نظافت و پذیراییهوم سرویز

انواع سبزه عید ✔️ به همراه روش کاشت سبزه عید

تا چشم بر هم بزنید نوروز از راه رسیده و بساط هفت سین هم به پا می شود. انواع سبزه عید اصلی ترین “سین” های سفره هستند که سر سبزی و طراوت را با خود هدیه می آورند. همه ساله در اواخر زمستان، کاشت سبزه نوروزی شروع می شود. سبز کردن گندم، عدس، ماش و … از دیرباز رسم بوده ولی این روزها انواع سبزه های فانتزی و متنوع را می توان پای هر سفره نوروزی دید. درست کردن سبزه های فانتزی چندان دشوار نیست ولی گاهی زمان بیشتری برای رشد گیاه لازم است. در این مطلب کاشت انواع سبزه عید نوروز آموزش داده می شود. شاید تا کنون برخی از این سبزه ها را نکاشته باشید پس تا فرصت باقیست برای نوروز سبزه ای متفاوت تهیه کنید و هنر خود را به رُخ مهمان ها و اعضای خانواده بکشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

روش های کاشت سبزه عید فانتزی

درست کردن سبزه عید با اسفنج را که بلد باشید می توانید هر دانه ای را با طرح های فانتزی سبز کنید. برای این کار به اسفنج، سیم گلسازی و البته اندکی ذوق و سلیقه احتیاج دارید. طریقه کاشت سبزه های فانتزی خیلی ساده تر از چیزی است که به نظر می آید. در شکل زیر نمونه ای از سبزه فانتزی به شکل کلاه را می بینید. زیرسازی این سبزه زیبا همان اسفنج ساده است. تکه ای اسفنج را با قیچی به شکل کلاه برش بزنید. سپس به مدت یک شبانه روز اسفنج را در ظرف آب بزرگی قرار دهید تا کاملا آب، جذب اسفنج بشود. حالا در ظرف دیگری به اندازه دو بسته تخم شاهی را با آب خیس کنید. بعد از نیم ساعت تخم شاهی خیس خورده را با کارد صبحانه یا دست روی اسفنج بکشید. همه قسمت ها را کامل با شاهی بپوشانید.

مرتب سبزه را با اسپری خیس کنید بعد از 3-4 روز همه شاهی ها سبز می شود.

سرویس خانه‌تکانی ویژه عید نوروز

کاشت سبزه عید

انواع سبزه عید لعاب دار

به طور کلی هیچ محدودیتی برای کاشت بذرها وجود ندارد. تقریبا روی هر سطحی می توانید سبزه ای خوشگل و زیبا را سبز کنید. انواع سبز عید روی سطوح چوبی، پارچه ای، پنبه ای، اسفنجی و … به خوبی رشد می کند. حتما سبزه های عروسکی را دیده اید؟ برای کاشت سبزه عروسکی می توان از هر نوع عروسک ارزان قیمتی استفاده کرد. آدمک های سبزه ای خیلی بامزه هستند. معمولا قسمت دامن عروسک با همین شیوه اسفنج درست می شود ولی بالاتنه همان عروسک است. در ادامه طرحی از عروسک های پلاستیکی فانتزی را مشاهده می کنید. برای کاشت بذر روی این سنجاب و آهو به یک عروسک پلاستیکی نیاز دارید. روی عروسک را با جوراب پاریزین بپوشانید و سپس شاهی یا هر تخم لعاب داری را برای سبز کردن انتخاب کنید. رمز موفقیت اینست که هر روز با اسپری روی بذرها را آبپاشی کنید.

بذرهای لعاب دار بعد از اینکه به مدت 4-5 ساعت خیس شدند از خود لعاب ژله ای تولید می کنند! آیا این بذرهای لعاب دار را تا به حال سبز کرده اید؟

آموزش کاشت انواع سبزه اتواع سبزه عید فانتزی

طرز تهیه سبزه مرکبات

برای سبز کردن دانه های لعاب دار معمولا یک هفته قبل از عید باید بذزها را خیس کرد. برای سبز کردن گندم، عدس و …. معمولا 15 تا 20 روز قبل از عید نوروز باید دست به کار شوید. البته دمای هوای محلی که ظرف سبزه را در آن قرار می دهید هم مهم است. برای کاشت سبزه مرکبات معمولا باید از دو ماه قبل دست به کار شوید. از همین حالا تخم لیمو، پرتغال، نارنج یا هر مرکباتی که مصرف می کنید را برای کاشت، جمع آوری کنید. از اواخر دی ماه می توانید انواع سبزه مرکبات را بکارید. برای کاشت مرکبات به گلدان کوچک با خاک سبک باغچه نیاز دارید. تخم لیمو، نارنج یا … را به مدت 2 روز در آب بخیسانید. حالا این تخم ها را در خاک غنی و سبک گلدان بکارید.

سبزه مرکبات دیر سبز می شود پس از همین حالا دست به کار شوید تا سبزه ای زیبا را برای هفت سین آماده کنید. این گلدان های زیبا سبزه نارنج هستند.

خشکشویی مبلمان در منزل ویژه خانه تکانی

سبزه مرکبات عید نوروزسبزه عید با مرکبات

کاشت انواع سبزه عید با تخمه

یکی از زیباترین سبزه هایی که می توانید خودتان در خانه بکارید، سبزه های تخمه ای است. در این مطلب از هوم سرویز آموزش سبز کردن انواع تخمه های کدو و آفتاب گردان را یاد می گیریم. سبزه تخم کدو خیلی زیبا و البته خوش رشد هست. کمی طول می کشد تا برگهای سبز تخم کدو از خاک بیرون بیایند ولی بعد به سرعت رشد می کنند. این سبزه زیبا را تقریبا 45 روز قبل از عید سبز کنید تا موقع سال تحویل خوب آماده باشد. تخم کدوها را 48 ساعت در آب، خیس کنید. سپس کدوها را لای پارچه نخی نمدار قرار دهید. مراقب باشید رطوبت پارچه خشک نشود. بعد از 3-4 روز جوانه های کوچک تخم کدو ظاهر می شوند. حالا می توانید سبزه عید نوروز را با این تخمه ها آماده کنید. برای کاشت از یک لایه خاک استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خونه تکونی ویژه عید هم ارائه میده؟

تقریبا دو هفته تا سبز شدن کدوها زمان لازم است. 

سفارش نیروی نظافتی برای خانه‌تکانی

سبزه تخم کدوانواع سبزه عید

آموزش کاشت سبزه هسته خرما

انواع سبزه عید نورزو را می توانید با تخم ها، هسته ها و بذرهای ارزان قیمت در خانه تهیه کنید. برای کاشت هسته خرما و سبز کردن آن حداقل از یک ماه تا 45 روز قبل باید کار را شروع کنید. برای کاشت از هسته های خرمای رسیده استفاده کنید. بعد از جدا کردن هسته ها و شستن، تقریبا 10 تا 12 روز هسته ها را در آب سرد قرار دهید. به این ترتیب هسته ها آماده جوانه زدن می شوند. هر روز آب ظرف را عوض کنید. سپس هسته ها را داخل یک دستمال کاغذی پیچیده و دستمال را مرطوب کنید. هسته ها را داخل کیسه فریزر یا کیسه زیپ دار قرار دهید. هر روز دستمال را با اسپری خیس کنید. حتما کیسه حاوی هسته ها را در معرض نور خورشید و مکانی گرم قرار دهید. این هسته ها بعد از 20 روز سبز می شوند.

حالا هسته ها را در گلدانی با خاک سبک بکارید. تا زمان سبز شدن دانه ها خاک گلدان را خیس نگهدارید. اگر از سبز کردن گندم و عدس خسته شده اید، کاشت انواع سبزه عید را امتحان کنید. سبزه های فانتزی و بذرهای متنوع، سفره هفت سین را رنگین تر می کنند. از همین حالا برای کاشت سبزه های عید نوروز کار را شروع کنید.

اگر تجربه ای در کاشت سبزه های متنوع دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا