لوازم خانگی

ماکروفر چی بخرم؟ بهترین مارک ماکروفر داخلی و خارجی

یکی از پرکاربردترین وسایل در خانه‌های امروزی، ماکروفر یا مایکروفر است که به ما کمک می‌کند تا غذاهای گرم و خوشمزه را مصرف کنیم. با روشن کردن و تنظیم کردن ماکروفر، ما می‌توانیم یخ مواد منجمد را سریع‌تر آب کنیم، غذاهای خود را در عرض چند دقیقه گرم کنیم و مدت زمان کمتری را به آشپزی اختصاص دهیم.

اگر قصد خرید ماکروفر را داشته باشید و سری به فروشگاه‌های مختلف زده باشید، مشاهده کرده‌اید که برندهای ایرانی و خارجی زیادی هستند که اقدام به تولید انواع مایکروفر در اندازه‌های مختلف کرده‌اند. هرکدام از برندهای تولیدکننده ماکروفر، طرفداران خاص خودشان را دارند و از ویژگی‌های متفاوتی برخوردار هستند.

بعد از کمی جستجو و گشت‌وگذار در فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های حضوری، قطعاً این سؤال برایتان پیش می‌آید که ماکروفر چی بخرم؟ اصلاً کدام برند ماکروفر بهتر است و کارایی بیشتری دارد؟ برای خرید مایکروفر باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین مدل ماکروفر را خریداری کنیم؟

اینها سؤالاتی هستند که ذهن شما را مشغول می‌کنند و باید جواب آنها را پیدا کنید تا بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. در این مقاله می‌خواهیم درباره نکات مهم برای خرید مایکروویو صحبت کنیم و به شما نکات و ترفندهایی را بگوییم که با رعایت آنها، می‌توانید بهترین خرید ممکن را داشته باشید و یک ماکروفر خوب و کاربردی را خریداری کنید.

اگر شما هم این سوال را دارید که ماکروفر چی بخرم و به دنبال این هستید که یک مایکروفر مناسب و باکیفیت را برای خانه خودتان خریداری کنید و هنوز نمی‌دانید که چطور انتخاب درستی را انجام دهید، به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات خوبی را در این مورد کسب کنید و بهترین مدل ماکروفر را برای خانه خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید ماکروفر
راهنمای خرید ماکروفر

ماکروفر چی بخرم؟

همه افرادی که قصد خرید ماکروفر را دارند، با این سوال که مایکروفر چی بخرم، مواجه می‌شوند و دوست دارند بهترین مدل ماکروفر را برای خانه خود انتخاب کنند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برای خرید مایکروفر، باید به موارد مختلفی توجه کنید تا بتوانید بهترین مدل ماکروفر را برای منزل خود انتخاب کنید.

در ادامه، با مهم‌ترین نکات برای خرید ماکروفر در ایران آشنا خواهید شد.

انواع ماکروفر روکار و توکار
انواع ماکروفر روکار و توکار

انواع ماکروفر خانگی

اولین موضوعی که باید بدانید، این است که مایکروفرها انواع مختلفی دارند که هرکدام از این انواع، با مزایا و معایب خاصی همراه هستند. برای خرید ماکروفر خانگی، به مقدار نیاز اعضای خانواده توجه کنید و بهترین مدل مایکروفر را انتخاب کنید. موارد زیر، از جمله انواع ماکروفر هستند:

1- ماکروفر رومیزی:

اکثر افراد با ماکروفر رومیزی آشنایی دارند. ماکروفر رومیزی، ساده‌ترین نوع ماکروفر است که به‌راحتی می‌توانید آن را خریداری کرده و در آشپزخانه خود قرار دهید.

اکثر افراد، ماکروفر رومیزی را برای خانه خود انتخاب می‌کنند و آن را روی پیشخوان آشپزخانه قرار می‌دهند. ماکروفرهای رومیزی به ماکروفرهای روکار نیز معروف هستند. ماکروفرهای رومیزی نیازی به نصب یا فضاسازی در آشپزخانه ندارند و برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است.

ماکروفر روکار و رومیزی
مایکروفر رومیزی

در ادامه با هم برخی از مزایای ماکروفر رومیزی را بررسی خواهیم کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر مایکروویو هم ارائه میده؟
  • روش نصب خاصی برای مایکروفر رومیزی وجود ندارد و شما می‌توانید به‌راحتی آن را به برق متصل کرده و از آن استفاده کنید.
  • این نوع ماکروفر برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که فضای زیادی دارند و مکان ماکروفر توکار برای آنها تعبیه نشده است.
  • در چنین ماکروفرهایی برخلاف مدل‌های دیگر، می‌توانید به‌راحتی جای ماکروفر را تغییر دهید و آن را در قسمت دیگری از آشپزخانه نصب کنید.
  • قیمت این نوع ماکروفر نسبت به مدل‌های دیگری که می‌گوییم، بسیار مناسب‌تر است و قیمت پایین‌تری دارد.
  • تنوع طراحی در چنین مدلی بسیار بالا است و می‌توانید از بین مدل‌های مختلف، انتخاب مناسب خودتان را انجام دهید.

معایب ماکروفر رومیزی:

  • اشغال فضای زیاد در آشپزخانه تنها ایرادی است که این نوع ماکروفر دارد. به همین دلیل است که ماکروفر رومیزی برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نیست.

2- ماکروفر توکار:

در ادامه مقاله ماکروفر چی بخرم، می‌خواهیم به بررسی ماکروفر توکار بپردازیم که در سال‌های اخیر، به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های ماکروفر تبدیل شده است و توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

با افزایش تمایل افراد به زندگی شهری، شاهد این هستیم که خانه‌ها کوچک‌تر از قبل شده‌اند و به همین خاطر باید از تمامی فضای موجود، استفاده بهینه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم وسایل موردنیاز خودمان را در آشپزخانه جاسازی کنیم.

ماکروفر توکار، دقیقاً برای همین نیاز ساخته شده است و ویژگی‌های خاصی دارد. این مدل ماکروفر، در کابینت‌های خاصی قرار می‌گیرد که مخصوص ماکروفر است و می‌توان به‌راحتی از آن استفاده کرد. برای همین پیشنهاد می کنیم هنگام ساخت کابینت به جانمایی ماکروفر و سایر لوازم آشپزخانه دقت کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

ماکروفر توکار
ماکروفر توکار

در ادامه با هم برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب این نوع از ماکروفر را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با بررسی آنها، بهترین تصمیم را برای خرید این دستگاه بگیرید.

مزایای ماکروفر توکار:

  • این نوع ماکروفر برای آشپزخانه‌های کوچک که فضای کمی نیز دارند، بسیار مناسب و کاربردی است.
  • در این نوع ماکروفر می‌توانید جای دستگاه را تغییر دهید؛ اما قطعاً نسبت به ماکروفر رومیزی، کمی سخت‌تر است و باید محل قرارگیری آن در کابینت را تغییر دهید تا بتوانید این کار را انجام دهید و چنین کاری برایتان هزینه خواهد داشت.
  • این نوع از ماکروفر، به‌خاطر توکار بودن، فضای کمتری را در آشپزخانه اشغال می‌کند و خیلی دست‌وپاگیر نخواهد بود.

معایب ماکروفر توکار:

  • نصب این نوع از ماکروفر نسبت به ماکروفر رومیزی سخت‌تر است و حتماً باید توسط سرویس‌کار متخصص ماکروفر انجام شود تا تمامی مراحل نصب به‌خوبی و با دقت انجام شوند.
  • این نوع از ماکروفر نسبت به مدل رومیزی، قیمت بالاتری دارد و همین موضوع باعث می‌شود که در کل هزینه بالاتری بابت ساخت کابینت ماکروفر و خرید ماکروفر پرداخت کنید.
  • ماکروفر توکار معمولاً مدل‌های زیادی ندارد و تنوع آنها کم است که این موضوع باعث می‌شود انتخاب محدودتری داشته باشید.
  • در صورت خراب‌ شدن ماکروفر، دسترسی به آن کمی سخت‌تر است و باید آن را از جای خود خارج کنید تا بتوانید برای تعمیر آن اقدام کنید.

3- ماکروفر بالا اجاقی:

نوع دیگر و جدیدتری از ماکروفر که در سال‌های اخیر به بازار عرضه شده است، نوع بالا اجاقی است. این نوع از ماکروفر نیز مانند ماکروفر توکار است و در میان کابینت‌ها قرار می‌گیرد.

اما تفاوت مهمی که بین ماکروفر بالا اجاقی و ماکروفر توکار وجود دارد، این است که این نوع ماکروفر همان‌طور که از نامش پیداست، باید دقیقاً در بالای اجاق‌ گاز قرار بگیرد؛ زیرا این مایکروفرها معمولاً به‌صورت دوکاره هستند و هم کار ماکروفر و هم کار هود را انجام می‌دهند و می‌توانند بو و دود تولید شده توسط اجاق‌گاز را به خارج از خانه منتقل کنند.

ماکروفر بالا اجاقی
ماکروفر بالا اجاقی

در ادامه با هم برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب ماکروفر بالا اجاقی را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با آنها آشنا شوید و برای سؤال ماکروفر چی بخرم جواب مناسبی را پیدا کنید.

مزایای ماکروفر بالا اجاقی:

  • این مدل ماکروفر، برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که فضای کوچکی دارند و می‌خواهند از فضای موجود بهترین استفاده ممکن را داشته باشند.
  • ماکروفر بالا اجاقی، دو کاربرد متفاوت دارند که هم کار هود را انجام می‌دهد و هم می‌توانید از آن برای گرم‌ کردن غذا و همان ماکروفر استفاده کنید که این موضوع باعث کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه‌تر از فضا می‌شود.

معایب ماکروفر بالا اجاقی:

  • نصب این نوع از ماکروفر خیلی سخت است و حتماً باید برای نصب آن از یک شخص متخصص کمک بگیرید تا به‌درستی این کار را انجام دهید.
  • محل نصب این دستگاه ثابت است و باید در بالای اجاق‌ گاز قرار داشته باشد و نمی‌توانید مکان آن را تغییر دهید.
  • تعمیر ماکروفر بالا اجاقی کار هرکسی نیست و تعمیر این مدل ماکروفر باید در تعمیرگاه تخصصی ماکروفر انجام شود.
  • قیمت این نوع از ماکروفر نسبت به مدل‌های دیگر، بسیار بالاتر است که البته به‌خاطر دوکاره بودن آن نیز هست.
  • تنوع این نوع ماکروفر بسیار کمتر است و باید از بین گزینه‌های موجود یک مورد را انتخاب کنید که این انتخاب‌های شما را محدود خواهد کرد.
  • دسترسی به این نوع از ماکروفر به‌خاطر بودن در ارتفاع، ممکن است کمی سخت باشد.

حالا که با انواع ماکروفر آشنا شدید، می‌دانید که در جواب به سؤال ماکروفر چی بخرم باید به نوع مایکروفری که می‌خواهید خریداری کنید نیز توجه کنید.

نکات مهم در انتخاب ماکروفر
نکات مهم در انتخاب ماکروفر

نکات مهم در انتخاب ماکروفر مناسب

در این بخش می‌خواهیم به شما نکات مهمی را بگوییم که در جواب به سؤال ماکروفر چی بخرم، باید به آنها توجه کنید تا بتوانید انتخاب درست و مناسبی را داشته باشید. بعد از این بخش نیز به شما برخی از بهترین برندهای موجود برای خرید ماکروفر را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید خرید خودتان را از بین آنها انجام دهید.

1- محل نصب ماکروفر:

اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیاز خودتان گزینه مناسبی را انتخاب کنید، این است که می‌خواهید ماکروفر را در کجا نصب کنید.

همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، انواع مختلفی از ماکروفر وجود دارد که شما باید براساس محل نصب آنها را انتخاب کنید و به همین خاطر توصیه می‌کنیم به این موضوع توجه داشته باشید تا بتوانید انتخاب درستی را انجام دهید.

2- بودجه شما برای خرید ماکروفر:

معمولاً شما زمانی می‌پرسید ماکروفر چی بخرم که برای خرید ماکروفر، بودجه‌ای را کنار گذاشته باشید. به همین خاطر باید در این مرحله به بودجه خودتان توجه کنید تا بتوانید بر اساس آن خرید مناسبی را انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر مایکروویو هم ارائه میده؟

اگر بودجه شما محدود است و بودجه بالایی برای خرید ماکروفر در نظر نگرفته‌اید، بهترین انتخاب این است که از بین برندهای ایرانی معتبر، یک ماکروفر خوب و کاربردی خریداری کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بتوانید با بودجه کمتر، محصول مناسب و با کیفیتی را خریداری کنید.

اگر هم بودجه شما بالا است و محدودیتی برای بودجه ندارید، می‌توانید از برندهای خارجی موجود در بازار خرید خودتان را انجام دهید تا بتوانید هم کیفیت بسیار بالایی را دریافت کنید و هم سال‌ها بدون مشکل از محصول خودتان استفاده کنید.

راهنمای خرید ماکروفر
راهنمای خرید ماکروفر

3- میزان فضای خانه:

اگر خانه شما دارای متراژ پایینی است، توصیه ما این است که حتماً از مدل‌های ماکروفر توکار یا بالا اجاقی استفاده کنید. این مایکروفرها به شما اجازه می‌دهند که بتوانید از فضا به‌صورت بهینه‌ای استفاده کنید و در نهایت آشپزخانه‌ای زیبا و مرتب داشته باشید.

4- امکانات ماکروفر:

وقتی این سؤال برایتان پیش می‌آید که ماکروفر چی بخرم، باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید که توقع شما از یک ماکروفر چیست. مایکروفرها دارای برنامه‌ها و امکانات مختلفی هستند و هرچه هزینه بالاتری برای آنها بپردازید، قطعاً امکانات بیشتر و بهتری نیز دریافت خواهید کرد.

بر این‌ اساس شما باید توجه کنید که می‌خواهید از ماکروفر خودتان چه استفاده‌ای داشته باشید. مثلاً اگر فقط گرم‌ کردن غذا برایتان مهم است، قطعاً امکانات خاصی نیاز ندارید و می‌توانید از ماکروفرهای با امکانات کمتر و قیمت ارزان‌تر استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید برنامه‌های خاصی در این دستگاه موجود باشد و از ماکروفر خود برای پخت نان و شیرینی و آشپزی حرفه ای در منزل استفاده کنید، قطعاً باید مدل‌های بالاتر و جدیدتر را انتخاب کنید.

بهترین برندهای ماکروفر ایرانی و خارجی
بهترین برندهای ماکروفر ایرانی و خارجی

بهترین برندهای ماکروفر ایرانی و خارجی

در آخرین بخش از مقاله ماکروفر چی بخرم، می‌خواهیم به شما برخی از برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار را معرفی کنیم که تاکنون توانسته‌اند در زمینه تولید ماکروفر و لوازم‌خانگی دیگر، عملکرد مناسبی داشته باشند و محصولات این شرکت‌ها کیفیت خوبی دارند.

بنابراین، شما می‌توانید با مطالعه ادامه این مقاله و بر اساس مواردی که قبل‌تر گفتیم، انتخاب مناسبی را برای خودتان انجام دهید تا بتوانید مایکروفر مناسب نیاز خودتان را خریداری کنید.

1- پاناسونیک:

پاناسونیک (Panasonic) یکی از برندهای معتبر و شناخته شده جهان در زمینه تولید لوازم‌ خانگی است که در کشور ژاپن فعالیت می‌کند. این برند انواع مختلف لوازم‌خانگی را تولید می‌کند و یکی از محصولات پرطرفدار آن نیز، مایکروفر پاناسونیک است.

مایکروفرهای شرکت پاناسونیک، از جدیدترین امکانات روز دنیا برخوردار هستند و کیفیت بسیار بالایی نیز دارند که این موضوع باعث می‌شود بتوانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. همچنین به‌خاطر محبوبیت این برند در ایران، تعمیرکاران زیادی نیز وجود دارند که می‌توانند در زمینه تعمیر و نصب و … به شما کمک کنند. شما می‌توانید کار نصب و تعمیر مایکروفرهای پاناسونیک را به تعمیرگاه تخصصی ماکروفر هوم سرویز بسپارید.

مدل های NN-SM33HW، NN-CD997S و NN-ST34 از جمله بهترین مدل‌های ماکروفر پاناسونیک هستند که امکاناتی به پانل لمسی مسطح، قابلیت گریل سریع، برنامه‌های ترکیبی پخت و پز و سیستم یخ‌زدایی قوی مجهز هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند.

2- سامسونگ:

سامسونگ (Samsung) نیز یکی از برندهای شناخته شده جهان در زمینه تولید لوازم‌ خانگی است که در کشور کره قرار دارد. این برند محصولات بسیار متنوعی دارد و مایکروفر سامسونگ نیز یکی از محصولات موفق این شرکت محسوب می‌شود.

شما می‌توانید از مایکروفرهای این شرکت کره‌ای با خیال راحت استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا استفاده می‌کنید و محصولی باکیفیت و مناسب را خریداری کرده‌اید.

از جمله بهترین مدل‌های مایکروویو سامسونگ می‌توان به مدل‌هایی مانند MG402، MINI SAMI 5، 5133 و MG402MADXBB اشاره کرد که از امکاناتی مانند سیستم پخت یکنواخت، دکمه‌های فشاری لمسی، محفظه مقاوم، سیستم یخ‌زدایی سریع، قابلیت گریل و پخت غذاهای کبابی برخوردار هستند.

در هنگام استفاده از ماکروفرهای مختلف سامسونگ، باید با روش کار با دستگاه را به‌خوبی بلد باشید تا با ارورهای ماکروفر مواجه نشوید. شما می‌توانید روش‌های رفع ارور ماکروفر سامسونگ را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

3- ال جی:

ال جی (LG) نیز یکی دیگر از شرکت‌های کره‌ای شناخته شده در جهان است که در زمینه تولید لوازم‌ خانگی، توانسته موفقیت‌های زیادی را در بازار کسب کند. این شرکت محصولات متفاوتی دارد و مایکروفر نیز یکی از تولیدات باکیفیت آن محسوب می‌شود که می‌توانید خریداری کنید.

مایکروفرهای ال جی نیز کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و از امکانات بسیار مناسبی برخوردار هستند که تمامی این موارد باعث می‌شود بتوانید یک مایکروفر باکیفیت و حرفه‌ای را خریداری کنید.

از جمله بهترین مدل‌های مایکروفر ال جی می‌توان به مدل‌های MC65، MH 8265 CIS، MA3884 و MS92SCR اشاره کرد. این مدل‌ها، امکاناتی مانند تکنولوژی پخت نوری (هیتر ذغالی)، فناوری مگاهیتینگ، قابلیت پخت غذا با بخار، امکان پخت ترکیبی و قابلیت پخت انواع شیرینی و کیک را دارند.

علاوه بر اینها، سایر برندها مانند بوش، تکنو، فلر، میدیا و کنوود نیز جزو بهترین برندهای تولیدکننده مایکروفر در دنیا هستند که محصولات باکیفیتی را وارد بازار ایران کرده‌اند.

قیمت مایکروفر
بهترین برندهای مایکروفر ایرانی

4- بیمکث:

بیمکث (Bimax) یکی از برندهای موفق و پرطرفدار ایرانی است که در زمینه تولید محصولات لوازم‌ خانگی فعالیت می‌کند. این شرکت، سابقه بسیار درخشانی دارد و احتمالاً شما نام آن را با هودهای باکیفیتی که تولید کرده است به یاد دارید.

شرکت بیمکث مایکروفرهای بسیار خوب و باکیفیتی را وارد بازار کرده است که در مقایسه با رقبای خارجی، امکانات مناسبی دارند و می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. مایکروفرهای شرکت بیمکث، گارانتی معتبر دارند و شما می‌توانید در ایران، به‌راحتی از این گارانتی استفاده کنید. همچنین قیمت ماکروفرهای بیمکث نسبت به برندهای خارجی بسیار کمتر است.

ماکروفرهای برند بیمکث از امکاناتی مانند نمایشگر LED، پانل الکترونیکی، شیشه سه جداره و قابلیت گریل ترکیبی برخوردار هستند.

5- اسنوا:

اسنوا (Snowa) یکی از برندهای پرطرفدار ایرانی است که نام آن در صنعت تولید لوازم‌ خانگی باکیفیت، شناخته شده است. اسنوا محصولات زیادی را تولید و به بازار عرضه کرده است که یکی از محصولات معروف این شرکت، مایکروفر اسنوا است.

مایکروفرهای این شرکت کیفیت بسیار خوبی دارند و به همراه گارانتی معتبر در بازار فروخته می‌شوند. همچنین ماکروفروهای اسنوا از فناوری‌های روز موجود در دنیا استفاده می‌کنند تا بتوانید با خرید این محصولات، کیفیت بالا و کارایی را تجربه کنید.

یکی از بهترین مدل‌های مایکروفر اسنوا، مدل SG-54311 است که طراحی زیبایی دارد و از استیل ضدزنگ ساخته می‌شود. همچنین این مدل مایکروفر از قابلیت پخت ترکیبی و پخت گریل برخوردار است و به عنوان ماکروفر توکار نصب می‌شود.

تعمیر تخصصی انواع مایکروفر در هوم سرویز
تعمیر تخصصی انواع مایکروفر در هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که ماکروفر چی بخرم و به شما گفتیم که برای خرید ماکروفر باید به چه نکاتی توجه کنید. به شما انواع ماکروفر را معرفی کردیم تا بتوانید آنها را بشناسید و با مزایا و معایب هرکدام آشنا شوید.

همچنین با هم بررسی کردیم که برای خرید ماکروفر، باید چه پارامترهایی را در نظر بگیرید تا انتخابی درست و متناسب با نیازتان انجام دهید و ماکروفری باکیفیت را خریداری کنید.

در ادامه نیز به شما برخی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی موجود در بازار را معرفی کردیم که می‌توانید ماکروفر خودتان را از آنها خریداری کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید برای سؤال ماکروفر چی بخرم یک جواب مناسب پیدا کنید و ماکروفری خوب و کاربردی را برای منزل خود انتخاب کنید. ضمنا پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید لوازم خانگی را دارید، از سری محتواهای چی بخرم هوم سرویز سری به محتوای لباسشویی چی بخرم هم بزنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند تفاوت اجاق برقی و گازی را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمات مختلف آماده ارائه خدماتی نظیر تعمیر یخچال برای شما عزیزان است تا بتوانید وسایل منزل خود را خیلی سریع تعمیر کنید و آرامش و راحتی بیشتری را در زندگی خود تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا