و از رایج ترین باتری های موجود است که قیمت مناسبی هم دارد.

چطور باتری خودرو را تعویض کنیم؟

افزایش عمر باطری خودروباطری ماشین اسیدی بهتر است یا اتمی؟

چه عواملی عمر باتری خودرو را کم می کند؟

اگر طول عمر باتری های استاندارد را 4 سال در نظر بگیریم، گاهی باطری خودرو خیلی زودتر از این زمان خراب می شود. در این شرایط اصولا یک مشکل جدی وجود دارد. باتری ها در برخی شرایط آسیب می بینند و نمی توانند تا حداکثر عمر مفید کارایی داشته باشند. در ادامه برخی از عوامل اثرگذار روی کاهش عمر مفید باتری را بررسی می کنیم.

  • کاهش عمر باتری خودرو در اثر لرزش

چنانچه باطری ماشین به طور مکرر در معرض لرزش قرار داشته باشد امکان اینکه زودتر خراب شود، وجود دارد. اشکالات در نصب یا استفاده از سیستم های صوتی قوی و به خصوص شرایط جاده ای روی لرزش باتری تاثیر دارد. صفحات سربی اسیدی در ساختار باتری به شدت در اثر لرزش آسیب می بینند. در مسیرهای ناهموار و جاده های خاکی و یا هر شرایطی که موجب لرزش باتری شود، صفحات باتری آسیب دیده و به مرور کارایی باتری کم می شود. در این صورت دیگر انتظار نداشته باشید باطری ماشین 4 سال به خوبی کار کند و منتظر بروز مشکلات باشید.

تعمیرگاه سیار وسایل نقلیه امداد خودرو

حداکثر عمر باتری خودروعلت کم شدن عمر باتری ماشین چیست؟
  • کم شدن عمر باتری خودرو در شرایط آب و هوای گرم

گرمای شدید یکی از مواردی است که طول عمر باطری ماشین را به شدت کاهش می دهد. در واقع گرما موجب بالا رفتن سرعت واکنش شیمیایی در مواد درون باتری شده و روند تخریب باتری را افزایش می دهد. برای جلوگیری از تغییراتی دمایی معمولا روی باتری ها با عایق پوشانده می شود. به این ترتیب تا حدودی ماندگاری باتری بیشتر می شود. به هر حال گرمای هوا با انواع باتری ماشین به خصوص باتری های اسیدی، میانه خوبی ندارند. موقع دیاگ خودرو همیشه وضعیت باتری هم بررسی می شود و در صورت لزوم تعمیرکار باتری را تعویض می کند.

  • ارتباط عمر باتری خودرو با شارژ نشدن باطری

کامل شارژ نشدن باتری خودرو در طول رانندگی از دیگر عواملی است که به طور قطع عمر باطری ماشین را کم می کند. حتما می دانید که برای روشن شدن خودو لازم است تا باطری سالم باشد. یک باتری خوب برق لازم برای روشن شدن ماشین را فراهم می کند. در طول رانندگی نیز برای استفاده از برخی امکانات ( کولر، سیستم صوتی و …) از باتری برق گرفته می شود. در هنگام رانندگی باتری اتومات شارژ می شود ولی در مسیرهای کوتاه و با توقف های کوتاه، زمان کافی برای شارژ باتری وجود ندارد. در واقع وقتی مجبورید در فواصل کوتاه ماشین را متوقف و یا خاموش کنید برای دوباره روشن شدن، فضار بیشتری به باتری وارد می شود. اگر باتری کامل شارژ نشود، اسید رقیق داخل باتری، به صفحات فلزی آسیب می زند. به این ترتیب عمر باطری ماشین به طرز محسوسی کم خواهد شد.

مکانیک سیار پراید در محله شما

راه های افزایش عمر باتری خودروعوامل تاثیرگذار بر کاهش عمر باتری خودرو

خدمات تعویض باتری خودرو در تهران

سرویس تعویض باتری هوم سرویز در همه مناطق تهران ارائه می شود. اگر موقع روشن کردن ماشین، مشکل دارید با ما تماس بگیرید. باتری از اصلی ترین قطعات ماشین است که پس از مدتی نیاز به تعویض دارد. حتی بهترین برندهای باتری هم طول عمر مشخصی دارند. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است. هنگام ثبت سفارش برند و مدل خودرو را مشخص کنید. در صورت تهیه باتری ماشین توسط همیار حتما فاکتور خرید ارائه خواهد شد. هزینه نصب باتری شامل قیمت خرید باتری نمی باشد. همه سفارش های ثبت شده در هوم سرویز به نرخ عادلانه قیمت گذاری می شود و از گارانتی و تضمین کیفیت خدمات برخوردار است. کارهای تعمیرات خودرو و تعویض باتری را به بهترین تعمیرکار ماشین در تهران بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض باتری خودرو هم ارائه میده؟

سرویس تعویض باتری خودرو را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا