خانگی و ساختمانی

چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ روش‌های تمیزکردن سرامیک کف

اگر در خانه خودتان، در کف اتاق‌ها یا آشپزخانه، سرامیک کار کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که پس از مدتی سرامیک‌ها حالتی مات پیدا می‌کنند که این موضوع می‌تواند برای خانم‌های خانه‌دار بسیار اذیت‌کننده باشد و زیبایی خانه را کم کند.

معمولاً برای برگرداندن حالت براق سرامیک، از روش‌هایی مانند کفسابی سرامیک استفاده می‌شود که کمک می‌کند سرامیک‌ها حالت اولیه خود را به دست بیاورند و کاملاً براق شوند.

اما ممکن است شما علاقه‌ای به انجام این کار نداشته باشید و بخواهید خودتان با ترفندهای خانگی سرامیک‌ها را براق کنید. حالا سؤال اینجاست که چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ روش‌های تمیزکردن سرامیک کف چیست و اصلاً چطور می‌توانیم کاری کنیم که سرامیک‌ها مانند روز اول براق و زیبا شوند؟

در این مقاله می‌خواهیم به این سؤال پاسخ بدهیم که چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ و در مورد روش‌های تمیزکردن سرامیک کف صحبت کنیم تا بتوانید با روش‌های خانگی که به شما کمک می‌کنند از سرامیک‌های کف خانه بهتر نگهداری کنید، آشنا شوید و از آنها استفاده کنید تا زیبایی را به خانه خودتان برگردانید.

کفسابی سرامیک
نظافت سرامیک کف

چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟

اگر بخواهیم به‌صورت کلی به این سؤال جواب بدهیم که چطور می‌توانید سرامیک کف را کاملاً براق، زیبا و تمیز کنید، باید بگوییم که با استفاده از برخی محلول‌های خانگی می‌توانید به‌راحتی چنین کاری را انجام دهید و در این مقاله جواب سؤال خودتان را پیدا خواهید کرد. به خانم های حساس به نظافت منزل پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

تنها نکته‌ای که باید قبل از رفتن به سراغ روش‌های تمیزکردن سرامیک کف بدانید، این است که سرامیک‌ها انواع مختلفی دارند و برخی از آنها مانند سرامیک‌های گرانیتی، ممکن است به استفاده از محلول‌هایی که در ادامه این مقاله می‌گوییم حساس باشند و چنین کاری باعث شود به سرامیک‌ها آسیب وارد شود. بهتر آن است در هنگام خرید و قبل از نصب سرامیک از سرامیک کار خود در این خصوص هم مشورت بگیرید که انتخاب جنس سرامیک بهتری داشته باشید.

البته اگر قبلا اقدام به خرید و نصب سرامیک کرده اید نگران نباشید، اگر از سرامیک‌های خاص استفاده می‌کنید، حتماً با یک متخصص کفسابی سرامیک مشورت کنید و یا این کار را به افراد متخصص بسپارید تا برای سرامیک‌های کف خانه هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیاید.

چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟
کفسابی سرامیک

بهترین روش‌های تمیزکردن سرامیک کف

در ادامه مقاله چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ می‌خواهیم به بررسی روش‌هایی بپردازیم که کمک می‌کنند بتوانید به‌راحتی سرامیک‌های کف را براق کنید و حالت مات آنها را از بین ببرید.

در ادامه همراه ما باشید تا این روش‌ها را بررسی کنیم و با انجام آنها بتوانید سرامیک‌هایی براق و زیبا داشته باشید.

1- برق کردن سرامیک با استفاده از سرکه سفید و لیموترش:

قدرت پاک‌کنندگی سرکه سفید و لیموترش بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه ما می‌دانیم که با استفاده از این مواد، می‌توانیم به‌راحتی هر لکه‌ای را از روی سطوح پاک کنیم. برای همین می‌توانیم جهت تمیزکردن سرامیک‌های کف، از این مواد استفاده کنیم.

کافی است مقدار مناسبی آب‌لیمو را روی سطوح موردنظر بریزید و با دستمال به‌خوبی پخش کنید تا سطح را کاملاً تمیز کند. اگر از لیموی تازه استفاده می‌کنید، می‌توانید لیمو را از وسط برش زده و به همان حالت روی سطوح بکشید تا کاملاً پخش شود.

سپس در مرحله بعدی، یک دستمال را به سرکه آغشته کنید و روی سطوحی که با آبلیمو تمیز شده‌اند بکشید تا بتوانید به‌راحتی سرامیک را براق کرده و آن را از حالت مات بودن خارج کنید؛ با این کار در اکثر اوقات مشکل کاملاً حل می‌شود.

تنها موضوعی که باید به آن دقت کنید این است که همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتیم، روی بعضی از سطوح نمی‌توانید از این مواد استفاده کنید؛ چون جنس آنها به‌گونه‌ای است که ممکن است خراب شوند.

2- برق کردن سرامیک با استفاده از محلول جوش شیرین:

جوش شیرین نیز یکی از پاک‌کننده‌های طبیعی قدرتمند است که می‌توانید با استفاده از آن، لکه‌های قوی را به‌راحتی پاک کنید و از شر آنها خلاص شوید. این ماده برای براق کردن سرامیک‌های کف خانه نیز کاملاً کاربردی است و می‌توانید به‌راحتی سرامیک‌ها را با استفاده از این ماده پاک کنید.

برای استفاده از این روش، نیاز است که در ابتدا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک لیتر آب ترکیب کنید و سپس به‌خوبی به هم بزنید تا آماده شود. پس از این کار نیاز است که ترکیب موردنظر را روی سطح ریخته و با دستمال یا یک تی تمیز آن را روی تمام سطوح بمالید تا مدتی بماند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کف سابی هم ارائه میده؟

در مرحله بعدی نیز با استفاده از آب ولرم سطح زمین را بشویید تا کاملاً براق و تمیز شود و بتوانید از زیبایی سرامیک کف لذت ببرید. این روش نیز می‌تواند در زمانی سریع تمیزی را به سرامیک‌های کف برگرداند.

چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟
از بین بردن ماتی سرامیک کف

3- برق کردن سرامیک با استفاده از نوشابه گازدار:

در ادامه مقاله چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ می‌خواهیم به شما نوشیدنی قدرتمندی را معرفی کنیم که کمک می‌کند به‌راحتی سرامیک‌های کف خانه را براق کنید و آنها را کاملاً تمیز کنید.

نوشابه گازدار نوشیدنی است که در اینجا کاملاً کاربردی است و می‌توانید با استفاده از آن، به‌راحتی از شر لکه‌های روی سرامیک خلاص شوید. برای استفاده از این روش کافی است که نوشابه را روی سطوح موردنظر بریزید و سپس با استفاده از تی یا دستمال، کاملاً پخش کنید تا تأثیر خود را بگذارد و پس از چند دقیقه با استفاده از آب، کف را بشویید تا نوشابه خشک نشود و لکه روی سطوح باقی نگذارد.

با این روش نیز می‌توانید به‌راحتی از شر لکه‌های مات روی سرامیک‌ها خلاص شوید و آنها را از هرگونه آلودگی پاک کنید.

4- برق کردن سرامیک با استفاده از وایتکس:

وایتکس نیز یکی از پاک‌کننده‌های قدرتمندی است که می‌توانید با استفاده از آن، لکه‌های موجود روی لباس، ظروف و سطوح مختلف را به‌راحتی پاک کنید و جلوه زیبایی به آنها ببخشید.

این ماده می‌تواند برای براق کردن سرامیک کف نیز استفاده شود و تأثیر خوبی نیز بر روی این سطوح دارد. برای استفاده از این روش می‌توانید وایتکس را با مقداری آب ترکیب کنید تا غلظت کمتری داشته باشد و سپس آن را روی سطوح موردنظر بپاشید و با استفاده از تی پخش کنید.

دقت کنید که وایتکس به سطوح دیگر یا لباس‌هایتان مالیده نشود؛ چون به‌سرعت آنها را سفید خواهد کرد. همچنین حواستان باشد که در هنگام استفاده از این روش باید از ماسک و دستکش استفاده کنید تا مشکلی برای سلامتی و تنفس خودتان ایجاد نشود.

البته باید بدانید که استفاده از مواد شوینده صنعتی، خیلی توصیه نمی‌شود، چون این مواد می‌توانند در طولانی‌مدت به سرامیک‌ها آسیب برسانند و بندکشی بین آنها را خراب کنند و باعث کنده‌شدن آنها شوند. در اینصورت پیشنهاد می کنیم بلافاصله پس از مشاهده نشانه ها اقدام به بندکشی و دوغاب سرامیک نمایید.

5- کفسابی سرامیک:

آخرین مورد از روش‌های تمیزکردن سرامیک کف، کفسابی سرامیک است. این روش بهترین و اصولی‌ترین روشی است که می‌توانید استفاده کنید و مانند روش‌های قبلی دردسری برایتان نخواهد داشت و ماندگاری بیشتری نیز به همراه دارد.

همچنین این روش هیچ‌گونه آسیبی را به سرامیک‌ها و اتصال بین آنها نمی‌رساند و به همین خاطر در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. در این روش شما می‌توانید از یک متخصص بخواهید که با استفاده از دستگاه مخصوص کفسابی، سرامیک‌های کف خانه را کاملاً تمیز کرده و آنها را مانند روز اول کند تا کاملاً براق و چشم‌نواز شوند.

این روش هم هزینه مناسبی دارد و هم اینکه برای خودتان هیچ‌گونه زحمتی ندارد؛ بنابراین توصیه ما این است که از این روش استفاده کنید تا بتوانید سرامیک‌های کف خانه را به بهترین شکل تمیز کنید. قابل توجه مدیران ساختمان که همیشه درگیر چالش های کفسابی پارکینگ ساختمان و یا لابی ساختمان و کریدورها هستند پیشنهاد می کنیم این روش را حتما در نظر داشته باشند.

چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ و در ابتدا گفتیم که اصلاً چه اصولی را باید برای تمیزکردن سرامیک‌ها رعایت کنید تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود و در ادامه نیز، بهترین روش‌های تمیز کردن سرامیک کف را مورد بررسی قرار دادیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید جواب سؤال چگونه سرامیک کف را براق کنیم؟ را پیدا کنید و بتوانید با استفاده از روش‌های گفته شده، این مشکل را خانه خودتان حل کنید و خانه‌ای زیباتر و شیک‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا