خانگی و ساختمانی

معرفی گل ها و گیاهان پیازدار برای کاشت در بهار

نگهداری از گیاهان یکی از تفریحات حال خوب کن در روزمرگی های زندگی است. به خصوص این روزها که بیشتر از یک سال می شود کرونا همه را خانه نشین کرده است بد نیست برای حفظ روحیه خود یک گیاه پرورش دهیم. نحوه کاشت و مراقبت آنلاین گل و گیاه هم که در اینترنت فراوان است. مانده یک جو همت که آستین ها را بزنید و بذری یا پیاز گلی تهیه کنید. گل ها و گیاهان پیازدار برای کاشت در بهار عالی هستند. این گیاهان را می توانید در باغچه یا حتی گلدان هم پرورش دهید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کاشت و نگهداری از گل ها و گیاهان پیازدار

طریق رشد و نمو و تکثیر گیاهان یکسان نیست. بسیاری از گل ها و گیاهان از طریق بذر و دانه، زیاد می شوند. برخی از گیاهان با قلمه زدن تکثیر می شوند اما گروه بزرگی از گل ها و گیاهان بهاری نیز تنها از طریق پیاز، رشد می کنند. پیاز در زیر خاک قرار دارد و شاید حتی ندانید که گیاه زیبایی که خریداری کرده اید، پیاز دارد. شکل ظاهر پیازهای گل با هم تفاوت دارد. برای اینکهدر فصل بهار باغچه ای پر از گل داشته باشید باید از نیمه اسفند ماه پیازها را بکارید تا با رسیدن اولین نفس های بهاری، یک یه یک گل ها سر از خاک بیرون بیاورند.

نگهداری از گل و گیاه شامل تعویض خاک گلدان، تکثیر و قلمه زدن گیاه، کوددهی و سمپاشی باغ و باغچه یک کار دلی است که نیاز به تجربه و دانش حرفه ای دارد. اگر به تازگی شروع به باغبانی و کشت گل و گیاه کرده اید، با چالش های زیادی روبرو می شوید ولی شیرینی این کار به مشکلاتش می ارزد.

گل های بهاری باغچه ای و گلدانی را بشناسیم!

نگهداری از گل سنبل بنفش

نحوه انتخاب پیاز گل

بدون تردید پیازهای با کیفیت، گل های درشت تر و بهتری می دهند. موقع انتخاب پیاز گل حتما آن را بررسی کنید که کاملا سالم باشد. پیازهای پوسیده و صدمه دیده، شانسی برای سبز شدن ندارند. برای اینکه گیاه سالم و خوی داشته باشید پیازهای سفت، سنگین و گوشتی را از میان بقیه جدا کنید. این پیازها حتما گل های خوبی می دهند و برای پرورش مناسب تر هستند.

پیازهای درشت تر نیز کیفیت بهتری دارند و ساقه ای قوی تر و گل های بزرگ تری می دهند. یک نکته مهم دیگر در مورد محل کاشت پیاز است. پیازهای باغچه ای با پیازهای گلدانی تفاوت دارد. پیازهای باغچه ای نیازی به عمل آوری ندارند اما پیازهای گلدانی پیش رس و آماده کشت هستند. نرگس، لاله ، سنبل از زیباترین گل های پیازی بهاره هستند که هم در گلدان و هم باغچه کشت می شوند.

فوت و فن جابجایی گیاهان در اسباب کشی

انتخاب پیاز برای کاشت بهاره

کاشت گل ها و گیاهان پیازدار در باغچه

نحوه کاشت این گیاهان به این صورت است که بهترین مکان را برای رشد گیاه انتخاب کنید. گیاهان پیازدار به نور مستقیم خورشید نیاز دارند. مکانی را انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت نور به آن بتابد. زیر درختان سایه دار یا کنار دیوارها که همیشه سایه است، اصلا مکان خوبی برای کاشت پیاز گل های بهاری نیست.

خاک باغچه نیز به اندازه نور، اهمیت دارد. خاک سنگین و شخم نزده برای کاشت و نگهداری از گل ها و گیاهان پیازدار مناسب نیست. پیازها برای رشد و نمو به خاک سبک نیاز دارند. بعد از تهیه خاک می توانید گیاه را در باغچه بکارید کار سختی نیست ته پیاز به پایین و قسمت بالای پیاز باید رو به بالا باشد.

مهم ترین موضوع در مودر کشت پیازها، عمق خاک است. به طور معمول پیاز در حرفه ای به گودی 2 تا 3 برابر ارتفاع خود کشت می شود. بلندی پیاز را در نظر بگیرید فرض کنیم پیاز گل 5 سانتی باشد در این صورت تقریبا 10 تا 15 سانت، حفره کاشت را گود کنید. در ضمن فاصله پیازهای گل را نیز در نظر بگیرید که خیلی کیپ نباشد زیرا گیاه جای کافی برای رشد و شکوفایی ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

ترفندهای مراقبت از گل و گیاه در زمستان

گل ها و گیاهان پیازدار بهاری

کاشت گل ها و گیاهان پیازدار در گلدان

اغلب گیاهان پیازی باغچه ای را می توان در گلدان نیز پرورش داد به شرطی که نیازهای گیاه، تامین شود. با رسیدگی مناسب گاهی این گلدان ها حتی بهتر از پیازهای باغچه ای گلدهی دارند. خوبی گلدان اینست که می توانید گیاه را در هر مکانی نگهداری کنید. در ضمن تغییرات ناگهانی هوا نیز روی گیاه تاثیر نمی گذارد. با توجه به محدود بودن فضای گلدان ها حداکثر 4 پیاز را بیشتر در یک گلدان کشت نکنید. تعداد پیازها بستگی به کوچک یا بزرگ بودن آن متغیر است.

خاک مناسب برای رشد گیاهان پیازدار در گلدان مخلوط خاک برگ و پیت است. پیاز برای رشد به آبیاری نیاز دارد ولی آبیاری زیاد موجب نرم شدن پیاز و پوسیدگی می شود بنابراین دفعات آبیاری در گلدان به دقت بیشتری نیاز دارد. همه گیاهان برای رشد و نمو به نور مناسب نیاز دارند گل های پیازدار در مقایسه با دیگر گیاهان آپارتمانی به نور بیشتری نیاز دارند.

نگهداری از گل ها و گیاهان آپارتمانی چندان کار سختی نیست. با دانستن نیازهای گیاه می توانید بهترین گل ها را در خانه پرورش دهید. همه گیاهان از هر نوعی که باشند به نور مناسب، خاک غنی، آبیاری منظم نیاز دارند. اگر گیاه آپارتمانی خوب رشد نمی کند یا پس از مدتی رشد گیاه متوقف شده و برگ ها شروع به ریزش می کند، نشان دهنده یک مشکل بزرگ در گیاه است.

خدمات گل و گیاه هوم سرویز صفر تا صد کارهای رسیدگی به گیاه تان را انجام می دهد. هرس گیاه، کوددهی و سمپاشی باغچه حیاط، تعویض خاک گلدان ها و … در اسرع وقت انجام می شود.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاه نرگس

نگهداری و پرورش گل نرگس

گیاه نرگس از زیباترین گل ها و گیاهان پیازدار است که در واریته های مختلفی وجود دارد. فصل گل دهی نرگس با توجه به زمان کشت و گونه آن متفاوت است.نرگس شیپوری با گلبرگ های کوچک سفید و گل هایی معطر از اویل زمستان تا اواسط اردیبهشت هم گلدهی دارد. پیاز نرگس در برابر سرما مقاوم است و حتی تا سال ها در خاک باغچه، سالم باقی می ماند.این گیاه برای رشد به مکانی سایه آفتاب نیاز دارد.

روش کاشت پیاز نرگس به این صورت است که ابتدا پیازها در محلی تاریک و خنک نگهداری می شوند تا به خوبی ریشه دار شوند. سپس پیاز ها برای کشت به محل جدید آورده می شوند. دمای این مکان باید بیشتر از محل ریشه دار کردن پیازها باشد. چنانچه یازهای نرگس ریشه دار را در اوایل زمستان به داخل آپارتمان انتقال دهید بین 4 تا 5 هفته بعد می توان انتظار رشد گل های زیبایی را داشت. دمای مناسب برای گل دهی نرگس در حدود 15 درجه است. دمای زیاد گیاه را از بین نمی برد ولی دیگر گل های جدید بر روی شاخه ها شکوفا نمی شوند.

نکات پرورش گل و گیاه در خانه

رماقبت از گل لاله قرمز

کاشت و نگهدری از پیاز و گل لاله

لاله از زیباترین گل ها و گیاهان پیازدار است که در فصل بهار به گل می نشیند. تنوع زیادی در فرم و رنگ گلهای لاله وجود دارد. این گیاه به نوعی سمبل عید نوروز هم هست و با فرا رسیدن سال نو، گلدان های لاله برای فروش عرضه می شوند. نمونه های وحشی و خودروی لاله نیز در بسیاری از مناطق کشور رشد می کند. کشور هلند مهد پرورش گل لاله در جهان است که گیاه گلدار و پیاز لاله را به دیگر کشورها صادر می کند.

برای اینکه گیاه لاله در اوایل بهار و نزدیک عید به گل بنشیند لازم است تا بین آبان و پاییز، پیاز لاله در خاک کاشته شود. پرورش لاله هم در خاک باغچه و هم گلدان امکان پذیر است. پیازها قبل از کشت ضد عفونی می شوند. خاک مناسب پیاز لاله، مخلوطی از خاک باغچه، ماسه، ورمی کمپوست و کود حیوانی است.

برای کاشت یک پیاز لاله به گلدانی با قطر دهنه 10 تا 14 سانتیمتر نیاز دارید. کاشت پیازهای بیشتر در گلدان بزرگ نیز امکان پذیر است و گیاه به خوبی رشد می کند. از لحاظ گلدهی، لاله یکساله است و نگهداری پیاز آن برای سال بعد نیاز به تجربه زیادی دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

تعرفه مراقبت از گیاهان زینتی هوم سرویز

قیمت مراقبت گل و گیاه

خدمات باغبانی و نگهداری از گل و گیاه در تهران

گل ها و گیاهان نیاز به رسیدگی دارند. اگر وقت کافی برای رسیدگی به گیاهان آپارتمانی یا گل های باغچه را ندارید با ما تماس بگیرید. خدمات گل و گیاه هوم سرویز در همه مناطق تهران فعالیت دارد. تعویض خاک گلدان و باغچه، هرس و قلمه زنی گیاهان، تکثیر گیاهان آپارتمانی، کوودهی و سمپاشی به باغچه را به حرفه ای ها بسپارید. این سرویس به صورت ماهانه برای نگهداری از گل و گیاهان محوطه های اداری نیز سفار می پذیرد. ثبت درخواست از طریق اپ هوم سرویز کاملا رایگان است. اگر هنوز نرم افزار هوم سرویز را نصب نکرده اید از طریق لینک بالای صفحه نیز می توانید سفارش خود را ثبت کنید. خدمات مشاوره تلفنی خرید گل و گیاه بنیز به صورت رایگان ارائه می شود. تا فرصت باقیست برای سرسبز کردن باغچه اقدام کنید.

سرویس مراقبت گل و گیاه را از طریق اپلیکیشن هوم سرویز به رایگان ثبت کنید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا