بنایی و دکوراسیون

بهترین رنگ برای دیوار خانه‌ های ایرانی چه رنگی است؟

در دکوراسیون و طراحی فضای داخلی خانه‌ ها، رنگ دیوارها به ‌عنوان اصلی ‌ترین فاکتور در زیبایی و دکوراسیون خانه نقش دارد. همچنین یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد تغییر و تنوع در دکوراسیون داخلی منزل، تغییر رنگ دیوارها است. وقتی شما برای رنگ کردن دیوارهای منزل خود اقدام می کنید، می‌توانید با هزینه ‌های کم، حال‌ و هوای تازه ‌ای در فضای منزل خود ایجاد کنید. رنگ دیوارهای خانه در بهداشت و تمیزی خانه نیز نقش موثری ایفا می کند. هیچ منظره ای مانند خانه با سقف و دیوارهای آلوده و سیاه، فضا را زشت و نامرتب نمی کند. در این صورت، اگر رنگ‌ های دیوار و سقف غبار گرفته باشند یا لایه ‌هایی از دوده روی آن‌ها باقی مانده باشد، علاوه‌ بر اینکه سلامت افراد به خطر می ‌افتد، فضای خانه نیز دلگیرتر می ‌شود. رنگ ‌های ساختمانی که برای دیوار خانه ‌های ایرانی مناسب هستند تنوع زیادی دارند که هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌ها و عملکرد مخصوص به ‌خود را دارند. به‌ همین دلیل، توصیه می‌شود قبل از انتخاب رنگ برای منزلتان، با ویژگی‌ های هرکدام از رنگ های مناسب برای دیوارهای خانه آشنا شوید و انتخاب کنید که هر کدام از این مدلهای رنگ برای چه قسمتی از منزل شما مناسب ‌تر هستند. به همین دلیل آشنایی با انواع رنگ ها برای انتخاب بهترین رنگ برای دیوار خانه بسیار مهم است. برای رنگ زدن دیوارهای خانه خود می توانید از خدمات هوم سرویز برای رنگ آمیزی ساختمان  استفاده کنید و خانه ای زیبا و شیک داشته باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

در این مقاله، انواع رنگ‌ های ساختمانی که برای دیوار خانه ‌های ایرانی مناسب هستند به شما معرفی شده اند. همچنین نکات مهم برای انتخاب رنگ قسمت‌های مختلف منزل بیان شده است. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین رنگ برای دیوار خانه خود را به خوبی انتخاب کنید. اگر درباره قیمت نقاشی ساختمان خود نیز سوال دارید، در هوم سرویز جواب سوال خود را دریافت کنید.

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

 

انواع رنگ ‌های ساختمانی

امروزه برای رنگ ‌آمیزی دیوار خانه‌ ها، گزینه ‌های متنوعی قرار دارد؛ از رنگ ‌های قدیمی گرفته تا رنگ‌ های به ‌روز و دکوراتیو که هرکدام زیبایی و ویژگی‌های خاص خود را دارند. در این قسمت از مقاله، هر یک از این رنگ‌ها به همراه ویژگی ‌هایشان معرفی شده‌اند.

  1. رنگ روغن

یکی از قدیمی ‌ترین انواع رنگ ‌های ساختمانی، رنگ روغن است که در سه نوع براق، مات و نیمه ‌مات در بازار وجود دارد. رنگ ‌های روغنی براق غالبا روی در و پنجره‌ها استفاده می ‌شوند و به‌عنوان عایق و ضدزنگ عمل می‌ کنند. از مزایای این رنگ ‌ها می‌توان گفت که دوام بالایی داشته و قابل شستشو هستند. علاوه‌ بر آن، پوشش‌ دهی مناسبی دارند. حتی نوع براق این رنگ ‌ها نور را منعکس می ‌کند و باعث می‌ شود که فضا روشن ‌تر به‌ نظر برسد. رنگ روغن از بهترین رنگ برای دیوار خانه محسوب می شود؛ البته معایب خاص خودش را هم دارد. یکی از معایب رنگهای روغنی این است که رنگ‌ های روغنی ایرادهای دیوار و ناهمواری ‌های گچکاری را به صورت واضح نشان می ‌دهند. برای اینکه دیوارهای منزل خود را با رنگ ‌های روغنی رنگ کنید، باید زمان زیادی صرف کنید تا رنگها خشک شوند. بوی این رنگ‌ های روغنی شدید است و ممکن است حین کار اذیت ‌کننده باشد. از طرفی، رنگ‌ های روغنی مات قابلیت شستشوی کمی دارند و غالبا جای دستمال روی آن‌ها باقی می ‌ماند. همچنین قابلیت پوشش‌دهی کمتری نسبت ‌به دو نوع براق و نیمه ‌مات دارند و بوی بیشتری هم در فضا ایجاد می‌ کنند.

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

 

  1. رنگ پلاستیک

از دیگر انواع رنگ ‌های ساختمانی قدیمی، رنگ پلاستیک است که در انواع مختلف و با کیفیت‌ های متنوعی موجود است. رنگ ‌آمیزی با رنگ ‌های پلاستیک بسیار ساده است و شما شخصا می ‌توانید منزل خود را با این رنگ‌ ها رنگ ‌آمیزی کنید. علاوه ‌بر آن، رنگ‌ های پلاستیک قابلیت ترکیب شدن با آب را داشته و نیاز به حلال نفتی ندارند؛ به ‌همین دلیل بوی تند و آزاردهنده‌ای ایجاد نمی‌ کنند. این رنگ ‌ها قابلیت شستشو دارند و به ‌سرعت خشک می‌شوند، در این‌صورت رنگ زدن دیوارها با آن‌ها سریع‌تر انجام خواهد شد. همچنین رنگ ‌های پلاستیک مات هستند و می ‌توانند عیوب دیوار را مخفی کنند.

اما این رنگ ‌ها رطوبت را جذب کرده و نسبت ‌به رنگ روغن، دوام کمتری دارند. از طرفی، این رنگ ‌ها را نمی‌توان روی در و پنجره و آهن‌آلات استفاده کرد.

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه

 

  1. رنگ مولتی کالر

یکی از رنگ‌ های دکوراتیو و جدید، رنگ مولتی کالر است. این رنگ پس از اجرا با چند رنگ دیده می‌ شود؛ به ‌عبارتی یک زمینه با رگه ‌هایی از رنگ‌ های مختلف را ایجاد می ‌کند. تنوع طرح و رنگ این رنگ ‌ها بسیار زیاد است و می ‌توان روی سطوح مختلف از آن‌ها استفاده کرد. رنگ ‌های مولتی کالر دوده و غبار را به خود جذب نمی ‌کنند و به‌همین دلیل بهترین انتخاب برای محل ‌های پررفت وآمد محسوب می ‌شوند. یکی از ویژگی‌های خاص این رنگ‌ها این است که رنگ‌آمیزی با استفاده از آن‌ها توسط اسپری اجرا می‌شود و به‌همین دلیل رنگ‌آمیزی با رنگ‌های مولتی کالر، بسیار سریع و آسان صورت می‌گیرد. این رنگ‌ها رطوبت را جذب نمی‌کنند و دوام بالایی دارند؛ به همین دلیل مانع رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها شده و حتی در صورت ایجاد مشکل به‌سادگی تعمیر می‌شوند.

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

 

  1. رنگ بلکا

در ساخت رنگ بلکا از الیاف سلولزی استفاده می ‌شود و حالتی مانند کاغذ دیواری دارند. این رنگ ‌ها عیب‌ های دیوار را کاملا می ‌پوشانند و نیاز به زیرسازی ندارند. رنگهای بلکا دارای تنوع رنگ بالایی هستند و به ‌سادگی ترمیم می ‌شوند. یکی از ویژگی‌ های خاص این رنگ ‌ها این است که عایق گرما و سرما هستند و ایجاد حساسیت نمی ‌کنند. همچنین رنگ‌ های بلکا ضدآب بوده و ترک نمی‌ خورند و علاوه ‌بر آن، به‌ راحتی با کف شامپو فرش شسته می‌شوند.

  1. رنگ پتینه

رنگ پتیه نیز از انواع به ‌روز رنگ ‌های ساختمانی و دکوراتیو است که طرفداران بسیاری دارد. یک ویژگی فوق ‌العاده این رنگ ‌ها این است که با استفاده از رنگ‌ های پتینه، محدودیت در انتخاب طرح ندارید و می ‌توانید هر طرحی را روی دیوار پیاده کنید. پرطرفدارترین تاثیر این رنگ ‌ها قدیمی‌سازی است! یعنی رنگ پتینه به سطوح مختلف حالتی قدیمی و آنتیک می بخشد و حس و حالی کلاسیک به فضا اضافه می‌کند.

رنگ‌ های پتینه دوام و پایداری بالایی دارند و دیر کثیف می ‌شوند؛ اما کاملا قابل شست‌وشو بوده و گرد و غبار نیز به ‌سادگی از روی آن‌ها زدوده می‌شود. قابلیت ترمیم و لکه ‌گیری این رنگ‌ها نیز بالا است.

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

 

  1. رنگ آکریلیک

رنگ آکریلیک در زمان‌های گذشته بیشتر در صنعت خودرو به ‌کار می‌رفت؛ زیرا دوام و درخشندگی بالایی دارد. این رنگ به‌ تدریج توسعه یافت و مورد توجه طراحان دکوراسیون و نقاشان ساختمان قرار گرفت؛ و امروزه رنگ آکریلیک به‌عنوان یک محصول تجاری وارد بازار می‌ شود. فرمولاسیون رنگ‌های آکریلیک کاملاً با محیط زیست سازگار است و به آن آسیبی وارد نمی ‌کند. این رنگ نیازی به حلال آلی و یا شیمیایی ندارد و با آب رقیق می ‌شود. رنگ‌های آکریلیک تنوع رنگی بالایی دارند و در سه نوع براق، مات و نیمه ‌براق در بازار موجود هستند. این رنگ‌ها به سرعت خشک شده و بوی نامطبوعی ایجاد نمی ‌کنند. علاوه ‌بر آن، رنگ‌آمیزی با استفاده از این رنگ‌ها روی تمامی سطوح قابل اجرا است و ایجاد حساسیت نیز نمی ‌کنند. رنگ‌های آکریلیک ضدرطوبت هستند و در برابر اشعه فرابنفش و حتی در برابر سایش مقاومت و دوام بالایی دارند.

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه های ایرانی، چه رنگی است؟

برای انتخاب رنگ روی دیوارهای مختلف خانه خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • معمولا برای سقف، رنگ‌های پلاستیک سفید یا سفید با کمی تناژ زرد، بهترین گزینه است؛ به‌خصوص اگر منزل شما سقف کوتاهی دارد. برای سقف‌های بلند می ‌توان از رنگ ‌هایی استفاده کرد که کمی تیره ‌تر هستند و با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی دارند.
  • اگر اتاق مورد نظر شما نور کافی ندارد، توصیه می‌شود حتما از رنگ‌های روشن برای سقف و حتی دیوارها استفاده کنید. اما اتاق‌های پرنور با پنجره‌ های بزرگ‌تر را نیز می‌توان با رنگ‌هایی که تیره‌تر هستند نقاشی کرد.
  • در صورتی ‌که می‌ خواهید بهترین هارمونی رنگ را در دیوارها و وسایل مختلف دکوراسیون ایجاد کنید، توصیه می‌شود بیشتر از رنگ‌های خنثی برای دیوارها و کف پوش‌های منزلتان استفاده کنید.
  • معمولا پیشنهاد می ‌شود رنگ دیوار اتاق خواب از طیف رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش، انتخاب کنید.
  • در صورتی ‌که اتاق پذیرایی منزلتان بزرگ و پرنور است، می توانید از طیف رنگ‌های گرم برای دیوار آن قسمت از منزل خود استفاده کنید.

   در نهایت توصیه می‌شود که در صورت استفاده از رنگ‌های ساختمانی دکوراتیو، آن‌ها را روی تمامی دیوارها اجرا نکنید. شما می‌توانید روی یک دیوار از اتاق پذیرایی منزل خود، از رنگ پتینه یا مولتی کالر استفاده کرده و باقی دیوارها را با رنگ ساده رنگ‌ آمیزی کنید؛ این کار علاوه ‌بر اینکه طرح دکوراتیو منزل شما را برجسته‌تر نشان می‌ دهد، باعث می‌شود که منزلتان بیش از حد آشفته و شلوغ به نظر نرسد. در کنار آن توجه داشته باشید که رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، هم در یک طیف رنگ بوده و مکمل یکدیگر باشند و هم با وسایل دکوراسیون منزلتان هماهنگی داشته باشند. با دانستن این نکات می توانید راحت تر بهترین رنگ برای دیوار خانه را انتخاب کنید و خانه ای زیبا و جذاب داشته باشید.

 

 

بهترین رنگ برای دیوار خانه چیست؟

 

نقاشی و رنگ زدن ساختمان بهتر است یا نصب کاغذ دیواری؟

برای تغییر دکوراسیون خانه خود و زیباتر کردن فضا، می توانید هم برای نصب کاغذ دیواری اقدام کنید یا دیوارهای خانه را رنگ آمیزی کنید. بعضی از افراد، بیشتر از رنگ آمیزی به نصب کاغذ دیواری علاقه دارند. این روزها مدلهای جدید کاغذ دیواری به عنوان کاغذ دیواری سه بعدی هم در بازار موجود است که زیبایی و جذابیت بالایی دارند. هزینه کاغذ دیواری کمی بیشتر است؛ اما تنوع بالایی در طرح و مدل کاغذ دیواری دارند. اگر می خواهید از قیمت نصب کاغذ دیواری مطلع شوید، در هوم سرویز قیمت کار را پرس‌وجو کنید. برای نصب کاغذ دیواری در منزل خود نیز می توانید از خدمات نصب کاغذ دیواری در هوم سرویز استفاده کنید.

انتخاب بهترین رنگ برای دیوار در هوم سرویز

شما می توانید با کمک نقاشان حرفه ای و متخصص سایت هوم سرویز، بهترین رنگ برای دیوارها و قسمتهای مختلف خانه خود را انتخاب کنید و خانه خود را به رنگی زیبا و جذاب رنگ آمیزی کنید. خدمات رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان هوم سرویز بسیار مناسب و اقتصادی است و شما می توانید با هزینه مناسب، خانه خود را با بهترین رنگها و باکیفیت ترین ابزارها رنگ بزنید و خانه ای زیبا و جذاب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا