بنایی و دکوراسیون

کابینت ممبران چیست؟ مزایا و معایب و تفاوت ها

در سال های اخیر، صنعت دکوراسیون پیشرفت زیادی کرده است و متریال‌های جدید با توجه به سلیقه و نیاز مردم به وجود آمده‌اند. امروزه، متریال‌های خاص و جذاب زیادی برای ساخت کابینت آشپزخانه و کمد وجود دارند که هرکدام از آنها، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. مثلاً یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها در صنعت دکوراسیون، ام دی اف است که برای ساخت انواع کمد، تختخواب، کابینت، کتابخانه و… از آن استفاده می‌شود. امروزه متریال‌های جدیدتری بر پایه ام دی اف تولید شده‌اند که ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. یکی از متریال های جذابی که در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده است، ممبران است.

ممبران، روکشی است که روی ورق‌های نئوپان، ام دی اف و پی وی سی کشیده می‌شود و می‌توان انواع طرح‌های جذاب را روی آن اجرا کرد. با ممبران می‌توان انواع مدل‌های کابینت کلاسیک و کابینت مدرن را ساخت. اگر اخیراً قصد سفارش کابینت آشپزخانه را داشته اید، احتمالا متوجه شده اید که خیلی از افراد به شما کابینت ممبران را پیشنهاد می کنند و می گویند که این نوع کابینت برای شما مناسب و خوب خواهد بود.

اما سوال اینجاست که کابینت ممبران چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ تفاوت کابینت ممبران با کابینت ام دی اف در چیست؟ اینها سوالاتی هستند که احتمالا برایتان پیش می آیند و به همین خاطر نیاز است که جواب آنها را بدانید تا بتوانید کابینت مناسب برای آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

در این مقاله، به شما توضیح خواهیم داد که کابینت ممبران چیست و چه تفاوتی با کابینت ام دی اف دارد؟ همچنین مزایا و معایب این مدل کابینت را بررسی خواهیم کرد.

اگر به فکر سفارش ساخت کابینت آشپزخانه هستید و دوست دارید که بهترین نوع کابینت را براساس بودجه و نیاز خودتان سفارش دهید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کابینت ممبران
کابینت ممبران

کابینت ممبران چیست؟

اگر آشپزخانه‌ای زیبا و شیک می‌خواهید، باید در انتخاب کابینت آشپزخانه دقت کافی به خرج دهید. برای انتخاب کابینت می‌توان از میان انواع کابینت‌های فلزی، کابینت‌های هایگلاس و … گزینه موردنظرتان را پیدا کنید.

از میان انواع متریال های ساخت کمد و کابینت، ممبران یکی از جدیدترین متریال هایی است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است و افراد زیادی از این متریال برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه خود استفاده می‌کنند.

شاید بپرسید کابینت ممبران چطور ساخته می‌شود؟

کابینت ممبران بر پایه ام دی اف ساخته می‌شود و داخل آن ورق‌های ام دی اف قرار دارد. مراحل تولید ممبران به این صورت است که ابتدا با استفاده از دستگاه سی ان سی، روی ام دی اف خام طرح های دلخواه مشتری پیاده سازی می‌شود. بعد از اجرای طرح و ریزه‌کاری‌ها، روی سطح کابینت با چسب و رزین پوشیده می‌شود و در نهایت، روکشی از جنس PVC روی کابینت قرار می‌گیرد که همان روکش ممبران است. سپس با استفاده از دستگاه مخصوص و با حرارت زیاد، روکش ممبران روی کابینت وکیوم می‌شود و روکش ممبران، محکم به سطح کابینت می‌چسبد.

قابلیت نقش پذیری کابینت ممبران بسیار زیاد است و می‌توان انواع طرح های ریز و درشت را روی این مدل کابینت اجرا کرد. همین موضوع باعث تنوع زیاد طرح کابینت ممبران و محبوبیت آن شده است. کابینت ممبران با دکوراسیون کلاسیک و دکوراسیون مدرن هماهنگی زیادی دارد و از جمله محبوب‌ترین مدل‌های جدید کابینت در ایران است.

به دلیل استفاده از روکش PVC در این کابینت‌ها، کابینت ممبران در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم است و ظاهر متفاوتی نسبت به سایر کابینت‌ها دارد.

اگر به دنبال کابینتی زیبا با طرح جذاب و قیمت مناسب برای منزل خود هستید و دوست دارید آشپزخانه خود را به زیباترین شکل ممکن دکور کنید، می‌توانید اقدام به سفارش ساخت کابینت ممبران و نصب این مدل کابینت کنید.

کابینت ممبران
مراحل تولید کابینت ممبران

تفاوت کابینت ام دی اف با کابینت ممبران چیست؟

همانطور که گفتیم، کابینت ممبران بر پایه ام دی اف ساخته می شود و تنها به خاطر روکشی که روی آن قرار می گیرد، نام متفاوتی دارد. اما همین روکش به ظاهر ساده باعث شده است که تفاوت های زیادی بین ام دی اف و ممبران وجود داشته باشد که در ادامه برخی از مهمترین تفاوت ها را بررسی خواهیم کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

1- ظاهر متفاوت:

کابینت‌های ام دی اف، ظاهری تکراری و تک رنگ دارند و نمی‌توان از آنها برای طرح‌های خاص و دکورهای کلاسیک استفاده کرد که این موضوع یک محدودیت بزرگ در اجرای این کابینت‌ها محسوب می‌شود. اما کابینت‌های ممبران از نظر طرح و نقش تنوع زیادی دارند. برای تولید کابینت ممبران از دستگاه سی ان سی استفاده می‌شود و می‌توان هر طرح و نقشی را روی کابینت پیاده‌سازی کرد.

اگر به استفاده از کابینت‌های سفارشی تمایل دارید و می‌خواهید خودتان طرح کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید، بهتر است به سراغ کابینت‌های ممبران بروید و از تنوع طرح و الگوهای این مدل کابینت لذت ببرید.

خدمات کابینت‌سازی
زیبایی ظاهری کابینت ممبران

2- قیمت متفاوت:

روکش ممبران در مراحل مختلفی تولید می‌شود و هزینه خاص خود را دارد. همین موضوع باعث می شود که قیمت ساخت کابینت ممبران از قیمت ساخت کابینت ام دی اف معمولی بالاتر باشد.

بنابراین به این موضوع نیز باید توجه داشته باشید که هزینه نهایی کابینت ممبران، بیشتر از کابینت ام دی اف است.

3- مقاوم در برابر رطوبت و آب:

مزیت دیگری کابینت ممبران این است که به خاطر وجود روکش پی وی سی در این نوع از کابینت، در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم هستند. زمانی که قطرات آب روی کابینت ممبران بریزد، نیازی نیست نگران خراب شدن مغز ام دی اف داخل کابینت باشید؛ زیرا روکش ممبران اجازه عبور آب و خراب شدن کابینت را نمی‌دهد.

مقاومت کابینت در برابر آب
مقاومت کابینت در برابر آب

4- ماندگاری بیشتر:

کابینت ممبران نسبت به ام دی اف معمولی، ماندگاری بسیار بیشتری دارد و همین موضوع باعث می شود که بتوانید کابینت هایی با طول عمر و ماندگاری بیشتری در آشپزخانه خود داشته باشید.

مقاومت متریال ممبران به‌قدری بالا است که به غیر از کابینت آشپزخانه، از آن برای ساخت کمد و کتابخانه نیز استفاده می‌شود. با سفارش ساخت کمد ممبران، شما کمدی زیبا و مقاوم خواهید داشت و می‌توانید طرح و رنگ کمدتان را انتخاب کنید.

مزایای کابینت ممبران
مزایای کابینت ممبران

مزایای کابینت ممبران چیست؟

کابینت ممبران نیز مانند انواع دیگر کابینت، مزایا و معایب خاص خود را دارد که نیاز است با این موارد آشنا شوید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. از جمله مزایای کابینت ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قیمت مناسب و به‌صرفه:

درست است که هزینه کابینت ممبران از کابینت ام دی اف بیشتر است، اما هزینه آن نسبت به سایر مدل‌های کابینت مانند کابینت انزو و… کمتر است و گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

گاهی اوقات برای کاهش هزینه ساخت این مدل کابینت، یک سمت از کابینت ممبران با روکش پی وی سی پوشیده می‌شود و در سمت دیگر آن نیز روکش پی وی سی وکیوم قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود هزینه نهایی ساخت ورق ممبران کمتر شود و بتوانید به راحتی از چنین ورقی برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه استفاده کنید.

قیمت مناسب کابینت ممبران
قیمت مناسب کابینت ممبران

2- مناسب برای انواع دکوراسیون:

کابینت ممبران برای دکوراسیون‌های مدرن و دکوراسیون‌های کلاسیک مناسب است و یکی از مدل‌های شیک کابینت اروپایی محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دنبال کابینتی جذاب با طرح خاص برای آشپزخانه خود هستید، می‌توانید کابینت ممبران را برای زیبایی آشپرخانه خود انتخاب کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟
ساخت کابینت آشپزخانه
دکوراسیون کلاسیک و مدرن با کابینت ممبران

3- تنوع رنگی بالا:

کابینت ممبران، یک روکش پی وی سی دارد که در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها تولید می‌شود. این موضوع کمک می‌کند که دستتان برای انتخاب طرح و رنگ کمد دیواری و کابینت باز باشد و گزینه‌ای را انتخاب کنید که با سایر اجزای آشپزخانه شما هماهنگی دارد.

مثلاً می توانید از طرح‌های چوب و الگوهای هندسی منظم استفاده کنید یا طرح های ساده و تک رنگ را برای کابینت خود انتخاب کنید. تنوع رنگ‌ها و طرح‌های ممبران به شما کمک می‌کند تا در نهایت کابینتی را در آشپزخانه خود انتخاب کنید که با خانه شما کاملاً هماهنگ و یکدست است.

تنوع طرح و رنگ کابینت ممبران
تنوع طرح و رنگ کابینت ممبران

4- یکسره بودن روکش:

در انواع دیگر ام دی اف، معمولا روکش به صورت تکه تکه است و در حاشیه‌ها، درزهای زیادی وجود دارد که همین درزها، باعث نفوذ آب، حشرات و خرابی کابینت می‌شود؛ اما در کابینت ممبران روکش وکیوم به صورت یکسره است و هیچ راه نفوذی ندارد که این موضوع باعث می شود ماندگاری و طول عمر کابینت ممبران بیشتر شود.

روکش ممبران
روکش ممبران

5- مقاومت در برابر آب و رطوبت:

کابینت ممبران به دلیل وجود روکش پی وی سی، در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل برای مناطق مرطوب ایران نیز کاملاً مناسب است.

6- تمیز شدن راحت:

یکی از مزیت های مهمی که در کابینت ممبران وجود دارد، این است که به راحتی تمیز می‌شود و می توانید خیلی سریع این مدل کابینت را نظافت کنید. این موضوع کمک می‌کند که به کارهایی مانند رنگ زدن کابینت، تعویض روکش کابینت و… نیازی نداشته باشید. چرا که سطح این جنس از کابینت ها به سادگی قابلیت نظافت و تمیزکاری دارد.

مزایای کابینت ممبران
مزایای کابینت ممبران

معایب کابینت ممبران چیست؟

حالا که در مورد مزایای کابینت ممبران صحبت کردیم، بهتر است با معایب این مدل کابینت نیز آشنا شوید تا بتوانید انتخاب خودتان را بهتر انجام دهید.

1- ناتوانی در اجرای کارهای ظریف:

وقتی می خواهید طرح روی کابینت خودتان را انتخاب کنید، قطعا طرح های زیادی را مشاهده خواهید کرد که برخی از این طرح ها، به صورت ظریف هستند و جزئیات زیادی در آنها وجود دارد.

باید بدانید که اگر کارهای خیلی ظریف را برای کابینت‌های خودتان انتخاب کنید، ممکن است تمام آن طرح روی کابینت ممبران به صورت کامل اجرا نشود. بنابراین بهتر است طرح هایی را انتخاب کنید که ظرافت کمتری در آنها وجود دارد.

2- کیفیت های متفاوت:

کابینت ممبران توسط افراد مختلف تهیه می شود و محصول یک شرکت خاص نیست که بخواهید با خیال راحت آن را خریداری کنید و خیالتان از بابت کیفیت آن راحت باشد.

به همین خاطر خیلی مهم است که کار ساخت کابینت ممبران را به افرادی بسپارید که کاملا کاربلد هستند و می‌توانند سفارش شما را با بهترین کیفیت و بهترین متریال اولیه آماده کنند.

در صورت تهیه کابینت‌های بی‌کیفیت و نامرغوب، احتمال دارد بعد از مدتی درگیر مشکلاتی مانند خرابی اتصالات، باد کردن روکش کابینت و تغییر رنگ کابینت شوید.

معایب کابینت ممبران
معایب کابینت ممبران

3- آسیب پذیری در برابر نور و حرارت:

کابینت ممبران، روکش پی وی سی خاصی دارد که این روکش با استفاده از چسب و دستگاه وکیوم روی سطح آن چسبانده می‌شود. این موضوع اگرچه از جمله مزایای کابینت ممبران است؛ اما این روکش، کابینت‌ها را در برابر نور و حرارت آسیب‌پذیر می‌کند.

نور آفتاب می تواند باعث تغییر رنگ در روکش کابینت ممبران شود و حرارت نیز باعث می شود که چسب به کار رفته در آن شل شود. اگر کیفیت کار خوب نباشد، روکش PVC از سطح اصلی جدا می‌شود که در این صورت نیاز به ترمیم آن خواهید داشت.

ساخت انواع کابینت با بهترین متریال
اهمیت ساخت کابینت آشپزخانه با بهترین متریال

4- آسیب پذیری در برابر اجسام تیز:

کابینت ممبران در برابر تیزی بسیار آسیب پذیر است و برخورد اجسام تیز باعث پاره شدن روکش آن می‌شوند و این موضوع، هم ظاهر کابینت را خراب می‌کند و هم باعث می‌شود که خاصیت ضد آب بودن آن از بین برود. بنابراین در این زمینه باید کاملاً مراقب باشید.

آسیب پذیری کابینت ممبران در برابر اجسام تیز
آسیب پذیری کابینت ممبران در برابر اجسام تیز

طراحی و ساخت کابینت ممبران با هوم سرویز

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کابینت ممبران چیست و گفتیم که این نوع کابینت چطور ساخته می شود. همچنین در مرحله بعدی بررسی کردیم که تفاوت کابینت ممبران و ام دی اف در چیست تا بتوانید تشخیص درستی بین این دو نوع کابینت داشته باشید.

در مرحله بعدی نیز در مورد مزایا و معایبی که کابینت ممبران دارد صحبت کردیم تا بتوانید براساس آنها، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با کابینت ممبران و ویژگی‌های این مدل کابینت آشنا شوید. چنانچه تمایل دارید در خصوص سایر انواع کابینت نظیر کابینت استوک و کابینت وکیوم اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می کنیم سایر محتواهای وبلاگ هوم سرویز را ازدست ندهید.

بعد از انتخاب طرح و مدل کابینت خود، شما می‌توانید کار ساخت کابینت ممبران را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا با بهترین کیفیت و متریال، این کار برای شما انجام شود.

با ثبت درخواست خود برای ساخت کابینت آشپزخانه، تیمی از افراد حرفه‌ای و متخصص به منزل شما می‌آیند و کار ساخت کابینت آشپزخانه شما آغاز می‌شود.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز در زمینه ساخت انواع کمد و کابینت، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند ساخت دراور برای شما عزیزان است تا بتوانید خانه زیباتری و شیک‌تری داشته باشید و بهترین وسایل را برای دکوراسیون منزل خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا