رایانه و تکنولوژی

مشکلات برنامه شاد برای معلمان

راه حل مشکلات برنامه شاد به همراه ویدئو

با فراگیر شدن ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش اقدام به طراحی و ساخت سامانه شاد کرد که توانست با استفاده از این سامانه، آموزش دانش آموزان را به صورت مجازی برگزار کند و این موضوع مزیت های بسیار زیادی برای دانش آموزان و معلمان داشت؛ اما در کنار مزیت های زیاد سامانه شاد، مشکلاتی هم در این برنامه وجود دارد. مشکلات برنامه شاد برای معلمان باعث شده اند که بسیاری از معلمان از این برنامه ناراضی باشند و نتوانند کلاس های خودشان را با کیفیت و اثرگذاری کافی برگزار کنند.

در این مقاله می خواهیم در مورد مشکلات برنامه شاد برای معلمان صحبت کنیم و برای حل این مشکلات راه حل هایی را ارائه بدهیم که معلمان بتوانند با به کارگیری راه حل های گفته شده، مشکلات خودشان را کمتر کنند و راحت تر از این برنامه استفاده کنند.

فهرست مطالب

اگر مشغول به تدریس هستید و می خواهید به خوبی با برنامه شاد کار کنید، در این نوشته با ما همراه باشید.

آموزش مجازی
آموزش مجازی

مشکلات برنامه شاد برای معلمان

از جمله مشکلات برنامه شاد برای معلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- سرعت پایین برنامه شاد:

یکی از مشکلاتی که معلمان با آن مواجه هستند و باعث اذیت آنها می شوند، این است که سرعت برنامه شاد گاهی اوقات بسیار پایین است و این مشکل باعث می شوند که نتوانند کلاس ها را به صورت آنلاین برگزار کنند.

گاهی اوقات این مشکل باعث جابه‌جا شدن زمان کلاس ها می شود که همین موضوع، برنامه معلمان را کاملا به هم می ریزد و باعث می شود نتوانند به خوبی زندگی عادی خودشان را داشته باشند. حتی گاهی اوقات معلمان به خاطر سرعت پایین شاد نمی توانند به راحتی لایو برگزار کنند و این مشکل باعث می شود که کلاس ها در زمان مقرر برگزار نشوند و تمامی برنامه های مدارس به هم بریزد!

برای حل این مشکل قطعا باید سازندگان برنامه شاد فکری جدی کنند و سرور این برنامه را ارتقا دهند تا بتواند میزبان حجم زیاد دانش آموزان و معلمان باشد و با کندی سرعت مواجه نشود. اما برای اینکه بتوانید به صورت موقتی این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که در زمان کندی سرعت شاد، حتما نسخه وب شاد را هم بررسی کنید تا ببینید با کندی سرعت مواجه است یا خیر. خیلی اوقات ممکن است نسخه وب شاد مشکلی نداشته باشد و به راحتی از آن استفاده کنید.

مشکلات برنامه شاد برای معلمان
مشکلات برنامه شاد برای معلمان

2- هزینه بالای اینترنت:

برخی از معلمان ادعا می کنند که برنامه شاد سرعت مناسبی ندارد و نمی توانند به خوبی کلاس های خودشان را در آن برگزار کنند، این مشکل باعث شده است که خیلی از معلمان به جای شاد دانش آموزان را در واتس آپ منتقل کنند و آنجا به ادامه کلاس ها بپردازند.

این موضوع باعث می شود که مجبور باشند هزینه بالایی را برای اینترنت پرداخت کنند که اصلا برایشان به صرفه نیست! برخی از معلمان هم برای صرفه جویی در این زمینه، کمتر دانش آموزان را پیگیری می کنند و کلاس ها را کوتاه تر برگزار می کنند.

برای رفع مشکل هزینه های اینترنت، توصیه می کنیم که از اینترنت خانگی استفاده کنید که بسته های نامحدود دارد و برای حجم زیاد اینترنت هزینه ای پرداخت نکنید. این موضوع در هزینه های شما صرفه جویی می کند و باعث می شود که پول کمتری بابت اینترنت بپردازید.

3- فرار دانش آموزان از تکالیف و آزمون:

معلمان زیادی از این موضوع شکایت دارند که برنامه شاد به خاطر سرعت پایینی که دارد، اجازه نمی دهد آزمون برگزار کنند یا به خوبی از دانش آموزان خود سوال بپرسند. چون گاهی اوقات ویس دانش آموزان ارسال نمی شود و این موضوع باعث می شود که دانش آموزان به راحتی بتوانند از جواب به سوالات فرار کنند!

این مشکلات شدیدا روی کاهش کیفیت و افت اثرگذاری کلاس های مجازی تاثیر دارد و باعث می شود که دانش آموزان نتوانند به خوبی دروس را یاد بگیرند و چون معلم هم نمی تواند نظارتی روی آنها داشته باشد، این مشکل همچنان ادامه دار خواهد بود!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب نرم افزار و بازی هم ارائه میده؟

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که از نسخه وب شاد استفاده کنید و تا حد امکان سعی کنید دانش آموزان را پیگیری کنید و نمره ای برای پاسخ به سوالات و انجام تکالیف در نظر بگیرید تا با این کار بتوانید آنها را به پیگیری دروس ترغیب کنید و کلاس شما اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

ویدئوی رفع مشکلات برنامه شاد
رفع مشکلات برنامه شاد

اما چطور می توان این مشکلات را حل کرد؟ برای حل مشکلات برنامه شاد، ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

ویدیو راه حل مشکلات برنامه شاد برای معلمان

در ادامه ویدیویی را برای شما قرار داده ایم که در این ویدیو را حل مشکلات برنامه شاد برای معلمان گفته شده است و می توانید با مشاهده آن، برخی از مشکلات برنامه شاد را حل کنید و راحت تر از این برنامه استفاده کنید.

آموزش کار با برنامه شاد

برنامه شاد بخش های مختلفی دارد که هرکدام از این بخش ها امکانات را به شما ارائه می دهند. در ادامه ویدیویی برایتان قرار داده ایم که با مشاهده آن، می توانید کار با بخش های مختلف اپلیکیشن شاد را به خوبی یاد بگیرید.

آموزش تنظیمات برنامه شاد

برنامه شاد مانند هر برنامه دیگری، تنظیماتی دارد که می توانید با استفاده از آنها، این برنامه را برای خودتان شخصی سازی کنید و امنیت آن را افزایش دهید. در ادامه برایتان ویدیویی قرار داده ایم که می توانید با مشاهده آن، با تنظیمات مختلف برنامه شاد آشنا شوید و بتوانید به خوبی آنها را برایتان خودتان شخصی سازی کنید.

در این نوشته با مشکلات برنامه شاد برای معلمان آشنا شدید و به کمک یک ویدئوی آموزشی، با روش حل این مشکلات آشنا شدید. شما می توانید ویدئوی آموزش نصب برنامه شاد را در هوم سرویز ببینید تا این اپلیکیشن را به راحتی روی گوشی موبایل خود نصب کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب نرم افزار و بازی هم ارائه میده؟

از آنجایی که شما به عنوان معلم باید محتواهای جذابی برای آموزش درست کنید، باید کار با نرم افزارهای تولید محتوا را به خوبی بلد باشید. در یکی از مطالب هوم سرویز با بهترین نرم افزارهای تولید محتوا برای معلمان و روش کار با آنها آشنا خواهید شد و می توانید با استفاده از این نرم افزارها، محتواهای جذاب و حرفه ای برای تدریس درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا