تعمیر و سرویس خودرو

دلایل ترکیدن باتری خودرو چیست؟ چرا باطری ماشین منفجر می شود؟

گاهی شاهد سوانح ناگواری هستیم که به علت منفجر شدن باتری ماشین رخ داده است. این حادثه می توانید خطرات جدی به همراه داشته باشد و باید از وقوع آن جلوگیری کرد. دلایل ترکیدن باتری خودرو به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد پس چرا هنوز این اتفاق تکرار می شود؟ قبل از اینکه باتری منفجر شود  چه علائمی نشان می دهد؟ با تعویض باتری فرسوده می توان جلوی ترکیدن آن را گرفت. رسیدگی به خودرو هم طول عمر آن را افزایش می دهد هم  راننده و سرنشینان را از خطر دور نگه می دارد. برای اطمینان از وضعیت باتری و موتور خودرو  با یک مکانیک متخصص تماس بگیرید. این روزها سرویس تعمیرات خودرو و عوض کردن باتری در محل هم ارائه می شود. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دلایل ترکیدن باتری خودرو چیست؟

باطری، برق خودرو را تامین می کند خراب شدن این قطعه موجب اختلال در حرکت ماشین می شود. در برخی موارد هم که اصلا خودور قادر به حرکت نیست و روشن نمی شود. ترکیدن باتری تنها یکی از مشکلاتی است که برای این عضو حیاتی پیش می آید. در اغلب اوقات به دلیل عدم رسیدگی به خودرو، ریسک ایرادات باتری هم بیشتر می شود. رسیدگی باتری شامل، بررسی سولفاته شدن سر باتری، سیستم شارژ باطری و به طور کلی سرویس کامل باتری است. در بازه های زمانی مشخص حتما خودرو و وضعیت باتری را چک کنید به این ترتیب هرگز دچار مشکل نمی شوید. در ادامه دیگر دلایل خرابی و انفجار باطری خودرو بررسی می شود.

چطور باتری خودرو را تعویض کنیم؟ آموزش تعویض باتری خودرو

دلایل ترکیدن باتری خودرو

اتصال کوتاه در قطب های باتری خوردو

مکانیک ها اتصال کوتاه را از اصلی ترین دلایل ترکیدن باتری خوردو می دانند. در اغب موارد این مشکل توسط تعمیرکار ناوارد ایجاد می شود. برخی از تعمیرکاران موقع تست باتری به صورت دستی این اتصال را برقرار می کنند که اصلا کار درستی نیست. اینکه این اشتباه از کی در بین تعمیرکارها رایج شده، مشخص نیست ولی سال هاست که این اشتباه تکرار می شود. البته کثیف بودن کلکتور سیم پیچ هم می تواند موجب اتصال کوتاه بشود که بررسی این بخش بر عهده مکانیک است. دقت داشته باشید که همیشه خوردو را به تعمیرکارهای حرفه ای و با تجربه بسپارید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

خدمات تعویض باتری ماشین در محل

مسدود شدن دریچه ها از دلایل ترکیدن باتری خودرو

سیستم باتری های اسیدی طوری است که پیش بینی لازم برای خروج گاز و بخارات اسید، شده است. چنانچه بنابر دلایلی که ذکر شد، بخار اسیدی از باتری متساعد بشود از طریق دریچه های مخصوص به بیرون هدایت می شود. روزنه های کوچکی برای خروج گاز تعبیه شده که از تجمع بخار و گاز اسیدی در داخل باتری جلوگیری می کند. این دریچه های ریز می توانند به دلایل مختلف، بسته شوند. کثیفی یا وجود اشیا خارجی گاهی روی این روزنه ها را کیپ می کند. در نتیجه احتمال جمع شدن گاز در داخل باتری افزایش خواهد یافت. به این ترتیب هر بار که ماشین را روشن می کنید و با هر استارت، خطر ترکیدن باتری خودرو نیز وجود دارد. فراموش نکنید که سیستم استارت جرقه تولید می کند.

موقع تعویض باتری از مکانیک بخواهید که با بست روی باطری را محکم کند. به این ترتیب روزنه ها به هیچوجه مسدود نمی شوند و در صورت تساعد بخارات اسیدی، این گاز به سرعت تخلیه می شود. خدمات تعویض باتری را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید تا از مشکلات بعدی باتری و انفجار و … خلاص شوید. سیستم باتری خودرو دارای جریان بسیار قوی و انرژی است و در حکم نیروی محرکه ماشین است. رسیدگی به این قطعه مهم را جدی بگیرید.

چگونه عمر باتری خودرو را طولانی تر کنیم؟

ترکیدن باتری خودرو

دلایل ترکیدن باتری خودرو : شارژ بیش از حد

شارژ باتری باید در حد استاندارد باشد موقع شارژ با شارژر دینام به سطح ولتاژ توجه کنید. همه شارژرها سیستم تنظیم سطح ولتاژ را دارند حتما تنظیمات محدود کردن جریان شارژ باتری را طبق مشخصات باتری انجام دهید. شارژ بیش از حد باتری نه تنها موجب بهبود کارکرد اتومبیل نمی شود بلکه خطر تساعد بخار اسید و انفجار باتری خودرو را نیز افزایش می دهد. در نظر داشته باشید که تجمع گاز در باتری موقع استارت زدن، کار دست تان ندهد.یک راننده حرفه ای حتما مکانیک های با تجربه و کار بلد را برای شارژ و تعویض باتری انتخاب می کند. در این مورد اصلا بحث هزینه نیست بلکه ایمنی و سلامتی مهم ترین اصل است.

ترکیدن باتری نامرغوب خودرو

موقع تعویض باتری حتما از باتری اورجینال ماشین استفاده کنید. در بسیاری از موارد تنها به دلیل خرید باتری نامرغوب، مشکل ترکیدن اتفاق افتاده است. بهترین مارک باتری ماشین حتی اگر قیمت بالاتری هم داشته باشد باید تهیه شود. صرف هزینه بیشتر برای خرید باتری اصل ماشین کاملا مقرون به صرفه است. این مبلغ در مقابل جان راننده و سرنشینان اصلا به حساب نمی آید. اگرچه صرفه جویی توصیه شده ولی در مورد خودرو و قطعات یدکی و به خصوص باتری، هرگز باتری های فیک و ارزان قیمت را روی ماشین نصب نکنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعویض باتری خودرو هم ارائه میده؟

چگونه از سولفاته شدن سر باتری جلوگیری کنیم؟

دلیل انفجار باتری خودرودلایل ترکیدن باتری خودرو

خدمات تعویض باتری خودرو در تهران

باتری ماشین دچار مشکل شده و روشن نمی شود؟ به جای حمل اتومبیل تا تعمیرگاه، تعمیرکار ماهر به محل مراجعه می کند و باتری خودرو را عوض می کند! اگر به دنبال این سرویس کار راه انداز هستید همین حالا درخواست تعویض باطری خودرو را به رایگان در اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید. در این مرحله هیچ هزینه ای دریافت نمی شود. در شرق تهران هستید یا غرب؟ هیچ تفاوتی ندارد در کدام منطقه باشید، پس از ثبت سفارش، بلافاصله مکانیک در محل حاضر می شود و کار را انجام می دهد. خرید باتری بر عهده مشتری است در صورتی که بخواهید مکانیک می توانید باتری را تهیه کند و هزینه آن را طبق فاکتور پرداخت کنید. دستمزدها هم طبق تعرفه تعیین می شود. مکانیک سیار در همه روزهای هفته سفارش می پذیرید با ما تماس بگیرید.

سرویس تعویض باتری خودرو را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا