زیبایی

معرفی بهترین عطرهای زنانه و مردانه مخصوص فصل های گرم

هر فصلی حال و هوای خاص خود را دارد. بهار، سبزی و سرزندگی دارد؛ تابستان گرما و فراغت را برایمان می آورد؛ پاییز، برگ‌ریزان هزار رنگ است و زمستان، برف‌ریزان سپید طبیعت و زمانی برای آرامش محسوب می شود.حال و هوای فصل ها روی لباس‌ها، سبک آرایش و حتی عطری که استفاده می‌کنیم هم تأثیر دارد. مثلاً آفتاب داغ تابستان ما را مجاب می‌کند که به سراغ لباس‌های روشن و عطرهای خنک برویم. اما عطر خنک یا همان عطر مخصوص تابستان چیست؟ کدام عطر و ادکلن‌ها در فصل داغ تابستان، دمای بدن ما را بالا نمی‌برند؟ همراه ما شوید تا به شما بگوییم چه عطرهایی در این فصل داغ، شما را خنک می‌کنند.

آرایش صورت با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

عطرهای مخصوص فصل تابستان
عطرهای مخصوص فصل تابستان

نکات مهمی که بهتر است قبل از خرید عطر بدانید

اگر شیشه‌های عطر یک قسمت از میز آرایش شما را اشغال کرده باشند، حتماً در مورد نت عطر شنیده‌اید. حتی اگر دقیقاً ندانید نت عطر چیست و آیا ارتباطی به نت موسیقی دارد یا خیر! لازم نیست یک عطرشناس حرفه‌ای باشید. فقط کافی است تا چند نکته آسان را درباره ساختار عطرها بدانید. نکاتی کi در هنگام خرید عطر مخصوص تابستان و عطر مخصوص زمستان به‌ کارتان می‌آیند و به شما کمک می کنند تا بهترین مدل عطر را انتخاب کنید.

نت عطر چیست؟

همانطور که می دانید یک قطعه موسیقی از نت‌های مختلفی تشکیل می‌شود. کنار هم قرار گرفتن این نت‌ها گوش را نوازش می‌دهد. عطرها هم از نت‌هایی ساخته  می‌شوند که چیدمان آنها کنار هم، حس بویایی و مشام را نوازش می‌دهد. بنابراین نت‌های یک عطر، هم بوی خوش آن را شکل می‌دهند و هم در ماندگاری‌اش نقش دارند.

به‌ علاوه، تعداد نت‌های به‌ کار رفته در عطر، از یک قطعه موسیقی کمتر است. به‌ طور کلی، هر عطر سه نت دارد که به آنها نت‌های آغازین، میانی و پایانی گفته می‌شود. بیاید با هم نگاهی کوتاه به کارکرد نت ها در این خوشبوکننده‌های دوست‌داشتنی بیندازیم:

  • نت آغازین یا فرست ایمپرشن؛ اولین رایحه عطر

بوی نخستی که بعد از اسپری کردن عطر به مشامتان می‌رسد، از دل نت اولیه برآمده است. در واقع این نت، همان است که تصمیم شما برای خریدن یا نخریدن عطر را شکل می‌دهد؛ اما بر‌خلاف بوی خوش، ماندگاری نت آغازین چندان زیاد نیست؛ نهایتاً 5 تا 15 دقیقه!

  • نت میانی؛ قلب عطر

نت میانی بوی عمیق‌تری از نت اولیه را به مشام شما می‌رساند. حالا با رایحه اصلی عطر آشنا می‌شوید که ماندگاری بیشتری هم دارد. جالب است بدانید که نت وسطی یا میانی، 70 درصد از رایحه یک عطر را تشکیل می‌دهد.

  • نت پایانی؛ پایه و اساس عطر

نت پایانی به کمک نت وسطی می‌آید و رایحه اصلی عطر شکل می‌گیرد. بنابراین در این نت، با بوی تندتر و سنگین‌تر و ماندگاری بیشتر طرف هستید. در واقع، رایحه برآمده از نت پایانی جذب پوست شده و تا بیش از 5 ساعت روی آن باقی می‌ماند.

رایحه‌های عطر مناسب تابستان
نت اصلی، میانی و پایانی عطر

رایحه‌های اصلی یک عطر کدامند؟

حالا که با نت‌های عطر آشنا شدید، شاید بد نباشد بدانید که هر کدام از آنها چه رایحه‌ای دارند. به‌ عبارت دیگر، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رایحه‌های یک عطر شامل اینها می‌شوند:

  • رایحه تازه یا فِرِش؛ بوی طراوت

رایحه‌های تازه معمولاً از نت های آب، مرکبات و سبز تشکیل می‌شوند. این یعنی بوی خوش طراوت، لطافت و سرزندگی از آنها ساطع می‌شود. مثلاً رایحه‌ مرکبات شامل لیمو، ماندارین و ترنج می‌شود. در حالی که رایحه آب از نت‌های آبی مانند اسپری دریایی شکل گرفته است. رایحه سبز، تداعی‌کننده بوی گیاهان و برگ‌ها در مشام ما است. بهترین نمونه از رایحه سبز، بوی اسطوخودوس، ریحان و رزماری است.

  • رایحه گل‌ها؛ بوی محبوب

رایحه گل‌ها از آن دسته رایحه‌هایی است که محبوبیت زیادی دارد و تنوعش نیز بسیار بالا است. در حقیقت هر رایحه‌ای که بوی شیرین داشته و عطر گل‌ها را تداعی کند؛ در این خانواده قرار می‌گیرد. بهترین مثال هم رایحه یاس، رز، لیلیوم و مگنولیا است. البته باید اضافه کنیم که این رایحه، طیف وسیعی از سبک و ظریف تا تند و سنگین را شامل می‌شود.

عطرها و ادکلن‌های فصل تابستان
رایحه های اصلی یک عطر
  • رایحه ادویه‌جات؛ رایحه‌ای از شرق

رایحه شرقی، درست مانند ادویه‌جات شرقی گرم، شیرین و کمی تند و تیز است. این رایحه لوکس، رایحه گل‌ها، رایحه لطیف و سبک و نیز رایحه چوبی را در بر می‌گیرد. برخی از نت‌های جذاب این رایحه، هل، دارچین، شکوفه پرتقال و گل ارکیده هستند.

  • رایحه چوبی؛ از خانواده گرم

رایحه چوبی یک عضو دیگر از خانواده گرم است که بوی جذاب و مرموزی دارد. شاید این رایحه در افترشیوها بیشترین کاربرد را داشته باشد. از مهم‌ترین اعضای این خانواده جذاب می‌توان به رایحه چوب درخت سرو، درخت صندل و درخت کهربا اشاره کرد. یک نکته دیگر این است که رایحه چوبی به دو دسته تقسیم می‌شود: رایحه چوب مرطوب که بوی شیرین و چوب خشک که بوی دودی و چرمی دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

عطر مخصوص تابستان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

همانطور که می‌دانید دمای هوا بر میزان پخش شدن عطر تأثیر دارد. یعنی در گرمای تابستان، ممکن است بوی عطر شما چنان در محل کارتان بپیچد که فکرش را هم نکنید! در مقابل، سرمای زمستان، سخت در برابر بوی عطر شما مقاومت می‌کند. به‌ ویژه اینکه، چند لایه لباس ضخیم هم پوشیده‌اید و این کار عطر را دشوارتر می‌کند!

با این توضیح عاقلانه‌ترین کار این است که در تابستان، عطر مخصوص تابستان بخرید تا گرمتان نشود. در ادامه مطلب به شما می‌گوییم که عطر مناسب تابستان کدام است یا در تابستان، چطور عطر بزنید.

چه رایحه‌ای برای تابستان مناسب است؟

رایحه های تازه (فِرش) و گل‌ها ایده‌آل‌ترین عطرهای تابستانی هستند. برای مثال می توان به این موارد اشاره کرد:

  • رایحه مرکبات مانند پرتقال، ترنج، لیمو و بهارنارنج. عطر آکوا دی جیو اسنزا جیورجیو آرمانی (GIORGIO ARMANI ACQUA DI GIO ESSENZA) یک عطر مردانه محبوب با این رایحه است.
  • رایحه میوه‌های تابستانی مثل کیوی، هندوانه و خیار. برای مثال می‌توان به عطر زنانه بوچرون (Boucheron Quatre) اشاره کرد.
  • رایحه گل‌هایی چون یاس، رز، مگنولیا و فریزیا. عطرهای زنانه گاردنیا شنل (Gardenia Chanel) و اسپلندیدا بولگاری (Splendida Bulgari) از جمله این عطرها هستند.

اگر دوست دارید با عطرهای زنانه مخصوص تابستان آشنا شوید، باید بگوییم رایحه عطر گود گرل از برند کارولینا هررا، عطر کوکومادمازل از برند کوکوچنل، عطر زنانه اومنیا امتیست از کمپانی بولگاری و عطر سی اچ از برند کارولینا هررا از جمله عطرهای زنانه مناسب برای فصل تابستان  هستند.

نکته: رایحه‌های سنگین، قوی و گرم هر‌چند ماندگاری بیشتری دارند، اما برای تابستان مناسب نیستند. رایحه های چوبی، ادویه ای (شرقی) و برخی گل‌ها که شیرین هستند؛ انتخاب خوبی برای فصل گرم سال به‌ شمار نمی‌روند.

عطرهای مردانه و زنانه مخصوص تابستان
عطرهای مردانه و زنانه مخصوص تابستان

 

چند نکته کاربردی و مفید برای استفاده از عطر در تابستان

عطرها بیشتر از آنچه فکر کنید، به گرما حساس هستند. علاوه بر اینکه باید آنها را در جای خشک و خنک نگه دارید، چند نکته دیگر را هم نباید از قلم نیندازید:

ادکلن و ادو‌تویلت انتخاب بهتری برای تابستان هستند

برای بسیاری تفاوت چندانی میان عطر و ادکلن وجود ندارد. اما بدون شک این دو با یکدیگر تفاوت هایی‌دارند. عطر حتی اگر سبک و ملایم باشد، ساختار سنگین‌تری نسبت به ادکلن دارد. به‌ همین دلیل تا می‌توانید از ادکلن و ادو‌تویلت در فصل‌های گرم سال استفاده کنید. مثلاً ادوتویلت زنانه بولگاری مدل Aqua Divina یک محصول پرطرفدار تابستانی و خنک است.

عطر را مستقیم روی پوست نزنید

حتماً بارها هنگام خرید عطر شنیده‌اید که عطر را باید روی نقاطی بزنید که نبض دارند. مثلاً مچ دست و پا، کنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج و زیر گلو. خوب، این قسمت‌ها بهترین جا برای زدن عطر یا ادکلن هستند. اما در تابستان، داستان کمی متفاوت است. در این فصل گرمای هوا باعث عرق می‌شود. اسپری کردن عطر روی پوست آن هم زیر نور آفتاب، هم تعریق را بیشتر می‌کند و هم سبب قرمزی پوست می‌شود.

بهترین کار این است که از یک عطر مخصوص تابستان استفاده کنید. معمولاً روی بسته‌بندی این عطرها نوشته شده: قابل استفاده در آفتاب هستند (Can be used in the sun). اما اگر به این دست عطرها دسترسی ندارید، عطر را روی لباس خود بزنید. در صورتی هم که نگران ایجاد لکه روی لباس‌تان هستید، موها گزینه خوبی هستند.

ماندگاری عطر تابستانی را خودتان بیشتر کنید

به‌ طور معمول، عطرها در هوای گرم کمتر می‌مانند. اگر می‌خواهید ماندگاری آنها را بیشتر کنید، بدن خود را مرطوب نگه دارید. استفاده از لوسیون بدن می‌تواند یک راه‌ حل خوب برای افزایش ماندگاری عطر باشد. فراموش نکنید که دوش گرفتن با عطر اصلاً در این زمینه کمکی به شما نمی‌کند؛ پس این کار را انجام ندهید!

در این مقاله شما را با دنیای جالب عطرها آشنا کردیم و از رایحه‌های مناسب با فصل تابستان گفتیم. حالا دیگر می‌دانید که کدام عطر مخصوص تابستان است و کدام برای روزهای سرد زمستانی بهتر است. با دانستن این نکات می‌توانید رایحه مورد علاقه خود را بشناسید و هنگام خرید، ابتکار عمل بیشتری داشته باشید.

اگر می‌خواهید مقالات مفید دیگری را هم در حوزه زیبایی و مد بخوانید، به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز بروید. این مقالات نکاتی در اختیار شما قرار می‌دهند که شاید هرگز آنها را نمی‌دانستید. در نتیجه می‌توانید ظاهری زیبا و مطابق با سلیقه خودتان داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا