6 ترفند ساده و کم خرج ترمیم مو و حفظ زیبایی موی بانوان در خانه

در حالی که ژنتیک نقش اساسی در زیبایی مو بانوان و حالت گیری مو دارد، عوامل موثر دیگری نیز در تقویت و زیبایی مو بانوان تاثیر می گذارند. رژیم غذایی، آب و هوا، آلودگی محیط و و روتین های در مراقبت و نگهداری از مو در زیبایی و شادابی موهای شما تاثیر دارند. در این نوشته با هوم سرویز همراه شوید تا بدانید که چگونه یک رژیم غذایی سالم به همراه روشهای مراقبت  روزانه از مو می تواند زیبایی و شکوه شما را بیشتر کند. پس با ما همراه باشید تا 6 ترفند ساده و کم خرج ترمیم مو را یاد بگیرید و موهای خود را سالم و زیبا نگه دارید.

روشهای نگهداری و ترمیم مو
ترفندهای ساده برای مراقبت از موها

ترفندهای ساده و کم خرج برای ترمیم مو و حفظ زیبایی موهای شما

1.      از تاثیر پروتئین در تقویت مو غافل نشوید

یک رژیم غذایی مناسب و حاوی پروتئین عامل مهمی در سلامتی مو و پوست سر دارد. جالب است بدانید که مو در درجه اول از پروتئین تشکیل شده است، بنابراین مصرف حداقل روزانه حداقل 45 گرم پروتئین به ترمیم مو و رشد سریع مو بسیار کمک خواهد کرد. بهتر است در رژیم غذایی خود، خوردن غذاهای حاوی پروتئین را بگنجانید تا به روند ترمیم مو سرعت ببخشید.

مواد سرشار از پروتئین عبارت است از:

  • گوشت بدون چربی
  • سینه مرغ
  • ماهی
  • لوبیا
  • محصولات لبنی کم چرب
  • تخم مرغ

وجود پروتئین ناکافی در رژیم غذایی می توانند منجر به ضعف مو، شکنندگی مو، از بین رفتن رنگ مو و همچنین ریزش مو شود. پس برای داشتن موهای سالم و شاداب و ترمیم موهای خود، پروتئین کافی را به بدن خود برسانید.

رژیم غذایی برای ترمیم مو
تاثیر رژیم غذایی در زیبایی مو

2.      قرص زینک یا مواد غذایی حاوی روی مصرف کنید

کمبود روی می تواند باعث ریزش مو شود. برای کاهش ریزش مو، آجیل مصرف کنید. گردو، بادام هندی و بادام زمینی را در رژیم غذایی خود قرار دهید. چند دانه اسپند را ناشتا بخورید تا از معجزه آن در رویش مجدد موهای خود برخوردار شوید. در کنار اینها سبزیجات، میوه ها، سالاد سبز برگ دار، مقدار زیادی آب تمیز و فیلتر شده و قرص زینک می تواند مکمل زیبایی موی شما باشد.

3.      مواد غدایی حاوی امگا 3 مصرف کنید.

افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است فولیکول های مو و غدد چربی شما را تحریک کند. اگرچه این باعث رشد موهای شما نمی شود، اما ممکن است سلامت پوست سر را بهبود بخشد و روی ترمیم مو نیز تاثیر می گذارد. حفظ سلامتی پوست سر در خیلی از موارد تاثیر مستقیمی بر حفظ زیبایی موی بانوان دارد. اسید چرب امگا 3 در ماهیان آب سرد مانند ماهی آزاد، ساردین و شاه ماهی وجود دارد. منابع غذایی حاوی امگا3، دانه کتان، ماست، پنیر، سالاد و انواع غلات هستند.

4.      ابتدا نوع موهای خود را بشناسید و سپس به خرید اقلام بهداشتی مراقبت از مو بپردازید

انتخاب نوع شامپو و ماسک مو به عوامل مختلفی مانند عادت های شخصی، نیاز فرد و البته نوع موها و آلودگی محیط زندگی بستگی دارد. مدل موی کوتاه یا بلند، کاشت مو و میزان استفاده از وسایل گرمایشی نظیر سشوار و اتو نیز در انتخاب شامپو و تعداد دفعات شامپو زدن در طول هفته تاثیر می گذارند.

برای استفاده درست از شامپو، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • شامپوی مناسب را انتخاب کنید

استفاده از شامپو و حالت دهنده اشتباه، ممکن است باعث آسیب دیدگی موها شود. پس برای کمک به رشد و ترمیم مو باید شامپوی مناسب را خریداری کنید. با توجه به نوع پوست سر و مدل موهایتان، به دنبال محصولاتی باشید که مناسب نوع موهای چرب، طبیعی یا خشک باشد و با موهای شما بیشترین سازگاری را داشته باشند.

سعی کنید از شامپوهایی که حاوی ترکیباتی مانند لوریل سولفات آمونیوم یا سدیم لوریل سولفات خودداری کنید و به یاد داشته باشید که هر محصول گران قیمتی، لزوما خوب و با کیفیت نیست!

  • از نرم کننده داخل حمام استفاده کنید

تکمیل کننده زیبای موی بانوان در حمام، استفاده از نرم کننده پس از شستشوی مو با شامپو است. مهمترین روش در از بین بردن موخوره مو، نرم نگه داشتن موها است.

  • در حمام از ماسک مو استفاده کنید

بعد از شستشو موها با شامپو آب موهایتان را بگیرید. سپس ماسک مو را به کمک شانه به تمام موهایتان بزنید و بعد از 2 الی 3 دقیقه آبکشی کنید. این کار باعث ترمیم مو و رفع آسیب دیدگی مو می شود.

ماسک مو
اهمیت استفاده از ماسک مو

5.      موهایتان را درست شامپو بزنید و درست شانه کنید

برای حفظ زیبایی موی بانوان، هر اقدام کوچکی هم اهمیت زیادی دارد. از نظر بسیاری از متخصصین مو و زیبایی بسیاری از افراد نحوه صحیح شامپو زدن را نمیدانند. قوانین کلی و بسیار مهم شامپو زدن در حفظ زیبایی موی بانوان عبارت است از:

  • موهای خود را بیش از یک بار در روز نشویید.
  • در هر بار شستشو مقدار زیاد شامپو به موهای خود نزنید.
  • از آب خیلی گرم یا خیلی سرد در شستشو موهای خود استفاده نکنید.
  • وقتی مو خیس است، به آرامی با موهایتان رفتار کنید. زیرا که سه برابر حالت عادی در برابر شکستگی و موخوره آسیب پذیر هستند. موهای خیس را بیش از حد با حوله مالش ندهید. برای شانه زدن از یک شانه دندان پهن استفاده کنید؛ اما به یاد داشته باشید زیاد شانه زدن موهای خیس موجب ریزش مو می شود.

6.      نکات مهم مربوط به نگهداری و خشک کردن موها را رعایت کنید

این نکات تکمیل کننده زیبایی موی بانوان است؛ در واقع این روش ها ساده ترین و کم خرج ترین های ترمیم مو هستند.

  • هنگام خشک کردن مو با شسوار از کمترین درجه گرما شروع کنید و در صورت لزوم به تدریج گرمای شسوار را افزایش دهید.
  • تا حد امکان اجازه دهید موهای شما در هوا و به صورت طبیعی خشک شود؛ این کار در ترمیم مو و سالم نگه داشتن آن تاثیر زیادی می گذارد.
  • اگر جایی از موها گره قرار دارد، خیلی آرام گره را باز کنید. بهتر است آن قسمت از مو را رها کنید تا به وسیله شسوار شکستگی و موخوره ایجاد نشود.
  • اگر موهای خود را رنگ می کنید، از رنگ هایی استفاده کنید که در تنالیته موهای خودتان است و از رنگ برها و دکلره تا حد امکان استفاده نکنید؛ زیرا به موهایتان آسیب می رسانند.
  • برای تقویت رشد مو و افزایش گردش خون، اغلب پوست سر خود را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید.
  • موهای خود را مرتباً کوتاه کنید.  هر 10 تا 12 هفته یکبار، کوتاه کردن موها برای سالم نگه داشتن موها، جلوگیری و درمان موخوره بسیار موثر است.
موهای زیبای شما
زیبایی موهای خود را به هوم سرویز بسپارید

 زیبایی مو و چهره شما با هوم سرویز

حالا که با روشهای عالی برای ترمیم مو و مراقبت از موها آشنا شدید، خوب است که از آرایشگرهای حرفه ای کمک بگیرید و روشهای لازم و موثر برای مراقبت از موهایتان را در منزل انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

در صورت نیاز به مشاوره رایگان پوست و زیبایی موی بانوان، با متخصصین هوم سرویز تماس بگیرید. با کمک تیم آرایشگران حرفه ای و باتجربه هوم سرویز، می توانید موها و چهره ای زیباتر داشته باشید. کلیه خدمات ترمیم مو و موارد دیگر از جمله کراتین مو، رنگ و مش مو، ویتامینه مو و… توسط آرایشگرهای حرفه ای و در منزل شما انجام می شود. پس اگر می خواهید برای زیبایی و شادابی موها و چهره خود اقدام کنید، می توانید به تیم حرفه ای هوم سرویز اعتماد کنید و این کار را به آرایشگرهای حرفه ای بسپارید تا از نتیجه کار رضایت کامل را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا