لوازم خانگی

راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل

فوم سرد بهتر است یا گرم؟

مبل یکی از وسایل مهمی است که در دکوراسیون تمام خانه‌ها استفاده می‌شود. یکی از بخش‌های مهمی که در هر مبلی وجود دارد، فوم کف مبل است که تاثیر زیادی روی کیفیت و طول عمر مبل شما می‌گذارد. یکی از سؤالات مهمی که در زمینه انتخاب مبل وجود دارد، این است که فوم سرد بهتر است یا گرم؟ اصلاً این دو نوع فوم با هم چه تفاوتی دارند و چطور می‌توانیم تشخیص دهیم که در مبل خانه ما از کدام فوم استفاده شده است؟

در این مقاله می‌خواهیم راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل را به شما ارائه دهیم تا بتوانید تفاوت فوم سرد و گرم را تشخیص دهید و متوجه شوید که در مبلی که می‌خواهید خریداری کنید از کدام فوم استفاده شده است و همچنین بتوانید بهترین نوع فوم را بر اساس نیاز خودتان انتخاب کنید.

اگر به دنبال خرید مبل هستید و نمی‌توانید که فوم سرد بهتر است یا گرم، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالب و کاربردی را در این زمینه به شما ارائه دهیم و کمک کنیم که بتوانید بهترین فوم را برای مبلمان خودتان انتخاب کنید.

تفاوت فوم سرد و گرم
تفاوت فوم سرد و گرم

تفاوت فوم سرد و گرم در چیست؟

قبل از اینکه به سراغ راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل برویم، بهتر است که کمی در مورد این موضوع صحبت کنیم که اصلاً تفاوت اصلی فوم سرد و گرم در چیست و هرکدام از این فوم‌ها چه کاربردی دارند.

به‌صورت کلی انواع فوم در کوره ساخته می‌شوند و در اثر حرارت شکل می‌گیرند و تفاوت اصلی فوم سرد و گرم این است که فوم سرد با درجه حرارت پایین ساخته می‌شود و فوم گرم با درجه حرارت بالایی در کوره قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که فوم سرد خاصیت ارتجاعی بالایی داشته باشد و وقتی در مبل از آن استفاده می‌شود، بتوانید راحت روی آن بنشینید و نرمی مناسبی را احساس کنید و پس از بلند شدن از روی مبل نیز فوم سرد سریع به حالت قبلی خود باز می‌گردد.

این موضوع باعث می‌شود که فوم سرد طول عمر بیشتری داشته باشد و به همین خاطر بیشتر در مبل‌ها استفاده می‌شود. البته باید بدانید که فوم سرد گران‌تر از فوم گرم است و ممکن است برخی از افراد به‌جای آن از فوم گرم در مبلمان استفاده کنند که باید حواستان به این موضوع نیز باشد.

برعکس فوم سرد، فوم‌های گرم معمولاً بسیار سفت و محکم هستند و خاصیت ارتجاعی مناسبی ندارند و این موضوع باعث می‌شود که پس از مدتی نشستن روی این فوم‌ها، جای نشستن ایجاد شود و در مدت‌زمان کوتاهی چنین فوم‌هایی خراب خواهند شد و به خدمات تعمیر مبل نیاز پیدا می‌کند که این موضوع می‌تواند برایتان هزینه‌های اضافی را ایجاد کند.

روش تشخیص فوم سرد از فوم گرم
روش تشخیص فوم سرد از فوم گرم

چگونه فوم سرد را از فوم گرم تشخیص دهیم؟

در ادامه راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل نیاز است که شما بتوانید تشخیص دهید مبلی که می‌خواهید خریداری کنید فوم سرد دارد یا گرم. اگر می‌خواهید ساخت مبل سفارشی انجام دهید می‌توانید تعیین کنید که چه نوعی فومی برایتان استفاده شود؛ اما اگر می‌خواهید مبل آماده خریداری کنید، با روشی که در ادامه می‌گوییم می‌توانید تا حد زیادی تشخیص دهید که فوم مبل سرد است یا گرم.

برای تشخیص این موضوع بر اساس توضیحاتی که در بخش قبلی دادیم، فوم سرد معمولاً نرم‌تر است و فوم گرم حالتی محکم دارد و می‌توانید سفتی آن را به‌راحتی احساس کنید.

برای اینکه بتوانید تست مناسبی انجام دهید، توصیه می‌کنیم که بخشی از مبل را با انگشت خودتان فشار دهید و چند لحظه صبر کنید. اگر مبل به‌راحتی به حالت قبلی برگشت، احتمالاً از فوم سرد استفاده شده است و اگر جای انگشت روی مبل ماند و با تأخیر به حالت قبلی برگشت، احتمالاً از فوم گرم استفاده شده است.

البته برای ساخت مبلمان ممکن است از ابر و انواع فوم دیگر نیز استفاده شود اما رایج‌ترین نوع فوم‌هایی که وجود دارند، فوم گرم و سرد هستند که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و بیشتر توسط در زمان ساخت مبلمان استفاده می‌شوند.

بهترین فوم برای مبل کدام است؟
بهترین فوم برای مبل

انواع فوم مورداستفاده برای مبلمان

در ادامه این راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل، نیاز است که شما را با انواع دیگر مبل نیز آشنا کنیم تا اگر تصمیم به ساخت مبل سفارشی گرفتید، با این فوم‌ها نیز آشنایی داشته باشید و از آنها استفاده کنید. برخی از پرکاربردترین انواع فوم عبارت‌اند از:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر مبل هم ارائه میده؟
  1. فوم ویژه: این نوع فوم همان‌طور که از نامش پیداست، معمولاً به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود و به‌گونه‌ای چیزی میان فوم سرد و گرم است و خاصیت هر دوی این فوم‌ها را دارد. این نوع فوم بیشتر برای مبل‌های کلاسیک و راحتی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  2. فوم الیاف ویسکوز: فوم ویسکوز نوع دیگری از فوم است که خاصیت نرمی بسیار بالایی دارد و با کمی فشار دادن ممکن است جای فشار روی آن باقی بماند، به همین خاطر از این فوم بیشتر برای کوسن استفاده می‌شود و برای کف فوم استفاده‌ای ندارد.
  3. فوم مبل لایکو: این نوع فوم از جنس پنبه و پلی‌استر است و مقاومت بسیار خوبی دارد و به همین خاطر از آن در دسته‌های مبل و همچنین به‌عنوان لایه اضافی در کف مبل استفاده می‌شود تا مقاومت فوم مبل بالاتر رود.
  4. فوم پلی‌استر فشرده: این نوع فوم نیز از پلی‌استر فشرده شده ساخته می‌شود و نسبت به مدل‌های دیگر مقاومت مناسبی دارد. همچنین این نوع فوم با گذر زمان، زرد و خرد نمی‌شود و همین موضوع باعث شده که رایج شود. همچنین این نوع فوم خاصیت ضد حساسیت نیز دارد.
  5. فوم فیبر پلی‌استر: نوع دیگر فوم فیبر پلی‌استر است که این نوع فوم نیز بیشتر برای تولید کوسن استفاده می‌شود و برای کف مبل خیلی کارایی ندارد.
  6. فوم مبل پلی‌اورتان: این نوع فوم نیز انواع مختلفی دارد که از جمله آنها می‌توان به فوم با خاصیت ضدمیکروبی و فوم پلی‌اورتان با تراکم بالا اشاره کرد که فوم پلی اورتان به‌خاطر تراکم بالا در مبلمان راحتی بسیار استفاده می‌شود.

بهترین فوم برای مبلمان
بهترین فوم برای مبلمان

راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل

تا به اینجا در مورد انواع فوم توضیح دادیم و فوم گرم و سرد را نیز با هم بررسی کردیم تا بتوانید به‌راحتی با این نوع فوم آشنا شوید و تشخیص دهید که فوم مبل موردنظرتان گرم است یا سرد. حالا باز هم به سؤال اصلی خودمان برمی‌گردیم که فوم سرد بهتر است یا گرم یا انواع دیگر فوم؟

همان‌طور که گفته شد، انواع فوم برای بخش‌های مختلفی کاربرد دارند و به همین خاطر است که همه آنها در ایران تولید شده و در صنعت مبل‌سازی استفاده می‌شوند. اما اینکه کدام فوم را استفاده کنید اولاً به نوع مبلمان شما و همچنین به میزان هزینه‌ای که می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد.

اگر بخواهید مبلمان راحتی خریداری کنید، نیاز به فوم‌هایی دارید که در مقابل استفاده زیاد مقاوم باشند و پس از مدتی خراب نشوند؛ به همین خاطر برای چنین مبلمانی از فوم سرد یا فوم پلی‌اورتان با تراکم بالا استفاده می‌شود. اما اگر می‌خواهید از مبلمان کلاسیک استفاده کنید که استفاده کمتری دارد، می‌توانید از انواع دیگر فوم که به شما معرفی کردیم استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از روش‌های تست گفته شده استفاده کنید تا بتوانید تشخیص دهید که فوم به‌ کار رفته در مبل از چه نوعی است تا بتوانید با خیال راحت خرید خودتان را انجام دهید و بهترین خرید ممکن را داشته باشید.

تعویض فوم مبلمان
تعویض فوم مبلمان

تعویض فوم مبلمان

گاهی اوقات ممکن است که شما بخواهید فوم مبلمان فعلی خودتان را تعویض کنید و نیازی به خرید مبلمان جدید نداشته باشید. برای این کار نیز می‌توانید از همان مواردی که گفته شد استفاده کنید و بر اساس مبلمان خودتان بهترین نوع فوم را انتخاب کنید.

معمولاً فومی که بیشترین کاربرد را در صنعت مبل‌سازی دارد، فوم سرد است و این نوع فوم به‌خاطر دوام بالا و همچنین قیمت مناسب، می‌تواند انتخاب خوبی برای تعویض فوم مبلمان شما باشد. اما باز هم در این مورد می‌توانید از یک متخصص تعمیر مبلمان کمک بگیرید تا بهترین توصیه لازم را برایتان داشته باشد. شما می‌توانید رویه کوبی مبل و تعویض فوم مبل‌های خود را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد راهنمای انتخاب بهترین فوم برای مبل صحبت کردیم و گفتیم که فوم سرد بهتر است یا گرم و با هم این فوم‌ها را بررسی کردیم تا متوجه تفاوت آنها شوید.

همچنین در ادامه گفتیم که چطور می‌توانید این فوم‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. در بخش بعدی نیز انواع دیگر فوم‌های مبلمان را به شما معرفی کردیم که آشنایی با آنها باعث می‌شود بتوانید انتخاب بهتر و حرفه‌ای‌تری در زمینه خرید مبلمان داشته باشید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با انواع فوم مبلمان آشنا شوید و انتخاب درستی را در این زمینه داشته باشید تا در آینده با فوم مبلمان خودتان به مشکلی نخورید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

برای مطالعه سایر مطالب هوم سرویز مانند راهنمای خرید مبلمان متناسب با دکوراسیون منزل می‌توانید به وبلاگ هوم سرویز و همچنین اینستاگرام هوم سرویز مراجعه کنید. برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع سرویس از قالیشویی و خشکشویی مبل گرفته تا نظافت منزل آماده ارائه خدمات به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا