رایانه و تکنولوژی

توقف دانلود خودکار در گوشی‌های اندروید و آیفون

گوشی‌های موبایل امروزی، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی دارند که با نصب آنها، می‌توانیم کارهای خود را انجام دهیم و از تکنولوژی مدرن استفاده کنیم.

فرقی نمی‌کند که از یک گوشی اندرویدی استفاده کنید یا صاحب یک گوشی آیفون باشید، در هر صورت نرم‌افزارها و سیستم‌ عامل خود گوشی، باید هر از گاهی آپدیت شوند تا بتوانند هم امکانات بهتر و بیشتری را به ما ارائه دهند و هم کمکمان کنند که امنیت اطلاعات خودمان را افزایش دهیم و بتوانیم با امنیت بیشتری از گوشی موبایل خودمان استفاده کنیم.

یکی از موضوعاتی که ممکن است خیلی از افراد با آن مشکل داشته باشند، این است که گوشی‌های موبایل اندرویدی و آیفون، به‌صورت خودکار اقدام به به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل گوشی می‌کنند. دانلود خودکار برنامه‌ها در زمان‌هایی که بسته اینترنت ندارید، ممکن است هزینه زیادی را برایتان ایجاد کند و حجم اینترنت زیادی را مصرف کند.

اما چطور می‌توانیم اقدام به توقف دانلود خودکار گوشی کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد همین موضوع صحبت کنیم و به شما بگوییم که چطور می‌توانید کار توقف دانلود خودکار گوشی را انجام دهید و کاری کنید که گوشی موبایل شما دیگر به‌صورت خودکار اقدام به به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارها نکند و خودتان به‌صورت دستی کار دانلود برنامه‌های موبایلی را انجام دهید.

اگر می‌خواهید با روش توقف دانلود خودکار گوشی در گوشی‌های اندرویدی و آیفون آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما بگوییم.

توقف دانلود خودکار گوشی اندرویدی و آیفون
توقف دانلود خودکار گوشی اندرویدی و آیفون

برای توقف دانلود خودکار گوشی اندرویدی چه باید کرد؟

بیشترین مخاطبان در بین گوشی‌های هوشمند، مربوط به گوشی‌های اندرویدی هستند و افراد زیادی از این سیستم‌ عامل استفاده می‌کنند. اگر با موضوع دانلود خودکار برنامه‌ها در گوشی اندرویدی خودتان مشکل دارید، باید بدانید که با انجام کارهایی که در ادامه می‌گوییم، می‌توانید به‌راحتی این مشکل را برطرف کنید و این کار را متوقف کنید.

  1. واردشدن به بخش تنظیمات: روی گزینه تنظیمات یا settings که معمولاً با علامت چرخ‌دنده مشخص شده است، کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. واردشدن به بخش درباره تلفن: در گوشی‌های اندرویدی بخشی به نام درباره تلفن یا about phone وجود دارد که در این مرحله باید به آن وارد شوید. این بخش معمولاً آخرین گزینه بخش تنظیمات است اما می‌توانید آن را در این قسمت جستجو کنید که راحت‌تر پیدا شود.
  3. ورود به بخش به‌روزرسانی: در مرحله سوم از توقف دانلود خودکار گوشی در اندروید، نیاز است که در قسمت درباره تلفن، بخش به‌روزرسانی نرم‌افزار یا software updates را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید.
  4. حذف حالت بروزرسانی خودکار: در این قسمت شما باید تنظیمات را از حالت خودکار یا auto خارج کنید و روی حالت دستی یا manual قرار دهید تا بتوانید کار توقف دانلود خودکار گوشی را انجام دهید و از آپدیت شدن نرم‌افزارها بدون اجازه خودتان جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات را به‌گونه‌ای انجام دهید که فقط در صورت اتصال به وای‌فای به‌روزرسانی خودکار انجام شود و در زمان روشن بودن اینترنت سیم‌کارت، برنامه‌های موبایلی به صورت خودکار دانلود نشوند.

با انجام مراحل بالا، شما توانسته‌اید توقف دانلود خودکار گوشی اندرویدی را انجام دهید و آپدیت‌ها را به‌صورت دستی انجام دهید. حواستان باشد که هر چند وقت یکبار نرم‌افزارها و سیستم‌عامل گوشی خودتان را آپدیت کنید تا بتوانید از امکانات جدید آنها استفاده کنید و سرعت و امنیت گوشی شما نیز بالاتر برود.

توقف دانلود خودکار در گوشی آیفون
توقف دانلود خودکار در گوشی آیفون

توقف دانلود خودکار گوشی‌های آیفون

گوشی‌های آیفون نیز یکی دیگر از انواع گوشی‌های هوشمند هستند که طرفداران خاص خود را دارد و افرادی طرفدار این نوع از گوشی هستند و از آن استفاده می‌کنند.

در گوشی‌های آیفون نیز این مشکل وجود دارد که به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل به‌صورت خودکار انجام می‌شود و خیلی از افراد دوست دارند برای توقف دانلود خودکار گوشی آیفون اقدام کنند.

در ادامه به شما می‌گوییم که چطور و از چه راهی می‌توانید به‌راحتی کار توقف دانلود خودکار گوشی آیفون را انجام دهید تا از این مشکل خلاص شوید:

  1. وارد تنظیمات شوید: در گوشی‌های آیفون نیز مانند اندروید، اولین مرحله برای توقف دانلود خودکار گوشی این است که وارد تنظیمات گوشی شوید تا بتوانید از طریق آن، اقدام به غیرفعال‌سازی دانلود خودکار نرم‌افزارها کنید.
  2. رفتن به بخش اپ‌استور: در دومین مرحله نیاز است که در قسمت تنظیمات، وارد بخش itune & app store شوید تا بتوانید ادامه کار را نیز انجام دهید.
  3. رفتن به بخش دانلود اتوماتیک: در سومین مرحله، نیاز است که در قسمت آیتونز و اپ‌استور، به دنبال گزینه automatic updates بگردید و وارد این گزینه شوید تا بتوانید تنظیمات دلخواه خودتان را انجام دهید.
  4. غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار: در آخرین مرحله نیز نیاز است که گزینه آپدیت را غیرفعال کنید تا آپدیت‌ها به‌صورت خودکار انجام نشوند. البته در این بخش گزینه‌های دیگری نیز هستند که می‌توانید آنها را نیز غیرفعال کنید تا در مصرف اینترنت صرفه‌جویی کنید.

به همین راحتی و با استفاده از مراحل بالا، می‌توانید اقدام به توقف دانلود خودکار گوشی آیفون کنید و کار به‌روزرسانی سیستم‌عامل و نرم‌افزارها را به‌صورت دستی انجام دهید. البته یادتان باشد که همیشه گوشی خودتان را بروز نگه دارید تا بتوانید از امنیت و سرعت گوشی خودتان اطمینان کامل داشته باشید.

توقف دانلود خودکار برنامه‌های گوشی
تعمیر آنلاین موبایل در هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد نحوه توقف دانلود خودکار گوشی صحبت کردیم و گفتیم که در گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های آیفون، چطور می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید و از توقف خودکار برنامه‌های موبایلی جلوگیری کنید. در ادامه، بخش‌های مختلف گوشی‌های اندرویدی و آیفون را بررسی کردیم تا در صورت نیاز بتوانید توقف دانلود خودکار گوشی را برای خودتان یا اطرافیان انجام دهید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید روند دانلود خودکار برنامه‌های موبایلی را متوقف کنید. هر زمان که گوشی موبایل شما با مشکلی مواجه شد، می توانید از خدمات تعمیر موبایل آنلاین استفاده کنید و کار تعمیر گوشی موبایل خود را به افراد متخصص و حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با بهترین هزینه، این کار برای شما انجام شود.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند روش‌های ادیت عکس با موبایل را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با دلایل کند شدن گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید تا بتوانید از 400 خدمات متنوع هوم سرویز استفاده کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از 400 سرویس مختلف، آماده ارائه خدمات در بخش گوشی های موبایل نظیر تعویض باتری گوشی آیفون و اندروید برای شما عزیزان است تا بتوانید از گوشی موبایل خود به‌ خوبی استفاده کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

همیار شماییم تا پایان سرویس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا