برقکاری ساختمان

استابلایزر چیست؟ معرفی بهترین استابلایزرهای خانگی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌هایی معرفی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توان نوسانات جریان برق را کنترل کرد. رگولاتورهای خودکار و استابلایزرها دستگاه‌هایی هستند که بسیار پیشرفته و مجهز می‌باشند و حتی در برخی مدل‌های آن‌ها شما می‌توانید در صفحه نمایش دیجیتالیشان یک رقم مشخص وارد کرده و با این کار، جریان روی همان ولتاژ ثابت می‌ماند. علاوه‌ بر آن، این دستگاه‌ها می‌توانند حتی نوسانات ریزی که در فاصله‌های یک میلی‌ ثانیه‌ای رخ می‌دهند را نیز تشخیص داده و از وسیله‌های برقی در برابر آسیب‌هایی که این نوسانات وارد می‌کنند، محافظت کنند. در این نوشته از هوم سرویز با بهترین استابلایزرهای خانگی آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا بتوانید مناسب ترین مدل استابلایزر را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

استابلایزر چیست؟

استابلایزر دستگاهی است که شما با استفاده از آن می‌توانید مطمئن باشید که دستگاه شما از جریانات بدون نوسان الکتریسیته استفاده می‌کند. در واقع، پشت تمامی پریزها نوسان برق جریان دارد که به‌ صورت مداوم و پیوسته بالا و پایین می‌شود. عملکرد استابلایزر به‌ صورتی است که می‌تواند بسته به نیاز شما و همچنین بسته به مشخصات وسیله برقی، جریان برق شهری را روی ولتاژ 220 یا 230 ثابت نگه دارد. همین عمل توسط استابلایزرهای صنعتی در 380 ولت، 400 ولت یا بالاتر برای برق‌های صنعتی یا سه‌ فاز مدیریت می‌شود.

در نتیجه می‌توان گفت استابلایزرها انواع مختلفی دارند که از انواع آن‌ها می‌توان به استابلایزرهای خانگی اشاره کرد.

بهترین استابلایزرهای خانگی
در هوم سرویز با بهترین استابلایزرهای خانگی آشنا شوید

اهمیت استفاده از استابلایزهای خانگی

تمامی وسایل برقی، تا یک حد معین می‌توانند برق یا الکتریسیته را دریافت کنند. همچنین بسته به مکانی که وسیله برقی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک نوسان یا تلورانس مشخص برای عملکرد بدون مشکل این وسایل در نظر گرفته خواهد شد. برخی از وسایل برقی می‌توانند تا 10 درصد نوسان را نسبت به دریافتی کل تحمل کنند؛ در صورتی‌ که برخی دستگاه‌های دیگر تنها تا 5 درصد ظرفیت تحمل نوسان نسبت به دریافتی کل را دارند. در این‌ صورت می‌توان گفت که تکرار نوسانات، حتی در مقیاس مجاز نیز باعث می‌شود که عمر دستگاه کاهش پیدا کند. علاوه‌ بر آن این مسئله روی عملکرد لحظه‌ای دستگاه یا کیفیت روزمره یک زندگی نیز تاثیرگزار خواهد بود.

در واقع می‌توان گفت که ورود بیش‌ از حد ولتاژ به وسیله‌های برقی، در مدت‌های طولانی باعث می‌شود که آسیب‌های جدی و مکرر به دستگاه و عملکرد آن وارد شده و حتی در برخی موارد علاوه‌ بر کاهش عمر وسیله برقی باعث قطع شدن دستگاه و متوقف شدن عملکرد آن می شود. در مقابل، استفاده از ولتاژهای پایین‌تر از حد مورد نیاز وسایل برقی در مدت‌های طولانی می‌تواند باعث کاهش توان و ظرفیت کاربردی وسیله برقی شده، فشار بیشتری به وسایل وارد کند و علاوه‌ بر کاهش سرعت موتورهای متحرکه در وسایلی که بخش دیجیتال دارند، باعث به‌ هم‌ ریختن محاسبات دستگاه خواهد شد. در نتیجه، استفاده از استابلایزرها برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات بسیار ضروری و لازم است.

نحوه عملکرد استابلایزرها

همانطور که گفته شد، استابلایزر می‌تواند از نوسان و پرش‌های ناگهانی برق شهری جلوگیری کرده و ولتاژ را برای محافظت از کلیه لوازم برقی خانگی و حتی صنعتی ثابت کند. برای این منظور، درون استابلایزر یک ترانس تقویت و یک برد میکروپروسسوری تعبیه شده است. در هر لحظه، برق ورودی دستگاه توسط این قطعات چک می‌شود و در این‌ صورت به محض ورود یک جریان با ولتاژ بالا یا پایین به مدار، استابلایزر از آن جلوگیری کرده و ولتاژ مناسب و ثابت را به دستگاه می‌رساند.

بهترین استابلایزرهای خانگی
انواع استابلایزرهای خانگی

انواع استابلایزر

استابلایزرها دو نوع مختلف دارند:

1.      استابلایزرهای پله‌ای یا رله‌ای

در این استابلایزرها از تنظیم ولتاژ با دقت 10 ولت استفاده می‌شود که مدل‌های خانگی‌شان، شامل آمپرهای 2 تا 32 آمپر هستند. در مدل‌های صنعتی این استابلایزرها نیز غالبا از 9 تا 20 آمپر استفاده می‌شود.

2.      استابلایزرهای سروو (SERVOE):

این دستگاه‌ها سیستم حلقوی و برد میکروپروسسوری دارند و به‌ همین دلیل، دقت بالاتری را شامل می‌شوند. این نوع از استابلایزرها می‌توانند ولتاژ با دقت 1 ولت را نیز تنظیم کنند. استابلایزرهای سروو در مدل‌های تک‌فاز با سری STB11 در رنج 6 تا 80 آمپر و در مدل‌های سه فاز با سری STB33 در رنج 9 تا 600 آمپر ارائه می‌شوند.

   از لحاظ مصرف نیز، استابلایزرها دو نوع خانگی و صنعتی دارند که متناسب با لوازم برقی موردنظر طراحی و تولید می‌شوند. در واقع، بسته به ایتکه استابلایزرها در چه دستگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ظرفیت‌های مختلفی دارند.

بهترین مکان برای نصب استابلایزر بعد از ورودی کنتور برق است. علاوه‌ بر آن، تمامی افراد چندین دستگاه الکترونیکی در منزل خود دارند. در نتیجه برحسب این عوامل میزان ولتاژ مصرفی دستگاه باید محاسبه و بررسی شده و استابلایزر با ظرفیت مناسب نصب شود.

برخی افراد برای وسیله‌های خاص مانند دوربین نیز از استابلایزر استفاده می‌کنند؛ در این‌ صورت و برای این وسایل خرید استابلایزرهایی با ولتاژ پایین مناسب است. این استابلایزرها را می‌توانید به‌ صورت مستقیم به پریز برق متصل کرده و پس از آن دستگاه مورد نظر خود را به آن وصل کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر محافظ برق ساختمان هم ارائه میده؟
انواع استابلایزرهای خانگی
برندهای برتر استابلایزر

بهترین استابلایزرهای خانگی

همانند تمامی وسیله‌های برقی، استابلایزر نیز در انواع برندهای مختلف و با ویژگی‌های گوناگون در بازار وجود دارد که در این مقاله، 5 تا از بهترین استابلایزرهای خانگی معرفی شده‌اند.

استابلایزر سارا

این برند ایرانی برای اکثر افراد آشنا است و کمتر کسی است که نام سارا را در برندهای استابلایزر نشنیده باشد. انواع استابلایزهای سارا در مدل‌های مختلفی وجود دارند که هم می‌توانند در آپارتمان‌ها و هم در ویلاهای مسکونی مورد استفاده قرار بگیرند. هیچ محدودیتی در انتخاب مدل‌های استابلایزر سارا وجود ندارد و این برند هم برای واحدهای مسکونی کوچک با مصرف پایین و هم برای واحدهای بزرگ با مصرف برق زیاد، استابلایزر تولید کرده است. به‌ عنوان مثال، یکی از استابلایزرهای سارا که برای واحدهای مسکونی بزرگ و پرمصرف مناسب است، استابلایزر مدل 8000 وات این برند می‌باشد که می‌توان آن را زیر کنتور برق نصب کرد. مزیت محصولات برند سارا این است که این استابلایزر می‌تواند کلیه وسایل برقی منزل را در برابر نوسان‌های برق شهری محافظت کند. استابلایزرهای سارا غالبا از نوع تثبیت‌ کننده رله‌ای هستند و 3 سال گارانتی طلایی گروه صنعتی سارا را دارند و در صورت هرگونه مشکل تعویض خواهند شد. همچنین استابلایزرهای سارا تا 10 سال خدمات پس از فروش را نیز دارا می‌باشند.

استابلایزر فاراتل

از دیگر برندهای معروف استابلایزرها می‌توان به برند فاراتل اشاره کرد. استابلایزرهای فاراتل غالبا رله‌ای هستند و در دو نوع تک‌ فاز و سه‌ فاز تولید و طراحی می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین استابلایزرهای فاراتل مدل Farapower253 آن است که برای دستگاه‌های سه‌ فاز مناسب بوده و ولتاژ دستگاه را کنترل می‌کند. علاوه‌ بر آن، دستگاه برقی شما را در برابر اختلالات و نویزهای برقی حفظ کرده و دارای سیستم هشدار و مدار تاخیر می‌باشد. همچنین این مدل سه پریز ارت‌دار خروجی دارد. به‌ دلیل اینکه این استابلایزر از انواع استابلایزهای رله‌ای است، سرعت سوئیچ آن بسیار بالا است و تعمیر آن نیز غالبا ارزان است.

استابلایزر فاران

این برند نیز انواع استابلایزرهای رله‌ای را تولید می‌کند. استابلایزرهای فاران به صفحه نمایش دیجیتال، تنظیم‌ کننده خودکار ولتاژ و کنترل میکروپروسسوی مجهز شده‌اند و ترانسفورماتور داخلی دارند. همچینن استابلایزرهای فاران در برابر نویزها و اختلالات برقی شهری فیلتر محافظ دارند و تاخیر زمان نیز با استفاده از آن‌ها قابل تنظیم است. محدوده ولتاژ استابلایزر فاران غالبا بین 140 تا 260 ولت است و برای لوازم خانگی، اداری، تجهیزات پزشکی و حتی مراکز تجاری مناسب است.

استابلایزر پرنیک

این برند نیز مدل‌های استابلایزر متنوعی در دو نوع تک‌ فاز و سه‌ فاز دارد. یکی از مدل‌های این برند، استابلایزر مدل Eco 1000Full است که دارای سه خروجی بوده و غالبا برای کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای صفحه نمایش دیجیتال و کنترل میکروپروسسوری است و سه پله افزایش و یک پله کاهش ولتاژ را دارا می‌باشد. همچنین میزان حساسیت استابلایزر پرنیک در برابر شرایط برق و بار ورودی کاملا قابل تنظیم است.

استابلایزر پرسو

از دیگر برندهای رایج و ایرانی استابلایزر می‌توان به برند پرسو اشاره کرد. استابلایزرهای پرسو سیستم رله‌ای دارند و سیم‌پیچ آن‌ها نیز کاملا مسی است. همچنین می‌توانند مانند سایر استابلایزرها ولتاژ خروجی را بدون هیچگونه نوسانی به دستگاه تحویل دهند. استابلایزرهای پرسو نیز مدل‌ها و انواع مختلفی دارند. به‌ عنوان مثال، استابلایزر مدل 3000 ولت آمپر پرسو، برای ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و کولرهای گازی 12000 بسیار مناسب است.

استابلایزر خانگی
برند سارا از برندهای برتر استابلایزر خانگی

در این مقاله شما با 5 مورد از بهترین استابلایزرهای خانگی به همراه کاربردها و ویژگی‌های آنها آشنا شدید. در صورتی‌ که می‌خواهید بهترین استابلایزر را از لحاظ عملکرد خریداری کنید، در ابتدا باید به محل بکارگیری استابلایزر و دستگاه‌های برقی خانه خود توجه کرده و سپس با توجه‌ به نقاط ضعف و نقاط قوت استابلایزرهای موجود، بهترین نوع آن را انتخاب و خریداری کنید.

نصب محافظ برق ساختمان و استابلایزر ساختمان شما با هوم سرویز

از آنجایی که سیم کشی برق ساختمان کار ضروری و بسیار مهمی است، شما می توانید برای نصب محافظ برق ساختمان و استابلایزر در مجتمع مسکونی یا شرکت خود به هوم سرویز اعتماد کنید و کار نصب محافظ ساختمان و استابلایزرها را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و خیال شما را از هر نظر راحت نگه دارند.

یک دیدگاه

  1. سلام برای یک واحد ۱۲۰ متری با داشتن یخچال ساید و ماشین لباسشویی و ظرفشویی و کولر آبی ( بدون کولر گازی) استابلایزر چند کیلو ولت آمپر باید بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا