زیبایی

آیا استفاده از پرایمر و کانسیلر ضروری است؟

کاربرد صحیح پرایمر و کانسیلر در آرایش صورت

از آن روزها که آرایش تنها در رژ لب و کرم خلاصه می‌شد، زمان زیادی گذشته است. حالا کیف‌ های لوازم آرایشی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده و هر روز نام‌ های جدیدی می‌شنویم؛ از پرایمر و فاندیشن تا کانسیلر، هایلایتر و غیره. گاهی تشخیص کاربرد این لوازم از یکدیگر سخت و پیچیده می‌شود. ممکن است حتی ندانیم کدام را بهتر است استفاده کنیم و از خیر کدام یک می‌توان گذشت. در این میان شاید کاربرد پرایمر و کانسیلر برای خیلی‌ها گیج ‌کننده باشد. اگر می‌خواهید بدانید این دو، چه هستند و اصلاً به کار شما می‌آیند یا نه، این مقاله را بخوانید.

فهرست مطالب

خواندن این نوشته را به تمام افرادی که به آرایش کردن علاقه دارند و دوست دارند متدهای آرایش زیبا و جذاب را بدانند، توصیه می کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

در مورد کاربرد پرایمر و کانسیلر چه می‌دانید؟

کانسیلر بهتر است یا پرایمر؟ کدام را استفاده کنم؟ سوال‌هایی از این دست به ذهن خیلی‌ها می‌رسند. شاید فرق پرایمر و کانسیلر برای شما چندان محسوس نباشد، اما بدون شک برای یک آرایشگر این طور نیست. به عبارت دیگر، مسئولیت پرایمر و کانسیلر کاملاً از یکدیگر متفاوت است. اگر می‌خواهید ابهام هایتان برطرف شود، در ادامه همراه ما باشید.

پرایمر چیست و به چه کار می‌آید؟

اگر بخواهیم آرایش را به چند مرحله تقسیم کنیم، باید بگوییم که پرایمر مرحله اول است. یعنی درست بعد از آنکه مرطوب‌ کننده مناسب را به صورتتان زدید، نوبت پرایمر است. کمرنگ کردن خطوط و منافذ باز کاری است که این ماده آرایشی انجام می‌دهد تا پوست برای مرحله بعد که فاندیشن است، آماده شود.

به عبارت دیگر، کاربرد پرایمر زیرسازی اساسی و صاف کردن صورت است. اما پرایمر انواع مختلفی دارد و فقط متعلق به صورت نیست. اگر خط چشم یا سایه هم بخشی از میکاپ شما است، می‌توانید از پرایمر مخصوص پلک استفاده کنید.

قبل و بعد استفاده از پرایمر صورت
قبل و بعد استفاده از پرایمر صورت

آنچه که باید درباره فواید استفاده از پرایمر بدانید

تفاوت آرایش با پرایمر و بدون پرایمر را فقط زمانی متوجه می‌شوید که آن را استفاده کنید. وقتی قرار است یک کرم آرایشی سنگین مهمان صورتتان شود، باید مقدمات را هم آماده کرد. ما به شما می‌گوییم که چرا استفاده از پرایمر به سودتان است. در این ‌صورت درک تفاوت در کاربرد پرایمر و کانسیلر نیز برایتان ساده‌تر می‌شود.

آبرسانی پوست؛ شاداب به نظر می‌رسید

پرایمرهایی با فرمولاسیون آب یا ژل حاوی ترکیبات مرطوب‌ کننده مانند عصاره های ‌گیاهی هستند. نقش این ترکیبات هم کمک به لطافت و شادابی پوست است. کافی است یک قطره از این پرایمرها را به صورت بزنید. خشکی آن برطرف شده و تمام پوست صورتتان رفرش می‌شود.

کنترل چربی پوست؛ دیگر برق نمی‌زنید!

اگر چربی پوستتان آنقدر زیاد است که همیشه برق می‌زنید، پرایمر به شما یک صورت مات می دهد. در حقیقت بسیاری از پرایمرها با هدف مات کردن، بهبود ظاهر منافذ و کنترل تولید سبوم طراحی شده‌اند. اما خوب پرایمرهایی هم هستند که خواص آنتی ‌باکتریال و ضد ‌آکنه هم دارند و منافذ را تمیز نگاه می‌دارند. اگر مدام بیرون هستید، این پرایمرها به درد شما می‌خورند.

محافظت از خورشید؛ کمک به کرم ضد‌آفتاب

نیازی به تأکید نیست که کرم ضد‌ آفتاب چقدر برای مراقبت از پوست حیاتی است. اما اگر می خواهید محافظت در برابر آفتاب را دو‌ چندان کنید، سراغ پرایمر بروید. البته پرایمری که حاوی SPF است! جالب است بدانید که پرایمر فقط شما را از آفتاب مصون نگاه نمی‌دارد؛ بلکه دیگر عوامل استرس ‌زای محیطی هم هستند. نتیجه اینکه حتی از آسیب به سلول‌هایتان هم در امان می‌مانید.

صاف کردن پوست؛ خداحافظی با لک‌ها

پوشاندن لکه ‌های تیره روی پوست‌، شاید بدون آرایش کمی سخت باشد. اما یک پرایمر خوب می‌تواند به دادتان برسد و این لک‌های تیره یا حتی قرمز را پوشش دهد. در صورتی که پرایمرتان سرشار از ویتامین ‌هایی مانند B3 باشد، به مرور زمان این لک‌ها برای همیشه ناپدید می‌شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟
فواید استفاده از پرایمر؛ ناپدید کردن لک صورت
فواید استفاده از پرایمر؛ ناپدید کردن لک صورت

فاندیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

برای اینکه کاربرد پرایمر و کانسیلر را دقیق‌تر متوجه شوید، بهتر است بدانید که نقش فاندیشن در این میان چیست. وقتی پرایمر ناهمواری ‌های پوست را سر و سامان داد، صورت برای فاندیشن آماده است. در واقع، این ماده آرایشی رنگ یکنواخت و ظاهر صافی به پوست داده و هر ایرادی را پوشش می‌دهد. نکته دیگر اینکه بافت فاندیشن سنگین بوده و در شکل‌های کرم، پودر و مایع وجود دارد.

کانسیلر چیست و چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

پس از پرایمر و فاندیشن حالا وارد مرحله سوم آرایش شده‌اید. کانسیلر به کمک می‌آید تا لک‌ها و خطوط سرسختی را که فاندیشن از پس آنها بر نیامده، بپوشاند. پس کاربرد کانسیلر به نوعی، محکم ‌کاری و فقط برای قسمت‌ هایی است که هنوز صاف به نظر نمی‌رسند. بنابراین اگر احساس می‌کنید بعد از فاندیشن آرایشتان کامل شده، نیازی به استفاده از کانسیلر نیست.

باید اضافه کرد که انواع کانسیلر با توجه به شکل آن متفاوت است. مثلاً هم شکل مایع و هم استیکی، کرم و بالم را می‌توان به عنوان کانسیلر دور چشم مورد استفاده قرار داد. دیگر قسمت ‌های صورت مانند بالای ابروها، گوشه‌ های لب و بینی هم برای کاربرد کانسیلر ایده‌ آل هستند.

طرز استفاده از کانسیلر دور چشم
طرز استفاده از کانسیلر دور چشم

روش استفاده از پرایمر و کانسیلر چگونه است؟

حالا که همه چیز را درباره کاربرد پرایمر و کانسیلر می‌دانید، بد نیست با طرز استفاده از آنها هم آشنا شوید. نگران نباشید! قرار نیست کار سختی انجام دهید. فقط بهتر است آنها را درست به ‌کار ببرید تا در مرحله بعد، کرم آرایشی خوب روی صورتتان بنشیند.

پرایمر را چطور روی صورت به‌ کار ببریم؟

خوب؛ درست است که پرایمر اولین مرحله میکاپ است، اما پیش ‌نیاز هم دارد! یک کرم مرطوب‌ کننده سبک به صورت خود بزنید و کمی صبر کنید تا جذب شود. حالا مقدار کمی از پرایمر را روی پشت دست گذاشته و با نوک انگشتان روی صورت بمالید. این کار را از از گوشه ‌های بیرونی بینی شروع کنید و چند دقیقه‌ای منتظر بمانید تا در پوستتان بنشیند. اکنون دیگر می‌توانید به سراغ کرم گریم صورت بروید.

چند نکته دیگر را هم لازم است درباره پرایمر بدانید:

  • در استفاده از پرایمر زیاده ‌روی نکنید. یک قطره کوچک به اندازه کشمش برای تمام پوست کفایت می‌کند؛
  • اگر پوستتان زیادی بی‌ رنگ است، از پرایمر رنگی کمک بگیرید تا کمی درخشش چاشنی صورتتان شود؛
  • سعی کنید پرایمر و فاندیشن خود را با هم هماهنگ کنید. مثلاً اگر از پرایمر با پایه آب استفاده می‌کنید، فاندیشن با پایه آب را هم انتخاب کنید؛
  • پرایمر را برای دور چشم و پشت پلک‌ها نیز به‌ کار ببرید تا هم آرایشتان یکدست شود و هم خطوط پنجه کلاغی کمی نرم شوند.

روش صحیح استفاده از کانسیلر چیست؟

هر نوع کانسیلری را که مد نظر داشته باشید، طرز استفاده از آن یکسان است. توجه داشته باشید که استفاده از کانسیلر بعد از فاندیشن گزینه بهتری است. چرا که از لکه و تکه‌ تکه شدن آرایش جلوگیری می‌کند. مرطوب ‌کننده و پرایمر هم که جای خود را دارند و باید همان ابتدا مورد استفاده قرار گیرند. حالا کانسیلر را روی مکان مورد ‌نظر خود استفاده کرده و با کمک نوک انگشتان، برس یا پد پخش کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ خط متمایز و مشخصی بین کانسیلر و پوستتان وجود نداشته باشد.

اگر می‌خواهید وظیفه پخش کردن کانسیلر را به انگشتان محول کنید، انگشت حلقه بهترین انتخاب است. چرا که این انگشت نسبت به بقیه ملایم ‌تر بوده و فشار کمتری وارد می‌کند. به‌ خاطر داشته باشید که وارد کردن فشار زیاد به‌ خصوص در مورد کانسیلر دور چشم مساوی است با چروک ‌های ناخواسته!

تاثیر استفاده صحیح از کانسیلر دور چشم
تاثیر استفاده صحیح از کانسیلر دور چشم

جمع‌بندی کلی درباره تفاوت پرایمر، کانسیلر و فاندیشن

حالا دیگر به‌ خوبی از کاربرد پرایمر و کانسیلر آگاه هستید و مسئولیت فاندیشن را هم می‌دانید. برای روشن‌تر شدن موضوع، بهتر است نگاهی مقایسه‌ای به این سه لوازم آرایشی بیندازیم:

  • پرایمر یک پایه آرایشی است که با ایجاد لایه اضافی بین پوست و میکاپ، به دیگر لوازم آرایشی اجازه می‌دهد که جذب پوست شوند. پرایمر همچنین با کنترل چربی، باعث ماندگاری آرایش در طول روز می‌شود. این ماده در شکل‌های پودر، ژل و کرم موجود بوده و نخستین مرحله میکاپ تلقی به ‌شمار می‌رود.
  • فاندیشن به رنگ طبیعی پوست نزدیک بوده و روی پرایمر استفاده می‌شود. به ‌علاوه، فاندیشن پوست را صاف و یکنواخت کرده؛ لک‌ها و قرمزی را می‌پوشاند. این محصول آرایشی در شکل کرم، مایع، استیک، موس و پودر در دسترس است. فاندیشن را می‌توان مرحله دوم آرایش دانست.
  • کانسیلر نوعی کورکتور رنگی است که به روشن شدن پوست و پوشاندن نواقص کمک می‌کند. پنهان کردن حلقه ‌های تیره دور چشم، منافذ بزرگ، لک‌ها و نشانه‌ های پیری نیز از ویژگی ‌های کانسیلر است. این ماده آرایشی به شکل مایع، بالم، استیک و کرم موجود بوده و به تعبیری مرحله سوم میکاپ تلقی می‌شود.

سخن پایانی

این مقاله را به توضیحاتی درباره کاربرد پرایمر و کانسیلر اختصاص دادیم. به شما گفتیم که هر یک از این مواد آرایشی، چه نقشی در پروسه میکاپ بازی می‌کنند و حضور آنها چقدر ضرورت دارد. حالا دیگر این شما هستید که باید با توجه به نیاز و نوع پوست خود تصمیم‌گیری کنید. اگر سوال‌هایی از این دست ذهن شما را به خود مشغول کرده، می‌توانید از مقالات ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز کمک بگیرید. این مطالب نکاتی را درباره زیبایی، آرایش و مد در اختیارتان می‌گذارند که دانستن آنها قدم نخست در خودآرایی است.

ما در هوم سرویز، تیمی از حرفه ای ترین آرایشگران ایران را دور هم جمع کرده ایم تا خدمات موردنیاز شما در زمینه آرایش صورت و موها را انجام دهند. این آرایشگرهای حرفه ای و متخصص برای آرایش و گریم صورت و رنگ موی بانوان آماده خدمت رسانی هستند. برای این موضوع کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خدمات موردنظر خود را ثبت بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا