رایانه و تکنولوژی

آشنایی با 10 خطای رایج در هنگام استفاده از اینترنت

خطاهای رایج در هنگام استفاده از اینترنت را در هوم سرویز بخوانید

یکی از مشکلاتی که خیلی از اوقات ممکن است در وبگردی با آن مواجه شوید، خطاهای رایج اینترنت است. ممکن است شما هنگام استفاده از اینترنت و رفتن به سایت های مختلفی، با خطاهای مختلفی روبرو شوید که اگر با آنها آشنایی نداشته باشید، می توانند برای شما بسیار کسل کننده باشند. اکثر افراد زمانی که با این خطاها روبرو می شوند، فکر می کنند که کامپیوترشان خراب شده است و نیاز به تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر دارد، در صورتی که خیلی از این خطاها اصلا به سیستم یا اینترنت شما ربطی ندارد و مربوط به وبسایتی است که از آن بازدید می کنید. در این مقاله می خواهیم در مورد 10 مورد از خطاهای رایج در هنگام استفاده از اینترنت را به شما بگوییم تا بتوانید با آنها آشنا شوید و در صورتی که با هرکدام از این خطاها مواجه شدید، بدانید که نیاز است چه کاری انجام دهید.

اگر شما از اینترنت زیاد استفاده می کنید و احتمال می دهید که با این خطاها زیاد مواجه شوید، توصیه می کنیم که حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا در زمان مواجه شدن با این خطاها، فکر نکنید کامپیوتر شما نیاز به تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر دارد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

خطاهای موجود در اینترنت به خاطر چه هستند؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که خطاهای اینترنت به خاطر سیستم آنها است و به فکر تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر می افتند؛ اما باید بدانید که بیشتر وقتها خطاهای اینترنت هیچ ربطی به سیستم شما ندارند!

هر وبسایت یا سیستمی ممکن است دچار مشکلاتی شود و این مشکلات باید به کمک یک زبان مشترک، به افراد اطلاع داده شود تا بتوانند به صورت دقیق تشخیص دهند که مشکل از چیست و بتوانند آن مشکل را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنند.

مثلا همانطور که در ادامه مقاله خواهید دید، تعدادی از این خطاها مربوط به وبسایت هستند و صاحب وبسایت می تواند با بررسی این کدهای خطا، مشکل موردنظر را برطرف کند و از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کند.

بعضی از خطاها هم مربوط به مرورگر و کامپیوتر خود شما هستند که می توانید با آشنایی با این کدها و بررسی آنها، خطاها را برطرف کرده و از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید. به همین خاطر است که در اینترنت خطاهای مختلفی داریم که یک زبان مشترک در دنیای اینترنت هستند و با کمک آنها می توانیم تمامی خطاهای موجود را برطرف کنیم.

در ادامه به شما 10 مورد از مهمترین خطاهای موجود در اینترنت را می گوییم و همچنین بررسی می کنیم که چطور میتوانید هرکدام از این خطاها را برطرف کنید و مشکل موردنظر را به راحتی حل کنید تا نگران تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر خودتان نباشید.

خطاهای اینترنت
رایج ترین خطاها و ارورهای اینترنت

 

آشنایی با 10 خطای رایج در هنگام استفاده از اینترنت

1- ارور ۵۰۳ Service Temporaily Unavailable:

گاهی اوقات ممکن است به یک وبسایت وارد شوید و با این ارور مواجه شوید. این ارور نشان دهنده این است که وبسایت موردنظر شما، موقعا در دسترس نیست و نمی تواند پاسخگوی شما باشد.

وبسایت ها از یک فضای میزبان استفاده می کنند که معمولا توانایی محدودی دارد و اگر بیشتر از حد توانایی اش از آن کار کشیده شود، نمی تواند پاسخگوی کاربران جدید باشد. مثلا ممکن است وبسایتی بتواند 50 بازدیدکننده همزمان را به راحتی پذیرا باشد، اما اگر این 50 نفر به 70 نفر برسد، احتمالا چنین پیغامی نشان داده می شود و نمی توان به راحتی از آن وبسایت استفاده کرد. البته این پیغام موقتی است و بعد از چند دقیقه یا چند ساعت بعد، می توانید مجددا امتحان کنید و به وبسایت موردنظر وارد شوید.

اگر خودتان وبمستر هستید و برای وبسایت خودتان زیاد با این خطا روبرو می شوید، توصیه می کنیم حتما در جهت ارتقای سرور وبسایت خودتان اقدام کنید تا این خطا روی سئوی وبسایت شما تاثیر منفی نگذارد.

تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر
ارور ۵۰۳ Service Temporaily Unavailable

2- ارور Bad Request 400:

گاهی اوقات ممکن است وقتی می خواهید به یک وبسایت وارد شوید، با این خطا مواجه شوید که گوینده درخواست اشتباه است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

ارور 400 به این خاطر ایجاد می شود که ممکن است شما در نوشتن آدرس سایت موردنظر خودتان، اشتباهی کرده باشید و یا آدرس سایت موردنظر دارای مشکل باشد. همچنین زمان هایی که اینترنت ضعیف است و یا سرعت وبسایت موردنظر خیلی کند است، ممکن است با ارور 400 مواجه شوید.

برای رفع این خطا، توصیه می کنیم که کیفیت اینترنت خودتان را بررسی کنید و همچنین آدرسی که تایپ کرده اید را ببینید تا اشتباهی در آن وجود نداشته باشد. در صورتی که با این موارد مشکلی مشاهده نکردید، ممکن است مشکل از خود وب سایت موردنظر و سرعت آن باشد.

3- ارور Authorization Required 401:

این ارور نشان دهنده این است که برای استفاده از سایت موردنظر، نیاز به احراز هویت دارید و این کار را انجام نداده اید.

ممکن است نیاز باشد برای استفاده از سایت موردنظر، نام کاربری و پسورد وارد کنید و یا تاییدیه من ربات نیستم گوگل را بزنید تا بتوانید از سرویس های سایت استفاده کنید. برای حل این مشکل بررسی کنید که کجا نیاز به احراز هویت است و اگر جایی را پیدا نکردید، حتما با مدیر سایت تماس بگیرید.

ارور 403
ارور Forbidden 403

4- ارور Forbidden 403:

زمان هایی است که ممکن است بخواهید از یک سایت دانلود انجام دهید و یا به یکی از صفحات سایتی دسترسی داشته باشید، در این زمان ممکن است با ارور 403 مواجه شوید.

این ارور به معنای این است که دسترسی به لینک موردنظر شما برای همه مسدود شده است و نمی توانید به آن لینک یا صفحه دسترسی داشته باشید. اگر این مشکل برایتان مهم است، حتما با مدیر سایت تماس بگیرید تا سریعا آن را برطرف کند.

تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر خود را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا تعمیر کامپیوتر شما به خوبی انجام شود.

5- ارور Not Found 404:

یکی دیگر از خطاهای رایجی که ممکن است در استفاده از اینترنت با آن مواجه شوید، خطای 404 یا پیدا نشدن صفحه است.

وبسایت ها ممکن است آدرس برخی از صفحات را تغییر دهند و یا برخی از صفحات را کلا از وبسایت خودشان حذف کنند، در این حالت وقتی شما بخواهید به آن صفحه وارد شوید، با خطای 404 مواجه می شوید. برای حل این مشکل می توانید در مورد صفحه موردنظر از مدیر وبسایت بپرسید یا چک کنید که آدرس صفحه را درست وارد کرده باشید.

ارور 408
ارور Request Time-Out 408

6- ارور Request Time-Out 408:

یکی از ارورهایی که ممکن است خیلی با آن مواجه شده باشید و برایتان بسیار حوصله سر بر بوده باشد، ارور 408 است که به معنای پایان زمان درخواست است.

سرور هر وب سایتی، زمانی که شما درخواستی به آن ارسال می کنید، یک بازه زمانی استاندارد را در نظر می گیرد تا بتواند به درخواست شما پاسخ بدهد و اگر در آن زمان پاسخی دریافت نکنید، به شما این خطا را نمایش می دهد. یکی از رایج ترین دلایل این خطا، ممکن است ضعیف بودن اینترنت باشد و این موضوع باعث شود که شما ارور 408 را دریافت کنید.

7- ارور Internal Server Error 500:

این ارور معمولا زمانی اتفاق می افتد که سرور مشکل داشته باشد و نتواند پاسخگوی درخواست شما باشد. گاهی اوقات ممکن است این ارور را به دلیل کش کردن مرورگر خودتان مشاهده کنید، در این زمان توصیه می کنیم که کش مرورگر و کوکی ها را پاک کرده و مرورگر را بسته و دوباره باز کنید و مجددا لینک را بررسی کنید و ببینید که می توانید به آن دسترسی داشته باشید یا خیر. در صورتی که مشکل حل نشد، احتمالا وبسایت موردنظرتان در سرور مشکل دارد و باید با مدیر وبسایت تماس بگیرید.

8- ارور Bad Gateway 502:

خطای دیگری که احتمال دارد با آن مواجه شوید، ارور 502 است. این ارور زمانی به شما نشان داده می شود که شما درخواستی را به سرور ارسال کنید و سرور موردنظر مشکل داشته باشد و نتواند به درخواست شما پاسخ بدهد، در این زمان مرورگر شما خطای 502 را نشان خواهد داد. این ارور ربطی به سیستم شما ندارد و معمولا از طرف سرور است و ممکن است چند دقیقه بعد حل شود.

ارور 504 اینترنت
ارور Gateway Time-Out 504

9- ارور Gateway Time-Out 504 :

این ارور هم مانند ارور 408 است و زمانی اتفاق می افتد که در زمان تعیین شده برای ارسال درخواست و دریافت پاسخ از سرور، پاسخی دریافت نشود. ممکن است بپرسید که این خطا چه تفاوتی با خطای 408 دارد؟ باید بدانید که این خطا زمانی اتفاق می افتد که ارتباط با سرور برقرار شود اما دریافت پاسخ طول بکشد، اما خطای 408 زمانی نشان داده می شود که هیچ ارتباطی با سرور برقرار نشود.

10- ارور Temporary Error 502:

گاهی اوقات ممکن است با این خطا در مرورگر خودتان مواجه شوید و باید بدانید که این خطا هم همان خطای 502 است که در قسمت های قبلی بررسی کردیم، تنها تفاوت این خطا این است که در آن از جملات دیگری استفاده شده و بخش دیگری از سرور دارای مشکل است. در هنگام مشاهده این خطا هم بهتر مشکل از خود سایت است و سیستم شما مشکلی ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر کامپیوتر هم ارائه میده؟

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد 10 خطای رایج در هنگام استفاده از اینترنت صحبت کردیم و گفتیم که این خطاها هرکدام به چه دلیلی نمایش داده می شوند و چطور می توانید آنها را برطرف کنید. آشنایی با این خطاها، باعث می شود که در زمان برخورد با آنها راحت تر بتوانید مدیریت را انجام دهید و مشکل را پیدا کنید.

همچنین توصیه می کنیم در صورت برخورد با این خطاها، حتما راه حل های گفته شده را انجام دهید تا خیالتان راحت شود که سیستم شما مشکلی ندارد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با خطاهای رایج اینترنت آشنا شوید و راه حل آنها را هم پیدا کنید.

تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر
تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر شما با هوم سرویز

تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر شما با هوم سرویز

اگر لپ تاپ شما به هر دلیلی خراب شده است و باید تعمیرات تخصصی سخت افزاری کامپیوتر را انجام دهید، می توانید به هوم سرویز اعتماد کنید و تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ خود را به هوم سرویز بسپارید تا متخصصان هوم سرویز این کار را به صورت حرفه ای و سریع انجام دهند و سیستم شما به خوبی تعمیر شود. همچنین می توانید تعمیر موبایل و تبلت خود را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید تا سریع و با هزینه مناسب این کار برای شما انجام شود.

قیمت نصب ویندوز و درایورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا