فرهنگی و آموزشی

نکات مهم در هنگام آموزش مجازی دانش آموزان

نکات مهم برای افزایش بازدهی دانش آموزان در آموزش مجازی

آموزش مجازی در کنار تمام مزیت ها و خوبی هایی که برای دانش آموزان به همراه داشته است، مشکلاتی هم دارد. یکی از این مشکلات که بزرگترین آنهاست، این است که دانش آموزان معمولا نمی توانند در هنگام کلاس به خوبی متمرکز شوند و درس را یاد بگیرند! اگر خودتان هم این کار را امتحان کنید، متوجه می شوید که مدت زیادی نشستن پای صحبت کسی که نمی توانید او را ببینید و فقط باید به حرف هایش گوش دهید، کار بسیار سختی است و باعث می شود که آدم نتواند تمرکز کند و حتی خسته شود. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم نکاتی را بگوییم که در هنگام آموزش مجازی دانش آموزان می توانید آنها را رعایت کنید تا فرزند شما بهتر بتواند از آموزش های مجازی استفاده کند و مطالب را به دقت یاد بگیرد.

اگر والدین دانش آموزی هستید که می خواهید بازدهی فرزندتان در کلاس های مجازی افزایش پیدا کند و بتواند مطالب درسی را بهتر یاد بگیرد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

در دوران کرونا شکل آموزش بچه ها هم تغییر کرده است و بچه ها مجبور هستند که مطالب درسی را با آموزش های آنلاین یاد بگیرند. برای یادگیری بهتر بچه ها در دوران کرونا و آموزش مجازی دروس، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با اجرای این نکات بتوانید به فرزندتان کمک کنید تا بهتر و سریعتر مطالب درسی خود را یاد بگیرد و سال تحصیلی جدید را با موفقیت پشت سر بگذارد.

 

نکات مهم در آموزش مجازی
نکات مهم در آموزش مجازی

نکات مهم در آموزش مجازی دانش آموزان

برای اینکه فرزند شما در هنگام آموزش مجازی بتواند بهتر مطالب درسی را یاد بگیرد، این نکات را به خاطر داشته باشید:

1- دسترسی به وسایل الکترونیکی را کنترل کنید:

امروزه کودکان در هر سن و سالی می توانند به راحتی به موبایل، تبلت و کامپیوتر دسترسی داشته باشند و همین وسایل نیز می توانند دشمنان تمرکز در آموزش مجازی دانش آموزان باشند!

اگر در هنگام شرکت در کلاس های آموزشی، وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر در دسترس فرزندتان است و احتمال می دهید که با استفاده از آنها حواسش از کلاس منحرف شود، حتما آنها را در زمان کلاس از دسترسش خارج کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشد.

حتی می توانید بر اساس برنامه زمانی کلاس های فرزندتان، استفاده از موبایل یا تبلت را در آن زمان های خاص برایش محدود کنید و تعیین کنید که غیر از برنامه شاد، نتواند به برنامه های دیگر دسترسی داشته باشد.

این کار را می توانید با استفاده از اپلیکیشن های سلامت دیجیتال یا تبلت های دانش آموزی به راحتی انجام دهید و خیال خودتان را از این بابت راحت کنید.

اگر برای آموزشهای آنلاین از تبلت، کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می کنید، می توانید تعمیر این ابزارها را به تیم هوم سرویز بسپارید. برای تعمیر لپ تاپ دانش آموزی در سریعترین زمان ممکن و با هزینه مناسب، به تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه هوم سرویز اعتماد کنید.

2- تکالیف فرزند خود را پیگیری کنید:

آموزش مجازی دانش آموزان، مانند کلاس حضوری معلم نیست که معلم از دانش آموز تکلیف بخواهد و این موضوع باعث می شود که بسیاری از دانش آموزان درگیر بازی و کارهای دیگر شوند و تکالیف خودشان را انجام ندهند.

برای اینکه یادگیری دروس بهتر انجام شود و کلاسهای مجازی تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، حتما تکالیف فرزند خودتان را از معلم ها بپرسید و از فرزند خودتان تکالیف را بخواهید تا انجام داده و به شما تحویل دهد. این کار باعث می شود که دانش آموز متعهد به انجام تکالیف شود و بتواند بهتر دروس را یاد بگیرد.

برای اینکه فرزندتان را به انجام تکالیف تشویق کنید، می توانید برای او جایزه تعیین کنید، مثلا بگویید با انجام تکالیفش می تواند نیم ساعت به انجام بازی موردعلاقه اش بپردازد یا می تواند خوراکی موردعلاقه اش را بخورد.

توصیه می کنیم که هرگز برای انجام ندادن تکالیف کودک خودتان را سرزنش نکنید، چون این کار هم می تواند در سلامتی روحی و اعتماد به نفس او تاثیر منفی بگذارد و هم باعث می شود که خودتان ناراحت و عصبانی شوید!

پیگیری تکالیف مدرسه
پیگیری تکالیف مدرسه

3- فرزندتان را به تعامل در کلاس ترغیب کنید:

بعضی از دانش آموزان خجالت می کشند که در کلاس های مجازی تعامل کنند یا سوالات خودشان را بپرسند. توصیه می کنیم که فرزند خودتان را به پرسیدن سوال و تعامل کردن در کلاس تشویق کنید تا این کار را انجام دهد و بیشتر درگیر کلاس شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

درگیر شدن در کلاس، کمک می کند که هم فرزند شما بهتر بتواند مفاهیم مختلف را یاد بگیرد و هم کمک می کند که حواسش هنگام کلاس به کارهای دیگری پرت نشود و بتواند به خوبی مطالب را یاد بگیرد.

همچنین سعی کنید که از معلم ها بخواهید تعاملات بیشتری با دانش آموزان انجام دهند و از آنها سوالات کوچک بپرسند تا دانش آموز حواسش را بیشتر روی یادگیری بگذارد.

4- برای فرزندتان زمان انجام تکالیف تعیین کنید:

آموزش مجازی، به خاطر ماهیت مجازی بودنش کنترل چندانی روی دانش آموزان ندارد. به همین خاطر خودتان باید این کار را انجام دهید و زحمت این کار روی دوش شماست. توصیه می کنیم که این نظم را به فرزند خودتان یاد بدهید که برای دروس خودش زمان خاصی را بگذارد و در زمان های دیگر اجازه دهید که به بازی و کارهای دیگری بپردازد.

خیلی از والدین این کار را انجام نمی دهند و فرزند آنها یک سره درگیر بازی های کامپیوتری و سرگرمی های دیگر است و نمی تواند تکالیف خودش را انجام دهد، به خاطر این موضوع خود والدین مجبور می شوند که به فرزندشان کمک کنند تا امتحانات را انجام دهد و این موضوع اصلا خوب نیست؛ چون باعث می شود که فرزند شما فقط سال تحصیلی را بگذراند و از آن استفاده ای نکند و چیزی یاد نگیرد.

همانطور که یاد نگرفتن دروس یک سال تحصیلی، می تواند روی سال های بعدی هم تاثیر بگذارد و باعث شود که خیلی از مفاهیم برای دانش آموز مبهم باشند؛ پس حتما برای فرزند خودتان زمان بازی کردن و درس خواندن را تعیین کنید و از او بخواهید که به آن زمان ها متعهد باشد تا نتیجه بهتری بگیرند و دغدغه درسهایشان را نیز نداشته باشند.

بهتر است فرزندتان را عادت دهید که پشت میز بنشیند و درسهایش را بخواند و تکالیفش را انجام دهد. برای ساخت میز تحریر می توانید این کار را به هوم سرویز بسپارید تا میز تحریر فرزند شما را به زیباترین شکل ممکن بسازند تا هنگام درس خواندن و مشق نوشتن راحت باشند و بتوانند تکالیفشان را به خوبی انجام دهند.

آموزش مجازی
آموزش مجازی

5- با علم فضای مجازی بیشتر آشنا شوید:

بچه های امروز بسیار هوشمندتر از نسل های قبل هستند و به راحتی می توانند با موبایل و تبلت و کامپیوتر هر کاری را انجام دهند، در حالی که بسیاری از والدین علم کار با این وسایل را ندارند و با فضای مجازی به خوبی آشنا نیستند. این موضوع باعث می شود که نتوانند به خوبی به فرزند خودشان نظارت کنند و کنترل کافی داشته باشند.

توصیه می کنیم که به عنوان والدین دانش آموز، یاد بگیرید که چطور با فضای مجازی و تکنولوژی کار کنید تا بتوانید کنترل بیشتری روی فرزند خودتان داشته باشید.

حواستان باشد که در فضای اینترنت، فرزند شما می تواند به هر نوع محتوایی دسترسی داشته باشد و این وظیفه شماست که این موضوع را کنترل کنید و باید اطلاعات کافی در این زمینه را یاد بگیرید.

6- فضای مناسب یادگیری را فراهم کنید:

یادگیری در فضایی که اجازه نمی دهد فرد تمرکز کافی داشته باشد، کار سختی است. به همین خاطر توصیه می کنیم که به عنوان والدین دانش آموز، حتما برای آموزش مجازی دانش آموزان محیط مناسبی را فراهم کنید که امکان تمرکز و یادگیری را به فرزندتان بدهد.

برای اینکه چنین محیطی را فراهم کنید، توصیه می کنیم که عوامل حواس پرتی را دور کنید و از ایجاد سر و صدا و مزاحمت خودداری کنید تا تمرکز کافی برای آموزش ها وجود داشته باشد. همچنین سعی کنید فرزندتان را در جایی بنشانید که کنترل کافی روی او داشته باشید و در صورتی که متوجه شدید حواسش به کلاس نیست و درگیر کار دیگری شده است، از او بخواهید که تمرکز خودش را مجددا روی کلاس بگذارد تا مطالب را بهتر یاد بگیرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟
آموزش مجازی دانش آموزان
آموزش آنلاین

7- رفت و آمدها و مهمانی ها را کنترل کنید:

در زمان آموزش مجازی دانش آموزان، کمتر به موضوعاتی مانند زمان خواب و بیداری دانش آموز توجه می شود و ممکن است به مهمانی هایی بروید که تا نیمه شب طول بکشد و دانش آموز دیر بخوابد. دیر خوابیدن باعث می شود که فرزند شما برای کلاس انرژی کافی نداشته باشد و این موضوع باعث عدم تمرکز و ایجاد مشکلات در یادگیری مطالب می شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که در زمان آموزش مجازی، سعی کنید زمان خواب و بیداری فرزند خودتان را کنترل کنید تا خواب مناسب و با کیفیت شبانه را داشته باشد و بتواند به خوبی در کلاس حاضر شود و تمرکز کافی داشته باشد.

همچنین باید زمان هایی که مهمان به خانه خودتان می آید را هم کنترل کنید، چون تمرکز دانش آموزان در حضور مهمانان بسیار سخت است و این موضوع باعث می شود که تمرکز کردن روی درس واقعا برایشان دشوار باشد.

یادگیری بهتر در آموزش مجازی
یادگیری بهتر دانش آموزان در آموزش مجازی

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره آموزش مجازی دانش آموزان صحبت کردیم و گفتیم که چه نکاتی را باید در حین آموزش دیدن فرزندتان رعایت کنید تا کمک کنید بهتر دروس خود را یاد بگیرد و آموزش مجازی برایش تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

نکات گفته شده در این مقاله کمک می کنند که مدیریت فرزندتان بهتر انجام شود و بتواند به خوبی به درس هایش رسیدگی کنید. توصیه می کنیم که این نکات را با صبر و حوصله کافی رعایت کنید و از سرزنش کردن فرزند خودتان یا انجام رفتارهای وسواسی برای یادگیری بیشتر خودداری کنید؛ چون صبور نبودن و وسواسی شدن، باعث می شود که هم خودتان و هم فرزندتان بسیار اذیت شوید و به جای یادگیری بیشتر، دانش آموز از یاد گرفتن دروس بترسد و در آینده هم این تاثیر بد در او به جا بماند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با نکات مهم حین آموزش مجازی دانش آموزان آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل ممکن این نکات را رعایت کنید تا فرزندتان آموزش مجازی موثری را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا