بنایی و دکوراسیونهوم سرویز

محبوبترین سبک های دکوراسیون منزل

این روزها با محبوب شدن شبکه های اجتماعی و سایتهای فروش لوازم منزل، تنوع زیادی از لوازم منزل و وسایل مختلف را شاهد هستیم که بسیار جذاب و چشم نوار هستند. این حجم از تنوع، انتخاب لوازم برای دکوراسیون منزل را سخت می کند. بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون منزل خود گیج می شوند و می پرسند که چه طرحها و رنگهایی را برای دکوراسیون منزل باید انتخاب کنیم؟ در این نوشته از سایت هوم سرویز با محبوبترین سبکهای دکوراسیون منزل آشنا خواهید شد و می توانید سبک چیدمان و دکوراسیون موردعلاقه خود را پیدا کنید تا منزلتان را بر اساس سلیقه و نظر خود بچینید. از شما دعوت می کنیم که در ادامه این نوشته با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک برای طراحی منزل، پر از طرح و نقش های متفاوت است؛ بنابراین اگر به تجملات، نقوش طرحدار و تزئینات زیاد علاقه‌مند هستید، سبک کلاسیک برای خانه شما مناسب و کاربردی است. در سبک کلاسیک، خبری از اصالت و قدمت نیست و در همه جا می توان تزئینات و تجملات را مشاهده کرد. سبک کلاسیک در واقع همان سبک سنتی غربی است که با بعضی از عناصر امروزی ترکیب شده و در انواع سبکهای دکوراسیون داخلی یکی از معروفترین و رایجترین سبکها است.

از بارزترین خصوصیات این سبک، می توان به تقارن، نظم و ترکیب رنگی خاص اشاره کرد. طیف رنگهای پرکاربرد در سبک دکوراسیون کلاسیک، رنگهای طلایی، کرم و قهوه ای هستند.

 

چیدمان به سبک کلاسیک
طراحی و اجرا دکوراسیون به سبک کلاسیک ، به هوم سرویس بسپار .

 

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسيک

در سبک کلاسیک، برای رنگ کابینت ها معمولا از رنگ های روشن مانند کرم، استخوانی و رنگ های تیره مانند قهوه ای سوخته استفاده می شود. کنده کاری و تزیین روی درب های کابینت از جمله حرکتهایی است که تنها در سبک کلاسیک دیده می شود.

دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک

اگر منزل شما سقف های بلندی دارد، می توانید لوسترهای کریستالی بزرگ از آن آویزان کنید. در این فضا مبلمان به صورت قرینه و منظم روبروی هم قرار میگیرند. در پذیرایی کلاسیک، پرده ها  به صورت بلند با کتیبه هایی پر از کنده کاری و تزیینات نصب می شود. همچنین فرفروژه ، گلدان ، کوسن های بزرگ با نظم مشخص و هماهنگ در سالن پذیرایی چیده می شود. یکی دیگر از وسایلی که در سالن پذیرایی قرار می گیرد، ویترین چوبی با کنده کاری بزرگ است که داخل آن با وسایل تزیینی یا ظروف فاخر پر شده است. در بعضی از موارد افرادی که  طرفدار تجمل هستند، از کاغذ دیواری هایی به شکل نقوش برجسته و بعضا مخمل گلدار استفاده می کنند.

دکوراسیون منزل به سبک مدرن

کلمه مدرن در لغت به معنی نو و امروزی است. سبک مدرن به دو دسته پست مدرن و مدرن تقسیم می شود. برای اینکه راحتتر معنی پست مدرن را درک کنید، به این مثال دقت کنید.

شلوار مام استایل برای اولین بار در دهه 1990 ، به عرصه مد وارد شد. پس از گذشت سالها دوباره این مدل شلوار به دنیای مد بازگشت و برچسب امروزی بودن به خود گرفت. به این روند که سبکی از مد بعد از یک بازه زمانی مجددا مد شود،  پست مدرنسیم می گوییم؛ اما سبکی که به تازگی مطرح شده باشد و در هیچ جایی از گذشته مشابه آن را ندیده باشیم  سبک مدرن نام دارد. در بحث معماری و طراحی داخلی ، سبک مدرن یعنی از ابزاری استفاده کنیم که جدید یا به تازگی اختراع شده است.

با این اوصاف اگر از جمله دسته افرادی هستید که حتی در دکوراسیون منزل هم علاقه زیادی به استفاده از تکنولوژی و لوازم مدرن دارند، این سبک را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟
دکوراسیون منزل
طراحی و اجرا دکوراسیون به سبک مدرن، به هوم سرویس بسپار !

دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

سبک مدرن تقریبا نقطه مقابل سبک کلاسیک قرار می گیرد.  در دکوراسیون مدرن، سقف ها کوتاهتر است تا فضا عریض تر نشان داده شود. در سبک مدرن، رنگ های به کار رفته بیشتر رنگهای خنثی و روشن هستند. رنگهای تکمیل کننده هم هم طیف با رنگ اصلی هستند و از رنگ متضاد استفاده نمی شود. تعداد لوازمی که در سبک مدرن به کار می رود، بسیار کم است و اکثر وسایل ساده هستند.

در سبک مدرن فرش های پرز بلند، ساده و تک رنگ جایگزین فرشهای پرنقش و نگار به کار رفته در سبک کلاسیک می شود. پنجره های بزرگ با تعداد زیاد، از شاخصه های اصلی سبک مدرن است.
در خانه های با تکنولوژی کاملا مدرن پرده هایی برقی و هوشمند نصب می شود که طبق جریان شب و روز به صورت خودکار باز و بسته می شوند، حتی رنگ پرده ها نیز با شدت نور کم و زیاد می شود.

اگر می خواهید سبک پست مدرن را در خانه خود پیاده سازی کنید تا هزینه بازسازی و دکوراسیون برای شما پایینتر بیاید، میتوانید پرده ها را از جنس مثل حریر، ساده و بدون کتیبه انتخاب کنید یا مبلمان خانه خود را به سبک مینیمال انتخاب کنید. به علاوه می توانید دیوارها را به رنگ طوسی درآورید. تلویزیونهای بزرگ، مسطح و آباژورهایی با شکل خاص و تعداد محدودی تابلو روی دیوار، از رایج ترین ابزارها در چیدمان سالن پذیرایی مدرن است.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن

در سقف آشپزخانه بیشتر از لامپ های هالوژن ها و ال‌ای‌دی های کم مصرف استفاده می شود. طراحی آشپزخانه به سبک اوپن و جزیره است. در سبک مدرن، شما می توانید رنگ کابینتها را بدون محدودیت و با توجه به جنس کابینتها انتخاب کنید. البته در نظر بگیرید در این سبک، چون آشپزخانه از دیگر بخشهای خانه نظیر سالن پذیرایی جدا نمی شود، سعی کنید رنگ کابینت را در هماهنگی با دیگر فضای خانه انتخاب کنید. کف آشپزخانه با سرامیک یا پارکت پوشیده می شود.

دکوراسیون منزل به سبک بوهو

افرادی که علاقمندند تا دست سازه های هنری با نقش و رنگهای متنوع  را به چیدمان منزل اضافه کنند و حس هیجان را در منزل تجربه کنند، سبک بوهو کاملا متناسبشان است. توجه کنید در بسیاری از مواقع به این سبک، سبک بوهمیان هم گفته می شود. از آنجایی که با این دیزاین میخواهیم به حس شادی و هیجان برسیم، میتوانیم از رنگهای گرم طبیعت الهام بگیریم و لوازم خانه را متناسب با آن رنگها بچینیم. از جمله رنگهای گرم طبیعی در سبک بوهو می توان به رنگهای قرمز، آجری، عنابی، قهوه ای و نارنجی اشاره کرد.

 

چیدمان سبک بوهو ، در هوم سرویس
طراحی و اجرا دکوراسیون به سبک بوهو ، به هوم سرویس بسپار .

دکوراسیون پذیرایی به سبک بوهو 

چنانچه خواستید سبک بوهو را کمی با سبک مدرن یا مینیمال ترکیب کنید، می توانید میزان رنگهای خنثی را در دکوراسیون بیشتر کنید. اکسسوری ها و لوازمی که در آن نقوش هندسی، تزیینات سنگ یا جواهری مثل یاقوت و فیروزه داشته باشد را می توانید در سبک بوهو به کار ببرید. در این چیدمان می توانید لوازم سنتی مثل گلیم، جاجیم ،وسایل حصیری، پته دوزی ها، مکرومه بافی، منسوجات قلم کاری، جعبه هایی قدیمی، ظروف چینی تک، بک دراپ، دریم کچر و… را استفاده کنید. در این طراحی نورها گرم هستند و از آباژورها یا چراغهایی با کلاهک رنگین استفاده می شود.

می توان گفت که سبک بوهو در طراحی دکوراسیون منزل، بیشترین میزان خلاقیت را دارد. سبک بوهو، یک سبک بسیار فردی، نامتعارف و ساختار شکنانه است و به همین دلیل است که طرفداران زیادی هم دارد.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک بوهو 

در این سبک می توانید از رنگها و ابزار برای شلوغ تر شدن و جذاب شدن آشپزخانه استفاده کنید. مثلا رنگ دیوارها را زرد، و رنگ کابینت را قرمز انتخاب کنید و از صندلی هایی با پایه چوبی و تشک سبز استفاده کنید. همچنین می توانید روی کابینتها را با لوازم و ابزار رنگی شلوغ کنید تا هر اندازه که لازم دارید حس هیجان و انرژی به آشپزخانه شما بیاید.

دکوراسیون منزل به سبک روستیک

روستیک همان کلمه لاتین Rustic می باشد که در فرهنگ لغت به معنی روستا است.
در اینجا منظور ما سبک دکوراسیون روستایی است. روستا یعنی نوع زندگی که به شدت از طبیعت وام گرفته و با انطباق با آن پیش می رود. زمانی که می خواهید از سبک روستیک در طراحی و دکوراسیون منزل استفاده کنید، باید بیشترین میزان ابزار و متریال طبیعی را به خانه بیاورید.

سبک روستیک با هوم سرویس
طراحی و اجرا دکوراسیون به سبک روستیک ، به هوم سرویس بسپار .

دکوراسیون پذیرایی به سبک روستیک 

میزو صندلی هایی تهیه کنید که از جنس، رنگ و طرح تنه درخت طبیعی هستند و پادری از جنس و طرح پشم گوسفند در قسمت ورودی منزل قرار دهید.

شومینه بخش جدایی ناپذیر این سبک است؛ به خصوص اگر نمای ظاهری آن از سنگ های طبیعی باشد و گرمایش آن از طریق سوختن چوب به دست بیاید. دیوارهای خانه معمولا به رنگ سفید است. به علاوه اکسسوری و قاب عکس های چوبی روی دیوار نصب می شود.

سقفها در این سبک از الوارهای چوبی پوشیده می شود که ما در منازل قدیمی شمال کشورمان این را به وفور دیده ایم. لوازم دکوراسیون در این سبک بیشتر حجیم، بزرگ و اشکال نامنظم دارد.

حضور گل و گلدانهای سبز وطبیعی را در این فضا فراموش نکنید که هم منزل شما را زیبا و شیک می سازد و هم هارمونی جالبی بین اشیا برقرار می کند.
چنانچه میخواهید بر روی مبل ها، میز ناهارخوری و قسمتهای دیگر خانه، پارچه یا روگیر پهن کنید، ترجیحا از پارچه های بافتنی یا دست بافت هایی مثل مکرومه استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک 

از آنجایی که ابزار فلزی و دیجیتال خیلی با سبک روستایی همخوانی ندارد، حتی در آشپزخانه هم میتوانید از لوازم جنس طبیعی و چوب مثل سبدهای حصیری، تخته گوشت، ملاقه و کفگیر چوبی استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

در سبک روستیک حتی میتوانید سقف و دیوارها و کابینتها را هم از جنس چوب انتخاب کنید، با قراردادن صفحه کابینت از جنس سنگ یا پایه های میز فلزی کنتراست کافی را در آشپزخانه داشته باشید.

چنان چه می خواهید سبک مدرن را با سبک روستیک ترکیب کنید، میتوانید سقف را به نورهای مخفی مجهز کنید. مبلمان را با خطوط منحنی ساده انتخاب کنید و پنجره های بزرگ را جایگزین پنجره های کوچک کنید.

دکوراسیون منزل به سبک فرنچ کانتری

در طراحی و دکوراسیون به سبک فرنچ کانتری، بیشتر از الگوی منازل روستایی فرانسوی الهام میگیریم. سبک فرنچ کانتری تا حدودی به سبک روستیک نزدیک است؛ بنابراین در اینجا هم از متریال و نقوش طبیعی در خانه استفاده می کنیم. تفاوت میان این دو سبک این است که در سبک روستیک دو عنصر چوب و سنگ بسیار بارز است و خیلی به حضور نور طبیعی در منزل توجه نمیشود؛ اما در سبک فرنچ کانتری چیدمان و طراحی باید به صورتی باشد تا بیشترین میزان نور خورشید را در منزل داشته باشید.

چیدمان به سبک فرنچ کانتری ، با هوم سرویس
طراحی و اجرا دکوراسیون به سبک فرنچ کانتری ، به هوم سرویس بسپار .

 

دکوراسیون پذیرایی به سبک فرنچ کانتری

در سالن پذیرایی معمولا کف سالن از چوب یا مصالح طرح چوب پوشیده میشود و صندلی ها از جنس حصیر است. در سبک فرنچ کانتری می توانید با پارچه های گلدار روکش مبلمان، روکش کوسن و پرده های خود را بدوزید. البته بهتر است که یکی از مبلهای یک نفره را گلدار و بقیه مبلها را تک رنگ ساده انتخاب کنید.

تزیینات، لوستر، آینه هایی با نقوش حکاکی شده ترجیحا از جنس فلزی، تابلو های نقاشی با موضوع های تاریخی و قدیمی دکوراسیون خانه شما را به سبک فرنچ کانتری تبدیل می کند. از آنجایی که در سبک فرنچ کانتری می خواهیم تا حدودی به حس قدمت و اصالت،  به دور از اشرافی گری سبک کلاسیک برسیم، وسایلی را انتخاب کنید که حس قدیمی و عتیقه بودن را بدهد، تازه و نو نباشد و برعکس، هر چقدر رنگ و رو رفته تر باشد بهتر است.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک فرنچ کانتری 

کف آشپزخانه از جنس سنگ، به خصوص مرمر یا سرامیک است. در سبک فرنچ کانتری، از اشیا و لوازم جنس برنجی استفاده کنید تا نور را بهتر منعکس کنند؛ زیرا در سبک فرنچ کانتری بیشترین میزان بازتاب نور به منزل را می خواهیم. همچنین کابینتها و میز آشپزخانه ترجیحا از جنس چوب و به رنگ طبیعی خودش باشد تا حس اصالت و قدیمی بودن را بازتاب دهند.

دکوراسیون منزل به سبک مینیمال

اگر طرفدار سادگی هستید و میخواهید از حداقل ابزار و لوازم در دکوراسیون منزل استفاده کنید، سبک مینیمال کاملا متناسب شماست. همانطور که از معنی اسم سبک مینیمال پیداست، حداقل لوازم را در ساده ترین حالت ممکن باید در خانه استفاده کنید.

 

چیدمان به سبک مینیال ، در هوم سرویس
طراحی و اجرا دکوراسیون به سبک مینیمال، به هوم سرویس بسپار .

 

دکوراسیون آشپزخانه به سبک مینیمال

امروزه بسیاری از آشپزخانه ها خواسته یا ناخواسته به سبک مینیمال ساخته شده است. نمادهای ساده، حداقل جزییات از خصوصیات بارز این سبک است. آشپزخانه های امروزی امریکایی و ایتالیایی به شدت از سبک مینیمال پیروی می کنند.  معمولا از رنگهای خنثی برای کابینت و دیوارها استفاده می شود، حتی درب کابینتها ساده، تک رنگ و بدون نقش است. قفسه لوازم طوری طراحی می شود تا آشپزخانه در یک نگاه کلی به صورت خطوط منظم و موازی به چشم بیاید و کمترین وسیله و ابزار جلوی چشم باشد.

دکوراسیون پذیرایی به سبک مینیمال

برای اجرای اتاق پذیرایی به سبک مینیمال، باید نور طبیعی را در مقدار زیاد به خانه وارد کنیم. در سبک مینیمال، معمولا از دو رنگ بیشتر در طراحی داخلی استفاده نمیشود! از کاربردی ترین رنگها در این سبک، توناژی از خاکستری یا بژ همراه با سفید است.

در سبک مینیمال، وسایل غیر ضروری را از چیدمان حذف کنید، سپس یک کمد یا قفسه نصب کنید و همه اجسام را در آن بچینید تا فضای باز بیشتری در اختیار داشته باشید. یادتان باشد که از وسایل تزیینی ساده و کم حجم استفاده کنید. مبلمان در سبک مینیمال، مبلهای ساده و ترجیحا بدون کنده کاری هستند.

برخلاف سبک کلاسیک که چیدمان باید به صورت قرینه و روبروی هم باشد، در این سبک شما میتوانید به شکل مستطیل، مربع یا هر شکل هندسی که موردنظرتان است استفاده کنید.

در این مطلب، سعی کردیم با معرفی این شش سبک رایج چیدمان ، ایده هایی در جهت انتخاب دکوراسیون منزل به شما بدهیم تا شما راحتتر سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید و با تغییر چیدمان و دکوراسیون منزل خود، حس آرامش، زیبایی و شیک بودن را در منزل خود برقرار کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با هوم سرویز همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا