برقکاری ساختمان

سرویس کولر حتی در ایام تعطیل!

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سرویس کولر آبی و سرویس کولر گازی، کاری است که انجام آن بسیار ضروری است و می تواند تعیین کننده این باشد که کولر شما در فصل گرما به خوبی کار کند یا خیر.

متاسفانه خیلی از افراد سرویس کولر را پشت گوش می اندازند و این موضوع باعث می شود که کولر آنها دچار مشکلات جدی شود و نتواند جوابدهی مناسب برای فصل گرما را داشته باشد.

شما باید بدانید که سرویس کولر چه اهمیتی در کارکرد آن دارد و چرا مهم است که این کار به صورت منظم انجام شود. به همین خاطر می خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که سرویس کولر چیست و شامل چه چیزهایی می شود و چرا برای کارکرد کولر شما، اهمیت حیاتی دارد.

اگر از دسته افرادی هستید که فکر می کنید سرویس کولر یک هزینه اضافی است و کمکی به شما نمی کند، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا این موضوع را به صورت کامل باهم بررسی کنیم.

خدمات سرویس کولر آبی و سرویس کولر گازی به چه دردی می خورند؟

سرویس کولر شامل کارهایی می شود که برای نگهداری کولر ضروری هستند و انجام آنها، می تواند در افزایش طول عمر کولر شما اهمیت زیادی داشته باشد.

کارهایی که در سرویس کولر آبی انجام می شود، شامل موارد زیر است:

1- تعویض قطعات آسیب دیده:

گاهی اوقات ممکن است قطعات کولر آبی شما به خاطر کارکرد زیاد یا عدم سرویس به موقع، آسیب دیده باشند و اگر این قطعات را تعویض نکنید، ممکن است به مشکل بخورید.

مثلا گاهی اوقات ممکن است شناور کولر خراب باشد و نتواند به خوبی آب کف کولر را تنظیم کند، این موضوع می تواند در عملکرد پمپ و در عملکرد کلی کولر مشکلات جدی ایجاد کند.

در سرویس کولر آبی مشکلات این کولر به صورت کامل بررسی می شود و قطعاتی که نیاز به تعویض داشته باشند، اصلاح خواهند شد تا کولر بتواند عملکرد خوبی را از خود نشان بدهد.

2- تعویض پوشال کولر آبی:

اگر کولر آبی شما از نوع پوشالی یا سلولزی باشد، هرچند وقت یکبار نیاز به این دارید که کولر خودتان را سرویس کنید و پوشال یا سلولزهای آن را تعویض کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

قدیمی بودن پوشال های کولر، می تواند باعث شود که کولر باد گرم به محیط خانه وارد کند و قدرت خنک کنندگی خودش را از دست بدهد، به همین خاطر ضروری است که سرویس کولر به موقع انجام شده و پوشال های کولر در زمان مناسب تعویض شوند.

این خدمت هم کار دیگری است که در خدمات سرویس کولر آبی انجام می شود.

3- روغن کاری کولر آبی:

قطعات کولر آبی فلزی هستند و برخورد آنها با یکدیگر، نیاز به روغن کافی دارد تا دچار خوردگی و خرابی های جدی نشوند و یا سر و صدای زیادی ایجاد نکنند. به همین خاطر است که روغن کاری پروانه، یاتاقان و موتور کولر آبی، یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود تا کولر آبی بتواند درست کار کند.

به همین خاطر یکی از مهمترین خدماتی که در سرویس کولر آبی انجام می شود، روغن کاری کولر آبی است.

سرویس کولر آبی سلولزی

4- شستشوی کولر آبی:

یکی دیگر از کارهایی که ممکن است کولر شما به آن نیاز داشته باشد، شستشو و رسوب گیری کولر آبی است.

اگر آب شهری که در آن زندگی می کنید املاح زیادی داشته باشد و باعث ایجاد رسوب در کولر آبی شما شود، قطعا باید به فکر این موضوع باشید که هر چندوقت یکبار کولر آبی خودتان را رسوب گیری کنید تا از مشکلات جدی و کارکرد نادرست آن جلوگیری کنید

یکی از خدماتی که در سرویس کولر آبی می توانید از سرویس کار درخواست کنید تا برایتان انجام دهد، این است که رسوب گیری کولر انجام شود و کولر شما به صورت کامل شسته شده و تمیز شود.

5- تعمیر سیم کشی کولر آبی:

گاهی اوقات ممکن است بر اثر اتصالی و یا قطعی مکرر برق و یا ضرب دیدگی، سیم کشی کولر آبی دچار مشکل شود و نیاز باشد که سیم کشی مجددا انجام شده و یا تعمیر شود.

حل این مشکل نیز جزو خدمات سرویس کولر آبی است که می توانید از سرویس کار درخواست کنید تا به صورت جداگانه این کار را برایتان انجام دهد.

6- اصلاح کانال کشی کولر آبی:

شبکه کانال کولر آبی، یکی از بخش های مهمی است که اهمیت زیادی در خنک شدن فضای خانه دارد و اگر درست و اصولی انجام نشده باشد، نیاز است که آن را اصلاح کرده و مجددا کانال کشی کولر آبی را انجام دهید.

اگر خانه شما به صورت مناسب خنک نمی شود و ساعت ها طول می کشد تا هوای خانه خنک تر شود، باید بگوییم احتمالا کانال کشی کولر شما مشکل دارد و باید آن را اصلاح کنید.

برای حل این مشکل هم می توانید روی سرویس کار کولر آبی خودتان حساب کنید و از او بخواهید به صورت جداگانه این کار را برایتان انجام دهد.

سرویس کولر آبی

سرویس کولر گازی شامل چه خدماتی است؟

کولر گازی هم مانند کولر آبی، به سرویس کولر نیاز دارد و این خدمت باعث می شود که عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان بدهد.

سرویس کولر گازی شامل خدمات زیر است:

1- نشتی گیری گاز کولر:

گاهی اوقات ممکن است گاز کولر شما نشتی داشته باشد و این موضوع باعث شود که شما مدام نیاز به شارژ گاز کولر گازی خودتان داشته باشید، شارژ کردن مداوم گاز کولر می تواند هزینه های زیادی برایتان داشته باشد، به همین خاطر نیاز است که کار نشتی گیری گاز کولر را انجام دهید تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

این خدمات را می توانید در سرویس کولر گازی، از سرویس کار خودتان درخواست کنید.

2- شستشوی مدار کولر گازی:

مدار کولر گازی هر چند وقت یکبار نیاز به شستشو دارد تا دچار مشکل نشود و بتواند به خوبی کار خودش را انجام دهد. عدم شستشوی مدار کولر گاز، باعث می شود که در کارکرد کولر اختلال ایجاد شود و نتوانید بازدهی مناسبی را از آن دریافت کنید.

به همین خاطر است که باید حواستان به شستشوی مدار کولر گازی باشد و در زمان سرویس کولر گازی خودتان، می توانید این خدمات را از سرویس کار کولر خودتان دریافت کنید.

3- تعویض فیلتر درایر:

فیلتر درایر وظیفه جذب رطوبت ها و مواد مضر را در سیستم کولر گازی انجام می دهد و اگر این فیلتر قدیمی شود و یا کارآیی نداشته باشد، باید سریعا آن را تعویض کنید، در غیر اینصورت ممکن است کولر گازی شما صدمات جدی ببیند.

تعویض فیلتر درایر معمولا دیر به دیر انجام می شود و سرویس کار می تواند تشخیص دهد که این فیلتر نیاز به تعویض دارد یا خیر. اگر هنگام سرویس کولر گازی خودتان متوجه شدید که فیلتر درایر باید تعویض شود، توصیه می کنیم حتما این موضوع را از سرویس کار خودتان بخواهید تا به بهترین شکل ممکن آن را برایتان انجام دهد.

4- شارژ گاز کولر:

شارژ گاز کولر گازی یکی دیگر از مواردی است که کولر شما به آن نیاز دارد تا بتواند بهتر وظیفه خودش را انجام دهد. به همین خاطر خیلی مهم است که این کار را جدی بگیرید، چون در صورتی که کولر گاز نداشته باشد یا میزان گاز موجود در آن کم باشد، باد گرم تولید می کند و نمی تواند قدرت خنک کنندگی مناسبی داشته باشد.

برای جلوگیری از این مشکل و شارژ گاز کولر خودتان، می توانید در هنگام سرویس کولر گازی از سرویس کار بخواهید تا گاز کولر را نیز برایتان شارژ کند و آن را به اندازه مناسب تنظیم کند.

5- تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی:

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در سرویس کولر گازی خودتان از این خدمات استفاده کنید، تعمیر و تعویض قطعات کولر گازی است.

ممکن است قطعات کولر گازی شما دچار مشکل شده باشند و به درستی کار نکنند، در این هنگام شما می توانید از سرویس کار خودتان بخواهید که این قطعات را تعمیر و یا آنها را تعویض کند تا کولر شما بدون هیچ مشکلی بتواند به فعالیت خودش ادامه بدهد و در آینده برای شما مشکل ساز نباشد.

سرویس کولر گازی

چرا سرویس کولر در تابستان مهم است؟

در تابستان کولرها بیشتر از هر فصل دیگری کار می کنند و هر روز از آنها برای خنک کردن خانه استفاده می شود. به همین دلیل در این فصل کولر نیاز به نگهداری بسیار بیشتری از فصل های دیگر دارد و مهم است که سرویس کولر در تابستان را جدی بگیرید.

اگر در فصل تابستان به کولر خودتان رسیدگی نکنید، ممکن است بر اثر کار زیاد مشکلاتی برای کولر ایجاد شود که در کارکرد آن اختلال ایجاد کند و یا عمر کولر را کاهش دهد.

مثلا ممکن است به خاطر کار زیاد، تسمه کولر پاره شود، سیستم برق کولر مشکل پیدا کند، به موتور کولر فشار وارد شود و خیلی اتفاقات دیگر.

به همین خاطر توصیه می کنیم که سرویس کولر در تابستان را حداقل یک بار برای کولر خودتان انجام دهید تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از کولر خودتان استفاده کنید.

کولر
نگهداری درست کولر گازی

سرویس دوره ای کولر، خدمتی که می تواند خیال شما را راحت کند!

اکثر افراد به قدری درگیر کار و زندگی می شوند که یادشان می رود کولر خانه را سرویس کنند و یا به آن رسیدگی های لازم را داشته باشند. به همین خاطر خیلی مهم است که این کار را از سر خودمان باز کنیم و به کسی بسپاریم که آن را به بهترین شکل ممکن و در زمان مناسب برایمان انجام دهد.

خدمات سرویس دوره ای کولر خدمتی است که می تواند خیال شما را از بابت سرویس کولر راحت کند. شما با استفاده از این خدمات، می توانید تمامی کارهای رسیدگی و سرویس کولر خودتان را به شخصی متخصص بسپارید و با خدمات او، می تواند خیالتان از بابت سالم بودن و کارکرد مناسب کولر راحت باشد.

همچنین دیگر نیازی نیست که خودتان دغدغه این را داشته باشید که چه زمانی باید کولر سرویس شود و یا چه کارهایی برای نگهداری از آن باید انجام دهید، چون کسی که خدمات سرویس دوره ای کولر را از او دریافت می کنید، طبق زمانبندی مناسب این کارها را برایتان انجام خواهد داد.

سرویس کولر در زمستان؟؟؟

شاید برایتان عجیب باشد که سرویس کولر در زمستان دیگر از کجا آمده است؟ باید بدانید که سرویس کولر در سال دوبار انجام می شود، اولین زمان مناسب زمانی است که می خواهید از کولر استفاده کنید و درست قبل از آن نیاز است که یک سرویس کامل برای کولر انجام شود.

معمولا از اواخر بهار یا اوایل پاییز ما شروع به استفاده از کولر می کنیم و در این زمان می توانید یک سرویس کامل برای کولر خودتان انجام دهید تا برای کار کردن آماده شود.

زمان دیگری که برای سرویس کولر مناسب است، بعد از استفاده از کولر است، از فصل پاییز معمولا دیگر به کولر خودتان نیازی ندارید و می توانید در پاییز یا زمستان یک سرویس دیگر برای کولر انجام دهید تا آن را از سرما و آلودگی در امان نگاه دارید.

معمولا کولرهای آبی در پشت بام قرار دارند و به همین خاطر ضروری است که آنها را برای رسیدن فصل زمستان آماده کنیم تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

عدم رسیدگی به کولر و آماده نکردن آن برای فصل سرما، باعث می شود که کولر دچار یخ زدگی شده و عملکردش کاهش پیدا کند و همچنین میکروب و آلودگی های زیادی در کولر ایجاد خواهد شد.

سرویس کولر در زمستان شامل چه کارهایی است؟

در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که سرویس کولر در فصل زمستان، شامل چه کارهایی می شود، پس در ادامه با ما همراه باشید:

1- خالی کردن آب کف کولر:

آب کف کولر وقتی بعد از استفاده از آن باقی بماند، می تواند گندیده شود و در تابستان بوی بد و آلودگی زیادی را وارد خانه ما می کند. همچنین با بارش های زمستانی این آب بیشتر می شود و تبدیل به مکانی برای رشد میکروب و باکتری خواهد شد.

به همین خاطر نیاز است که در سرویس کولر آبی در فصل زمستان، حتما آب کف آن را خالی کرده و کف کولر را بشویید تا از رشد آلودگی ها در آن جلوگیری کند.

2- روغن کاری کولر:

یخ زدگی و رطوبت در فصل سرما، می تواند آهن را بسیار آسیب پذیر کند و باعث شود که قطعات فلزی کولر، دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند، به همین خاطر خیلی مهم است که در سرویس زمستانی کولر آبی، حتما قطعات آن را روغن کاری کرده و چرب کنید تا دچار خوردگی و خرابی نشوند.

توصیه می کنیم این کار را با دقت و حوصله انجام دهید و موتور کولر و پروانه را به صورت کامل روغن کاری کنید تا همچنان سالم بمانند و از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

3- پوشاندن کولر:

تا به اینجا گفتیم که چه کارهایی برای جلوگیری از خراب شدن قطعات کولر انجام دهید، حالا در کنار این موارد، باید به این موضوع هم دقت کنید که کولر را به خوبی بپوشانید تا در زیر برف و باران، رطوبت زیادی به آن نفوذ نکند و خراب نشود.

همانطور که می دانید کولر آبی از فلز ساخته شده است و بدنه آن و قطعات داخلی آن فلزی هستند، رطوبت و باران می تواند باعث از بین رفتن آهن شود و این موضوع عمر کولر آبی شما را کاهش خواهد داد. به همین خاطر توصیه می کنیم حتما با یک پوشش مناسب، کولر خودتان را بسته بندی کنید و آن را بپوشانید تا رطوبت به راحتی در آن نفوذ نکند.

4- عایق کاری کولر:

گاهی اوقات ممکن است کولر آبی به عایق کاری نیاز داشته باشد. همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، بدنه کولر کاملا از آهن ساخته شده است و ممکن است به خاطر خوردگی آهن و یا پوسیدگی آن، بدنه یا کف کولر آبی سوراخ شده باشد. به همین خاطر احتمالا نیاز به عایق کاری کولر خواهیم داشت.

عایق کاری کولر در فصل تابستان، به خاطر گرمای زیاد هوا مناسب نیست و ممکن است گرمای هوا باعث شود که عایق به خوبی به بدنه کولر نچسبد، اما در فصل پاییز یا زمستان که هوا سرد است، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید و بدنه کولر خودتان را کاملا ترمیم کنید.

راهکارهای رفع پوسیدگی کولر
سرویس کولر

نکات مهم در سرویس کولر آبی

در ادامه می خواهیم در مورد نکات مهم در سرویس کولر آبی صحبت کنیم و بگوییم که در سرویس این نوع کولر، باید به چه نکاتی توجه کنید. پس در ادامه همراه ما باشید:

1- قطع کردن برق کولر:

قبل از اینکه به سرویس کولر خودتان بپردازید، توصیه می کنیم حتما از قطع بودن برق کولر مطمئن شوید. شاید تعجب کنید که چه نیازی به قطع کردن برق کولر وجود دارد، اما باید بدانید که گاهی اوقات ممکن است بدنه کولر برق داشته باشد و این موضوع باعث شود شما دچار برق گرفتگی شوید.

2- تمیز کردن دریچه ها و بدنه کولر:

ابتدا نوبت دریچه های کولر است. آنها را از جای خودشان خارج کرده و پوشال هایشان را کاملا جدا کنید و دریچه ها را با آب و فرچه بشویید تا کاملا تمیز شوند. پوشال ها را هم می توانید با شیلنگ آب بشویید یا اگر نیاز به تعویض دارند، حتما آنها را با پوشال های جدید عوض کنید.

3- بررسی موتور کولر:

می توانید موتور کولر را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. روغن کاری موتور را هم فراموش نکنید و به صورت کامل آن را روغن کاری کنید تا نرم تر کار کند.

اگر موتور کولر شما نیاز به سرویس دارد، حتما آن را از جای خود جدا کرده و برای سرویس به یک متخصص بدهید تا به بهترین شکل این کار را برایتان انجام دهد.

4- بررسی تسمه:

تسمه کولر آبی یکی از بخش هایی است که می تواند اهمیت زیادی در کارکرد کولر داشته باشد. تسمه باید با اندازه ای مناسب باشد تا بتواند دور موتور را به پروانه منتقل کرده و باد بیشتری به داخل محیط خانه منتقل کند.

بررسی کنید که تسمه کولر شما کاملا اندازه باشد و کوچک یا بزرگ نباشد و سپس سلامت آن را بررسی کنید، اگر تسمه دارای خوردگی و خرابی باشد، توصیه می کنیم آن را تعویض کنید.

5- بررسی پروانه کولر:

یکی دیگر از کارهایی که باید در سرویس کولر آبی انجام دهید، بررسی پروانه آن است. پروانه را چند بار با دست بچرخانید و ببینید که به خوبی می چرخد یا خیر. اگر مانعی در مسیر پروانه باشد که سرعت آن را کم کند و یا اگر پروانه خم شده باشد، باید آن را ترمیم کنید تا مشکلی در کارکرد کولر ایجاد نکند.

روغن کاری را هم در قسمت یاتاق انجام دهید تا گردش پروانه نرم تر باشد و سر و صدای کمی ایجاد کند.

6- بررسی شناور کولر:

شناور بخشی است که کمک می کند آب کافی در کف کولر وجود داشته باشد تا پمپ بتواند آن را روی پوشال ها هدایت کند.

به همین خاطر باید شناور را بررسی کنید که کاملا سالم باشد و تنظیم درستی داشته باشد. اگر شناور کولر شما خراب است، توصیه می کنیم حتما آن را تعویض کنید تا از مشکلات جدی برای پمپ کولر خودتان جلوگیری کنید.

لوله آب متصل به شناور را هم بررسی کنید و مطمئن شوید که به خوبی می تواند آب را وارد کولر کند و مشکلی ندارد.

7- بررسی پمپ کولر:

پمپ کولر را هم به صورت کامل بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی ندارد. همچنین لوله های آب که از پمپ به پوشال ها می رسند را بررسی کنید تا سوراخ نباشند. با بررسی این موارد می تواند اطمینان حاصل کنید که پمپ کولر به خوبی کار می کند.

8- شستشوی کف کولر:

کف کولر قسمت دیگری است که باید آن را بررسی کنید، آب موجود در کف کولر را خالی کرده و کف را به خوبی با استفاده از مواد شوینده و فرچه بشویید تا آلودگی های موجود در آن از بین بروند.

سپس بررسی کنید که کف کولر خراب نباشد و اگر سوراخی مشاهده کردید، حتما از عایق برای پوشاندن آن استفاده کنید.

9- کلید و سیستم برق کولر:

در انتها نیاز است که کلید کولر و سیستم برق آن را بررسی کنید تا خیالتان راحت شود که کولر شما می تواند به خوبی کار کند و کلید روشن کردن پمپ، دور تند و کند به خوبی کار می کنند و مشکلی در سیستم برق کولر وجود ندارد.

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی
روش تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

هزینه سرویس کولر آبی در هوم سرویز

در ادامه می توانید هزینه های مربوط به خدمات سرویس کولر آبی را مشاهده کنید و هرکدام از خدمات موردنیاز خودتان را بررسی کنید تا قیمت مناسب آنها را داشته باشید.

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

هزینه سرویس کولر گازی در هوم سرویز

سرویس کولر گازی معمولا هزینه های مختلفی دارد که در ادامه می توانید آنها را مشاهده کنید، این جدول کمک می کند که بهترین قیمت های سرویس کولر گازی را داشته باشید و هزینه مناسبی را برای این کار بپردازید.

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

خدمات سرویس کولر هوم سرویز

سرویس کولر یکی از خدمات پرطرفدار هوم سرویز است که در آن شما می توانید درخواست سرویس کولر آبی و یا سرویس کولر گازی خودتان را ثبت کنید و این خدمات را به راحتی و در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید.

برای سفارش این خدمات، کافیست اپلیکیشن هوم سرویز را روی گوشی موبایل خودتان نصب کنید، خدمات موردنیاز را انتخاب کرده و درخواست آن را ثبت کنید.

سپس درخواست شما بررسی شده و یکی از همیاران آموزش دیده و حرفه ای هوم سرویز به محل شما اعزام می شوند تا این کار را برایتان انجام دهند.

همچنین تمامی خدماتی که از اپلیکیشن هوم سرویز دریافت می کنید، دارای گارانتی کیفیت خدمات هستند و هیچ ریسکی در این زمینه برایتان وجود نخواهد داشت.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام . خواستم بپرسم همکاران از هوم سرویز که برای سرویس کولر تشریف میارن قطعات رو هم تامین می کنند؟ مثلا اگر نیاز به پوشال باشه یا قطعه ای از کولر نیاز به تعویض داشته باشه . این کار به چه صورت انجام میشه. همینطور میخواستم بپرسم همکاران شما فاکتور هم ارائه می کنند؟ من برای شرکتمون میخوام درخوست سرویس کولر آبی ثبت کنم و چون شرکت هست حتما فردی که تشریف میارن باید فاکتور ارائه کنند. اگر در این زمینه راهنمایی کنید ممنون میشم.

  2. من امسال تابستون از سرویس اسپلیت استفاده کردم. راضی بودم . از پشتیبانی هوم سرویز بخصوص تشکر می کنم برای اینکه من بخاطر مشکلی که برام پیش اومد مجبورم شدم چند بار تایم سرویس رو جابه جا کنم . اما همکاران پشتیبانی خیلی مودبانه هماهنگی ها رو انجام دادند .البته چیزی که مزید علت شد این بود که من گوشی ساده داشتم و نتونستم با اپلیکیشن ثبت سفارش کنم.بنابراین تلفنی درخواست دادم و هماهنگی ها رو هم تلفنی انجام دادم برای همین بود که خیلی پشتیبانی رو اذیت کردم.ممنون بابت زحماتتون

  3. ممنون بابت اطلاعات مفید همینطور لیست قیمت سروس کولر. قیمتها که شفاف باشه هم کار برای خود شما راحت تره هم خیال مشتری راحته که پول اضافی پرداخت نمیکنه . یکی از ارکان اصل بازاریابی جلب اعتماد مشتری هست.اگر واقعا بتونید اعتماد مشتریها رو به خودتون جلب کنید پشت سر هم مشتری خواهید داشت چون هر مشتری راضی با خودش چندین نفر دیگه رو میاره.امیدوارم تو کارتون موفق باشید و البته همیشه صادق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا