خانگی و ساختمانی

اصولی که برای نقاشی پارکینگ ساختمان و مجتمع‌ها باید رعایت شود

نقاشی پارکینگ یکی از کارهایی است که هرچند سال یکبار باید انجام شود تا ساختمان جلوه زیباتری داشته باشد و کثیف و بدشکل نشود؛ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که برای رنگ‌آمیزی پارکینگ ساختمان اصول و نکاتی وجود دارند که باید رعایت کنید تا بتوانید رنگ‌آمیزی ساختمان را به صورت حرفه‌ای‌تر و ماندگارتر انجام دهید.

خیلی از افراد نمی‌دانند که برای پارکینگ ساختمان از چه رنگ‌هایی باید استفاده شود و یا چه نکاتی باید در این زمینه رعایت شود و همین موضوع باعث می‌شود که بعد از مدت کوتاهی مجدداً پارکینگ خراب شود و به رنگ‌آمیزی مجدد نیاز پیدا کند.

به همین خاطر در این مقاله می‌خواهیم در مورد اصولی که برای نقاشی پارکینگ ساختمان و مجتمع‌ها باید رعایت شود صحبت کنیم و بگوییم که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید نقاشی پارکینگ را بهتر و حرفه‌ای‌تر انجام دهید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید.

اگر به فکر نقاشی پارکینگ آپارتمان خودتان هستید و می‌خواهید بهترین روش رنگ‌آمیزی را انتخاب کنید و بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید، توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما اطلاعات و ترفندهای جالب در زمینه نقاشی پارکینگ ساختمان را توضیح دهیم.

نقاشی پارکینگ ساختمان
نقاشی پارکینگ ساختمان

اصولی که برای نقاشی پارکینگ ساختمان و مجتمع‌ها باید رعایت شود!

در ادامه این مقاله می‌خواهیم در مورد اصول نقاشی پارکینگ ساختمان صحبت کنیم و نکاتی که برای این کار باید رعایت کنید را بگوییم. پس توصیه می‌کنیم که در ادامه همچنان همراه ما باشید تا بتوانید ترفندهای حرفه‌ای را در این زمینه یاد بگیرید و مانند افراد حرفه‌ای پارکینگ ساختمان خود را رنگ‌آمیزی کنید. دقت داشته باشید نقاشی پارکینگ ساختمان به مراتب سخت تر و حجیم تر از نقاشی ساختمان است و مدیریت کردن اکیپ نقاشی ساختمان و رعایت اصول نقاشی پارکینگ کاری دشوار خواهد بود.

1- رنگ سقف پارکینگ:

معمولاً پارکینگ ساختمان‌ها و مجتمع‌ها در زیرزمین قرار دارد و در زیر ساختمان تعبیه می‌شود. به همین خاطر سقف این مکان نسبت به مکان‌های دیگر ساختمان کوتاه‌تر است. نکته مهمی که در نقاشی پارکینگ ساختمان وجود دارد، این است که برای سقف پارکینگ رنگ مناسب را انتخاب کنید.

خیلی از افراد فکر می‌کنند که بهترین رنگ برای سقف پارکینگ، رنگ تیره است؛ چون در پارکینگ ماشین‌ها رفت‌وآمد می‌کنند و دود و آلودگی زیادی وجود دارد و به همین خاطر بهتر است که از رنگ تیره استفاده شود تا آلودگی را کمتر نمایش دهد.

اما باید بدانید که این تصور کاملاً اشتباه است. اگر چه رنگ تیره می‌تواند در برابر نمایش آلودگی مقاوم‌تر باشد، اما استفاده از رنگ‌های تیره مانند مشکی در سقف پارکینگ، باعث می‌شود که سقف بسیار کوتاه‌تر به نظر برسد و فضای پارکینگ بسیار تنگ و تاریک باشد.

بهترین انتخاب برای این فضا، استفاده از رنگ‌های روشن است و می‌توانید از رنگ‌هایی مانند رنگ روغن یا رنگ‌های مولتی کالر استفاده کنید که قابلیت تمیز شدن را نیز دارند و در آینده می‌توانید به راحتی برای نظافت مشاعات ساختمان آنها نیز اقدام کنید.

استفاده از رنگ روغنی برای نقاشی پارکینگ
استفاده از رنگ روغنی برای نقاشی پارکینگ

2- استفاده از رنگ روغنی:

رنگ روغنی همان‌طور که از نامش پیداست، حالتی روغنی دارد و با موادی مانند تینر و مواد مشابه آن ترکیب می‌شود تا بتوانید از آن استفاده کنید. به همین خاطر قابلیت شستشوی بالایی دارد و با استفاده از آب پاک نمی‌شود.

این رنگ معمولاً برای فضاهایی استفاده می‌شود که در معرض آلودگی بیشتری قرار دارند و به همین خاطر برای نقاشی پارکینگ ساختمان بسیار مناسب است و می‌تواند کاربردی باشد. استفاده از رنگ‌هایی مانند رنگ پلاستیک که حلال آنها آب است، برای پارکینگ توصیه نمی‌شود؛ چون چنین رنگی می‌تواند سریعاً آلودگی را جذب کرده و کثیف شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی راه پله و پارکینگ ساختمان هم ارائه میده؟
نقاشی پارکینگ آپارتمان
نقاشی پارکینگ آپارتمان

3- رنگ‌آمیزی دیوار پارکینگ:

دیوار پارکینگ نیز محل دیگری است که نیاز به رنگ‌آمیزی دارد و باید در انتخاب رنگ آن دقت کنید تا بتوانید یک رنگ‌آمیزی حرفه‌ای و مناسب را انجام دهید. برای رنگ دیوار پارکینگ نیز مانند سقف می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا پارکینگ دلبازتر باشد.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بهتر است برای دیوار پارکینگ از رنگ روغنی یا کنیتکس مات استفاده کنید. چون استفاده از رنگ‌های براق باعث می‌شود که به‌خاطر کمبود نور زیبایی پارکینگ کمتر شود. همچنین چنین رنگ‌هایی باعث بازتاب چراغ خودروها می‌شود که خیلی جالب نیست.

پس سعی کنید بر اساس جنس دیوار پارکینگ، از رنگ‌های روغنی یا کنیتکس که قابلیت شستشو را نیز دارند استفاده کنید و البته از نوع مات آنها استفاده کنید تا چهره زیباتری را به پارکینگ ساختمان خودتان ببخشید.

نقاشی دیوار پارکینگ
نقاشی دیوار پارکینگ

4- نقاشی درب پارکینگ:

درب پارکینگ نیز یکی دیگر از بخش‌های مهمی است که در نقاشی پارکینگ ساختمان باید به آن توجه کنید. معمولاً درب پارکینگ فلزی است و به همین خاطر بهتر است که روی درب ابتدا یک‌ لایه ضد زنگ بزنید تا از زنگ‌زدگی درب پارکینگ جلوگیری کند و سپس روی آن را با استفاده از رنگ اصلی بپوشانید.

برای نقاشی درب فلزی پارکینگ، بهتر است از یک رنگ روغنی استفاده کنید که هم دوام و ماندگاری بیشتری دارد و هم در برابر نور آفتاب و باران و برف مقاومت بسیار بالایی دارد. همچنین سعی کنید که رنگ درب پارکینگ با رنگ دیوارها و سقف پارکینگ هماهنگی مناسبی داشته باشد تا جلوه زیباتری پیدا کند.

5- نقاشی کف پارکینگ:

در ادامه اصول نقاشی پارکینگ ساختمان و مجتمع‌ها باید رعایت شود، می‌خواهیم در مورد نقاشی کف پارکینگ صحبت کنیم تا بتوانید در مورد این قسمت پارکینگ نیز اطلاعات بیشتری داشته باشید.

کف پارکینگ‌ها معمولاً یا با استفاده از آسفالت درست می‌شود و یا به‌صورت کامل سیمان می‌شود. اما شاید بپرسید که رنگ در کجای کف پارکینگ کاربرد دارد؟ باید بدانید که خیلی بهتر و حرفه‌ای‌تر است اگر در پارکینگ مکان جاگیری خودروها را مشخص کنید تا هر خودرو بتواند در مکان مشخص شده پارک کند و جای مناسبی را به خود اختصاص دهد.

این کار هم باعث می‌شود که از فضای پارکینگ بهینه‌تر استفاده کنید و هم باعث می‌شود که نظم و زیبایی بیشتری در پارکینگ ساختمان وجود داشته باشد. اما باید بدانید که برای این کار نباید از هر رنگی استفاده کنید.

چون برخی از رنگ‌ها چسبندگی مناسبی ندارند و با رفت‌وآمد خودروها سریعاً پاک می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود که مجدداً نیاز به ترمیم رنگ‌ها داشته باشید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم که از رنگ‌هایی مانند رزین آپوکسی استفاده کنید که هم چسبندگی بسیار بالایی دارند و هم می‌توانند پوشش‌دهی مناسبی را نیز روی آسفالت یا سیمان داشته باشند. البته دقت داشته باشید که جنس کف پارکینگ اهمیت زیادی در انتخاب رنگ و یا حتی روش انتخابی شما برای زیبایی هر چه بهتر پارکینگ ساختمان خواهد داشت. شاید کفسابی پارکینگ روش مناسبتری برای زیباتر کردن پارکینگ شما محسوب شود.

نقاشی کف پارکینگ
نقاشی کف پارکینگ

6- برنامه‌ریزی درست و اصولی:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی راه پله و پارکینگ ساختمان هم ارائه میده؟

اگر پارکینگ ساختمان شما بسیار بزرگ است و حجم زیادی از خودروها را پوشش می‌دهد، توصیه می‌کنیم که برای نقاشی پارکینگ ساختمان خودتان، حتماً قبل از شروع و تهیه رنگ‌ها برنامه‌ریزی کنید و نقشه مناسبی را بکشید تا بتوانید کار را به‌صورت اصولی پیش ببرید.

مثلاً می‌توانید پارکینگ را تخلیه کنید تا بتوانید مکان خط‌کشی‌ها برای قرارگیری خودروها را مشخص کنید، رنگ سقف و دیوارها را انتخاب کنید و رنگ مناسب برای قسمت‌های فلزی پارکینگ را نیز مشخص کنید که در نهایت بتوانید به‌ صورت تدریجی هر قسمت را رنگ‌آمیزی کرده و به سراغ قسمت‌های بعدی بروید.

اصول نقاشی پارکینگ بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی

به منظور رعایت اصول و ضوابط پارکینگ ساختمان و جلوگیری از بروز حوادث و احیانا اختلافات بین ساکنین در پارکینگ ساختمان حتما موارد و اصول زیر را در هنگام نقاشی پارکینگ ساختمان رعایت بفرمایید:

  • مرز بندی دقیق پارکینگ ها
  • خط کشی ترافیکی پارکینگ ساختمان
  • رنگ آمیزی و نقاشی جداول پارکینگ
  • نقاشی ستون و سر ستون های پارکینگ ساختمان
  • شماره گذاری پارکینگ
  • استفاده از علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی پارکینگ
  • استفاده از چراغ ها راهنمایی و رانندگی
  • استفاده از تابلوهای راهنمای ساختمان

سفارش نقاشی پارکینگ در هوم سرویز
سفارش نقاشی پارکینگ در هوم سرویز

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد اصولی که برای نقاشی پارکینگ ساختمان و مجتمع‌ها باید رعایت شود صحبت کردیم و گفتیم که نقاشی پارکینگ ساختمان را باید چطور انجام دهید تا به‌صورت کاملاً اصولی و حرفه‌ای انجام شود و در آینده به مشکل نخورید.

سپس با هم بررسی کردیم که برای نقاشی سقف، دیوارها، کف و درب و قسمت‌های فلزی پارکینگ باید چه‌کارهایی انجام دهید و از چه رنگ‌هایی استفاده کنید و همچنین گفتیم که چطور می‌توانید حرفه‌ای‌تر کار خود را انجام دهید تا پارکینگ ظاهر بهتر و مناسب‌تری پیدا کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در مورد نقاشی پارکینگ ساختمان اطلاعات بیشتری کسب کنید و با نکات و اصول این کار آشنا شوید تا به‌صورت مناسبی پارکینگ خانه خودتان را رنگ‌آمیزی کنید.

شما می‌توانید نقاشی پارکینگ و راه‌پله‌های ساختمان خود را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا کار نقاشی ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمات متنوع آماده خدمت رسانی به شما می باشد. چنانچه برای خانه تکانی عید منزلتان به خدمات نظافت منزل فوری یا تعویض خاک گلدان یا باغچه نیاز داشتید، می‌توانید با خیال راحت روی هوم سرویز حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا